ardilla
Hi-Fi freak
Jeg opplever at V200 ikke alltid funker med høyimpedante hodetelefoner, litt diffus på soundstage med t1,hd800 og hd650. Ikke dårlig, bare ikke optimalt. Alle disse spiller veldig bra med Beyer A1 og A20, Sennehisers amp (HDVA600/HDVD800) har jeg bare hørt med hd800 -men det rapporteres at den spiller bra med de andre også. A1, A20 og Sennheiserampen er laget for høyimpedante hodetelefoner og har høy utgangsimpedanse.Da må jeg muligens gjøre alvor av planene om hd700 snart!V200 funker strålende med HD700, opplever ikke at HD800 eller T1 funker like bra.Har Violectric v200 og v800 så er innafor på forsterker fronten. Men har veldig lyst å teste rørforsterker.
T1 er ganske skarp i toppen den også så jeg tror jeg skulle klart både hd700&800. Hørte hd800 inne på duet audio sammen med Taurus og det var hakeslepp!
Hva slags rørforsterker har du i kikkerten?
Hva er det du føler ikke stemmer med v200 og T1? Jeg har hørt de på Fostex hp-a8c og nå på v200. Å ut av de så er sistnevnte best etter min mening.
Har lurt mest på Woo WA2 men også LaFigaro 339, Schiit Valhalla og Bottlehead Crack
T1 og HD800 har en tendens til å bli litt "spinkle" i mine ører, og det er få forsterkere som klarer å gi fylde, samtidig som de beholder detaljeringsnivået på topp. Det er en subjektiv sak dette. Jeg synes ikke HD800 er helt topp med Taurus (hverken mki eller mkii), mens andre har dette som favorittkombo. HD700 låter på den andre siden bra på alle forsterkerene jeg har prøvd.
Ang. røramp -du har kanskje lest Lieven på Headfonia - han har jo sammenlignet dem alle tre. Jeg har WA2. Den er heeelt konge med HD650, men lenge siden jeg har prøvd den med de andre hodefonene - skal se om jeg får koblet den opp snart
Sist redigert: