Ja det er det jeg sier faktisk. Litt etter som hvordan du (evt forhandler) regner faktisk. Det har å gjøre med at xDrive slipper ut 10g CO2/km mindre enn 2WD, og bruker 0.05L/km mindre. Dette pga ED selvsagt.Gammeln skrev:Sier du at prisforskjellen på 2WD og 4WD i praksis bare blir 5k? Da kan det ikke bli solgt mange 535i med 2WD. Vet du hvordan forskjellen er med mere moderat motorisering?
VR6 bensin var en artig blanding av en Vmotor og en rekkemotor. Vinklingen på V var så smal at sylindrene ble samlet i en felles topp. Dette gjorde det mulig å tverrstille motoren. 2.8 liters volum med et flott dreiemoment, stillegående og en nydelig lyd. Anonym sier lat, men den parkerte fint Audi sin 2,7 tdi i motbakkene.Vidar P skrev:Helt sikkert rett Elektron, men jeg er såpass nedsnødd at jeg ikke vet hva VR6 er. Er det noe avgiftsgunstig?
Det er 21% sannsynlighet for at du får den i løpet av mai.Vidar P skrev:Hvis jeg ikke misforstår så betyr DW forventet: 21/5/2011 at bilen forventes levert uke 21 (mai) 2011? Noen som vet?
En annen diskusjon forsåvidt; men en bilprodusent som ikke kan lage en god sportsbil kan vel knapt kalles en kompetent bilprodusent. I min forstand av begrepet iallefall.Trondmeg skrev:.. Ellers er jeg vel ikke enig i at de fleste kompetente bilprodusenter kan lage gode sportsbiler..
Alle seriøse produsenter er vel opptatt av bruktsalget/ettermarked?Vidar P skrev:En annen diskusjon forsåvidt; men en bilprodusent som ikke kan lage en god sportsbil kan vel knapt kalles en kompetent bilprodusent. I min forstand av begrepet iallefall.Trondmeg skrev:.. Ellers er jeg vel ikke enig i at de fleste kompetente bilprodusenter kan lage gode sportsbiler..
Det du ikke henger med på er det som jeg mener har vært sjelen til suksessen med M-spec BMW; nemlig dette at de har gjort sportsbiler av praktiske allbruksbiler. Hadde det ikke vært for deres balanse mellom komfort, sportslighet og praktiske egenskaper så hadde bilene havnet i obskuritet like fort som alle andre paranteser i bilhistorien som har prøvd seg på enhesters løp.
Det er kanskje nettopp derfor M-spec BMW selger (som nye selvsagt, ingen produsent med vettet i behold bryr seg jo om bruktsalg) dette at far (som har en viss kjøpekraft) kan få en sportslig bil samtidig som han kan forsvare den overfor familien. M1 Coupe? Jeg klarer ikke helt å se det.
Jeg ser den, men oppfatter det bare som en del av M-konseptet slik jeg ser det. Performance-utgaver av vanlige biler er det flere produsenter som har benyttet seg av både før og senere (Ford Cosworth, Mercedes AMG etc) og jeg ser ikke at BMW skiller seg radikalt ut her. Tenk også 3,0 CSL, 2002 turbo (usikker på om denne var M), M635CSI, M1 (1977?) og delvis den originale M3 i min oppfatning så blir det egentlig bare M5 som skiller seg ut. Synes jeg da. Men volummessig er det kanskje M5 og senere M3-versjoners egenskaper som er nøkkelen til suksess?Vidar P skrev:Det du ikke henger med på er det som jeg mener har vært sjelen til suksessen med M-spec BMW; nemlig dette at de har gjort sportsbiler av praktiske allbruksbiler.
Kul tanke, 3-dørsversjonen hadde gjerne gjort seg bedre enn coupéversjonen - men samtidig er det mange som misliker 1-serien nettopp på grunn av rompa til 3- og 5-dørs!Trondmeg skrev:Den vanlige 1-serien i 3-dørs utgave hadde kanskje vært like naturlig som M (ref Z3 i M-versjon). 1-serie coupe ser litt pinglete ut i forhold. Men de vet vel best hva som er rett for image og salg.
Er servotronic fortsatt til-valg ?Vidar P skrev:Noen tillegg og noen prioriteringer, og forventede tidsrammer nederst (uke/måned/år om jeg forstår det rett).