beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Klarte ikke vente til i morgen med å teste dem på V200. Blir nok sent i kveld, ja - fordi T1 ble jo for tusan nesten en helt annen hodetelefon med V200. Den tonale balansen er gulle god. Ingen ting stikker seg ut - overhodet. Bassen slår også mer enn med Soloist. Men, som kjent - hvetebrødsdager (selv med ei skilsmissedame) er hvetebrødsdager. Tipper bryllupsreisen er over etter ca. 1 uke denne gangen - og det er p.t. særdeles lite å irritere seg over med T1. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Man vet ikke hva man har før man har mistet det. Sitter her og savner x'en når jeg leser hvordan dere har det sammen på bryllupsreise, hahaha.

    Men seriøst, stilig at du finner den såpass velfungerende, og angrer litt på at jeg aldri testet dem sammen med V200. Gleder meg også til å høre hva du vil si om disse kontra TH-900 etter at du har hatt dem en stund. Slik jeg leser deg nå, så høres det nesten ut som T1 ligger litt over, hehehehe.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Endte opp med å snooze for mange ganger i dag morges, fordi jeg var trøtt som en strømpe etter å ha hørt en del på T1/V200 i går. :) Etter en kickstart på dagen, påfølgende arbeidsmøte på ekstern lokasjon og masse vafler og kaffe, så er dagen over - og T1/V200 er igjen fyret opp.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 1

    T1-ene overrasker svært positivt.
    Bra at du så langt ser ut til å like beyerdynamic T 1.

    Ikke så lyse som jeg antok. Mer bass enn jeg trodde.
    Jeg trodde dette fremgikk rimelig tydelig av mine tidlige innlegg i denne tråden. Ble du forvirret av x antall andre der ute?

    Mindre lydkule enn visse reviews har vektlagt. Og viktig: T1 er mye, mye mer distinkte enn HD800, som jeg husker som mer diffus (i.e. smurte ting litt utover for å lage stor lydkule).

    Resirkulerer en gammel skisse jeg laget for å illustrere "lydkule vs. disktinkt".

    Vis vedlegget 192165

    [...]
    Noen kilder hevder at dette for Sennheiser HD 800 avhenger mye av hodetelefonforsterkeren. HeadAmp GS-X mk2 skal etter sigende være en presisjonsracer(/distinktracer).

    Bruker Solude(?) har ved flere anledninger skrevet at Burson Soloist lydmessig minner mye om HeadAmp GS-X (mk2).
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 1: En meget god allroundhodetelefon

    Klarte ikke vente til i morgen med å teste dem på V200. Blir nok sent i kveld, ja - fordi T1 ble jo for tusan nesten en helt annen hodetelefon med V200. Den tonale balansen er gulle god. Ingen ting stikker seg ut - overhodet. Bassen slår også mer enn med Soloist. Men, som kjent - hvetebrødsdager (selv med ei skilsmissedame) er hvetebrødsdager. Tipper bryllupsreisen er over etter ca. 1 uke denne gangen - og det er p.t. særdeles lite å irritere seg over med T1. :)
    Det hevdes ofte at beyerdynamic T 1 er en meget god allroundhodetelefon, og det tror jeg det er mye i.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er nå i alle fall imponert over den tonale balansen, og synes V200 til T1 passer bedre mine preferanser enn Soloist. Med TH-900 er det ovendt i mine ører - og Soloist har havnet opp som den foretrukne forsterkeren til TH-900.

    Fostexene har mer en nok bass, så Soloists (relativt) usminkede påvirkning er kjekk til TH-900 - mens V200s mer powersound gir T1 sjel. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    CDW sa: "T 1 har spotlight på vokalist/solist og (noe) svakere belysning av resten av scenen, men begge har mange detaljer og høy oppløsning"

    Spot on. :)

    Uten å sammenligne den tonale balansen mellom T1 og LCD-2, så er de like på vokalfokus (karakteristikka) - synes jeg. Mulig det er derfor T1 klikket så bra hos meg.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    CDW sa: "T 1 har spotlight på vokalist/solist og (noe) svakere belysning av resten av scenen, men begge har mange detaljer og høy oppløsning"

    Spot on. :)
    Eg e' goe. ;)

    Uten å sammenligne den tonale balansen mellom T1 og LCD-2, så er de like på vokalfokus (karakteristikka) - synes jeg. Mulig det er derfor T1 klikket så bra hos meg.
    Og du som har unnveket T 1 så lenge enda jeg startet denne tråden etter en forespørsel fra deg.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Skal man forfølge alt som man er nysgjerrig på med "en gang", så blir det kaos. :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 5 p og Lynx Hilo

    Har vært innom Oslo en tur og tok turen innom Prolyd og hørte på komboen Lynx Hilo og Beyerdynamic T5p. Selv med helt nye hodetelefoner skjønte jeg fort at disse passer midt i blinken. Ikke noe problem å drive disse med iPod og Lynx Hilo. Tok en time med lytting så var jeg solgt.

    Vis vedlegget 192379

    Vis vedlegget 192380

    Har akkurat fått kommet meg hjem og satt opp Hiloen. Er litt knotting før man får lyd, men nå begynner det å gå seg til. T5p er meget behagelig å ha på seg og disse står ikke noe tilbake for Denon AHD7000. Får gi de noen timer med innspilling før jeg begynner å lytte. Hilo er satt inn som Dac i stedet for Electrocompaniet PD-1. Denne er flyttet opp til fruen slik at hun får litt drahjelp til Wimp-oppsettet sitt.
    Nå er jeg litt i testhjørnet for tiden. Anlegget er satt opp slik

    NAS => Squeezebox => TOSLINK Lynx Hilo => PRE EC 4.9 => Effekt EC AW250R => HT Dali Euphonia MS5
    NAS => Squeezebox => TOSLINK Lynx Hilo => HT Beyerdynamic T5p
    NAS => PC Lenovo X1Carbon => Foobar2000 => USB Lynx Hilo => PRE EC 4.9 => Effekt EC AW250R => HT Dali Euphonia MS5
    NAS => PC Lenovo X1Carbon => Foobar2000 => USB Lynx Hilo => HT Beyerdynamic T5p

    Når jeg korrigerer for forskjellig Gain på ulikt oppsett så klarer jeg ikke å blindteste meg frem til hva som er hva. Får se om jeg ikke setter opp en Coax også for å sjekke. Det jeg foreløpig har konkludert med er at jeg er meget imponert over hva en Squeezebox Touch gjør for en billig penge. Samt at fleksibiliteten i Lynx Hilo er formidabel.

    Problematisering rundt jitter kan jeg ikke skjønne skal være noe stort problem for noen. Hvis DAC kan synkronisere på ekstern klokke så er problem solved. Ellers er det bare å benytte TOSLINK noe jeg tidligere har erfart at jeg ikke kan høre forskjell på mot Coax.

    Neste steg for meg er å få platespiller opp mot Lynx Hilo, men mangler et par med RCA til XLR adaptere for å få dette til. Forøvrig meget godt fornøyd med Lynx og Beyerdynamic. Ser gjerne at bassen løsner litt da den nå er litt stram.
    ..
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 1

    Etter å ha brukt en god del tid å nyte musikk via TH-900 fra Fostex og T1 fra Beyerdynamic, så fremstår det klarere og klarere at Burson Soloist passer ypperlig til de førstnevnte og at T1 passer Violectric V200 best. Kombinasjonene "nuller" litt ut forskjellene - men de fremstår allikevel ganske forskjellige. Svært gode kombinasjoner begge to. :)
    ..
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Sammenligner man T1 rent opp mot LCD-2 og TH-900, så fremstår Beyerdynamic som lett anemiske. T1 presenterer musikken med en viss grad av naturlighet. Burson Soloist gir en unik renhet, og for enkelte vil nettopp den renheten fremstille T1 som kjedelige. Imidlertid så vil man oppleve at T1 får en god del mer substans med Violectrics V200. Moralen er at man må / bør velge en hodetelefonforsterker som forsterker den tonale balansen T1 baserer sin grunntone på.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg hadde Beyerdynamic T70. Dessverre var det det en liten ulyd i ene klokken, så dermed ble de byttet inn mot HD 650. Når det er sagt var det mange kvaliteter jeg satte stor pris på hos T70, så jeg er absolutt nysgjerrig på T1. Jeg skal bygge meg et tilbygg iløpet av sommeren som også skal inneholde et lite kontor. Dermed vil jeg ende opp med 2 seperate headfi-system, og best av alt trenger jeg ikke å tenke på om fonene skal være åpne eller lukket.

    Kan du si noe om hvordan T1 låter på PSii?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke prøvd T1 på PSii, delvis fordi enkelte hevder at det er impedansmismatch.

    Skal allikevel ta en lytt ved anledning. :) Å være rampete er gull. Kanskje opplever man noe som er verdt avviket. :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Har ikke prøvd T1 på PSii, delvis fordi enkelte hevder at det er impedansmismatch.

    Skal allikevel ta en lytt ved anledning. :) Å være rampete er gull. Kanskje opplever man noe som er verdt avviket. :)
    Flotte greier. Du må kansje flytte jumperene fra low til high, (på sidene fremme på ampen). Har dog lest om folk som foretrekker low setting på hd 650 (300ohm)... (det gjorde jeg og når jeg tenker meg om).
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har flytta jumperne før og da lyttet spesielt en del på HE-500. T1s impedanse er teoretisk imidlertid mer enn 15x høyere...
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Har flytta jumperne før og da lyttet spesielt en del på HE-500. T1s impedanse er teoretisk imidlertid mer enn 15x høyere...
    Ja, dette blir herlig rampete, men tror neppe noe vil bli skadet. Er det lenge siden du har stillt bias kan det jo være greit å sjekke. PSii låter fort litt uharmonisk om volten ikke er optimal. Skal være 12volt. :)

    Har fått linær strømforsyning til PSii her. Ikke natt og dag, men visse positive effekter føler jeg det er. Har ikke a/b testet mellom psu'ene så litt for tidlig å være bombastisk.
     

    Hakan1

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2013
    Innlegg
    35
    Antall liker
    2
    Trådens emne
    Denne tråden skal handle om beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner som typisk er laget for hjemmebruk. Ved trådstart 02.02.2011 omfatter dette:
    • beyerdynamic T 1 (600 ohm, halvåpen)
    • beyerdynamic T 5 p (32 ohm, lukket)
    • *****Følgende modeller er lagt inn 06.05-2012 *****
    • beyerdynamic T 70 (250 ohm, lukket)
    • beyerdynamic T 70 p (32 ohm, lukket)
    • beyerdynamic T 90 (250 ohm, åpen)



    Den mindre beyerdynamic T 50 p faller altså utenfor denne trådens emne.

    Derimot vil det være nyttig og riktig å sammenligne disse hodetelefonene med andre hodetelefoner (det er naturlig å sammenligne med).



    beyerdynamic T 1



    beyerdynamic T 1 med oppbevaringsboks og eske



    beyerdynamic T 5 p

    Navneform
    beyerdynamic benytter altså modellbetegnelsene "T 1" og "T 5 p" med blanke/mellomrom. Nesten alle andre enn beyerdynamic, benytter de gale modellbetegnelsene "T1" og "T5p" uten blanke/mellomrom.

    Manglende oppmerksomhet
    Det skrives alt for lite om disse utmerkede hodetelefonene på Hifisentralen og antagelig ellers. Av en eller annen grunn får Sennheiser HD 800 mye mere oppmerksomhet. Med unntak for HD 800s mer utradisjonelle og dermed oppsiktsvekkende utseende, er dette langt fra opplagt. Det er mulig at det også spiller en rolle at HD 800 kom før T 1. Kanskje er Sennheiser Nordic flinkere med markedsføringen enn Sivilingeniør Njål Hansson AS?

    Innleggstitler
    Jeg oppfordrer dere til å benytte feltet "Tittel:" i vinduet "Rediger innlegg" for å gi det enkelte innlegg en god og dekkende tittel slik at vi unngår at alle innlegg har samme tittel som tråden. Dette gjør det lettere å finne frem i tråden etterhvert som den (forhåpentlig) vokser.

    06.05-2012 - 3 modeller lagt inn i innlegget.
    Er det definert en standard for "fullstørrelse"?
    IMO kan dette endre om en uke?
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    enig, skjer mye her for tiden
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fullstørrelseshodetelefoner

    Trådens emne
    Denne tråden skal handle om beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner som typisk er laget for hjemmebruk.
    [...]
    Er det definert en standard for "fullstørrelse"?
    IMO kan dette endre om en uke?
    Dét hadde jeg ikke innsett at kunne forstås forskjellig. På engelsk benytter man ordet fullsize.

    Fullstørrelseshodetelefon betyr for meg rundt ørene (uten behov for ørebøying, enn si -stapping), og gjerne dype nok til at ørene ikke berører driverplaten, men dette siste er ikke et krav.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    3.863
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    da har jeg i flere dager gravet meg gjennom diverse forum, tester, osv. om til slutt å bestemme meg for å kjøpe ett sett med T1 hodetelefoner og så er det ingen (av de som har greie priser) som har de på lager.... :mad: hhhrmmpfff....
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vil tro det går relativt fort uansett. Er nok et sentrallager i Norge som sender ut fortløpende.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    da har jeg i flere dager gravet meg gjennom diverse forum, tester, osv. om til slutt å bestemme meg for å kjøpe ett sett med T1 hodetelefoner og så er det ingen (av de som har greie priser) som har de på lager.... :mad: hhhrmmpfff....
    Ser du har lagt ut en ønskes kjøpt på T1 og LCD-2. Regner med at du vet at disse to er ekstremt forskjellige?
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    3.863
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    ja, det vet jeg, men jeg tror det går an å leve med enhver av de og begge skal funke bra med Head One.
    T1 er kanskje den litt mer versatile av de to. Eller kanskje mer "hverdagsdugelig"? Men jeg har som sagt også en meget oppløst kilde, så en smule varme á la LCD-2 skader ikke heller...

    Ett sted må en ja begynne, får jeg en god pris, har jeg kanskje råd til begge 2 ? :cool:
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamics leveranseevne

    Vil tro det går relativt fort uansett. Er nok et sentrallager i Norge som sender ut fortløpende.
    beyerdynamics leveranseevne varierer dessverre en del. Når lageret er tomt, kan det ta en stund. Det ærlige svaret fra forhandlerne er da at de vet ikke status før produktet atter er på lager i Norge.

    Årsaken skal visstnok være at beyerdynamic har for liten fabrikk, men ikke kan utvide der de holder til.

    Jeg ventet 2,5 måneder på min T 1 og vel 2 måneder på min T 5 p. Da jeg bestilte T 1 skulle det ta 1 måned.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    @CDW: Kan du si noe om hvordan du opplever T1 opp mot T5p, evt linke til innlegg her som sier noe om det?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 1 vs. T 5 p

    @CDW: Kan du si noe om hvordan du opplever T1 opp mot T5p, evt linke til innlegg her som sier noe om det?
    Da må du smøre deg med tålmodighet. Jeg har rett og slett ikke rukket det ennå. Det går litt i rykk og napp.

    Sitat fra et ferskt innlegg i jallatråden:

    [...]
    Jeg har vært opptatt med en del annet i det siste, og lyttet ganske lite. Vi får ty til standardformuleringene:
    • Plutselig tilbake
    • Det kommer når det kommer
    Som du formodentlig har lagt merke til, pleier jeg å bedrive langtidsoppfølging av det jeg betrakter som "mine" tråder. En tids stillhet og inaktivitet er ikke identisk med at noe er avsluttet eller oppgitt.

    PS: Akkurat nu: Gerry Rafferty "Baker Street" fra "City to City".

    Vis vedlegget 196810


    PPS: Nu er vi gysla seriøse!
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Ta den tid du trenger, jeg lurker jo stadig vekk rundt her ;).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Til dem som tenker på T1 - kan jeg utifra hukommelsen erindre at Ultrasone 2900 Pro minner mye om T1, men med litt mer kjøtt i bånn. Kun utifra erindringen. Men jeg husker å ha lest noen andre dra en slags parallell mellom nevnte hodefoner, så jeg tror ikke jeg er helt på jordet.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ta den tid du trenger, jeg lurker jo stadig vekk rundt her ;).
    Altså, jeg blir egentlig smått fortvilet. Dette er ikke ment bare til CDW, men alle. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er forsiktige med å komme med tre kjappe linjer om hvordan de synes noe låter. Man må ikke ha hørt på 20 genre, levd med noe i 1 år og ha ført tidige notater for å komme med noen kjappe erfaringer, eller?

    Det er egentlig ganske enkelt å komme med noen generelle betraktninger på lyd. Folk som spør om enkle ting forventer ikke en omtale verdig sin egen plass i et head-fi-magasin, de lurer på noen kjappe gloser. Sier ikke at vi skal bli sloppy og si hva vi mener etter å ha hørt på ting i 1 time på ett album, men det må da gå ann å komme med inntrykk. Hvis ting ikke er innspillt, så er det tross alt bare å skrive: "De er ikke innspillt, og jeg har bare lyttet til dem i x timer og på sånn og sånn musikk, så fremstår de sånn og sånn. De minner meg om ditten og datten og jeg liker forsterker A best fordi sånn og sånn."

    Nei, prøver ikke å si at alle skal gjøre som jeg sier, men det er litt frustrerende at ingen gidder å si noe om lyd, hahahaha.

    PS: Har eksamen snart og har skuldrene over ørene.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg finner det svært merkelig at du besvarer mitt innlegg om likheten i lydsignatur mellom T1 og Ultrasone 2900 med denne utlegningen.

    At det er interessant hvordan folk opplever det de hører, skal jeg støtte deg på.

    Ta den tid du trenger, jeg lurker jo stadig vekk rundt her ;).
    Altså, jeg blir egentlig smått fortvilet. Dette er ikke ment bare til CDW, men alle. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er forsiktige med å komme med tre kjappe linjer om hvordan de synes noe låter. Man må ikke ha hørt på 20 genre, levd med noe i 1 år og ha ført tidige notater for å komme med noen kjappe erfaringer, eller?

    Det er egentlig ganske enkelt å komme med noen generelle betraktninger på lyd. Folk som spør om enkle ting forventer ikke en omtale verdig sin egen plass i et head-fi-magasin, de lurer på noen kjappe gloser. Sier ikke at vi skal bli sloppy og si hva vi mener etter å ha hørt på ting i 1 time på ett album, men det må da gå ann å komme med inntrykk. Hvis ting ikke er innspillt, så er det tross alt bare å skrive: "De er ikke innspillt, og jeg har bare lyttet til dem i x timer og på sånn og sånn musikk, så fremstår de sånn og sånn. De minner meg om ditten og datten og jeg liker forsterker A best fordi sånn og sånn."

    Nei, prøver ikke å si at alle skal gjøre som jeg sier, men det er litt frustrerende at ingen gidder å si noe om lyd, hahahaha.

    PS: Har eksamen snart og har skuldrene over ørene.
    Lær deg å lese. Jeg siterer Morpheus, og ikke deg. :D
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Til dem som tenker på T1 - kan jeg utifra hukommelsen erindre at Ultrasone 2900 Pro minner mye om T1, men med litt mer kjøtt i bånn. Kun utifra erindringen. Men jeg husker å ha lest noen andre dra en slags parallell mellom nevnte hodefoner, så jeg tror ikke jeg er helt på jordet.
    Er nok ikke noe galt med hukommelsen:) har begge men foretrekker ultrasone.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Initielle inntrykk inkl. av lyd

    Ta den tid du trenger, jeg lurker jo stadig vekk rundt her ;).
    Altså, jeg blir egentlig smått fortvilet. Dette er ikke ment bare til CDW, men alle. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor så mange er forsiktige med å komme med tre kjappe linjer om hvordan de synes noe låter. Man må ikke ha hørt på 20 genre, levd med noe i 1 år og ha ført tidige notater for å komme med noen kjappe erfaringer, eller?

    Det er egentlig ganske enkelt å komme med noen generelle betraktninger på lyd. Folk som spør om enkle ting forventer ikke en omtale verdig sin egen plass i et head-fi-magasin, de lurer på noen kjappe gloser. Sier ikke at vi skal bli sloppy og si hva vi mener etter å ha hørt på ting i 1 time på ett album, men det må da gå ann å komme med inntrykk. Hvis ting ikke er innspillt, så er det tross alt bare å skrive: "De er ikke innspillt, og jeg har bare lyttet til dem i x timer og på sånn og sånn musikk, så fremstår de sånn og sånn. De minner meg om ditten og datten og jeg liker forsterker A best fordi sånn og sånn."

    Nei, prøver ikke å si at alle skal gjøre som jeg sier, men det er litt frustrerende at ingen gidder å si noe om lyd, hahahaha.

    PS: Har eksamen snart og har skuldrene over ørene.
    Er du glemsk?

    Dét leverte jeg jo senest i går:
    ... og du flagget endog "liker" på to av dem, og #239 er en respons på ditt innlegg #238 med spørsmål.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg snakker ikke om deg eller den siste tiden, jeg snakker om alle og generelt. Vi snakker mindre og mindre om lyd, og mer og mer om priser, forhandlere, andres inntrykk og organisering. For øvrig er jeg med på at #236 passer godt med det jeg mener kan karakteriseres som lytteinntrykk, og det er bra.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn