BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rør er rør uansett. Målet om å låte som en transistor vitner om teknisk inkompetanse hos anmeldeler..? Forvrengning er helt ulik, uansett om det skal låte mest mulig likt. Dette er og noe av grunnen til at gamle ARC var gull i mine ører, mens nye ting er overpriset og for kjedelig i sitt ideal for gjengivelse. Fordi det skal ligne transistor . Plain and simple.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tviler ikke på at V80 SE er en særdeles bra sak. Må likevel innrømme at når jeg leste artikkelen var det som slo meg; hvorfor i alle dager bruke så mye penger på en rørforsterker som låter som en transistorsak. Ser jo at du nevner en annen omtale som definerer dem som litt kåtere enn en transistorforsterker. For meg høres dette ut som fjas. Skulle vært spennende å høre hva anmelderen legger i det :)
    Men kjære vene Karmana, du må da vel skjønne hva de mener:rolleyes::rolleyes:
    I forhold til en transe (som er litt tørr, korrekt og kjedelig) får du jo eggende vibber, erotiske snev i øregangene som gjør at blodet bruser litt årene og et tilløp til reisning kan oppstå..... det er det greit å betale litt for;);)

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tviler ikke på at V80 SE er en særdeles bra sak. Må likevel innrømme at når jeg leste artikkelen var det som slo meg; hvorfor i alle dager bruke så mye penger på en rørforsterker som låter som en transistorsak. Ser jo at du nevner en annen omtale som definerer dem som litt kåtere enn en transistorforsterker. For meg høres dette ut som fjas. Skulle vært spennende å høre hva anmelderen legger i det :)
    Men kjære vene Karmana, du må da vel skjønne hva de mener:rolleyes::rolleyes:
    I forhold til en transe (som er litt tørr, korrekt og kjedelig) får du jo eggende vibber, erotiske snev i øregangene som gjør at blodet bruser litt årene og et tilløp til reisning kan oppstå..... det er det greit å betale litt for;);)

    gismo
    Forvrengning, er det du snakker om gismo? :). Ok, forvrengning er det i alt. Så til dagens spm, er forvrengning i din Edison målt i rør eller transistor delen? ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tviler ikke på at V80 SE er en særdeles bra sak. Må likevel innrømme at når jeg leste artikkelen var det som slo meg; hvorfor i alle dager bruke så mye penger på en rørforsterker som låter som en transistorsak. Ser jo at du nevner en annen omtale som definerer dem som litt kåtere enn en transistorforsterker. For meg høres dette ut som fjas. Skulle vært spennende å høre hva anmelderen legger i det :)
    Men kjære vene Karmana, du må da vel skjønne hva de mener:rolleyes::rolleyes:
    I forhold til en transe (som er litt tørr, korrekt og kjedelig) får du jo eggende vibber, erotiske snev i øregangene som gjør at blodet bruser litt årene og et tilløp til reisning kan oppstå..... det er det greit å betale litt for;);)

    gismo
    Jeg er faen så glad for at jeg ikke hadde rørforsterker da du var innom ;) Du er selvfølgelig alltid hjertelig velkommen, men gi beskjed på forhånd slik at jeg kan hjemme Eclipsen på loftet ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tviler ikke på at V80 SE er en særdeles bra sak. Må likevel innrømme at når jeg leste artikkelen var det som slo meg; hvorfor i alle dager bruke så mye penger på en rørforsterker som låter som en transistorsak. Ser jo at du nevner en annen omtale som definerer dem som litt kåtere enn en transistorforsterker. For meg høres dette ut som fjas. Skulle vært spennende å høre hva anmelderen legger i det :)
    Men kjære vene Karmana, du må da vel skjønne hva de mener:rolleyes::rolleyes:
    I forhold til en transe (som er litt tørr, korrekt og kjedelig) får du jo eggende vibber, erotiske snev i øregangene som gjør at blodet bruser litt årene og et tilløp til reisning kan oppstå..... det er det greit å betale litt for;);)

    gismo
    Forvrengning, er det du snakker om gismo? :). Ok, forvrengning er det i alt. Så til dagens spm, er forvrengning i din Edison målt i rør eller transistor delen? ;)
    Edison var nok en gluping han også, men nådde ikke helt opp...:p;)

    gismo
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Veldig flott at folk er interessert!
    Det er likevel en del misforståelser her vedr V80.
    Den høres ikke ut som en transistor rent bokstavelig, men den høres heller ikke helt ut som typisk en typisk rørforsterker.
    Med "randier" menes nok livat. Hoffmann bruker rør for å få mer kjøtt og blod i gjengivelsen.
    Transistor kan låte bra, men er oftest tørrere i lyden, men også bedre på bass.

    gismo er faktisk på sporet i innlegg 2923.
    Det kan sikkert virke noe søkt, dumt eller rart, men det omtrent slik det er:)
    Dette med "reisning" får han dog stå inne for sjøl!

    Det er i hvert fall ikke noe man koker fløyelsgrøt med!
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.637
    Antall liker
    4.328
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Veldig flott at folk er interessert!
    Det er likevel en del misforståelser her vedr V80.
    Den høres ikke ut som en transistor rent bokstavelig, men den høres heller ikke helt ut som typisk en typisk rørforsterker.
    Med "randier" menes nok livat. Hoffmann bruker rør for å få mer kjøtt og blod i gjengivelsen.
    Transistor kan låte bra, men er oftest tørrere i lyden, men også bedre på bass.

    gismo er faktisk på sporet i innlegg 2923.
    Det kan sikkert virke noe søkt, dumt eller rart, men det omtrent slik det er:)
    Dette med "reisning" får han dog stå inne for sjøl!

    Det er i hvert fall ikke noe man koker fløyelsgrøt med!
    Er mye riktig her, ift mine inntrykk.

    Kort vil jeg si at en rørforsterker OFTE vil låte RIKTIGERE og gi bedre utklinging på mange instrumenter.
    I min lille verden har Rogue gitt meg et åpnere og større vindu inn til musikken.
    Som Håvar Snapa sier det; "De høyeste frekvensene/diskanten låter mye mer troverdig på en rørforsterker"
    Jeg syns den tilfører liv, kjøtt og blod, og en ørliten reisning og litt kåthet i musikken :D

    Det er vel også på sin plass å si at ikke alle rørforsterkere låter likt, på langt nær.
    Octave og Rogue står vel for en strammere, noe tørrere og litt mer "transistor-aktig" klang enn mange eldre konstruksjoner..
    Jeg har hørt EL34 og 6550-konstruksjoner som låter bløtt og svampete.
    Så er ikke tilfelle med de 2 nevnte merker ;)

    M
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser jo virkelig ut som noe jeg kunne finni på ;)
    Absolutt ikke å anbefale :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var på kino forrige uke og så Birkebeinerne.
    Ei skikkelig røverhistorie som er mer bundet sammen med action enn historiske fakta.
    Likevel bedre enn forventa, og absolutt severdig.
    Fantastisk norgesreklame med fin vinternatur!

    Jeg gikk mest for å se islandshestene fra Mesnalia, men også Fanny , fjordinghoppe som er en gammel bekjent.
    Det var hun som dro sleden når de flykter med Håkon fra Baglerne. Jeg var ganske forundra over farta, for jeg har ridd henne en gang.
    Det er noe av det tyngste og minst styrbare jeg har ridd. Jeg tenker meg at det er som å ri en flodhest... Men her var det full fres i løssnøen!
    Meget gode ryttere i denne filmen.
    Fanny i farta:):


    Litt musikk til kaffen før dagens dont må en unne seg.


    Samma dritværet og tåke over Blåskogen.
    En sang med både rain, fog og tuesday i teksten må vel passe?:)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ravn i plast er vel ikke så bra gismo?
    Den har selvfølgelig et svøp av purpurfløyel, kantet med hermelin og gulldusker i hjørnene!:cool:
    Taes av når jeg får lyst til å spille ei skive:)

    Som f.eks noe akustiske progressive greier .


    LP 2014

    En artig versjon Av Britney Spears TOXIC:


    Jeg ønsker alle som ser innom her riktig GOD HELG!:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Og livet går sakte videre.
    Dette er nok kanskje den beste Pink Floyd coveren jeg vet om.
    Huke klarer å gjøre en av verdens mest hørte låter helt til sin egen, med bigtime goosebumpfeeling .
    Hele albumet er en varm anbefaling. Ikke på vinyl dessverre:(
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.443
    Antall liker
    13.075
    "Time to shake those bones" etter all den koselige musikken?

    I forrige uke fikk jeg endelig tak i ei skive jeg har lett etter sen stund.

    Son of Dave - Shake a Bone

    Her er en liten smakebit som jeg tror vil gå hjem i Blåskogen, samt grisgrendte og urbane strøk forøvrig.

    https://www.youtube.com/watch?v=ARJxK7TTUvU

    Jeg synes det bæltøft, og steike som Dave kan groove :cool:
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    Og livet går sakte videre.
    Dette er nok kanskje den beste Pink Floyd coveren jeg vet om.
    Huke klarer å gjøre en av verdens mest hørte låter helt til sin egen, med bigtime goosebumpfeeling .
    Hele albumet er en varm anbefaling. Ikke på vinyl dessverre:(
    Alt bør itte gå så jævla fort gutter, gøtt dere får opp øya for litt kvalitet, norsk syngedame i øvre divisjonen;)
    Om den itte er å oppdrive på vinyl hefter meg ikke, den ligger jo på Tidal:cool: Men har sammen med 2 andre av hennes utgivelser vært på egen harddisk i flacformat siden tidenes morgen:p:p
    Kanskje en av hennes andre gode utgivelser er på vinyl blues, den er nemlig utgitt av Hubro?

    gismo

    Edit: Sjekket, denne får du på vinyl!

    image.jpeg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Avslappende musikk Huke. Har sovnet et par ganger av den skiva.. :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og livet går sakte videre...
    CIMG6576.jpg

    -det går smått...

    ^Ei ekte bassfelle?

    Paul Simons American Tune.
    Jeg leste at melodien i store trekk er Johann Sebastian Bachs koral fra Matteuspasjonen.
    Man lærer stadig noe gammelt:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir flott når du får fjernet alt det hvite og får tilbake den naturlige trefargen :rolleyes:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir fint dette blues. Lyst og trivelig. Kanskje og litt minimalstisk , eller kanskje ikke ? :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for motiverende støtte!:mad::p

    Hvor minimalistisk kan et Hetlandhus fra -86 bli?:rolleyes:
    Bare akustikken er ok, får det være det samme.
    I hvert fall er det godt å bli kvitt furufaen!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for motiverende støtte!:mad::p

    Hvor minimalistisk kan et Hetlandhus fra -86 bli?:rolleyes:
    Bare akustikken er ok, får det være det samme.
    I hvert fall er det godt å bli kvitt furufaen!
    Furufaen er en pest og plage i alt for mange norske hjem, inkl mitt, sjøl om je i perioder jobber litt med saken, dette blir gør fint blues;)

    image.jpeg



    Pass dæ så du itte dætter ned i bassfella:cool:
    Har du tatt risikovurdering...:rolleyes:;)

    gismo
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Dette ser bra ut BB,
    pass deg for glatte sokker og for mye innbords:)
    Sklisikring, husk du blir ikke yngre:cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tenkt på dette med glatt trapp. Det er riktig at man bare blir tyngre og ikke yngre.
    Skal man opp, kan man gå rundt om hagen, og skal man ned, da går det fortere ned.
    Alternativt ei kørj med antisklisokker i yttergangen, eller trappeteppe av Sisal e.l.


    CIMG6577 (2).jpg

    "Gorillaen" over her fylte 9 mnd. i går.
    Fores hovedsaklig med kylling og steroider.
    Blir stor og sterk.


    Bare tull selvsagt.
    Smilla og jeg går nå på hundeskole, og jeg er blitt ganske lydig.:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fanfanfan,-tiddelibom.
    CIMG6581.jpg

    Første sommerdag i dag, i følge primstaven:

    Litt søkt, da det er snakk om en annen type snø, men Sabbath er jo bra da!:)

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.895
    Antall liker
    86.321
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Var redd det skulle komme snø her også, men heldigvis ikke. Ha en fin vinterdag ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.443
    Antall liker
    13.075
    Bilen har vel ikke sommerdekk??:cool:
    Nei, her legger vi om dekk sånn ca St.Hans før vi legger om igjen i slutten av august.:p

    Ooh it's a killing machine, it's got everything
    Like a driving power, big fat tires and everything


    Denne besetningen av Deep Purple var bare aldeles UTOLIG den gang da.
    Det hadde liksom ALT, og uttykte seg med en enorm energi og dynamikk.
    Hva jeg skulle ha gitt for å sitte i salen under konsertene i 1972, SKYHØY på deres musikk, tørr jeg nesten ikke si.
    Jeg anser meg for å være svært heldig som vokste opp som langhåra slabbedask med tilgang til DPs samtidige musikk fra 1972 og til det mest gikk fisføyka en gang på slutten av 70-tallet.

    En liten søt historie om DP fra den gang da, var når jeg satt høyttalerne i vinduet i 2 etg hjemme alene på Fjellhøy på Justvik nordøst for Kristiansand, og spelte Higway Star og Child in Time fra den orginale DP-MIJ skiva for hele den lille bygda som lå i dalen nedenfor vår heim. Hehehehehe....moro å tenke på.

    Avslutningsvis satt vi en gang på en av de mange hyblene jeg bodde i en stakket stund på 90-tallet inne i Oslo, lettere påseilet for kroner 1000.
    Min svoger er en habil vokalist, og DP fan på sin hals.
    Så da var det på med DP-MIJ til nattspelet, svoger kom fra badet etter å ha slått vannet av potetene, og traff klokkerent på Gillans stemme under fremførelsen av Child in Time. Undertegnede og lillesøster satt bare og stirret andektig i ren forbløffelse over hva som utfoldet seg foran oss.
    Det er noe av det råeste jeg har vært vitne til.
    Snakk om å bli edru på sekundet.

    Takk for seg!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn