K
Kaare G. Opsahl
Gjest
burde ha trent like iherdig i forkant ;DErosLoveking skrev:Bommet på første og tredje om jeg ikke husker helt feil, burde kanskje ha levert lottokuppongen igår. :
burde ha trent like iherdig i forkant ;DErosLoveking skrev:Bommet på første og tredje om jeg ikke husker helt feil, burde kanskje ha levert lottokuppongen igår. :
Nope. Vi har intet holdbart grunnlag for å konkludere med at det er forskjell på signalkabler på bakgrunn av denne testrundenZomby_Woof skrev:Hvis jeg forstår det rett, greide dere altså ikke å identifisere kablene med sikkerhet?
For min del virket ikke forskjellene store. kimberkablene virket noe" mørkere" men jeg blandet sammen det også. seende :-\Parelius skrev:Syntes dere det var rimelig god forskjell på kablene før dere satte igang med testen?
Hva som er rimelig er jo opp til hver enkelt, men forskjell: Ja.Parelius skrev:Syntes dere det var rimelig god forskjell på kablene før dere satte igang med testen?
Parelius skrev:Syntes dere det var rimelig god forskjell på kablene før dere satte igang med testen?
Og dermed fortsetter kranglene. Synd, for det er greit for meg at det ikke er sikkert. Det er greit at vi ikke har det endelige svaret. Det er i hvert fall greit at vi ikke har det samme endelige svaret.Canales skrev:uansett, det ble nullresultat for hele gjengen samlet - så vi klarer nok ikke å overbevise hverkens skeptikere eller troende i noen som helst retning.
Zomby_Woof skrev:Og dermed fortsetter kranglene. Synd, for det er greit for meg at det ikke er sikkert. Det er greit at vi ikke har det endelige svaret. Det er i hvert fall greit at vi ikke har det samme endelige svaret.Canales skrev:uansett, det ble nullresultat for hele gjengen samlet - så vi klarer nok ikke å overbevise hverkens skeptikere eller troende i noen som helst retning.
Jeg tror fortsatt at det antageligvis er forskjeller, og at jeg antageligvis kan høre dem. Men jeg tror på ingen måte at jeg hører bedre enn dere, så det er sagt. Jeg biller meg ikke inn at jeg vil klare å gjenkjenne kabelforskjeller i kontrollerte, blinde AB-tester.
Hvor står jeg da? 200kkr for et sett kabler? En halv mill eller mer for det jeg trenger av sorten? Ikke f***!! ;D
Nei, er det noe annet å forvente av en mann som setter seg i kjelleren på WaldemarsErosLoveking skrev:Som den erfarne anleggstesteren jeg er, hadde jeg ikke med egen CD.
Skjønner dette er noe som kommer til henge ved meg lenge (mange år?) fremover. I gamle dager var jeg vant med å gå i kjelleren på Galgeberg Corner, kan være det er noe som henger igjen fra den gang. :Parelius skrev:Nei, er det noe annet å forvente av en mann som setter seg i kjelleren på WaldemarsErosLoveking skrev:Som den erfarne anleggstesteren jeg er, hadde jeg ikke med egen CD.
Du hadde med egen malt, håper jeg.
Godt gjennomført okke som, vil jeg mene.
Zomby_Woof skrev:Skjønner det behovet, Canales. Skal ikke presse på mer i den retningen heller.
Godt initiativ, forresten. Takk skal dere ha for at dere gadd. Tror ikke jeg hadde orka å høre samme låta en hel kveld...
Vil slenge meg på å si at Skink har et oppsett det for meg var veldig lett og like. Kunne fint sittet i timesvis og hørt på musikk. Eneste minuset i mine ører, var en bass som burde vært dempet, men ikke mye så det er sagt.65finger skrev:En fantastisk vårdag og der satt vi med gardinene gått trukket for og drakk kruttsterk kaffe (jeg deisa oppi mer enn 3 ganger så mye kaffe som nødvendig, canales etterfylte med en halvliter vann) Men verten var hyggelig med et spennende og vellydende anlegg
Takk karer!ErosLoveking skrev:Vil slenge meg på å si at Skink har et oppsett det for meg var veldig lett og like. Kunne fint sittet i timesvis og hørt på musikk. Eneste minuset i mine ører, var en bass som burde vært dempet, men ikke mye så det er sagt.65finger skrev:En fantastisk vårdag og der satt vi med gardinene gått trukket for og drakk kruttsterk kaffe (jeg deisa oppi mer enn 3 ganger så mye kaffe som nødvendig, canales etterfylte med en halvliter vann) Men verten var hyggelig med et spennende og vellydende anlegg
Jeg får også til stadighet sånne når jeg har kommet med meninger eller spørsmål på forumet. Skulle ønske svar og synspunkter til tråder i det åpne forumet kunne gis i det åpne forumet.Canales skrev:jeg får stadig pm'er fra folk som mener vi burde brukt den og den kabelen, ditten preamp og datten cd-spiller... :-\
jeg gidder ikke å svare på alle disse pm'ene.
kan dere ikke være så vennlige å skrive på det åpne forumet, folkens?
gjerne her i tråden.
Har gitt mersmak. Hva med å teste ut blindtester som metode med noget hvor forskjellene er opplagte? Om ikke annet for muligens å finne ut hvor mange repitisjoner man kan kjøre før det går helt i ballKJ skrev:... det er litt sent men ... Først og fremst vil jeg rette en liten honør for tiltaket og gjennomføringen! Det er desto mer imponerende med tanke på være og andre mulige gjøremål pmidt på dagen på en fin lørdag 8)
På tross av et kjedelig resultat og mulige «frustrasjoner» under lyttetesten, så håper jeg det gir litt mersmak mht å utforske lyttemetoder, lytteteknikk o.l. ift utsangskraft og mulige resulater.
mvh
KJ
Testen var ikke for å kåre beste kabel, kun om det var forskjell på kabler. Sliter du med leseferdigheten O'kule tjygve?Kule-Trygve skrev:At dyrere er bedre har stemt så langt for meg. Den ene gangen det ikke stemte, var da jeg prøvde en viss rørpre i anlegget.HCS skrev:Hvis det å inneha et lang hifi-liv innebærer å lære nye ting, med ydmykhet, så er dette å foretrekke... Å ha den innesnødde holdningen at alt som er dyrere er automatisk bedre, uansett, vitner om et hifi-liv's harakiri....Kule-Trygve skrev:Men dere har antakelig et langt hifi-liv foran dere, så lykke til videre..
Men i denne testen har man bevisst valgt like dyre eller billige kabler for at ingen skulle kunne si at det er PRISEN som gjorde at den ene låt bedre enn den andre? Herlig logikk..
Jeg er med!65finger skrev:Har gitt mersmak. Hva med å teste ut blindtester som metode med noget hvor forskjellene er opplagte? Om ikke annet for muligens å finne ut hvor mange repitisjoner man kan kjøre før det går helt i ballKJ skrev:... det er litt sent men ... Først og fremst vil jeg rette en liten honør for tiltaket og gjennomføringen! Det er desto mer imponerende med tanke på være og andre mulige gjøremål pmidt på dagen på en fin lørdag 8)
På tross av et kjedelig resultat og mulige «frustrasjoner» under lyttetesten, så håper jeg det gir litt mersmak mht å utforske lyttemetoder, lytteteknikk o.l. ift utsangskraft og mulige resulater.
mvh
KJ
Jeg vet ikke hva det heter, slike man har foran øynene når man sover, i alle fall stenger de ute alt av lys så man med dem på i realiteten er blind. NSB deler ut slike til alle reisende med nattoget. Vet jeg som er fra vestlandet og tidvis reiser hjemmover for en helgetur hvor jeg besøker familie og venner bl.a.pengesluk skrev:Hva med å få tak i noen som virkelig ER blinde?
siden jeg ikke hørte forskjell under testen hadde det vært riktig å kun sette A på alle snuttene. Resultatet kunne blitt mye bedre. svaret hadde opplagt vært ugyldig.Jan-Helge skrev:Jeg vet ikke hva det heter, slike man har foran øynene når man sover, i alle fall stenger de ute alt av lys så man med dem på i realiteten er blind. NSB deler ut slike til alle reisende med nattoget. Vet jeg som er fra vestlandet og tidvis reiser hjemmover for en helgetur hvor jeg besøker familie og venner bl.a.pengesluk skrev:Hva med å få tak i noen som virkelig ER blinde?
I alle fall fungerer disse utmerket med tanke på å hindre mennesker å se noe som helst. Så seende fungerer greit dem, om dem bare har baller store nok til å stille opp. Selv har jeg tatt vare på flere av disse jeg har fått utdelt av NSB, er ubrukt også og bringer dem gjerne med meg dersom jeg blir invitert til en blindtest en gang. Ville like å være observatør ved en slik anledning, dessuten skulle testpersonene virkelig fått kjørt seg med meg som kontrollør. For hvem vet, om jeg ikke hadde forsøkt å få lytterene til å snakke om forskjeller til eller fra med den samme kabelen hele dagen - det hadde virkelig tatt seg ut for å uttrykke meg mildt.
har forsøkt 128kbps kontra CD blindt (med flybriller) det var enkelt. 320 tipper jeg er mere krevendeRoDa skrev:INGEN I HELE VIDE VERDEN HAR KLART Å KONSTATERE FORSKJELL PÅ AUDIOKABLER I ABX!!
Dessuten, forskjell på Kimber og Nordost? Burde være lett som bare det.
Jeg får vann på mølla mi, har hevdet lenge at abx ikke er brukbart i hobbyen vår.
Klarer selv å skille enkelte ting blindt, men fullgod abx, neppe..
Dersom gutta fortsatt er sultne så kanskje noe lettere vil være på sin plass?
320kbps MP3 kontra CD?
Tipper dere kommer til å slite med det også.
Mvh
Rolf
65finger skrev:har forsøkt 128kbps kontra CD blindt (med flybriller) det var enkelt. 320 tipper jeg er mere krevende