BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tror kanskje Harket & co synes dette er artig.
    Frisk rockeversjon.

Argentinske Pacifica er en del av den youtube-greia som kalles "Bedroom covers".
    De har etterhvert kommet seg ut fra soverommet, og gitt ut eget materiale.

blues1.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20250111_194605.jpg

Darling og jeg så Robert Eggers nye Nosferatufilm en kveld i forrige uke.
    Jeg synes den er god, og vil gjerne gi en anbefaling.
    Den bør absolutt sees på stort lerret med godt lydanlegg for å få mest mulig ut av opplevelsen. Alt teknisk er på høyt nivå. Det må ha kosta en del å lage denne filmen.

Dette er en vampyrhistorie basert på en tysk stumfilm med samme tittel fra 1922. Jeg husker jeg så den på filmklubben da jeg bodde i Fredrikstad på midten av 80-tallet.
    Stumfilmen, Nosferatu, er regnet som en av filmhistoriens store klassikere. I rollen som grev Orlok spilte Max Schreck.
    Ikke tull! Han het faktisk det.
    Han var så overbevisende at det gikk rykter om at Schrek faktisk var en virkelig vampyr.
    D2349a3c213adc5fe148dc86c1df9fa4.png

Samme historie er også filmatisert av Werner Herzog på slutten av 70-tallet.
    En meget original filmskaper som aldri har gått den brede vei. Klaus Kinski gjør seg godt som vampyr.
    De som vet hvem Herzog er, har sikkert sett "Nosferatu, Nattens Vampyr", som den heter på norsk. Så den også, på filmklubb for mange år sida.

Nosferatu_Phantom_der_Nacht.jpg

Den nye filmen fra 2024 følger i store trekk samme historie, men tematikken er ikke mindre kompleks. Mitt inntrykk er at kvinnelig seksualitet, begjær og undertrykte behov er et hovedtema. Man også mer enn aner en pandemi på gang, og litt forskjellig andre ting.
    Skal ikke gå mer inn på det her, og det er fremdeles først og fremst underholdning, men dette er en film som graver djupere enn hva man vanligvis legger i begrepet "skrekkfilm".
    Det er skummelt nok i enkelte sekvenser, men kanskje enda mer ekkelt eller creepy.
    Omtrent som et 2 timer langt mareritt.

Gode skuespillere med en fullstendig ugjenkjennelig Bill Skarsgård som vampyren, og Lily Rose Depp som kvinnen historien spinner rundt. Forøvrig datter av sin far Johnny, og Vanessa Paradis.

Estetikken er virkelig gjennomført GOTH. Mørkt og morbid, men samtidig vakkert.
    🦇

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.046
    Tror muligens herr Musk(rat) begikk en form for harakiri med den "seiershilsen" der.
    Konfrontert med sin tilsynelatende blemme i vinner rus, valgte han å gå til angrep på "X" plattformen sin i stedet for å si unnskyld eller beklage at han "in the heat of the moment" kom i skade for å hilse på en måte vi var ferdig med i 1945.
    Når man i tillegg vet om hans lefling med ytre høyre grupper i inn-, og utland, kan vi vel i grunn bare avskrive mannen.
    Det skumle er hans nye maktposisjon tett inntil en skvær gær`n narsissist sammen med et kobbel med andre oligarker.
    Det hele begynner å ligne mistenkelig på samme maktstruktur som er opprettet av en iskald liten herremann i Moskva som også er en smule opptatt av sin egen fortreffelighet.

I dag har Trump bl.a. forordnet og iverksatt følgende:

- trukket de forenklede stater ut av samarbeidet med WHO - pandemier går som vi vet utmerket an og fornekte :ROFLMAO:
    - trukket landet ut av Pariskonvensjonen (klimaavtalen) - klimaendringene er som vi vet naturlige, og har ingenting å gjøre med + 8 milliarder menneskers fotavtrykk, forbruk og utslipp å gjøre :cautious:
    - tilbakeført Cuba på listen over land som potensielt kan påføre Unaiten Bløff terror :oops:
    - benådet 1500 av personene som stormet kongressen for 4 år siden (bare i den sammenheng burde han vært stilt for riksrett for oppildne til sivil ulydighet med fare for liv og helse). Burde han ikke egentlig sittet inne for dette og meget annet som han har påført det amerikanske samfunnet :unsure:
    - stoppet "all" innvandring, og iverksatt deportasjon av papirløse innvandrere
    - fornyet sin intensjon med ønske om og innlemme Grønland i de forenklede staters portefølje av forsvarshensyn må vite. Det har selvfølgelig ingenting å gjøre med Grønlands rike mineralressurser, fossile råolje ressurser og edelstener å gjøre :rolleyes:

Da skal jeg ikke dra det lenger i din tråd Bluesbreaker.
    Om nødvendig får jeg heller surve i en "Off topic" tråd.
    Ei heller jeg skal noen gang ha noe Tesla, ei heller bruke "X" appen.

Vi går spennende tider i møte :unsure::eek:

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for innlegget @Powerpoint.🙏
    Godt sagt, og dessverre tror jeg du har rett.
    Det er til å gråte av.

APTOPIX_Trump_Inauguration_25020584345956.jpg

Når vi også ser at Zuckerberg (Meta), Jeff Bezoz (Amazon mm) og Sundar Pinchar (Google) er på laget, kan en virkelig lure på om vi er rævkjørt.

Vi vet at Hitler kom til makta ved frie valg i Tyskland. Mussolini hadde etter kuppet i Roma 1922, kun 4 fascister med seg i regjering. Ved å true og utføre terror og manøvrere ut motstandere i politikken, sikret han seg all makt i Italia i 24.
    Begge oppnådde å bli diktator på ganske kort tid, tildels ved å manipulere statsapparatet og ved å forandre lovene.
    I tillegg lovte de folket økonomisk fremgang og en sterk og stolt nasjon.

Det ligner ørlite det vi er vitne til i dag.
    En kan spørre seg hvordan det er mulig. ☹

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.402
    Torget vurderinger
    12
    Den manøveren til Musk legger jeg ikke all verden da den er litt tatt ut av kontekst. Jeg er er mer bekymret over stor makt i hendene på noen få narsissister. Vi overlever nok dette også, men det gufser fælt fra fordums dager nå.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ny musikk fra dine favoritt damer, untatt Darlingen og bikkja da.

Vis vedlegget 1091494
    Har fått med meg det, men har ikke hørt den.
    Det har vært litt stillstand i utgivelsene synes jeg. De er bedre på konsert og morsomt når de gjør covre på youtube. Skal likevel prøve den når jeg finner den på Tidal.
    Takk for påminnelsen. 🙂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Filip på Torget har nok en helt annen Darling enn du 😊
    Stakkars mann. ☹
    Forferdelig dårlig prioritering!

Darling her, er mer sånn innstilt at vi har et hus for å leve og bo i. Helst sammen.

Også er det vel noe med at det er lettere å bo i lag når vi begge får drive litt med det vi liker.
    Jeg har 3,7 og Newfoundlandshunder på stua, og hun har ski i garasjen og symaskin på syrommet i underetasjen.
    Helt uproblematisk. 🥰😆

IMG_20250122_201728.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Etter påminnelse fra @Plix

Er vel ikke et døgn gammel i skrivende stund.
    De begynner å bli nokså store kjente artister etterhvert. Vel fortjent.

305218-418ff5f38faab101e235a31bdca7925b.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn