lille hiawata
Hi-Fi freak
God jul.
Takk.God jul litt sent
Fine jinter i bånd på turVis vedlegget 1084831
Bare tåka letta litt, så ble det en flott dag i Blåskogen.
Vis vedlegget 1084832
Begge Nuffejentene har løpetid, så det er greit å ha minst en i bånd. De er ikke er helt å stole på mht innkalling slik ståa er...
Vis vedlegget 1084833
Vis vedlegget 1084834
Etter å ha brent noen kalorier, så kan man fylle på med nye.
"BURN". Ellie Goulding-cover PMJ
Takk i like måte.Skal godt gjøres å være interessert i fuglers vingespenn mer enn et par timer...
🪿🦤🦩
Fortsatt god romjul
M
Vi spiller MENS vi drikker øl.Mye godt øl der Blues og jeg skjønner at det trengtes etter noen timer med tema fuglers vingespenn! Kanskje du tenkte på nighthawks etterhvert Fortsatt god romjul
Vis vedlegget 1085097
Oh, kjenner presset nå Skal jeg tippe uten å sjekke så tipper jeg de fleste her er fatlagret/barrel aged så jeg går for det Alt blir godt når det blir lagret på fat-kan du gjette hvilket tema eller "rød tråd" som var gjennomgående for smakingen?
Dette var i går, så ferdig kost, men takk likevel.Voldsomt mye spennende øl i Blåskogen nå syns jeg Kos dere
gismo
Det har du litt rett i, men dommaren säger at svaret er fel.Oh, kjenner presset nå Skal jeg tippe uten å sjekke så tipper jeg de fleste her er fatlagret/barrel aged så jeg går for det Alt blir godt når det blir lagret på fat
Der har dere neste års spill, ølspillet hvor du drikker hvis du svarer feil På bildet i din siste post så legger jeg merke til at det står Ukrainian imp. stout. Har de byttet ut Russian i protest og sympati etter invasjonen?Det har du litt rett i, men dommaren säger at svaret er fel.
Alle brygg på bildet over er fra nedlagte bryggerier, eller øl som ikke er i produksjon /salg.
Ok, litt nerdete, og jeg klarte heller ikke å finne riktig svar, så ikke føl noe press.
Var dommaren svenskDet har du litt rett i, men dommaren säger at svaret er fel.
Alle brygg på bildet over er fra nedlagte bryggerier, eller øl som ikke er i produksjon /salg.
Ok, litt nerdete, og jeg klarte heller ikke å finne riktig svar, så ikke føl noe press.
Sikkert Sten Bromann som har gjenopstått med nytt dommaryrke:Var dommaren svensk
Helt korrekt. Ukraina.Der har dere neste års spill, ølspillet hvor du drikker hvis du svarer feil På bildet i din siste post så legger jeg merke til at det står Ukrainian imp. stout. Har de byttet ut Russian i protest og sympati etter invasjonen?
Var nok Bromanns ekko.Sikkert Sten Bromann som har gjenopstått med nytt dommaryrke:
Brettspill i stedet for musikk
halvkjendiser som konkurrerer om hvem som er dummest
Minner meg om denneDet viktigste er at man er kjent, ikke hva man er kjent for.
Velkommen til 2020->Var nok Bromanns ekko.
A blast from the past.
Legendarisk svensk dommer i Kontrapunkt.
Et program hvor det gikk an å lære noe.
Nå er det kjendiser som leker gjemsel, halvkjendiser som konkurrerer om hvem som er dummest osv.
Program hvor folk har talent eller kunnskap er det fint lite av. Det viktigste er at man er kjent, ikke hva man er kjent for.
Det er bare trist.Og siden vi nå er der...... de står i kø på Youtube.......... Selvfølgelig flest fra Gud´s eget land
Ikke min, nei.Velkommen til 2020->
Vår tid nå dette veit du blues🥹
gismo
Hm!Vis vedlegget 1085450
Leste i en tråd her at flere har problemer med forvrengning på vinylutgave av Cohens "You Want It Darker ". Kunne ikke huske å ha opplevd det med min, - og det stemmer.
Hadde faktisk glemt hvor bra den låter, sjøl om Cohens stemme er mikset slik at han er diger som et troll mellom høyttalerne.
Er nesten sakralt dette. Sjøl om det det kom ett album til etter hand død, er YWID å regne som Leonards svanesang.
Vis vedlegget 1085451
Det er ganske mye av det Cohen skrev jeg ikke forstår, men det kan være fint å høre på likevel. Det meste er om kvinner eller adressert til det andre kjønn. Den biten går ganske bra. Verre er det når det kommer referanser til Det Gamle Testamentet og jødisk mumbo jumbo.
Det aller siste som kom ut :
Vis vedlegget 1085467
God kvalitet på innspilling og vinyl, men albumet blir noe stillestående for meg.
Er blitt lite spilt.
Ble en tur i tåka i dag tidlig. Molly har reist hjem til Sørlandet, så nå er det bare Maja igjen.
Vis vedlegget 1085468
Med denne "Old Ideas" er det slutt på økta med Leonard : Vis vedlegget 1085470
Fin lyd på denne også. Innholdet er slettes ikke verst. Fikk gode kritikker da det kom i 2012, og er det Cohen-albumet som kom høyest på listene i USA.
Takk det samme!Hm!
Er så absolutt ingen Cohen fan. Men angående albumet Thanks for the Dance, så vil jeg så absolutt anbefale å gi det en sjanse til! Et helt fantastisk album i mine ører!
Ta fram en god mørk øl i de sene nattetimer og sett på tittelsporet!
Om du da fortsatt er skeptisk så gir jeg opp!
Godt nyttår!!
Får sjekke ut den jeg da!Takk det samme!
Ang "Thanks for The Dance" , så sier jeg ikke at det er dårlig. Det ligger nok mest på meg.
Det er ikke alt som går inn, rett og slett.
Sønnen til Cohen fikk hjelp av gode folk som feks Jennifer Warnes, Daniel Lanois, Beck og Feist til å ferdigstille albumet. Det er mye kvalitet, men når jeg setter det på klarer jeg ikke å engasjere meg.
Det hele blir litt sånn messende og da mister jeg konsentrasjonen.
Det er vel også noe med at det er så mye annet jeg har lyst til å høre, og da blir det aldri dennes tur.
Må nesten prøve litt til ettersom du går så hardt på!
Tror jeg da skal bestemme meg for å begynne lytteøkta med den.
Et annet Cohen-album jeg synes er mer spennende, er "Death of A Ladies Man" . (1977) .
Produsert av Phil Spector, som er vel kjent for sine innspillinger med "A Wall of Sound". Ikke helt likt disse skivene over her. Det er mer utfordrende og vanskeligere å like.
Cohen sjøl var svært misfornøyd med hele plata.
Vis vedlegget 1085493
Artisten og produsenten er et umake par.
Et mysterium hvordan disse kunne finne sammen, men kanskje har det noe med alkohol og andre rusmidler å gjøre.
Antagelig den eneste interessen de hadde felles. Muligens også sex. Det er nokså mye av den tematikken i tekstene.
Det går mange historier rundt innspillingen av DOALM. Bl a skal Spector både ha kastet ut og stengt ute Cohen fra studio før noe som helst var ferdig. Spector skal også ha truet med pistol for å få viljen sin mht hvordan albumet skulle være.
Kjente folk som Bob Dylan og Allen Ginsberg ramlet innom og ble nokså tilfeldig med på innspillingen.
Produsenten skal ha vært tårnhøy på kokain mens han arbeidet. Med dette bakteppet blir lyttingen bittelitt spennende.
Vis vedlegget 1085492
De fleste liker den ikke.Får sjekke ut den jeg da!
Enig.Moro å lese om "Wall of Sound" teknikken.
Like artig å tenke på at Spector gjorde det mulig for både Dr John og Cher å få solokarriere.
Unchained Melody med Righteous Brothers er jo nydelig..
M