Vis vedlegget 1083960
I går SNUDDE sola.
(@sundkoien!
)
Det tar litt tid før det merkes, men jeg synes det er godt å vite at det går mot lysere dager.
Jeg er fornøyd med hvordan det låter i stua her nå.
Spennende og bra album denne med Beth Gibbons, forresten. (tidl Portishead)
Vis vedlegget 1083965
Listen to Lives Outgrown on your streaming service
tidal.com
At det blir spilt mye musikk er en indikasjon på at anlegget fungerer godt, og etter hensikten.
Siste forandring i oppsettet var vellykket i mine ører. Lumin T3 løftet digitallyden såpass at det nå er på høyde med vinylavspilling.
Ikke alltid, for med gode plater regjerer fremdeles TWA Raven og Cadenza Black.
Kildene spiller dessuten nokså forskjellig og har litt ulik måte å gjengi musikken, noe jeg synes er spennende.
Jeg ser på dette som en fordel, da det gjør anlegget mer allsidig og nærmest har tilført en ny dimensjon mht min måte å lytte på.
Ikke så lett å forklare dette, særlig ikke for dem som har et mer fastlåst lydideal, men det er slik jeg opplever det.
Etter ei tid med den nye streameren er jeg blitt godt kjent med hva den gjør i anlegget mitt.
Det er mer detaljer enn jeg har vært vant til. Det er mer på innspillingen som blir med. Som jeg har nevnt tidligere, er ikke det alltid en fordel. Det er vanskelig å finne en spiller som både er så transparent og samtidig mer tilgivende. D2 var litt lettere å ha med å gjøre, kanskje, men ikke på langt nær så morsom å lytte til. Det er likevel ikke slik at T3 er kresen på innspillinger. Musikken flyter silkemjukt eller med brodd og punch ettersom hva som spilles. Det låter ikke "kantete". Det meste kan nytes, men er det noe rusk med innspillingen, så høres det.
Den største forskjellen med Lumin T3 vs D2, er likevel hvordan T3 bretter ut lydbildet alle veier. Det låter større og friere, og kanskje det mest fascinerende er hvordan T3 får fram dybde, 3D og gjengir "layers" i opptaket. På dette området har jeg ikke hatt noe som har vært i nærheten i mitt oppsett mtp digital avspilling. Dette gjør illusjonen av det ekte og livaktige mye større, noe som gjør at jeg oftere blir følelsesmessig berørt av musikken.
De gangene DET skjer, så er jeg ikke i tvil om at stereoanlegget er verdt hver eneste krone.
Vis vedlegget 1083962
Mellom skogsturer og musikkøkter blir det også noen serier sammen med Darling. Årets høydepunkter har vært "Shogun" på Disney + og "Makta" på NRK.
Andre severdige serier sett i løpet av året har vært "Dopesick ", "Fargo" sesong 5, "The Bear" 1-3., "Under The Bridge", "Baby Reindeer" og "Blue Lights 1-2.
Sikkert glemt noe, og ikke sikkert alle kom siste året. Nå er det Black Doves på Netflix som går på kveldene. En litt utradisjonell spion/krim historie.
Keira Knightley gjør ikke bort seg.
Vis vedlegget 1083958
Litt lek med Hamar kommunes julegatepynt:
Vis vedlegget 1083963