Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    BMW burde kopiere Lexus og lage ein kompromissløs sportsbil.
    Ja god ide, for det har de jo aldri gjort før. Hvordan går det med Toyota i F1 for tiden forresten?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Ikke at jeg vet hva VANOS er, men antar at det er variabel ventilgeometri og -timing
    Det stemmer. I praksis er det at man justerer vridningen på kamakselen(e). VANOS(90-tallet) er på kun på innsugsiden, Dobbel-VANOS(2000+) er på begge.
    Vidar P skrev:
    i så fall har jo BMW-motorene Valvetronic siden lenge tilbake.
    Valvetronic er justerbare løftehøyde på ventilene. Dette gjorde vel at man kunne droppe gassspjeld, men er litt usikker på akkurat dette eller om jeg blander med noe annet. Uansett, hva du mener med "siden lenge tilbake" vet jeg ikke. Første motorene jeg vet om som har dette er 16i og 18i fra 2001 og fremover. På sekserne kom det som sagt i 2005.


    Geir Arne
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Vidar P skrev:
    Brasse skrev:
    BMW burde kopiere Lexus og lage ein kompromissløs sportsbil.
    Ja god ide, for det har de jo aldri gjort før. Hvordan går det med Toyota i F1 for tiden forresten?
    De har jo ingen bil i porteføljen nå som tilsvarer Lexus LFA, Mercedes SLR SLS AMG eller Audi R8 V10?
    Korleis det går med Toyota i F1 veit eg ikkje, Google har nok svaret.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Vidar P skrev:
    Brasse skrev:
    BMW burde kopiere Lexus og lage ein kompromissløs sportsbil.
    Ja god ide, for det har de jo aldri gjort før. Hvordan går det med Toyota i F1 for tiden forresten?
    De har jo ingen bil i porteføljen nå som tilsvarer Lexus LFA, Mercedes SLR SLS AMG eller Audi R8 V10?
    For da hadde du kjøpt? Jeg er såpass sidrumpa at jeg tror BMW har sin egen veldig gjennomtenkte business profile og et veldig jordnært forhold til hva som er mest hensiktsmessig for bedriftens overlevelse, og jeg har stor tro på at de lanserer det de bør lansere når de bør det. Hvis man ikke er oppegående på slikt som markedsstrategi så får man heller ikke slike resultater som BMW. Jeg tipper de lanserer sine sportsbiler som tidligere, dvs når tiden er inne, og når de har noe å by på. I mellomtiden får ventende som deg og meg nøye oss med et kompromiss som en M6 eller noe slik.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Toyota er ikkje med i F1, trakk seg før 2010 sesongen.
    Men i 2009 kom de på 5. plass, foran BMW på 6, leser eg på Wikipedia.

    Formel1 er ganske kjekt, men håpløst å følge med på uten å abbonere på alskens sportskanaler :mad:
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jammen gjorde de. Men da er det jo bare å kjøpe en rendyrket sportsbil derfra da.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Vidar P skrev:
    Brasse skrev:
    Vidar P skrev:
    Brasse skrev:
    BMW burde kopiere Lexus og lage ein kompromissløs sportsbil.
    Ja god ide, for det har de jo aldri gjort før. Hvordan går det med Toyota i F1 for tiden forresten?
    De har jo ingen bil i porteføljen nå som tilsvarer Lexus LFA, Mercedes SLR SLS AMG eller Audi R8 V10?
    For da hadde du kjøpt? Jeg er såpass sidrumpa at jeg tror BMW har sin egen veldig gjennomtenkte business profile og et veldig jordnært forhold til hva som er mest hensiktsmessig for bedriftens overlevelse, og jeg har stor tro på at de lanserer det de bør lansere når de bør det. Hvis man ikke er oppegående på slikt som markedsstrategi så får man heller ikke slike resultater som BMW. Jeg tipper de lanserer sine sportsbiler som tidligere, dvs når tiden er inne, og når de har noe å by på. I mellomtiden får ventende som deg og meg nøye oss med et kompromiss som en M6 eller noe slik.
    Det er ingen tvil om at BMW har forretningsstrategien i orden. Spørs om ikkje hybrid blir løysinga om BMW lanserer ein sportsbil, som nye Porsche 918. Dei har vel vist noko slikt?

    Edit: tenker på denne.

     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er det noe som heter projeksjon i psykologien? Når kona er høygravid og bjeffer på en stakkar dagene lang, og har gjort det i månedsvs; er det da mekanismer som gjør at samme stakkar synes exogent bjeffende videre? Jo, de siste innlegg kan tyde på at det kan være hold i det.

    Man får håpe på fødsel ikke etter termin, som er rundt påske kanskje…. idet man beklager evt viderebouncing av feminin negativ energi :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Vidar P skrev:
    Brasse skrev:
    BMW burde kopiere Lexus og lage ein kompromissløs sportsbil.
    Ja god ide, for det har de jo aldri gjort før. Hvordan går det med Toyota i F1 for tiden forresten?
    De er i samme båt som BMW: Feiget ut og solgt teamet :(.

    Nå har diskusjonen etter min oppfatning blitt til en barnslig "mitt bilmerke er bedre enn ditt". Jeg anser både BMW og Toyota/Lexus som kvalitetsmerker som er dyktige på markedsføring. Dessuten synes jeg at Lexus LFA er en utrolig flott sportsbil. At Lexus har siktet seg inn på et definert markedssegment er det lite tvil om, det har de selv sagt, men at dette skal brukes mot Lexus som merke blir for dumt. De færreste har noe genuint eget når man ser etter. Det er et sammensurium av kopierte egenskaper, men enkelte har tendensen til å fremstille det som noe annet. Hvis man ikke er historieløs så kan man se det ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Sauber blei solgt til BMW i 2005, i slutten av 2009 trakk BMW seg og så blei det solgt tilbake til Sauber. På grunn av ein eller annan problemavtale blei BMW-navnet ståande for 2010 sesongen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Vidar P skrev:
    Akk ja. Man får kose seg med brum-brum på skilter da. Men hva er dette teamet for noe egentlig?

    http://www.formula1.com/results/team/2010/2958.html
    BMW solgte tilbake sitt fabrikkteam til Peter Sauber etter 2009-sesongen. Teamet var allerede påmeldt under BMW-navnet til 2010-sesongen. Sauber inngikk avtale med Ferrari om leveranse av motorer for 2010-sesongen. Bilen var altså utviklet av BMW, eid av Sauber og kjørte med Ferrari-motor, derav navnet :). I 2011 er BMW-navnet borte.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Vidar P skrev:
    Trondmeg skrev:
    Vidar P skrev:
    Brasse skrev:
    BMW burde kopiere Lexus og lage ein kompromissløs sportsbil.
    Ja god ide, for det har de jo aldri gjort før. Hvordan går det med Toyota i F1 for tiden forresten?
    De er i samme båt som BMW: Feiget ut og solgt teamet :(.

    Nå har diskusjonen etter min oppfatning blitt til en barnslig "mitt bilmerke er bedre enn ditt". Jeg anser både BMW og Toyota/Lexus som kvalitetsmerker som er dyktige på markedsføring. Dessuten synes jeg at Lexus LFA er en utrolig flott sportsbil. At Lexus har siktet seg inn på et definert markedssegment er det lite tvil om, det har de selv sagt, men at dette skal brukes mot Lexus som merke blir for dumt. De færreste har noe genuint eget når man ser etter. Det er et sammensurium av kopierte egenskaper, men enkelte har tendensen til å fremstille det som noe annet. Hvis man ikke er historieløs så kan man se det ;)
    Hvem er disse barnslige historieløse enkelte du sikter til? Hvis det er meg, så kan jeg ikke annet enn å beklage at jeg har brydd dere i denne tråden med ny-BMW-relaterte spørsmål, svar og updates. Jeg husker ikke annet enn at flere har spurt meg om historiske aspekter ved BMW, så også du da du spurte om nyrene, og jeg har svart saklig. Hvis ikke det er meg, så kan jeg ikke skjønne hvem andre som har vært annet enn saklig her. Annet enn de som kaller andre barnslige da.

    Men jeg synes virkelig det har sin plass i en BMW premiere-tråd å diskutere ny BMW. Hvis det ikke er velkomment av flere, så har jeg ikke noe problem med at moderatorer sier så, og jeg kan lage min egen tråd. Om jeg derimot ikke er på bærtur, så er det "enkelte" her som har en tendens til å dempe entusiasmen for å dele BMW-ting. Som f.eks min entusiasme i det videre, den begynner å bli lik null.
    Du da, leser man de siste timers innlegg innlegg så fremsto det som en Lexus-BMW diskusjon jeg synes tenderte mot barnslig. Det var ikke noe personangrep mot deg Vidar, jeg beklager på det dypeste hvis du følte det slik. Jeg setter faktisk stor pris på din kunnskap og dine bidrag både i denne tråden og andre tråder. Poenget var at de færreste merker har noe genuint eget å bidra med. Veldig mye er utviklet av andre. Og jeg synes ikke Lexus skal disses for at de kopierer når de til og med selv har sagt hvilket segment og bilmerker de har siktet seg inn på. Hvis andres synspunkter dreper din entusiasme er det leit, men det er vel en del av av det å bidra på denne type fora. Med "enkelte" hadde jeg nok et bredere perspektiv enn enkeltpersoner på hifisentralen, jeg tenkte først og fremst på "enkelte bilmerker".
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Sa jeg ikke at jeg var et projeksjonsmedium for høygravide hormonbomber? Oh the mood swings… :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Vidar P skrev:
    Sa jeg ikke at jeg var et projeksjonsmedium for høygravide hormonbomber? Oh the mood swings… :)
    My man :). Your enthusiasm is highly appreciated. If you don't read my postings like Lucifer reads the bible, I will try to write more precise :).

    Er det små på gang altså? Herlig :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Herlighetene er ikke akkurat til å føle og ta på ennå skal jeg love, får kjeft til morgens, middags og kvelds :)

    Takker for vennlige ord forresten!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Det er vel lite annet å si om hormonpregede situasjoner enn at de går over etterhvert. Men fytterakkern for et slit når det står på som verst. Det er da man må grave dypest i sin raushet og overbærenhet. Mulig det er naturens side å forberede faren på siden snart skal dukke opp en liten superegoist som skal temmes :).
     
    • Liker
    Reaksjoner: JD

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja. Og ikke pokker om parasittene får noe underholdningssystem for baksetet før han har gjort seg fortjent til det!
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    [/quote]





    Hvis jeg skal "holde ut" i min nåværende jobb, så har jeg erfart at det er mye opp til trivselen og opplevd trygghet, komfort og underholdning på veien. Med en kjedelig bil, og joda så har jeg prøvd det også, så går det ikke lange tiden før jeg ikke lengre finner noen glede i jobben, jeg gruer meg til lange strekninger i 80-soner på isete veier, eller jeg kjeder meg underveis. Med en underholdende, trygg bil så gleder jeg meg til hver dag idet jeg står opp om morgenen. For å kunne samle motivasjon til å fortsette i min godt betalte jobb så er bilen en viktig faktor. For meg er det ren og skjær fornuft å handle en dyr, god, underholdende bil idet nettoøkonomien ved å bytte jobb er negativ.

    Det var bare ett av mange mulige eksempler på hvorfor fornufts-begrepet slik mange bruker det er så til de grader et misbrukt begrep innen bilhold. Det er knapt noen som får bilhold til å bli økonomisk; selv har jeg regnet på mitt 7 års eierskap med en 2004 BMW 525i siste uke, og tallene går sånn høvelig opp dersom jeg får det jeg vil ha i innbytte; jeg har hatt bilen rundt regnet gratis i 7 år. Dette er selvsagt regnskapsmessige ting, men det belyser bare at fornuft er så mangt. Det er ikke slik imo at noen besitter fasiten på det eneste fornuftige, ut ifra sin situasjon.
    [/quote]

    Hvordan i all verden får du bilholdet til å gå i null? Jeg kjører det dobbelte av deg, med kjøregodtgjørelse på halvparten av kilometerne, men anser likevel bilen som et gedigent tapsprosjekt.

    Rett og slett fordi jeg bruker fornuft/følelser som deg når jeg kjøper relativt dyr bil ny. Jeg kjører langt hver dag, og gleder meg til å kjøre. Hadde en liten leiebil en gang, og gruet meg hver dag i to uker for hver eneste langtur. Når man tilbringer mer tid i bilen enn sofaen hjemme, blir komfort og glede på biltur viktig.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    4.930
    Antall liker
    5.103
    Sted
    Sunnmøre
    Ambings skrev:
    Rett og slett fordi jeg bruker fornuft/følelser som deg når jeg kjøper relativt dyr bil ny. Jeg kjører langt hver dag, og gleder meg til å kjøre. Hadde en liten leiebil en gang, og gruet meg hver dag i to uker for hver eneste langtur. Når man tilbringer mer tid i bilen enn sofaen hjemme, blir komfort og glede på biltur viktig.
    Eg tillet meg å slengja inn ein kommentar som er OT, men som likevel passar betre i «Sense and sensibility»-konteksten av denne tråden enn har gjer i byttefrekvens-tråden, der konteksten etterkvart er «gamle vrak med turbo».

    Sjølv har eg levd i 33 år lukkeleg utan sertifikat - dei fyrste 18 hyppig passasjer og dei siste 15 som utruleg nøgd brukar av kombinasjonen kollektivtransport, gode vener og taxi. Det er ein kombinasjon som fungerer heilt utmerkt, til og med med ungar, når ein er viljug til å bu sentralt og bruka krefter på forflytting.

    Denne forma for «ikkje-bilhald» er utruleg billig. Det gjer det mogleg å taha ein terskel for bruk av taxi og heimkøyring mange bilistar tykkjer er sløseri, og likevel koma ut solid i pluss jamført med å eiga og bruka bil. Kva som helst bil, for å seia det slik.

    Siste månadene har diverre dette urbant-miljøvenlege prosjektet fått seg ein trøkk: Kona tok lappen, vi kjøpte bil og brått er budsjettet for eksterne transporttenester skore ned til beinet.

    Vi kjøpte ein Opel Vectra stasjonsvogn 2004-modell. Bilen kosta ca. 130'000 cash i innkjøp, og kostar oss rundt rekna 4-5000 kr/mnd. Nummer to på lista mi var ein litt eldre BMW 3-serie stasjonsvogn (marginalt on-topic). Den hadde kosta det same pr. mnd, men med litt mindre bagasjerom og baksete. Sidan kona like Vectra-en, kom vi aldri så langt.

    Når vi valde den bilen, hadde vi ein del fornuftsargument: Bagasjeplass og god plass innvendig (vi skal jo dra på ferie), rimeleg ny og med låg km-stand (mindre reperasjonar), god sikkerheit osb.

    Likevel, mange av argumenta er lette å avvisa som kjensler. Ein eldre bil (frå 1990-talet) hadde nok vore ganske sikker, den òg, og då hadde vi nok teke oss råd til å ikkje ha fullkasko og såleis spart mange tusen i året. Plassen er eg ikkje heilt sikker på kor mykje bruk vi treng.

    På hi sida er det, som Vidar_P er inne på, fornuftig å gjera val som gjer at ein trivst. Kona mi trivst veldig godt med bilen, og eg merkar at ho set pris på å køyra ein bil som kjenst trygg og driftssikker.

    Det var argumentet mitt, i si tid, for at ho i det minste burde prøvd BMW-en òg. Eg var overtydd om at ho ville tykt det var meir morro å køyra ein bil med relativt sett større motor og det som vert omtala som betre køyreeigenskapar. Så gjekk det opp for meg at det ikkje var viktig for henne i det heile. Kanskje er det slik at ein ikkje er så oppteken av å ha det «morro» i bilen når ein er +30 og nett har tatt lappen.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Det var argumentet mitt, i si tid, for at ho i det minste burde prøvd BMW-en òg. Eg var overtydd om at ho ville tykt det var meir morro å køyra ein bil med relativt sett større motor og det som vert omtala som betre køyreeigenskapar. Så gjekk det opp for meg at det ikkje var viktig for henne i det heile. Kanskje er det slik at ein ikkje er så oppteken av å ha det «morro» i bilen når ein er +30 og nett har tatt lappen.
    [/quote]

    For meg er ikke morro synonymt med stor motor. Morro er vel feil ord, jeg er mer opptatt av komfort og en behagelig opplevelse, og da er da bare to ting som gjelder angående motorstørrelse: At den er sterk nok til å dra bilen greit opp uten gassen i bånn i bratte bakker enten du har med last eller ikke, og at den er passe rask slik at du kan foreta nødvendige fornikjøringer på en hurtig og sikker måte. Hva som gir kjøreglede varierer uansett fra person til person, for meg er ikke motor og sportslighet det som gir glede. Lykke til med bil og fruens førerkort!
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    4.930
    Antall liker
    5.103
    Sted
    Sunnmøre
    Ambings skrev:
    For meg er ikke morro synonymt med stor motor. Morro er vel feil ord, jeg er mer opptatt av komfort og en behagelig opplevelse, og da er da bare to ting som gjelder angående motorstørrelse: At den er sterk nok til å dra bilen greit opp uten gassen i bånn i bratte bakker enten du har med last eller ikke, og at den er passe rask slik at du kan foreta nødvendige fornikjøringer på en hurtig og sikker måte. Hva som gir kjøreglede varierer uansett fra person til person, for meg er ikke motor og sportslighet det som gir glede. Lykke til med bil og fruens førerkort!
    Takk.

    Eg er sjølv såpass interessert i teknikk og design at eg neppe optimert for det same som kona om det var eg som skulle velja gjeve same sum pengar.

    Men moralen (marginalt on-topic) er vel at det er fornuftig å bruka pengane slik at bilføraren vert nøgd, iallfall når bil er eit "ufornuftig" luksusgode i utgangspunktet; eller, å optimera slik at ein i minst mogleg grad tenkjer "uff" når ein set seg i bilen.

    Jaha. Så skal eg trekkja meg attende frå tråden, og heller nyta diskusjonen om tekniske vidunder eg aldri kjem til å eiga frå sidelinja. Det er uansett det eg stort sett gjer på sentralen.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Lite tips til de som skal ha ny BMW, ny option 6NR (BMW Apps) er lansert. Det er en utvidet integrering med iPhone, som gjør at du kan se videopodcaster, høre nettradio osv. Alt via iDrive og skjermen i bilen.
    Facebook, Twitter osv rett til skjermen, og flere funksjoner er ventet med det første.

    Jeg fikk tatt den med i min bestilling, kostet 1660,-.



    Se PDF-linken i svar #3 i denne tråden;

    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=492861
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Her er forresten min bestilling, som ble lagt inn for etpar dager siden. BMW Apps kommer med, selv om det ikke er på lista her, det blir lagt til over helga. Innspill på utstyr mottas med takk, det er ikke for sent å endre noe.

    Skjermdump fra mail, kan klikkes opp for økt klarhet.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takk karer, tror det blir en bra bil. Kvikk også; BMW oppgir 0-100 på 5.9 sek (m/xDrive) på sitt sedvanlige konservative vis, mens bilblader som driver slike målinger konsekvent får resultater rundt 5.5 sek med den. 60-100 på rundt 3.2 sek og 80-120 på 3.8 sek ser jeg. Man kan laste ned en gratis iPhone-app fra BMW hvor man enkelt kan gjøre målinger selv om man vil.

    For anvendelighetens del, med Connected Drive-integreringen i bilen mener jeg, så har jeg bestilt en iPhone4 også.
    Samspillet i en ny BMW mellom iPhone4, Navi Professional, Hifi Professional, talestyring, BMW Apps og Connected Drive (Traffic Info, Online, Internet etc etc) er en spennende og (tror jeg) svært fremtidsrettet løsning som gir nærmest utenkelige muligheter. Gleder meg til å utforske.

    http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/connecteddrive/2010/infotainment/index.html
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fy flate så fin bil du kommer til å få deg Vidar.

    Ser at det står runflat dekk på bestillingen, trodde ikke du ville ha det jeg.
    Jeg har det på sommerdekka mine (ville ikke spart noe på å få med annet, slik forstått at en uansett må betale for de)
    Har en sesong bak meg og føler at det går rimelig greit ihvertfall så lenge underlaget er greit.
    Hardt er det og det fikk jeg også kommentarer/advarsel om fra gutta på dekkhotellet da de fikk se de ved første byttet.

    Du kommer til å få en helt fantastisk kjøredoning det vet jeg litt om, selv om den jeg prøvekjørte har mindre motor og ikke xdrive bl.a.
    Gratulere venter jeg med til du legger inn bilder ved overtagelse ;)
    Mvh.KW
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.167
    Antall liker
    10.725
    KW skrev:
    Gratulere venter jeg med til du legger inn bilder ved overtagelse ;)
    Mvh.KW
    Det blir nok bilder av en stolt Vidar ved siden av den nye, fine bilen sin.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KW skrev:
    Fy flate så fin bil du kommer til å få deg Vidar.

    Ser at det står runflat dekk på bestillingen, trodde ikke du ville ha det jeg.
    Jeg har det på sommerdekka mine (ville ikke spart noe på å få med annet, slik forstått at en uansett må betale for de)
    Takker; jo Runflat er standard og kan visst ikke velges bort uten videre. Det er to grunner til å ikke velge de bort også; for det første er det ikke reservedekk i bilen, for det andre ryktes det at de nyeste runflat-dekkene er langt, langt bedre med mye høyere komfort enn de som var for noen år siden.

    Jeg kan iallefall underskrive på at runflat ikke var særlig komfortabelt i 2004 på den 525i jeg kjøpte da, mens i 2008 da kona kjøpte en ny 325i med runflat var det en helt annen opplevelse.
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Vidar P skrev:
    Her er forresten min bestilling, som ble lagt inn for etpar dager siden. BMW Apps kommer med, selv om det ikke er på lista her, det blir lagt til over helga. Innspill på utstyr mottas med takk, det er ikke for sent å endre noe.

    Skjermdump fra mail, kan klikkes opp for økt klarhet.
    Jeg ville lagt til M sportsratt, komfortseter, klimakomfortfronrute og (selvfølgelig) antrasitt taktrekk :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.992
    Antall liker
    835
    Dette blir en knall bil med sprek motor. Bra at det fortsatt er noen som tør kjøpe biler med litt motor.
    Tipper du ender opp med å skru av den start-stopp funksjonen - slikt er ingenting for voksne gutter (men sikkert greit å ha for syns skyld) :)
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Vidar P skrev:
    Takker for innspill. Hva er fordelen ved M Sportsratt (øverst) vs "vanlig" sportsratt (nederst)?
    Godt spørsmål ser jeg. Jeg må innrømme at anbefalingen var basert på tidligere modeller. Der var M-rattet vesentlig tykkere og bedre å holde i. Det ser ut som denne forskjellen er borte nå.
    Men jeg ville nok likevel valgt M-rattet pga mangel på blank list.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med ny bil Vidar.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Vidar!

    Gratulerer med bestillingen. Du velger x og det koster litt ekstra. I kjørekomfort lønner dette seg i stort mon. Det eneste aberet er at du blir avhengig. Motorvalget er så absolutt med hjertet vil jeg tro. Litt rampete. Det er lurt, da den epoken snart er over. Om få år er det kun 1.2 miljødiesel med strupefilter i handelen, og da er det for sent. Jeg liker ikke ordet misunnelig, men du er heldig. Kos deg med bilen Vidar. Det koster, men det smaker så utrolig godt.

    mvh Elektron
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker Elektron; for moro kan jeg nevne at pga Efficient Dynamics, som er standard med 535i xDrive men ikke med 2WD (og gir lavere avgift pga lavere forbruk/utslipp), så er pristillegget for xDrive faktisk bare drøye 30k!

    EDIT; og da er det faktisk med automat som standard (som ellers koster 25k på 2WD).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn