Vidar P
Æresmedlem
Servotronic er standard nå, men jeg har det som tilvalg på min 2004 525i. Tror det kom som standard da den nye elektriske styringa kom.
Er det noen som husker hvilken av heltene i Tempo som kjørte løp med M1 i en enkelt serie? Han kjørte rundt i USA med raceren på en henger, og ikke i Europa der de pleide å kjøre løpene. Tror ikke det var Mark Bretton, men er ikke sikker på det.Pink_Panther skrev:M utgavene var vel fra begynnelsen sportsutgavene. Første M1 er jo en historie for seg selv, en supersportsbil som ikke ble så super som forventet. Motoren havnet i 535
Selvfølgelig, men jeg vil nå helst bruke fedora eller sixpence istedenfor flosshatt. Jeg tilhører borgerskapet, ikke adelen. Jeg kan strekke meg til bowlerhatt, paraply og sort pinstripe, men da må jeg kjøre Rover P5, ikke M..Marcus skrev:En viss standard må selvsagt påkreves om man tuter rundt i en slik flott tralle, baluba - naturligvis!
Ok, Servotronic er et must etter min mening. Prøvde en E60 uten, og merket at min E39 med servotronic styrte mye bedre.Vidar P skrev:Servotronic er standard nå, men jeg har det som tilvalg på min 2004 525i. Tror det kom som standard da den nye elektriske styringa kom.
Ok, så aktiv er det beste? Hvordan fungerer aktiv?Vidar P skrev:Helt enig, den blir vassen og rar i høye hastigheter uten Servotronic.
Dengang da (E60) så var det tre typer servopakker; standard, servotronic og aktiv (variabel utveksling).
Jepp, jeg får sikkert prøvd den en gang..... Inntil videre får det duge med servotronic for megVidar P skrev:Det er iallefall den dyreste. Mange var svært begeistret, mens noen syntes denne variable utvekslingen var uvant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Steering
Søren heller Baluba jeg har alltid hatt et mentalt bilde av deg i silkeslåbrok ( Røkejakke ) og med fez på hodet mens du enten røker en sigarett i langt munstykke eller puffer på cigar!baluba skrev:Selvfølgelig, men jeg vil nå helst bruke fedora eller sixpence istedenfor flosshatt. Jeg tilhører borgerskapet, ikke adelen. Jeg kan strekke meg til bowlerhatt, paraply og sort pinstripe, men da må jeg kjøre Rover P5, ikke M..Marcus skrev:En viss standard må selvsagt påkreves om man tuter rundt i en slik flott tralle, baluba - naturligvis!
Nei, det stemmer det også. Men ikke når jeg er ute og kjører automobil. 8)Spiralis skrev:Søren heller Baluba jeg har alltid hatt et mentalt bilde av deg i silkeslåbrok ( Røkejakke ) og med fez på hodet mens du enten røker en sigarett i langt munstykke eller puffer på cigar!baluba skrev:Selvfølgelig, men jeg vil nå helst bruke fedora eller sixpence istedenfor flosshatt. Jeg tilhører borgerskapet, ikke adelen. Jeg kan strekke meg til bowlerhatt, paraply og sort pinstripe, men da må jeg kjøre Rover P5, ikke M..Marcus skrev:En viss standard må selvsagt påkreves om man tuter rundt i en slik flott tralle, baluba - naturligvis!
Kan man virkelig ta så feil?
Jeg tror ikke den er velkommen på et AmCar-treff, uansett. ;DSpiralis skrev:Så et TV program i går om hvordan BMW Z4 bygges på en eller annen "jallakanal".
Fikk et litt endret syn på bilen faktisk. Ikke dum den der, men stemmer det at Z4 ikke lages i Tyskland?
Slik jeg forsto programmet bygges alle Z4 i USA..?
+1, Startet med e60 face eeeehhh, tail-lift ;DValentino skrev:Jeg digger det vingene på Brünnhildes hjelm-temaet som man ser i baklysene på så godt som alle modeller for tiden.
Jeg blir ikke klok på dette panelet, skjønner ikke egentlig helt hva det er. Det er ikke en option på ekstrautstyr, men jeg lurer på om det kan være standard på senere F10? Så en kommentar fra en på et forum som sa at i UK var det et tilvalg kun med HUD, men det er ikke det i Norge iallefall.JackX skrev:@VidarP
Ble just obs på en ny feature for F10-serien, nemlig Black Panel Display
Sjekk denne linken, og bla deg gjennom de 7 bildene:
http://www.motor-talk.de/bilder/f10-530d-bestellt-g36740889/00-i203795717.html
Unektelig ganske cool feature for den som liker denslags
Noe du har bestilt?
Cheers!
Sikker på det? Jeg synes jeg har Brünnhildes vinger på baklyktene også på min originale pre-facelift E60.hifiguru skrev:+1, Startet med e60 face eeeehhh, tail-lift ;DValentino skrev:Jeg digger det vingene på Brünnhildes hjelm-temaet som man ser i baklysene på så godt som alle modeller for tiden.
Gjelder ikke bare BMW men stort sett alle bilmerker. Facelift bærer som regel preg av flikking og ikke helhetstenkning slik som det opprinnelige design...Vidar P skrev:Forresten så er jeg blant de som alltid har synes at facelift er en liten designmessig nedtur på alle modellgenerasjoner fra BMW, selv om jeg ser og forstår at de peker frem mot kommende designtrender i samme og andre serier fra produsenten. Allikevel så har jeg alltid og uten unntak syntes at de originale designene er de mest harmoniske og komplette innen sitt karosseri/sin generasjon.
Vidar P skrev:Sikker på det? Jeg synes jeg har Brünnhildes vinger på baklyktene også på min originale pre-facelift E60.hifiguru skrev:+1, Startet med e60 face eeeehhh, tail-lift ;DValentino skrev:Jeg digger det vingene på Brünnhildes hjelm-temaet som man ser i baklysene på så godt som alle modeller for tiden.
Ja, hvorfor i all verden noen som anser sportslighet for å være en en viktig kvalitet vil bytte fra hekkmotor til frontmotor er uforståelig.Mulelid skrev:Når man bytter ut en Skoda med BMW er man rett og slett tett i nøtta.
Vidar P skrev:Forresten så er jeg blant de som alltid har synes at facelift er en liten designmessig nedtur på alle modellgenerasjoner fra BMW, selv om jeg ser og forstår at de peker frem mot kommende designtrender i samme og andre serier fra produsenten. Allikevel så har jeg alltid og uten unntak syntes at de originale designene er de mest harmoniske og komplette innen sitt karosseri/sin generasjon.
Er ikke helt enig der men. Ser man bort ifra E46 syntes jeg facelift av BMW er meget vellykket. 1. gen X5 ble jo en fin bil etter face. E39 ble også griselekker når den fikk angeleyes. Og nyeste 3'ern ble enda friskere med nye lykter og nytt panser. Meget vellykket spør du meg.Voff skrev:Facelift bærer som regel preg av flikking og ikke helhetstenkning slik som det opprinnelige design...
ganilsen skrev:Men denne tråden er for å diskutere og utveksle meninger om BMW. Lite annet.
Geir Arne
Pink_Panther skrev:ganilsen skrev:Men denne tråden er for å diskutere og utveksle meninger om BMW. Lite annet.
Geir Arne
Kremt, heeelt OT, men må denne tråden kun inneholde uforbeholdne hyllester til BMWs fortreffeligheter? Da blir det lite diskusjon, bare internt koseprat.
Forsåvidt litt vanskelig å sette grenser her. Men nevnte innlegg til Mulelid passer neppe inn. Kritikk og diskusjon mot VW og Audi har vi hatt tidligere i tråden. Men dette blir som en vennetråd.Pink_Panther skrev:ganilsen skrev:Men denne tråden er for å diskutere og utveksle meninger om BMW. Lite annet.
Geir Arne
Kremt, heeelt OT, men må denne tråden kun inneholde uforbeholdne hyllester til BMWs fortreffeligheter? Da blir det lite diskusjon, bare internt koseprat.