Alltid bra å treffe deg
@Karmana.
Takk for godt humør og hyggelig samvær. En kan alltids regne med deg når det er på tide med en øl.
Ikke helt ferdig.
Har mange flere bilder og inntrykk, men skal runde av med en "Dette årets topp 3"
Selvsagt kun basert på MIN subjektive opplevelse.
Andre vil sikkert mene noe annet, men jeg vet i hvert fall at mange er enig i første- plassen.
2 og 3 klarer jeg ikke helt å bestemme meg for. Derfor blir det delt andre.
Ganske forskjellige lydopplevelser, hvor det ene er basert på digital kilde og det andre analog/vinyl.
Det siste først :
YG Summit høyttaler, Moon pre og power amp. Vertere komplett vinylrigg fra Å til Å og Nordost kabling og strøm-remedier.
Dette låter for meg helt riktig. Da jeg var innom ble det spilt flere gamle jazzplater m bl a Charlie Haden, Chet Baker og Miles Davis. Gode, men langt fra feilfrie opptak eller plater, men det er så medrivende og musikalsk at jeg får lyst til å bare høre mer og mer. I presentasjonen av oppsettet ble det snakket lite teknikk, men derimot lagt stor vekt på musikken og opplevelsen.
Med slikt som dette var det bare å gi seg over :
Det andre oppsettet jeg likestiller er dette over med QLN Prestige 9 høyttalere, Vinnie Rossi integrert amp, S.O.T streamer, ekstern klokke og enda noen ting til.
DAC fra sveitsiske Merason.
Jeg må nevne at på bildet står oppsatt også et annet noe rimeligere anlegg (ikke billig). Det ble vekslet på gjennom dagen.
Det er Piega høyttalere, og Acoustic Art elektronikk. Også dette låt bra. Litt friskt og dynamisk.
Begge med Transparent kabling og strøm.
QLN p9 og medfølgende elektronikk leverte et fjellstøtt lydbilde med kropp, tekstur og en ro en ikke hører så ofte. Et fravær av digitale artefakter og en generell presentasjon som i høy grad er troverdig, slik jeg oppfatter det.
Litt småplukk på basskrevende materiale, men tror det i stor grad har med rommet å gjøre.
Det ble spilt mye god musikk begge dager, og mannen fra HiFi Consult som bare blir kalt "Sladd" (kabel) var godt forberedt.
Jeg kan nevne ei låt som jeg kjenner godt, og som jeg nylig omtalte i tråden her.
Fra filmmusikken til Dead Man Walking, Michelle Shocked "The Quality of Mercy".
Jeg fikk fullstendig hakeslepp. Jeg visste ikke at denne innspillingen rommet så mye!
Dessuten fantastisk dynamikk.
Listen to Quality Of Mercy (Album Version) on your streaming service
tidal.com
Låter bra her hjemme også, men dessverre mangler det nokså mye for å nå opp.
Nå er vel begge disse oppsettene i prisklasse rundt 2 mill., så jeg kan leve godt med at det ikke er riktig så godt her hjemme.
Ta-da!
"This Years Model", "The Shit" er følgende :
Presentert av firmaet Audioconcept som ellers også har en del annet snadder i stallen.
Men de valgte altså å vise dette.
Nagra kjenner vi.
Hvem har hørt om Audionec?
Hjemland Frankrike.
Enter the world of AudioNec. When Art meets High-End Audio Technologies. Contact +33 (0)1 60 54 36 42 or contact@audionec.com
www.audionec.com
Hvorfor er dette det beste oppsettet?
Vanskelig å svare på.
For å gjøre det enkelt, - for meg så ga dette mer av alt.
Dett var dett.