BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.349
    Det er bra lyd på alle jeg har hørt. Mer eller mindre. Jeg har ikke alle på fysisk format, men de låter bra uansett. I tillegg til vinyl under, har jeg et par av samme album og ei juleplate på CD.
    Vis vedlegget 1081402
    Rangert etter min smak, fra øverst venstre til nederst høyre. Den siste Wallflower liker jeg ikke. Grusomt.

Synes denne med Thomas Dutronc, Diana Krall og Iggy Pop er trivelig.
    Meget bra lyd fra Tidal.

Litt morsomt er det at Diana Krall i 1988 hadde jobb i Norge som barpianist på Hotell Sheraton i Sandvika. Tenk å henge i baren der med en dryg Dry Martini framfor seg.🍸😊
    Hun var laget for noe større, men det er mange gode pianister som aldri kom lengre enn å spille i baren.

Jeg hadde gleden av å se henne i Spektrum i fjor. Mye bedre enn fryktet. (mht lokaliteten)
    Jeg hang ikke i baren, men jeg var der og høyre hun spilte. Det gikk rykter om at det var verdt turen.
    Mvh
    JMK

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.055
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Litt morsomt er det at Diana Krall i 1988 hadde jobb i Norge som barpianist på Hotell Sheraton i Sandvika. Tenk å henge i baren der med en dryg Dry Martini framfor seg.🍸😊
    Var kjent med historien fra tidligere, men hun fortalte også det når jeg så henne live i Spektrum for noen år tilbake.

Kanskje bra jeg ikke visste det i 1988, for da hadde jeg vel blitt kastet ut. Hadde nok ikke hengt i baren, men over pianoet vil jeg tro :cool:.

Og - i motsetning til mange (de fleste) så synes jeg Glad Rag Doll er en av hennes beste.

Sist redigert:

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.664
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bestilte 3 skiver for ei stund sida.
    Fikk denne meldinga fra butikken :
    Vis vedlegget 1081606
    Ser dårlig ut. I hvert fall før jul.
    Det går bra å streame, men får håpe de kommer etterhvert.

Jarosz-albumet er virkelig bra.
    Varm anbefaling.
    Kjedelig med skiver som ikke dukker opp til forventet levering😠 Den JW skiva har jeg og den er bra, men du går ikke glipp av det helt store hvis det er noen trøst! Sarah Jarosz skal sjekkes ut(y) Fant albumet på Hiresaudio så det blir muligens kjøpt der!

IMG_5993.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.381
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjedelig med skiver som ikke dukker opp til forventet levering😠 Den JW skiva har jeg og den er bra, men du går ikke glipp av det helt store hvis det er noen trøst! Sarah Jarosz skal sjekkes ut(y) Fant albumet på Hiresaudio så det blir muligens kjøpt der!

Vis vedlegget 1081611
    Hva mener du med at jeg ikke går glipp av noe med Warnes? Ble nå plutselig mer bekymra for å få den, mot for å ikke få den. 🤔

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.664
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hva mener du med at jeg ikke går glipp av noe med Warnes? Ble nå plutselig mer bekymra for å få den, mot for å ikke få den. 🤔
    Ikke sånn ment, men den er i utgangspunktet bra så Impex utgaven tilfører ikke SÅÅ mye bedre lyd mener jeg. Det er mer pondus i bass og litt finere oppløsing etter det jeg kan huske i farta!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.381
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sånn ment, men den er i utgangspunktet bra så Impex utgaven tilfører ikke SÅÅ mye bedre lyd mener jeg. Det er mer pondus i bass og litt finere oppløsing etter det jeg kan huske i farta!
    Det var betryggende. 😊
    Dette er ei plate jeg tar fram relativt ofte.
    Derfor fint å ha en av de beste versjonene av albumet.
    Her er liksom både musikk og lyd i orden.
    Feks "somewhere somebody" rommer en eksepsjonell djubde i lydbildet.
    Jeg har en "vanlig" utgave, men har tenkt at det her er mer å hente på klarhet, så finere oppløsning er vel det jeg håper på. (akkurat hva du beskriver)
    Noe mer definert bass også, fht hva jeg hører digitalt. Har gode erfaringer med Impex, så derfor ble den bestilt.
    Vi får ta det opp igjen når/hvis den kommer.
    🙂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.381
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur innom ReElektro i Furnes tidligere i dag. Tydelig at de er klare for den nye CD bølgen som velter over oss.😎
    IMG_20241213_121543.jpg

Kasettbølgen også:
    IMG_20241213_121523.jpg

Fin Tandberg i svart med eik.

Prisene kan virke litt høye kanskje, men man skal huske at de betaler moms på salget.
    Helt tullete på brukte ting som har vært solgt og betalt moms for tidligere.
    Ellers så er alle ting i god stand og velfungerende. Alt blir gått gjennom på eget verksted og deler blir skiftet hvis det er påkrevet.
    Flott Yamaha :
    IMG_20241213_121626.jpg

Ca 1978 modell, flott treverk, nesten som ny. Det er påfallende hvor like dagens Yamaha-produkter ligner i design.
    Dagens AS1200:
    Front 1004163.jpg

Ikke bare lyd og annen elektronikk.
    Flott at brukbare ting ikke skrotes.
    Verktøy, hageredskaper, aggregat osv
    Alt fikset før salg.
    IMG_20241213_122218.jpg

En slags julesang fra Miranda Lambert, Angeleena Presley og Ashley Monroe aka Pistol Annies .
    Hell of a Holiday nærmer seg nå.13.Lucia.
    Apropos Lussekatter :
    IMG_20241213_213849.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.285
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gammel Yamaha er stor stas. Jeg spiller på min 1985 Yamaha grammofon på tiende året.
    I den perioden så har det vært null vedlikehold og null problemer. I tillegg så er spilleren veldig brukervenlig. Med tanke på hva jeg betalte for den, så er det mitt beste kjøp noensinne.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.381
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gammel Yamaha er stor stas. Jeg spiller på min 1985 Yamaha grammofon på tiende året.
    I den perioden så har det vært null vedlikehold og null problemer. I tillegg så er spilleren veldig brukervenlig. Med tanke på hva jeg betalte for den, så er det mitt beste kjøp noensinne.
    Det stemmer sikkert.👍🙂
    I det hele tatt var greiene som ble laget i Japan på den tida av høy kvalitet. I hvert fall hvis man gikk litt opp i pris. Mye elektronikk og apparater med mekanikk som f eks CD og Kasettspillere spiller fremdeles i dag, 40 - 50 år gamle.

Jeg har ikke så mye erfaring med Yamaha-produkter annet enn at jeg hadde en Yamaha CD 2000 som jeg kjøpte ny på Akers Mic i Oslo. Ikke min, men lik:
    sckeg7nmqjbfuel1c0xp.jpg

Den var toppmodellen til Yamaha. En spiller jeg hadde glede av noen år. 80-talls designet var ikke like flott, men den var bra bygd. Ikke mye plast og rakkel.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.381
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den før omtalte forsendelsen av plater ankom i dag. Alle tre!
    Jeg var nokså skeptisk, da det først ble meddelt at de ikke var å skaffe da de ble bestillt. Alle tre, flate og fine, uten lyter.
    Særlig Impex'n låter meget godt.

IMG_20241216_172742.jpg

IMG_20241216_171406.jpg

IMG_20241216_172136.jpg

Så da ble det "Adventsmys" på en mandag. 😊
    IMG_20241216_175549.jpg

IMG_20241216_220842.jpg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.381
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Til info:
    Sola snur IKKE.
    Det er vår posisjon ift til sola, og helningsvinkelen, som gjør at vi sakte blir eksponert for mer og mer sollys.
    Sånn.

😁🌞

M
    Vi trur ikke på hva som helst her i skogen...
    Akkurat som om vi skal bli litt gladere og se lysere på framtida pga HELNINGSVINKELEN!!

Kom med den til folk nord for polarsirkelen som gjerne vil ha en fest når sola snur, så vil du bli dyppa i tjære og måkefjør! 😜

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.381
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20241219_172220.jpg

Må si jeg liker Fiona bedre enn Tori.
    "Tidal" er hennes debut-album og kommersielle gjennombrudd. 1996.
    Første gang utgitt på vinyl i 2017. Dette er en 2X45 rpm fra 2023.
    Der andre bruker elgitar bruker Fiona Apple piano. Svært effektivt og bevegende. Et råskinn på piano.
    Singelen "Criminal" ble Grammy-kåret til "Best female Rock vocal" i 1998.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn