BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20241226_154722.jpg

Bare tåka letta litt, så ble det en flott dag i Blåskogen.
    IMG_20241226_133835.jpg

Begge Nuffejentene har løpetid, så det er greit å ha minst en i bånd. De er ikke helt å stole på mht innkalling slik ståa er... 🐾
    IMG_20241226_135934.jpg

IMG_20241226_154532.jpg

Etter å ha brent noen kalorier, så kan man fylle på med nye. 🙈😊

"BURN". Ellie Goulding-cover PMJ

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vis vedlegget 1084831
    Bare tåka letta litt, så ble det en flott dag i Blåskogen.
    Vis vedlegget 1084832
    Begge Nuffejentene har løpetid, så det er greit å ha minst en i bånd. De er ikke er helt å stole på mht innkalling slik ståa er... 🐾
    Vis vedlegget 1084833
    Vis vedlegget 1084834
    Etter å ha brent noen kalorier, så kan man fylle på med nye. 🙈😊

"BURN". Ellie Goulding-cover PMJ
    Fine jinter i bånd på tur🐾🐾
    Fine syngedamer åsså for den del🤗
    Du tapper litt på morran og fyller på litt på
    eftan🍻
    Fortsatt god jul blues🎅🏼

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tradisjonen tro har vi spilt brettspill og smakt øl i romjula. "Ungene" tar seg av alt som skal til, så jeg slipper å blande meg inn i utvalget. 😋
    IMG_20241226_224550.jpg

Årets spill var "Wingspan".
    Noe om fugler, men sant og si, mista jeg interessen etter et par timer. Men ølet var bra . 😊
    IMG_20241226_221911.jpg

Noen litt spesielle blant kandidatene.
    IMG_20241226_224001.jpg

Det var så vidt det svingte. 😊
    IMG_20241226_224128.jpg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.818
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mye godt øl der Blues og jeg skjønner at det trengtes etter noen timer med tema fuglers vingespenn! Kanskje du tenkte på nighthawks etterhvert;) Fortsatt god romjul🍻
    IMG_6029.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal godt gjøres å være interessert i fuglers vingespenn mer enn et par timer...
    🤔😐🐦🐦⬛🐥🦜🦆🪿🦤🦚🦃🕊🦩

Fortsatt god romjul 😉👍

M
    Takk i like måte.
    Jeg synes jo fugler er pene, og det var mange med fine farger og slikt, men fokuset glapp da den kanadiske blåbærsurølen kom oppunder nesa. 😊
    IMG_20241226_190056.jpg

Det er IKKE Gammel Dansk i snapsglassene.
    IMG_20241226_190047.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye godt øl der Blues og jeg skjønner at det trengtes etter noen timer med tema fuglers vingespenn! Kanskje du tenkte på nighthawks etterhvert;) Fortsatt god romjul🍻
    Vis vedlegget 1085097
    Vi spiller MENS vi drikker øl. 🙃
    -Eller drikker øl mens vi spiller.
    Da tar det litt tid mellom hver øl og spillet blir ofte litt morsommere.
    Et genialt konsept. 😋

Ja mye interessant øl.
    Du som har litt greie på denslags,
    -kan du gjette hvilket tema eller "rød tråd" som var gjennomgående for smakingen? 🤔

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.818
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    -kan du gjette hvilket tema eller "rød tråd" som var gjennomgående for smakingen? 🤔
    Oh, kjenner presset nå😅 Skal jeg tippe uten å sjekke så tipper jeg de fleste her er fatlagret/barrel aged så jeg går for det(y) Alt blir godt når det blir lagret på fat😊😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Oh, kjenner presset nå😅 Skal jeg tippe uten å sjekke så tipper jeg de fleste her er fatlagret/barrel aged så jeg går for det(y) Alt blir godt når det blir lagret på fat😊😆
    Det har du litt rett i, men dommaren säger at svaret er fel. 😉
    Alle brygg på bildet over er fra nedlagte bryggerier, eller øl som ikke er i produksjon /salg.
    Ok, litt nerdete, og jeg klarte heller ikke å finne riktig svar, så ikke føl noe press. 🙃

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.818
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det har du litt rett i, men dommaren säger at svaret er fel. 😉
    Alle brygg på bildet over er fra nedlagte bryggerier, eller øl som ikke er i produksjon /salg.
    Ok, litt nerdete, og jeg klarte heller ikke å finne riktig svar, så ikke føl noe press. 🙃
    Der har dere neste års spill, ølspillet hvor du drikker hvis du svarer feil😆 På bildet i din siste post så legger jeg merke til at det står Ukrainian imp. stout. Har de byttet ut Russian i protest og sympati etter invasjonen?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der har dere neste års spill, ølspillet hvor du drikker hvis du svarer feil😆 På bildet i din siste post så legger jeg merke til at det står Ukrainian imp. stout. Har de byttet ut Russian i protest og sympati etter invasjonen?
    Helt korrekt. Ukraina.
    Tidligere var det visst Russiske forfattere avbildet på boksene. Det går jo ikke.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert Sten Bromann som har gjenopstått med nytt dommaryrke:
    Brettspill i stedet for musikk :ROFLMAO:
    Var nok Bromanns ekko.
    A blast from the past.😚😆
    Legendarisk svensk dommer i Kontrapunkt.
    Et program hvor det gikk an å lære noe.
    Nå er det kjendiser som leker gjemsel, halvkjendiser som konkurrerer om hvem som er dummest osv.
    Program hvor folk har talent eller kunnskap er det fint lite av. Det viktigste er at man er kjent, ikke hva man er kjent for.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var nok Bromanns ekko.
    A blast from the past.😚😆
    Legendarisk svensk dommer i Kontrapunkt.
    Et program hvor det gikk an å lære noe.
    Nå er det kjendiser som leker gjemsel, halvkjendiser som konkurrerer om hvem som er dummest osv.
    Program hvor folk har talent eller kunnskap er det fint lite av. Det viktigste er at man er kjent, ikke hva man er kjent for.
    Velkommen til 2020->
    Vår tid nå dette veit du blues🥹😉

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og siden vi nå er der...... de står i kø på Youtube.......... Selvfølgelig flest fra Gud´s eget land :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Det er bare trist.
    Så klart kan vi ikke vente at folk i verdens mektigste stat bryr seg særlig om hva som skjer med palestinere, Ukraina og andre ting de knapt har hørt om.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20241229_135730.jpg

Leste i en tråd her at flere har problemer med forvrengning på vinylutgave av Cohens "You Want It Darker ". Kunne ikke huske å ha opplevd det med min, - og det stemmer.
    Hadde faktisk glemt hvor bra den låter, sjøl om Cohens stemme er mikset slik at han er diger som et troll mellom høyttalerne.
    Er nesten sakralt dette. Sjøl om det det kom ett album til etter hand død, er YWID å regne som Leonards svanesang.
    IMG_20241229_135933.jpg

Det er ganske mye av det Cohen skrev jeg ikke forstår, men det kan være fint å høre på likevel. Det meste er om kvinner eller adressert til det andre kjønn. Den biten går ganske bra. 😊 Verre er det når det kommer referanser til Det Gamle Testamentet og jødisk mumbo jumbo.

Det aller siste som kom ut :
    IMG_20241229_144026.jpg

God kvalitet på innspilling og vinyl, men albumet blir noe stillestående for meg.
    Er blitt lite spilt.

Ble en tur i tåka i dag tidlig. Molly har reist hjem til Sørlandet, så nå er det bare Maja igjen.
    IMG_20241229_140552.jpg

Med denne "Old Ideas" er det slutt på økta med Leonard :
    IMG_20241229_144903.jpg

Fin lyd på denne også. Innholdet er slettes ikke verst. Fikk gode kritikker da det kom i 2012, og er det Cohen-albumet som kom høyest på listene i USA.

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 1085450
    Leste i en tråd her at flere har problemer med forvrengning på vinylutgave av Cohens "You Want It Darker ". Kunne ikke huske å ha opplevd det med min, - og det stemmer.
    Hadde faktisk glemt hvor bra den låter, sjøl om Cohens stemme er mikset slik at han er diger som et troll mellom høyttalerne.
    Er nesten sakralt dette. Sjøl om det det kom ett album til etter hand død, er YWID å regne som Leonards svanesang.
    Vis vedlegget 1085451

Det er ganske mye av det Cohen skrev jeg ikke forstår, men det kan være fint å høre på likevel. Det meste er om kvinner eller adressert til det andre kjønn. Den biten går ganske bra. 😊 Verre er det når det kommer referanser til Det Gamle Testamentet og jødisk mumbo jumbo.

Det aller siste som kom ut :
    Vis vedlegget 1085467
    God kvalitet på innspilling og vinyl, men albumet blir noe stillestående for meg.
    Er blitt lite spilt.

Ble en tur i tåka i dag tidlig. Molly har reist hjem til Sørlandet, så nå er det bare Maja igjen.
    Vis vedlegget 1085468

Med denne "Old Ideas" er det slutt på økta med Leonard : Vis vedlegget 1085470
    Fin lyd på denne også. Innholdet er slettes ikke verst. Fikk gode kritikker da det kom i 2012, og er det Cohen-albumet som kom høyest på listene i USA.
    Hm!😊
    Er så absolutt ingen Cohen fan. Men angående albumet Thanks for the Dance, så vil jeg så absolutt anbefale å gi det en sjanse til! Et helt fantastisk album i mine ører!😊
    Ta fram en god mørk øl i de sene nattetimer og sett på tittelsporet!
    Om du da fortsatt er skeptisk så gir jeg opp!😀☀
    Godt nyttår!!😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hm!😊
    Er så absolutt ingen Cohen fan. Men angående albumet Thanks for the Dance, så vil jeg så absolutt anbefale å gi det en sjanse til! Et helt fantastisk album i mine ører!😊
    Ta fram en god mørk øl i de sene nattetimer og sett på tittelsporet!
    Om du da fortsatt er skeptisk så gir jeg opp!😀☀
    Godt nyttår!!😊
    Takk det samme! 😊

Ang "Thanks for The Dance" , så sier jeg ikke at det er dårlig. Det ligger nok mest på meg.
    Det er ikke alt som går inn, rett og slett.

Sønnen til Cohen fikk hjelp av gode folk som feks Jennifer Warnes, Daniel Lanois, Beck og Feist til å ferdigstille albumet. Det er mye kvalitet, men når jeg setter det på klarer jeg ikke å engasjere meg.
    Det hele blir litt sånn messende og da mister jeg konsentrasjonen.
    Det er vel også noe med at det er så mye annet jeg har lyst til å høre, og da blir det aldri dennes tur.
    Må nesten prøve litt til ettersom du går så hardt på! 😆
    Tror jeg da skal bestemme meg for å begynne lytteøkta med den.

Et annet Cohen-album jeg synes er mer spennende, er "Death of A Ladies Man" . (1977) .
    Produsert av Phil Spector, som er vel kjent for sine innspillinger med "A Wall of Sound". Ikke helt likt disse skivene over her. Det er mer utfordrende og vanskeligere å like.
    Cohen sjøl var svært misfornøyd med hele plata.
    IMG_20241229_164530.jpg

Artisten og produsenten er et umake par.
    Et mysterium hvordan disse kunne finne sammen, men kanskje har det noe med alkohol og andre rusmidler å gjøre.
    Antagelig den eneste interessen de hadde felles. Muligens også sex. Det er nokså mye av den tematikken i tekstene.

Det går mange historier rundt innspillingen av DOALM. Bl a skal Spector både ha kastet ut og stengt ute Cohen fra studio før noe som helst var ferdig. Spector skal også ha truet med pistol for å få viljen sin mht hvordan albumet skulle være.
    Kjente folk som Bob Dylan og Allen Ginsberg ramlet innom og ble nokså tilfeldig med på innspillingen.
    Produsenten skal ha vært tårnhøy på kokain mens han arbeidet. Med dette bakteppet blir lyttingen bittelitt spennende.

IMG_20241229_164832.jpg

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    3
    Takk det samme! 😊

Ang "Thanks for The Dance" , så sier jeg ikke at det er dårlig. Det ligger nok mest på meg.
    Det er ikke alt som går inn, rett og slett.

Sønnen til Cohen fikk hjelp av gode folk som feks Jennifer Warnes, Daniel Lanois, Beck og Feist til å ferdigstille albumet. Det er mye kvalitet, men når jeg setter det på klarer jeg ikke å engasjere meg.
    Det hele blir litt sånn messende og da mister jeg konsentrasjonen.
    Det er vel også noe med at det er så mye annet jeg har lyst til å høre, og da blir det aldri dennes tur.
    Må nesten prøve litt til ettersom du går så hardt på! 😆
    Tror jeg da skal bestemme meg for å begynne lytteøkta med den.

Et annet Cohen-album jeg synes er mer spennende, er "Death of A Ladies Man" . (1977) .
    Produsert av Phil Spector, som er vel kjent for sine innspillinger med "A Wall of Sound". Ikke helt likt disse skivene over her. Det er mer utfordrende og vanskeligere å like.
    Cohen sjøl var svært misfornøyd med hele plata.
    Vis vedlegget 1085493
    Artisten og produsenten er et umake par.
    Et mysterium hvordan disse kunne finne sammen, men kanskje har det noe med alkohol og andre rusmidler å gjøre.
    Antagelig den eneste interessen de hadde felles. Muligens også sex. Det er nokså mye av den tematikken i tekstene.

Det går mange historier rundt innspillingen av DOALM. Bl a skal Spector både ha kastet ut og stengt ute Cohen fra studio før noe som helst var ferdig. Spector skal også ha truet med pistol for å få viljen sin mht hvordan albumet skulle være.
    Kjente folk som Bob Dylan og Allen Ginsberg ramlet innom og ble nokså tilfeldig med på innspillingen.
    Produsenten skal ha vært tårnhøy på kokain mens han arbeidet. Med dette bakteppet blir lyttingen bittelitt spennende.

Vis vedlegget 1085492
    Får sjekke ut den jeg da!😊

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.986
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Moro å lese om "Wall of Sound" teknikken.
    Like artig å tenke på at Spector gjorde det mulig for både Dr John og Cher å få solokarriere.
    Unchained Melody med Righteous Brothers er jo nydelig..

M

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.658
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Moro å lese om "Wall of Sound" teknikken.
    Like artig å tenke på at Spector gjorde det mulig for både Dr John og Cher å få solokarriere.
    Unchained Melody med Righteous Brothers er jo nydelig..

M
    Enig.
    Det er visstnok gjort mer enn 1500 versjoner av den sangen. Uten å ha hørt alle er Joni's min favoritt. 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn