blindtest

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Bommet på første og tredje om jeg ikke husker helt feil, burde kanskje ha levert lottokuppongen igår. ::) ;)
    burde ha trent like iherdig i forkant ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvis jeg forstår det rett, greide dere altså ikke å identifisere kablene med sikkerhet?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Hvis jeg forstår det rett, greide dere altså ikke å identifisere kablene med sikkerhet?
    Nope. Vi har intet holdbart grunnlag for å konkludere med at det er forskjell på signalkabler på bakgrunn av denne testrunden

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg var den som hadde de fem første rett, mens de 5 siste gikk mer på måfå (selv om det ikke ble totalt bom på alle 5 siste, heller).

samme som sist, altså.

det forklarer også hvorfor jeg har klart litt mindre avanserte blindtester før - da har vi gjerne svitsjet et par-tre ganger, konstatert forskjell, og slått oss til ro med det.

men når man svitsjer frem og tilbake mange ganger, så begynner ting å gå i ball for meg.
    da hører jeg ikke lengre noe forskjell og drar frem tippekupongen.

hvorfor det var omvendt med eros (litt måfå på 2-3 av de første, deretter alt riktig), har jeg mine tanker om.
    eros hørte anlegget og kablene for første gang, og vi hadde dårlig tid og måtte bare kjøre på uten særlig oppvarming.
    kanskje han var inne i en god steam da ha hørte 6-7 rette på rad?
    hadde vi kjørt enda flere, så tror jeg eros også hadde begynt å slite.
    men, hvem vet, topplokkene våre er jo skrudd sammen på forskjellige måter.
    det er slett ikke usannsynlig at eros er flinkere enn yours truly til å holde på konsentrasjonen.

jeg må innrømme at jeg ble drittlei av musikksnutten på 15-30 sekunder etter hvert også.
    10 repetisjoner på rad.
    fy faen. :p

uansett, det ble nullresultat for hele gjengen samlet - så vi klarer nok ikke å overbevise hverkens skeptikere eller troende i noen som helst retning.

P

Parelius

Gjest
    Syntes dere det var rimelig god forskjell på kablene før dere satte igang med testen?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Parelius skrev:
    Syntes dere det var rimelig god forskjell på kablene før dere satte igang med testen?
    For min del virket ikke forskjellene store. kimberkablene virket noe" mørkere" men jeg blandet sammen det også. seende :-\

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Det vi gjorde var altså at jeg satt og klikket tilfeldig opp og ned på en bryter som dermed valgte hvilken kabel som koplet til (vi hadde en cd-spiller med to utganger), noterte meg om jeg hadde opp/ned på bryter'n, spilte musikk til testsubjektet sa stopp, klikket tilfeldig opp og ned igjen, spilte samme kutt på nytt og det gjorde jeg 10 ganger med 4 testsubjekter.

Jeg husker forøvrig ikke hvilke kabler det var snakk om (Kimber og Nordost, men hva aner jeg ikke) og de resultatene jeg har og kan levere fra meg handler mest om hvorvidt de identifiserte korrekt forskjell eller ikke - i.e.: i en del tilfeller byttet jeg ikke kabel på et par-tre kutt på rad og hvis testsubjektet markerte at det var samme kabel, er svaret korrekt. Byttet jeg kabel, og de markerte at jeg gjorde det, var svaret korrekt da og.

Summen for de 4 som deltok og antall korrekte svar totalt ble derfor: 6 - 3 - 5 - 3. Så vidt jeg makter å telle.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Parelius skrev:
    Hva som er rimelig er jo opp til hver enkelt, men forskjell: Ja.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Parelius skrev:

jeg synes det var en klar forskjell, men ikke så store forskjeller som jeg har opplevd mellom andre typer kabler.
    men jeg kjenner jo disse billigkablene til nordost og kimber godt fra før av.

finger, f.eks., hadde ikke hørt noen av kablene før.
    han sa allerede før testen startet at han ikke hørte noe forskjell, og sånn sett kunne han like godt stått over.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    For å være på den mer seriøse siden.

To relativt likt prisede kabler, men rimelig forskjellig oppbygning og filosofi. Vi hørte litt musikk på hver av de før selve testen. Det var vel enighet allerede da at det var en viss forskjell å spore. Kabel "A" var en smule mer åpen i toppen, mens kabel "B" hadde antydning av mer saft i bunn.

Som den erfarne anleggstesteren jeg er, hadde jeg ikke med egen CD. Heldigvis kunne fingern bl.a skilte med Bjellas siste, "Vonde Visu". Den har jeg jo hørt endel på i det siste, og valget mitt falt på spor 6, "Satan i Unge År". For min del lyttet jeg da etter de to forskjellene jeg på mente å spore på forhånd. Dere som har plata, hør nøye etter trepinne-klakkinga (hva heter instrumentet på "fagspråket"?). I mine ører kom de mer frem med kabel "A"

Bare så det er sagt, rimelig subtile forskjeller som jeg for min del ikke ville brydd meg om i det virkelige liv, men så er jeg heller ingen kabelnevrotiker eller skeptiker, kun en enkel enfoldig stakkar som stort sett hører på musikk.

Ellers var jo det her interessant en opplevelse for min del. Hørte vel på kuttene 20-30 sekunder i slengen, mens det ble switchet blindt mellom hver gang. Merket fort hvor vanskelig det er å holde fokus og konsentrajon oppe allerede etter 3-4 switch.

Blir dere noe klokere?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    denne testen har ikke forandret min mening om kablers betydning i anlegget. jeg mener fortsatt det er forskjeller på ledningene.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Canales skrev:
    uansett, det ble nullresultat for hele gjengen samlet - så vi klarer nok ikke å overbevise hverkens skeptikere eller troende i noen som helst retning.
    Og dermed fortsetter kranglene. Synd, for det er greit for meg at det ikke er sikkert. Det er greit at vi ikke har det endelige svaret. Det er i hvert fall greit at vi ikke har det samme endelige svaret.

Jeg tror fortsatt at det antageligvis er forskjeller, og at jeg antageligvis kan høre dem. Men jeg tror på ingen måte at jeg hører bedre enn dere, så det er sagt. Jeg biller meg ikke inn at jeg vil klare å gjenkjenne kabelforskjeller i kontrollerte, blinde AB-tester.

Hvor står jeg da? 200kkr for et sett kabler? En halv mill eller mer for det jeg trenger av sorten? Ikke f***!! ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hørte på samme skive som Eros men spor 3. Ble litt stressa når det pågikk og kjørt hurtige skifter 10 sek tipper jeg. trodde det gikk bedre på slutten mens det pågikk. Det gjorde det ikke....

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    572
    Selv synes jeg ikke at forskjeller jeg ikke klarer å detektere er noe å skamme seg samt være flau over, og det trenger ikke dere å være heller. Snarere heller er dere i godt selskap blandt mange andre (inklusive meg selv) som må innse realitetene, nemlig det at det er mye annet som har mer for seg og som burde få høyere prioritet og er mer verdt å bruke pengene/ressurser på.

Så dere kan heve deres hoder og neste gang kanskje tenke at andre tiltak, f.eks. akustikk vil dere ha mer igjen for enn å lete for mye blandt forskjellige kabler.

I mitt hode bør prioriteringer alltid ha fokus der det er mest å hente - HiFi er fortsatt like fascinerende og det er fortsatt like vanskelig å sette sammen noe som spiller fantastisk i ett rom.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Zomby_Woof skrev:
    Canales skrev:
    Og dermed fortsetter kranglene. Synd, for det er greit for meg at det ikke er sikkert. Det er greit at vi ikke har det endelige svaret. Det er i hvert fall greit at vi ikke har det samme endelige svaret.

Jeg tror fortsatt at det antageligvis er forskjeller, og at jeg antageligvis kan høre dem. Men jeg tror på ingen måte at jeg hører bedre enn dere, så det er sagt. Jeg biller meg ikke inn at jeg vil klare å gjenkjenne kabelforskjeller i kontrollerte, blinde AB-tester.

Hvor står jeg da? 200kkr for et sett kabler? En halv mill eller mer for det jeg trenger av sorten? Ikke f***!! ;D

hehe.
    vi droppet "dyr vs. billig" med vilje, da vi ikke ville at testen/tråden skulle bli nok en hjerneskadd diskusjon.

vi fikk et nullresultat, og skriver også om egne erfaringer rundt testen.
    konklusjoner er jo opp til hver enkelt å trekke.

for min del er saken grei: det ER hørbare forskjeller på kabler som er ulikt oppbygd.
    men i en sånn blindtestsetting (med mange repetisjoner), så går det i surr for meg etter noen svitsjinger.

btw, jeg mener fremdeles at det ikke er noen fornuftig grunn til at en god kabel skal koste mer enn maks noen få tusinger.
    da har produsent og forhandler fått sitt, og alle burde være fornøyde.

P

Parelius

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Som den erfarne anleggstesteren jeg er, hadde jeg ikke med egen CD.
    Nei, er det noe annet å forvente av en mann som setter seg i kjelleren på Waldemars…

Du hadde med egen malt, håper jeg.

Godt gjennomført okke som, vil jeg mene.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Skjønner det behovet, Canales. Skal ikke presse på mer i den retningen heller.

Godt initiativ, forresten. Takk skal dere ha for at dere gadd. Tror ikke jeg hadde orka å høre samme låta en hel kveld...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Parelius skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Som den erfarne anleggstesteren jeg er, hadde jeg ikke med egen CD.
    Nei, er det noe annet å forvente av en mann som setter seg i kjelleren på Waldemars…

Du hadde med egen malt, håper jeg.

Godt gjennomført okke som, vil jeg mene.
    Skjønner dette er noe som kommer til henge ved meg lenge (mange år?) fremover. I gamle dager var jeg vant med å gå i kjelleren på Galgeberg Corner, kan være det er noe som henger igjen fra den gang. ::)

Ingen malt, kun 1 belønningspils etter utført test, hjemme alene med gutta boys igår kveld, og da tar man det lugnt må vite. ;)

PS. Tror du Jorunn noen gang vil tilgi meg??

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Zomby_Woof skrev:
    Skjønner det behovet, Canales. Skal ikke presse på mer i den retningen heller.

Godt initiativ, forresten. Takk skal dere ha for at dere gadd. Tror ikke jeg hadde orka å høre samme låta en hel kveld...

samme låt?
    hadde det bare vært så vel...

samme 30 sekunder!
    spyr bare jeg tenker tilbake på det.
    en svært destruktiv måte å bruke en lørdagsformiddag på.
    sola skinte, vi kunne ha sittet på youngstorget og drukket øl! :mad:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    En fantastisk vårdag og der satt vi med gardinene gått trukket for og drakk kruttsterk kaffe (jeg deisa oppi mer enn 3 ganger så mye kaffe som nødvendig, canales etterfylte med en halvliter vann) Men verten var hyggelig med et spennende og vellydende anlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    En fantastisk vårdag og der satt vi med gardinene gått trukket for og drakk kruttsterk kaffe (jeg deisa oppi mer enn 3 ganger så mye kaffe som nødvendig, canales etterfylte med en halvliter vann) Men verten var hyggelig med et spennende og vellydende anlegg
    Vil slenge meg på å si at Skink har et oppsett det for meg var veldig lett og like. Kunne fint sittet i timesvis og hørt på musikk. Eneste minuset i mine ører, var en bass som burde vært dempet, men ikke mye så det er sagt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    enig med finger og eros, det spiller veldig bra hjemme hos skink nå.
    det hjalp stort å få inn audio physics-subbene.

og atter en gang, takk for at skink brukte tid og krefter på å innhente nødvendig utstyr og stille kåken sin til disposisjon.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Vil slenge meg på å si at Skink har et oppsett det for meg var veldig lett og like. Kunne fint sittet i timesvis og hørt på musikk. Eneste minuset i mine ører, var en bass som burde vært dempet, men ikke mye så det er sagt.
    Takk karer!

Vil bare legge til at jeg kvelden før satt å hørte gammal progrock uten bass og hadde ratta opp subwooferne litt. Tror det gikk i ett i fra dagen før. Jobb-musikk-ut-kvinnfolk-jobb-blindtest.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Andre gangen på kort tid jeg har vært hjemme hos noen med to suber i oppsettet, kan ikke si annet enn at jeg blir fristet. Er såpass realist at det ikke er aktuelt med dagens bosituasjon. ::)

edit: typo

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.420
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Takk for rapporten!

Hvilken CD spiller ble brukt...?

Mvh
    OMF

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    cd-spiller var en ny sak fra densen, med to rca-utganger.

kablene som ble benyttet var kimber pbj og nordost black knight, begge i original form - ikke re-terminert eller besudlet på noen som helst måte.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg får stadig pm'er fra folk som mener vi burde brukt den og den kabelen, ditten preamp og datten cd-spiller... :-\

jeg gidder ikke å svare på alle disse pm'ene.

kan dere ikke være så vennlige å skrive på det åpne forumet, folkens?
    gjerne her i tråden.
    testen er over nå, og alle som har tanker om enten testprosedyren, utstyret, resultatene, whatever, kan skrive av hjertets lyst her.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Canales skrev:
    jeg får stadig pm'er fra folk som mener vi burde brukt den og den kabelen, ditten preamp og datten cd-spiller... :-\

jeg gidder ikke å svare på alle disse pm'ene.

kan dere ikke være så vennlige å skrive på det åpne forumet, folkens?
    gjerne her i tråden.
    Jeg får også til stadighet sånne når jeg har kommet med meninger eller spørsmål på forumet. Skulle ønske svar og synspunkter til tråder i det åpne forumet kunne gis i det åpne forumet.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lol ;D

skjønner dere hvorfor folk kvier seg for å arrangere blindtester?

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.858
    Torget vurderinger
    1
    ... det er litt sent men ... Først og fremst vil jeg rette en liten honør for tiltaket og gjennomføringen! Det er desto mer imponerende med tanke på været og andre mulige gjøremål midt på dagen på en fin lørdag 8)

På tross av et kjedelig resultat og mulige «frustrasjoner» under lyttetesten, så håper jeg det gir litt mersmak mht å utforske lyttemetoder, lytteteknikk o.l. ift utsangskraft og mulige resulater.

mvh
    KJ

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    KJ skrev:
    ... det er litt sent men ... Først og fremst vil jeg rette en liten honør for tiltaket og gjennomføringen! Det er desto mer imponerende med tanke på være og andre mulige gjøremål pmidt på dagen på en fin lørdag 8)

På tross av et kjedelig resultat og mulige «frustrasjoner» under lyttetesten, så håper jeg det gir litt mersmak mht å utforske lyttemetoder, lytteteknikk o.l. ift utsangskraft og mulige resulater.

mvh
    KJ
    Har gitt mersmak. Hva med å teste ut blindtester som metode med noget hvor forskjellene er opplagte? Om ikke annet for muligens å finne ut hvor mange repitisjoner man kan kjøre før det går helt i ball

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Hva med å få tak i noen som virkelig ER blinde?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Kule-Trygve skrev:
    HCS skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Men dere har antakelig et langt hifi-liv foran dere, så lykke til videre..
    Hvis det å inneha et lang hifi-liv innebærer å lære nye ting, med ydmykhet, så er dette å foretrekke... Å ha den innesnødde holdningen at alt som er dyrere er automatisk bedre, uansett, vitner om et hifi-liv's harakiri....
    At dyrere er bedre har stemt så langt for meg. Den ene gangen det ikke stemte, var da jeg prøvde en viss rørpre i anlegget.
    Men i denne testen har man bevisst valgt like dyre eller billige kabler for at ingen skulle kunne si at det er PRISEN som gjorde at den ene låt bedre enn den andre? Herlig logikk..
    Testen var ikke for å kåre beste kabel, kun om det var forskjell på kabler. Sliter du med leseferdigheten O'kule tjygve?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    65finger skrev:
    KJ skrev:
    ... det er litt sent men ... Først og fremst vil jeg rette en liten honør for tiltaket og gjennomføringen! Det er desto mer imponerende med tanke på være og andre mulige gjøremål pmidt på dagen på en fin lørdag 8)

mvh
    KJ
    Har gitt mersmak. Hva med å teste ut blindtester som metode med noget hvor forskjellene er opplagte? Om ikke annet for muligens å finne ut hvor mange repitisjoner man kan kjøre før det går helt i ball
    Jeg er med!

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Det blir vel antakelig som å teste en Sony-cd-spiller til 5000 mot en Philips-cd-spiller til 5000 (ikke at jeg har prøvd). Det kan være vanskelig å høre forskjell, og enda vanskeligere å prøve å beskrive forskjellene og avgjøre hvilken som er best...
    Det var signalkabler som ble testet? Hva slags høyttalerkabler og øvrig utstyr ble benyttet? Dette kan ha mye å si.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    572
    pengesluk skrev:
    Jeg vet ikke hva det heter, slike man har foran øynene når man sover, i alle fall stenger de ute alt av lys så man med dem på i realiteten er blind. NSB deler ut slike til alle reisende med nattoget. Vet jeg som er fra vestlandet og tidvis reiser hjemmover for en helgetur hvor jeg besøker familie og venner bl.a.

I alle fall fungerer disse utmerket med tanke på å hindre mennesker å se noe som helst. Så seende fungerer greit dem, om dem bare har baller store nok til å stille opp. Selv har jeg tatt vare på flere av disse jeg har fått utdelt av NSB, er ubrukt også og bringer dem gjerne med meg dersom jeg blir invitert til en blindtest en gang. Ville like å være observatør ved en slik anledning, dessuten skulle testpersonene virkelig fått kjørt seg med meg som kontrollør. For hvem vet, om jeg ikke hadde forsøkt å få lytterene til å snakke om forskjeller til eller fra med den samme kabelen hele dagen - det hadde virkelig tatt seg ut for å uttrykke meg mildt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Jan-Helge skrev:
    pengesluk skrev:
    Jeg vet ikke hva det heter, slike man har foran øynene når man sover, i alle fall stenger de ute alt av lys så man med dem på i realiteten er blind. NSB deler ut slike til alle reisende med nattoget. Vet jeg som er fra vestlandet og tidvis reiser hjemmover for en helgetur hvor jeg besøker familie og venner bl.a.

I alle fall fungerer disse utmerket med tanke på å hindre mennesker å se noe som helst. Så seende fungerer greit dem, om dem bare har baller store nok til å stille opp. Selv har jeg tatt vare på flere av disse jeg har fått utdelt av NSB, er ubrukt også og bringer dem gjerne med meg dersom jeg blir invitert til en blindtest en gang. Ville like å være observatør ved en slik anledning, dessuten skulle testpersonene virkelig fått kjørt seg med meg som kontrollør. For hvem vet, om jeg ikke hadde forsøkt å få lytterene til å snakke om forskjeller til eller fra med den samme kabelen hele dagen - det hadde virkelig tatt seg ut for å uttrykke meg mildt.
    siden jeg ikke hørte forskjell under testen hadde det vært riktig å kun sette A på alle snuttene. Resultatet kunne blitt mye bedre. svaret hadde opplagt vært ugyldig.
    en kontrolørs oppgave er å sørge for en uforutsigbar rekkefølge og notere svar. Det er krevende nok slik for testobjektet.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.151
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    INGEN I HELE VIDE VERDEN HAR KLART Å KONSTATERE FORSKJELL PÅ AUDIOKABLER I ABX!!
    Dessuten, forskjell på Kimber og Nordost? Burde være lett som bare det.

Jeg får vann på mølla mi, har hevdet lenge at abx ikke er brukbart i hobbyen vår.
    Klarer selv å skille enkelte ting blindt, men fullgod abx, neppe..

Dersom gutta fortsatt er sultne så kanskje noe lettere vil være på sin plass?
    320kbps MP3 kontra CD?
    Tipper dere kommer til å slite med det også.

Mvh
    Rolf

Redigert av bjornh grunnet generell moderering.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:
    INGEN I HELE VIDE VERDEN HAR KLART Å KONSTATERE FORSKJELL PÅ AUDIOKABLER I ABX!!
    Dessuten, forskjell på Kimber og Nordost? Burde være lett som bare det.

Jeg får vann på mølla mi, har hevdet lenge at abx ikke er brukbart i hobbyen vår.
    Klarer selv å skille enkelte ting blindt, men fullgod abx, neppe..

Dersom gutta fortsatt er sultne så kanskje noe lettere vil være på sin plass?
    320kbps MP3 kontra CD?
    Tipper dere kommer til å slite med det også.

Mvh
    Rolf
    har forsøkt 128kbps kontra CD blindt (med flybriller) det var enkelt. 320 tipper jeg er mere krevende

Redigert av bjornh grunnet generell moderering av tråden.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.151
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    65finger skrev:
    har forsøkt 128kbps kontra CD blindt (med flybriller) det var enkelt. 320 tipper jeg er mere krevende

Kult!

Jeg tror også 320kbps er mer krevende å skille fra CD.
    Jeg tror også det er en grense for hva meningmann klarer å skille i abx, og at den grensen ikke gjelder for de godt trente i samme metode.
    Jeg tror også at selv om det ikke er mulig å skille i abx så kan det likevel være en hørbar forskjell.

Men det er nå meg :D

R

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn