pedal skrev:
Dazed skrev:
Jeg har tenkt på dette siden i går,
Fint. Det var også intensjonen.
...og jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i din beskrivelse, pedal.
Uff da. Da er vi like langt.
...synes jeg du i det minste burde være villig og i stand til å vise til et eksempel eller tre på at jeg oppfører meg smålig eller usympatisk, eller der jeg "turer frem i utstyrstråder og trekker andres investeringer og opplevelser i tvil."
Det skal du få. Siden dette er OT, får du det på PM og så kan du eventuelt kringkaste det etter eget skjønn.
Jeg fikk følgende liste av pedal, slik han lovet, og vil gjerne kommentere den her i tråden, siden jeg ikke føler at jeg har noe som helst å skjule. Som det står i sitatet over, er det helt greit for han at jeg publiserer det også:
Jeg beklager å bidra med ytterligere "off topic" i denne tråden, men føler at jeg må få svare på tiltale.
Jeg føler egentlig ikke heller etter å ha sett eksemplene på min såkalte usympatiske og smålige opptreden og på måten jeg "turer frem og trekker andres investeringer i tvil", at jeg ikke har mitt på det tørre. Jeg mistenker at saken er at pedal leser mine innlegg slik Fanden leser Bibelen, og velger å tolke det jeg skriver på verst tenkelige og mest mulig ondskapsfulle måte, i stedet for å bare lese det jeg skriver. For fremtiden gjelder (fremdeles) følgende: Jeg skriver det jeg mener, hverken mer eller mindre, og uten skjulte budskap eller agendaer.
Likevel tar jeg meg tid til å kommentere eksemplene pedal ga meg pr. PM:
pedal skrev:
Det er ingen insinuasjon, men en regelrett påstand. Ja, den var litt surmaget, men langt fra like ille som gjennomsnittet i tråden. Og at påstanden er gyldig, mener jeg kan bevises av bare å lese et tilfeldig knippe av disse krangletrådene.
pedal skrev:
Ja, her gjør jeg det k]dersom[/i] den gitte forutsetningen var til stede. Da synes jeg ikke du kan kalle det for "stråmanntaktikk". (Hvem var stråmannen her, forresten? Jeg selv?)
pedal skrev:
For det første er det det samme hvor jeg hadde postet dette mtp. hvor mye krangel det ville ført til. For det andre har jeg ikke sagt et eneste ord om at kabelentusiaster eller andre har upålitelige ører. Jeg snakket om hva som eventuelt kan tenkes å påvirke hva
mennesker opplever å høre. For meg er det ikke helt utenkelig at hjernen setter sammen mange forskjellige sanseinntrykk for å danne et helhetsbilde. Dette vet jeg svært lite om, og det er - tro det eller ei - for å
lære jeg forsøker å diskutere slike ting. Du oppfatter tydeligvis bare det du vil oppfatte, øyensynlig for å kunne krangle mest mulig, og "vet" at det jeg egentlig mente var at "dere som hører forskjell på kabler" er uintelligente, og at jeg egentlig sa dette bare for å provosere. Hvis det er noen her som er forutinntatt, er det deg!
pedal skrev:
Dazed skrev:
VilhelmW skrev:
Flott oppsett...MEN du vil sannsynligvis ha mye å hente reint lydmessig på å gå opp NO-stigen til Heimdall eller Frey..
I forhold til å bruke 11-20.000 på elektronikk?
...Forresten; glem det. Jeg tror ikke den diskusjonen fører til noe denne gangen heller.
IKKE NOE STOR SAK DETTE I MINE ØYNE, MEN VIRKER SOM DU IKKE LIKER AT ANDRE BRUKER PENGER PÅ KABLER?
Nei, dette burde neimen ikke være noen sak i det hele tatt! Jeg gir blaffen i hva andre bruker penger på, men syntes det var rart å anbefale å bruke disse pengene på å oppgradere kabler i et anlegg der den samme summen etter mitt skjønn kunne vært brukt til utallige mange andre oppgraderinger som hadde vært vesentlig mer hørbare. Er ikke det et synspunkt man har lov til å ha? Jeg skjønner forresten absolutt ikke hvordan du kunne tolke det du gjorde av det jeg sa her.
pedal skrev:
Dazed skrev:
ayaboh skrev:
Det kommer litt an på hvor høyt du sikter. Det er definitivt forskjeller mellom en gammel CD-spiller som drivverk og et dedikert high-end drivverk bygd for oppgaven.
Hvilke tenker du på?
Så lenge "drivverket" er tilfredsstillende fritt for mekanisk støy og leser inn platene i et brukbart tempo (så du slipper å vente i 20 sekunder hver gang du bytter plate), burde det ikke være noen særlig forskjell i det digitale signalet de sender ut. Oppgaven deres er ikke akkurat vanskelig.
...Men jeg er helt med på å betale litt ekstra for opplevd kvalitet, byggekvalitet og eierglede, selvsagt.
KLASSISK DAZED. DENNE IVEREN TIL Å SNAKKE NED HIGH END. I DINE ØYNE ER MID-FI UTSTYR GODT NOK. DE SOM KJØPER DYRERE FORDI DE HØRTE BEDRE LYD, HAR LURT SEG SELV. DU SER BORT FRA AT FOLK SOM PENGESLUKET, LMC, PEDAL(!), IMPULS OG EN DRØSS ANDRE OPPEGÅENDE ENTUSIASTER HER INNE HAR PRØVD DET MESTE OG KJØPER OPPOVER FOR Å FÅ BEDRE LYD. IKKE FOR MER BLING.
ALLIKEVEL KOMMER DU MED DINE INSINUASJONER, OFTE KAMUFLERT SOM EN SMÅSLEIP SPØRRESETNING MED TRE PRIKKER BAK.
DENNE SMÅLIGE HOLDNINGEN SKINNER GJENNOM I DINE INNLEGG OM KABLER OG HIGHEND GENERELT. DET ER DEG I ET NØTTESKALL.
Jeg har absolutt ingen iver etter å "snakke ned high end". Nå snakker du bare tull.
Jeg tror at en nesten hvilken som helst CD-spiller uten merkbar mekanisk støy, med et raskt og oversiktlig brukergrensesnitt, som leser platene rimelig fort og har digitalutgang vil fungere likeverdig som drivverk for en ekstern dac med s/pdif-inngang. Det er da en mening jeg har all mulig rett til å ha. Hvis du lar deg irritere så mye av at andres meninger skiller seg fra dine, anser jeg dessverre ikke det som mitt problem.
"Småsleip spørresetning"? Ærlig talt! Den siste setningen i sitatet der var, som alt annet jeg har sagt, helt ærlig og oppriktig. Jeg ser helt tydelig merverdien i flotte og gedigne produkter.
Jeg er så absolutt ikke enig i at noen smålig holdning skinner gjennom hverken i det innlegget eller noen andre.
pedal skrev:
-----------
JEG SETTER STREK HER. HAR VIST TIL NOEN FERSKE EKSEMPLER SISTE 2 UKER. FRA KABELTRÅDEN (FØR MIN INNTREDEN) OG FRA ET PAR VILKÅRLIGE HI-FI UTSTYRS TRÅDER.
PS - KUNNE IKKE DY MEG. HER KOMMER EKSEMPEL PÅ EN DAZED INSPIRERT AVSLUTNING:
JEG SIER IKKE AT DU HAR DÅRLIG SELVINNSIKT, BARE AT DET ER NORMALT Å FORNEKTE SINE DÅRLIGE SIDER... MEN HVA VET VEL JEG?
Jepp. Da sier jeg meg også ferdig med diskusjonen, og kommer ikke til å diskutere det videre. Jeg konkluderer med at de innleggene jeg har skrevet som du mener passer til din beskrivelse, kan jeg stå fullt og helt inne for, og selv mener jeg at de er helt saklige og slett ikke krenkende.
Hvis noen flere skulle føle seg krenket eller urettferdig behandlet av noe jeg skriver heretter, håper jeg at de sier fra med det samme det skjer.
Da tror jeg at mitt bidrag i denne tråden, både on og off topic, er ved slutten.