Blue Jeans Cable's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte Blue Jeans høyttalerkabler som "ventekabler" mens mine Au24 kabler er i junaiten på oppgradering. Bestilte første påskedag, og i dag tre dager etter kom de på døra med FedEx. Imponerende!

    Mangler bare at lyden er bra også..
    ...og "ventekablene" leverer. Liker de veldig bra. Puster Au24 i nakkehårene. Litt mindre sus fra elektronikken gjennom høyttalerene så de slipper ikke like mye gjennom. Terminering og kontakter av høy kvalitet.
    Mindre sus, så da er kabelen dårligere? Ja, da så. ;)
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Bestilte Blue Jeans høyttalerkabler som "ventekabler" mens mine Au24 kabler er i junaiten på oppgradering. Bestilte første påskedag, og i dag tre dager etter kom de på døra med FedEx. Imponerende!

    Mangler bare at lyden er bra også..
    ...og "ventekablene" leverer. Liker de veldig bra. Puster Au24 i nakkehårene. Litt mindre sus fra elektronikken gjennom høyttalerene så de slipper ikke like mye gjennom. Terminering og kontakter av høy kvalitet.
    Mindre sus, så da er kabelen dårligere? Ja, da så. ;)
    Fint å kunne glede deg med morsomme innlegg:rolleyes: Mindre sus så slipper ikke kabelen gjennom så mye. Var det så teit? Og Blue Jeans er ikke dårlig.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skjønner hva du mener, men synes det virker veldig usannsynlig at BJC skal filtrere bort noe av signalet som går gjennom de andre kablene dine, og at dette tilfeldigvis skal være støyen.

    Hvordan vet du at de andre kablene dine ikke plukker opp en eller annen form for støy, som har blitt til svak susing i høyttalerne, og at BJC kanskje ikke gjør det?

    Hvis det ble stille med BJC ville jeg heller mistenke det.
     
    Sist redigert:

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Jeg skjønner hva du mener, men synes det virker veldig usannsynlig at BJC skal filtrere bort noe av signalet som går gjennom de andre kablene dine, og at dette tilfeldigvis skal være støyen.

    Hvordan vet du at de andre kablene dine ikke plukker opp en eller annen form for støy, som har blitt til svak susing i høyttalerne, og at BJC kanskje ikke gjør det?

    Hvis det ble stille med BJC ville jeg heller mistenke det.
    Du har et poeng der. Tenkte bare lett og overfladisk over det. Ikke mye støy/sus uansett og begge kablene er veldig bra.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det kabelkjøp igjen. Det er i grunnen lenge siden jeg har kjøpt kabler, med unntak av en nettkabel fra Audioquest. Etter siste oppgradering av stereohylla ble de gamle Solar Wind Bi-wire kablene til høyttalerne i korteste laget. Jeg tok grep og bestilte meg nye: Canare 4S11 Speaker Cable med Bi-wire. De ble sendt i idag fra Blue Jeans Cable. Skal bli interessant å se hvor lang tid det vil ta.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Fornuftens seier over fjolleriet :cool:
    FWIW,

    det minner meg om dette svaret fra Genelec da de ble spurt om kabler:

    «Hi!

    The mains power cable has no effect on the sound quality of the Genelec product. as long as the cable is safe to use and has sufficient length to reach the power socket. The overall length of the mains cable from the powerplant to your house and wiring inside the house is in total much more than the last few meters before the device. All Genelec products have a power supply built in to the product, that has been designed to supply the needed operating voltages for the electronics and to eliminate any mains power related interferences. We do advice all products with a 3-pin mains power connection to be connected to a 3-pins safety grounded mains outlet. even this is more important for the overall specified electric safety requirements than the acoustic output quality. You can use your Genelec system with the original power cable and enjoy the best possible sound quality!

    Best Regards, Markus

    Genelec Support Team».
    Kilde: https://www.community.genelec.com/forum/-/message_boards/message/995038

    Med andre ord: Det er lengden det kommer an på!

    :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Eller sagt med mer observante ord - det er signalkabler som er vist ovenfor. Ikke powerkabler.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Eller sagt med mer observante ord - det er signalkabler som er vist ovenfor. Ikke powerkabler.
    Ok, men lengden teller uansett; er ikke signalkabelen lang nok, blir det ingen signaler ;)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ja, skyld på babes'a, du! :cool: Det er visst mye jeg ikke skjønner, men så er jo jeg en av de som er sterkt belemret med teoretisk-faglig ballast, så da er det vel det som er årsaken...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Bestillinga gikk ufattelig raskt, egentlig. Onsdag 18. juli ble de bestilt og ble levert på døra mandag 23. juli etter "arbeidstid". Posten pleier å somle seg 2-3 dager fra Oslo og hit til Nordens Paris, så jeg er rimelig imponert over at det gikk så raskt fra Blue Jeans Cable i Seattle og til Tromsø.

    IMG_20180723_183800.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, skyld på babes'a, du! :cool: Det er visst mye jeg ikke skjønner, men så er jo jeg en av de som er sterkt belemret med teoretisk-faglig ballast, så da er det vel det som er årsaken...
    Hehe, jeg har 7,5 år med formell påkosting av hodet selv.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er redd det ikke dreier seg om teknisk kunnskap, nei.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei-nei..d så, - beklager, men da blir du nok dessverre ikke medlem av HFS's pariaklubb......:rolleyes: ( De som tror og innbiller seg at de vet eller har forstått noe om audio...)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser at du med fargevalget har forberedt for å kunne si at de er grå i lyden. ;)
    Jeg har samme kabler - singelterminerte i begge ender. Valgte svart farge. Synes de er litt mørkere i lyden enn mine Ten White fra Blue Jeans 8)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte på det med farge da, og at det påvirker lyden utrolig mye. Og øl, som også kan påvirke lyden. Men ettersom det ser ut til at grått er in, så valgte jeg det. Skal bestille en lengde ekstra til senteren også og pensjonere Tara Labs'en.
     

    Blackstar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.04.2016
    Innlegg
    82
    Antall liker
    117
    Hjelpes! Da har det blitt BJ på meg også, bestilte Canare 4S11 ferdig terminert med banan. Skal erstatte billigste kabel på Hi-Fi klubben kjøpt for 15 år siden. (Har egentlig ikke helt trua på biwiring, men har nå muligheten til det, så hvorfor ikke).
    Slang på to RCA LC-1 som skal erstatte elkjøpene som sitter ut fra RIAA og DAC. Samt en jack til phono som er tenkt til chromecasten. Og en optisk. Ble visst fort 3 høvdinger med frakt og toll og det hele.
    Spent på om jeg merker noen forskjell. Tror jo egentlig ikke det. ;D

    Liten update: Bestilte rundt klokka 12 i dag, nå er de sendt og forventet levering er fredag klokka 18. Fra Seattle... Holy s...
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Blue Jeans Canare 4S11 kablene virker på meg å være nøytrale i lyden. Det er veldig positivt, ettersom kablene ikke har overfokuserer på noen bestemte frekvensområder.
     

    Blackstar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.04.2016
    Innlegg
    82
    Antall liker
    117
    Fikk kablene i dag. Intet mindre en nøyaktig 50 timer siden jeg bestilte. Meget imponerende, hele veien fra Seattle.
    Strålende fornøyd jeg. God kvalitet på alle kabler. Vet ikke om det er innbilning, men synes liksom jeg aner litt bedre separasjon i lydbildet nå, lett å plassere instrumentene (dette tilegner jeg i så fall høyttalerkablene).
    Og endelig en optisk kabel som sitter som støpt!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Har en av de optiske derfra, og jeg har ingen bedre. Men det er tydelig for meg at dette ikke er kabler laget for å sminke noe i lydbildet.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sending på vei i min retning også nå.
    13 meter nettverkskabel, 1 stk rca rca signalkabel og en coax. Var egenlig bare nettverkskabelen jeg skulle ha, men må jo søle bort litt ekstra penger når man har muligheten. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lever disse? Kjørte en bestilling i går, men har ikke fått e-mail med bekreftelse ennå...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Lever disse? Kjørte en bestilling i går, men har ikke fått e-mail med bekreftelse ennå...
    Går sikkert helt fint. Jeg har bestilt flere ganger uten problemer.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, fikk bekreftelse nå :)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Må bytte kabelene til platespilleren, da de er for korte. koster ikke skorta disse kablene:)
    Da må jeg også ha et kabel par med XLR i preamp enden!
     
    Sist redigert:

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Da har jeg også bestilt kabler, dette blir spennende. Spørsmålet er om jeg må legge på toll oppå totalsummen, eller hvordan er dette?
     

    Blackstar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.04.2016
    Innlegg
    82
    Antall liker
    117
    Da har jeg også bestilt kabler, dette blir spennende. Spørsmålet er om jeg må legge på toll oppå totalsummen, eller hvordan er dette?
    Hei! Nei, summen du har betalt skal være totalsum, ferdig tollbehandlet. I hvert fall har det vært tilfelle de to gangene jeg har bestilt derfra. Kos deg med fine no-nonsense kabler!
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Da har jeg også bestilt kabler, dette blir spennende. Spørsmålet er om jeg må legge på toll oppå totalsummen, eller hvordan er dette?
    Hei! Nei, summen du har betalt skal være totalsum, ferdig tollbehandlet. I hvert fall har det vært tilfelle de to gangene jeg har bestilt derfra. Kos deg med fine no-nonsense kabler!
    Takk for svar!
    Dette blir spennende. Har lest mye bra om disse kablene, og som du sier; no nonsense. Er så lei av stresset med kabler og testing, og nå er det nok. Musikken i fokus!

    Dette ble bestillingen min.

    2 Belden 1800F Balanced Audio Cable, 3 foot, XLR Male/XLR Female, Blue 28.25 56.50
    2 Belden 1800F Balanced Audio Cable, 3 foot, XLR Male/XLR Female, Red 28.25 56.50
    2 Canare 4S11 Speaker Cable, 6 1/2 foot, Two Locking Bananas to Four Locking Bananas, Black 55.50 111.00

    Mvh. Ole
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Må bytte kabelene til platespilleren, da de er for korte. koster ikke skorta disse kablene:)
    Da må jeg også ha et kabel par med XLR i preamp enden!
    Bruker selv BJC mellom platespilleren og ampene.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Må bytte kabelene til platespilleren, da de er for korte. koster ikke skorta disse kablene:)
    Da må jeg også ha et kabel par med XLR i preamp enden!
    Bruker selv BJC mellom platespilleren og ampene.
    Samme her. Har hatt mine i 8 år nå (minst). Har 5 sett, samt en coaxal og ingenting å utsette på noen av de. No-nonsense!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn