Kom med noen konkrete eksempler på disse personene som "lar seg blende" !! Hvis ikke er det kun FØLERI det du bedriver med slike påstander.....Eller sludder og vås if I may put it so blunt!teddyh skrev:Neida, kke bare unge og uerfarne som lar seg "blende" reklamen til slike produsenter. Tør vedde noen kroner på at det finnes en del voksne personer som lar seg "blende" også.HCS skrev:Kan du komme med noen KONKRETE eksempler på disse enfoldige sjelene dine ? Ja, disse vil jeg høre om. Og ikke våg og kom med de "unge uerfarne"... Det er isåfall GPP , kom med konkrete personer og deres historier slik at vi andre og kan lære..erato skrev:Ingen som har nektet deg å høre hva du vil. Det betyr ikke at kabelprodusentene har lov til å kle meningsløshetene sine inn i pseudovitenskap for å lure presumptivt mer enfoldige sjeler. Og det betyr heller ikke at det er forbudt å påpeke dette på et forum for kabeldiskusjoner Det hadde vært ærligere å sagt at vi mener kablene våre virker, men vi aner ikke hvorfor.HCS skrev:Gå i tog, brenne kabler eller hvordan skal en reagere ?marsboer skrev:Selvfølgelig må forbrukerne reagere på denne formen for markedsføring. Hvordan skal det ellers bli bedre? Det gjelder alle områder forøvrig, ikke bare hi-fi....Jeg bryr meg katten om plasten ting er pakket inn i med dertil målinger foretatt i et lab miljø langt unna mitt eget hjemme miljø...Jeg vil evt teste ut ting selv....Men du har kanskje forslag til hvordan det på proaktivt skal reageres på målinger og undersøkelser som blir gjort på feil måter iflg ekspertisen her ?
Og hvilken kardemommelov sier at "kabelprodusentene ikke har lov"....?? Må jo være en særs lite effektiv lov siden den ikke virker på noe av all dårlig markedsføring som dukker opp daglig på ALLE hold...![]()
Her er deler av loven du kaller kardemommeloven, som eg kaller for markedsføringsloven :
"§ 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer."
Tviler på at en artikkel eller uttalelse fra en eller annen skribent i et hifi-blad e.l, er å regne som dukumentasjon.
Skal loven gjelde for en matskribent i et matblad eller en lyrisk motorjournalist også eller kun for hifi ? Grow up, det finnes faktisk mer utenfor denne andedammen som hobbyen vår er..