Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Selv Porsche har en Diesel nå for tiden. Get with the times! ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Bach_Man skrev:
    Selv Porsche har en Diesel nå for tiden. Get with the times! ;)
    Ække sånn det funker. Jeg liker ikke karakteristikken til dieselmotorer uansett hvor trendy det må være. Trendfølgerne synes å tro at forandringer er det samme som forbedringer. Knatring, lave turtall, dårlig lyd, vond lukt og sot tiltaler ikke uansett hvor mye bedre de har blitt siden sist. At Porsche bruker det overrasker meg ikke da det føyer seg inn i rekken av SUVer, monster-911er og feilkonstruerte kjøretøy :). Diesel brukes i Le Mans også uten at det endrer noe.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Livet er for kort for
    KW skrev:
    forhjulsdrift
    . Egentlig. Hører du, Trondmeg?
    Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.
    Nå blir det ikke morsomt med feilhjulstrekk uansett.
    Ikke for drifting nei. Men i den reelle verden så kan det godt være morsomt og underholdende. Det er ikke bare prinsippet som bestemmer det, men hvordan oppgaven er løst.
    Skal man se på hvordan oppgaven er løst så er Ford mye flinkere med forhjulstrekk enn italienerne. 147GTA eiere bytter jo diff fordi den ikke kjører noe spesielt bra.

De har sluttet å lage vakre biler for lønnsmottagere i Italia, dagens Fiat er dørgende kjedelig og Alfa Romeo er ikke lengre det helt store. For meg er siste generasjon GTV den siste Alfaen jeg virkelig liker rent estetisk.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Livet er for kort for
    KW skrev:
    forhjulsdrift
    Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.
    Ikke for drifting nei. Men i den reelle verden så kan det godt være morsomt og underholdende. Det er ikke bare prinsippet som bestemmer det, men hvordan oppgaven er løst.
    Skal man se på hvordan oppgaven er løst så er Ford mye flinkere med forhjulstrekk enn italienerne. 147GTA eiere bytter jo diff fordi den ikke kjører noe spesielt bra.

De har sluttet å lage vakre biler for lønnsmottagere i Italia, dagens Fiat er dørgende kjedelig og Alfa Romeo er ikke lengre det helt store. For meg er siste generasjon GTV den siste Alfaen jeg virkelig liker rent estetisk.
    Både f.eks. 159, Mito, Bravo, Grande Punto er da godt formgitt og ser bra ut. Spesielt sammenlignet med sine konkurrenter. Fortyskingen av biler gjør dessverre de også kjedelige og for lite spesielle. Verden konformeres. Men du verden så enig jeg er med deg angående siste GTV (916). Den er noe av det vakreste som finnes som er til å betale. Kunne gjerne hatt en 2,0TBV6 av den. I svart med svart skinn.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.387
    Jeg kan til nød klare meg med morsomt og underholdende:

Koster omtrent det samme som en -08 VW Polo 1.2 med 65 hk 8)
    (og jada, jeg har elegant oversett at man kan kjøpe både en ålreit 916 og en herlig 116 til samme totalsum... forøvrig en kompis som selger sistnevnte)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Synes vel kanskje at det begynner å bli vel OT nå, med all denne nostalgipreiken om at alt var så mye bedre før.
    Jeg har tenkt å kjøpe meg NY bil ikke veteran, det får brodern styre med ;D
    Akkurat som med HiFi så er ikke design det jeg først og fremst jakter ved ny bil, det er en bil for hovedsakelig en person, men som en kan få med seg noe bagasje i og eventuelt andre.
    Jeg skal ikke kjøre på bane, jeg har forlengst vokst fra sladding i den grad jeg noen gang har lystet.
    Jeg liker gode kjøreegenskaper, men det kan være annet enn for andre.
    Jeg er ingen turtallsfreak, men derimot en som liker godt dreiemoment på lave turtall.
    Derfor kan jeg tenke meg diesel for første gang i mitt liv, kanskje også automatgir for første gang i det samme livet.
    Jeg har behov for hengerfeste eller i hvert fall står det på ønskelista dersom jeg blir sittende med en bil noe som er sannsynlig, men ikke absolutt eneste løsning, siden gamlebilen går som bare det og kun har gått 135 000 og kun kjørt av meg.

Hadde jeg ikke vært nødt til en viss prioritering= hatt for mye penger, så hadde jeg nok latt meg friste til å gå for en Z4 + en ::) større mer anvendelig bil.

Vel.... jeg har jo forsåvidt det da.........gamleAudien............. led meg ikke inn i fristelse ;D

Tror jeg får problemer med å bestemme meg jeg gitt, det svinger hit og dit en del nå om dagen, men i morgen skal jeg kanskje få prøve X1, og eller kanskje en helt ny Coupe.

De problemene (med å bestemme seg) har tydeligvis ikke brodern for han kom i går med nykjøpt bil nr. 2 bare denne høsten.
    Med veteransportsbil i vinteropplag (nå) så handlet han seg en strøken Citroen C2 i går med lav km. stand.
    Artig liten sak var det.

Edit; det med OT. var mest ment, selv om det ikke klart kommer frem av trådens tittel, at dette dreier seg om ny bil for meg og siden det startet med BMW at jeg denne gang føler mest for det merket.
    Det betyr ikke at det ikke kan komme andre alternativer og merker på banen, f.eks. visste jeg ikke om Skoda Yeti som jeg også synes er en artig bil og den har fått fin omtale.

Jeg vingler mye i mine tanker om ny bil, men nå har jeg vel til en viss grad fått klargjort ca. ønsket bruksområde og at det skal være nye eller nesten ny bil med 4 hjulstrekk eller forhjulsdrift.
    Søker (egentlig) ikke etter stor motor dersom bensin, men kan være det dersom diesel, men ikke nødvendig, tror tolitern til BMW holder for meg.

Mvh.KW

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Livet er for kort for
    KW skrev:
    forhjulsdrift

Javel....... ::) Hvor har du vært de siste årene spør jeg meg. F.eks. har GT og Brera har mottatt mange designpriser på store bilutstillinger de siste årene. Topgear tok Brera med sammen med to andre GT-vogner til tre til et panel med professorer innen design/kunst på et universitet, og det var kun den som kom igjennom nåløyet som en helthetlig godt design. 159 sportwagon er stadig omtalt som verdens vakreste herregårdsvogn av pressen. Dessuten så ser man klart at det er Alfa Romeo da dette merket har klart å trekke med seg design-detaljer helt fra 1930-tallet og kombinerte dette med moderne linjer.
    Det er greit å si du selv ikke liker designet "estetisk", men å komme med konklusjonen at italienerne har sluttet å lage vakre biler er fullstendig skivebom. Det var en ledende bildesigner som fortalte at tyskerene brukte halve tiden av de gjorde i Italia for å få til et bildesign. I Italia gav de seg ikke før de var helt i havn, mens tyskerene var fornøyd halvvegs. Det skal nevnes at han har jobbet både i Tyskland og Italia. Det kan man også se i detaljene hvis ser nærmere på dette, jeg f.eks.så sjekket jeg en Alfa GT og BMW 325i Coupe side om side live. Da ser man hvem som er mest gjennomført i linjene.

Påstanden på AR heller ikke kan forhjulstrekk stiller jeg meg også undrene til. 147 GTA er alldeles glimrende kjøremessig, men desverre litt tung i front pga.V6-motoren til å kjøre fort med på bane. AR har dessuten nå fått Q2 som gjør at de fungere ihvertfall ikke noe dårligere enn konkurrentene.

Sorry off-topic (men vi er jo tross alt på off-topic :)), KW. Måtte bare få det ut. Lykke til prøvekjøringen i dag. Få høre hvordan det gikk. Som sagt så synes jeg X1 ville være et godt valg for deg, såfremt du trives bak rattet.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Min påstand er at de fleste bilkjøpere ikke har interesse for eller prioriterer formgivning. De som synes form betyr noe velger som regel helt andre biler enn de som figurerer høyt på salgslistene. Det er de trygge, kjente kompromissene som selger best.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    Jeg er usikker på om 916 er en typisk bil for lønnsmottagere, men det er vel ikke 8c heller som er noe av det vakreste som er formgitt noensinne.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    EiK:
    Jeg skrev "for meg er siste generasjon GTV den siste Alfaen jeg virkelig liker estetisk".

Jeg synes 159 og Brera er mindre pene sammenlignet med tidligere modeller derfra. 156 og GT er 2 moderne biler som ser mye bedre ut.

Mitt første møte med Alfa var når jeg faren til en barndomskamerat kjørte oss i en GTV når jeg var 6-7 år gammel, synes den var skikkelig grom allerede da (ca 1985). Jeg kjøpte meg Golf Gti når jeg fikk førerkort men jeg var hele tida litt småsjalu på 2 bekjente som kjørte Fiat (Uno Turbo og Ritmo Abarth) så jeg har likt italienske biler lenge. Bilene fra Fiat og Alfa er ikke på langt nær så spennende nå som det de var tidligere. 155 Widebody var en skikkelig tøff bil, hva har de i dag...

Jeg har sett GTA annonser hvor det reklameres med at fordiff er byttet for å forbedre kjøreegenskapene og jeg tror en 147 GTA er en tregere bil enn en Focus RS.

Har ikke noe problem med å se at folk liker dagens Alfa design men jeg synes de har blitt for jåte.

Det hele koker ned til personlige preferanser.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Leste akkurat test av BMW X1 i Dagens Næringsliv, den kom ikke så veldig godt ut i testen.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Det stoppet ikke X3 fra å selge godt. Bayerne er flinke med merkevarebygging. Til og med basketskoen deres selger bra.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Anonym skrev:
    Leste akkurat test av BMW X1 i Dagens Næringsliv, den kom ikke så veldig godt ut i testen.
    Testen var da ikke utpreget negativ. Anmelderen hadde som premiss at en SUV skal være stor og tøff, og siden X1 ikke passer inn i dette verdensbildet kunne resten vanskelig bli en glødende anbefaling. Det endte jo også med at han anbefalte å spare til en X6 i stedet. Men X1 er dyr i forhold til hva man får. Tror heller jeg ville sett på en Mercedes GLK om jeg skulle handle SUV i denne prisklassen. Noe jeg ikke skal.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    EiK skrev:
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Livet er for kort for
    KW skrev:
    forhjulsdrift

Sorry off-topic (men vi er jo tross alt på off-topic :)), KW. Måtte bare få det ut. Lykke til prøvekjøringen i dag. Få høre hvordan det gikk. Som sagt så synes jeg X1 ville være et godt valg for deg, såfremt du trives bak rattet.
    Det er helt i orden det Romeo ;)
    Jeg er faktisk enig med Eik Romeo (og andre) i at AR lager nydelige biler, kanskje de peneste.
    For å ta to av de nevnte (nyere) Eik har eid de begge (Brera sist), så vil jeg si det på den måten at GT nok er en penere og mer elegant bli designmessig, men jeg synes også at Brera er fin men da på en litt annen måte....... den er råere,tøffere og kanskje en som blir lagt mer merke til enn GT.
    Særlig når en kjører Brera i rød og GT i en langt mer anonym farge.
    Legger til at jeg liker runde former på bil mye bedre enn de med virkelig harde kanter som f.eks. den BMW tidligere avbildet i tråden som ligner en del italienere fra samme tidsepoke?

Nok om design fra meg og tilbake til X1.
    Det ble ikke noe prøvekjøring på onsdag grunnet så godt som fulle lister for det før helgen.
    Til mandag derimot er det min tur :)

Hadde med brodern som i lengre tid har ytret at BMW (for han) er kjedelige biler (han stiller i klassen til enkelte her ;D .... det er jo knapt noen som snur seg etter en så vanlig bil som den (BMWer flest) noe som ikke er grunnen for mine valg.
    Vi var å kikket på X1 og Coupe, deretter var vi innom og kikket på Nissan Qashqai og Skoda Yeti (i utgangspunktet mer i hans gate/interesse) og han prøvesatt alle tre.
    Litt overraskende for meg så likte han BMW X1 og faktisk syntes han også at Coupen var pen.
    Samme kveld ringte han meg og spurte hva jeg følte etter denne turen vi hadde til de tre.
    Jeg svarte da at jeg først og fremst og i særlig grad følte at det var to ganske så forskjellige opplevelser å sitte på førerplass på de tre nevnte.
    Jeg sa at jeg overhode ikke kunne tenkt meg Skodaen eller Nissan i sammenligning med BMW X1.

Det er nesten som å sitte ivarebiler kontra en luksus sedan og ikke bare for interiøret sin del (som nok ikke var fra øverste hylle i de to andre tilfellene)

Det skjønner jeg veldig godt svarte han da kjapt og var av akkurat samme oppfatning sjøl.
    Videre mente han at jeg ganske klart burde gå for X1, og så kom den samme regla om at jeg med en slik bil måtte begynne å se litt ordentlig ut, klippe håret,barbere meg (oftere), penere klær osv. ;D

Snakket med Magne Johansen i dag som også har prøvekjørt, han virket å være svært begeistret for X1, så det kommer nok en test i Aposten fra han også.

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Anonym skrev:
    Testen var da ikke utpreget negativ. Anmelderen hadde som premiss at en SUV skal være stor og tøff, og siden X1 ikke passer inn i dette verdensbildet kunne resten vanskelig bli en glødende anbefaling. Det endte jo også med at han anbefalte å spare til en X6 i stedet. Men X1 er dyr i forhold til hva man får. Tror heller jeg ville sett på en Mercedes GLK om jeg skulle handle SUV i denne prisklassen. Noe jeg ikke skal.
    Jeg oppfatter ikke X1 som en ekte suv, den er enda mer crossover enn de fleste, kun 10 cm høyere enn Golf. og det er nettopp dette som tiltaler meg.... størrelsen, høyden bakkeklaringen alt sammen nærmere vanlige biler men ikke helt lik de.

X1 dyr i forhold til hva man får ???
    Den har så godt som samme startpris som sedan og coupe i 3 serien.
    Den billigste med 2 liter diesel og bakhjusdrift starter på 368K.

Mvh.KW

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    KW skrev:
    X1 dyr i forhold til hva man får ???
    Den har så godt som samme startpris som sedan og coupe i 3 serien.
    Den billigste med 2 liter diesel og bakhjusdrift starter på 368K.

Mvh.KW
    Jeg forholder meg bare til at utgaven som DN testet koster 658k. Utgaven til 368k er nok - vanen tro - temmelig ribbet for utstyr.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel en kjent sak at BMW blant andre, raskt stiger enormt i pris med stor-større motor og ikke minst hestekrefter.
    Forskjellen i den prislista jeg sitter med på billigste og dyreste BMW i 3 serie sedan er 1 172 000 kroner, ja det dreier seg om prisforskjellen.

Hvorvidt prisforskjeller er verdt det eller ikke, blir vel langt på vei som med HiFi en svært subjektiv vurdering.

Den billigste ribbet for utstyr?
    Ja den er vel det sammenlignet med f.eks. japanere, og om det nå skulle være ekstrautsyr i begge tilfeller så er nok det på BMW noe dyrere også.
    F.eks skinnseter 17K for X1, men da vil jeg også hevde at det ga et bedre inntrykk kvalitetsmessig i BMW X1 enn i f.eks. Scirocco og så langt jeg nå husker enn i Qashqai og noen andre (som gjør dette billigere)

Noen ekstra ting synes jeg ikke er så verst uten at jeg har studert kokurrentene særlig inngående.

Metallic lakk 4830.-
    Tilhengerfeste 6600.-
    Panorama glasstak 11600.-
    PDC bak 3860.-
    Regnsensor 1450.- (Ble anbefalt meg av Magne Johansen)

Div. navi fra 15800.- til 22000.- (dette virker dyrt for meg og tror nok det er billigere hos andre i lavere klasser)

X drive. 40K.

Mvh.KW

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Varebil med sorte ruter er ganske ideelt til den slags aktiviteter men det er ikke derfor jeg har en sånn bil 8)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Hadde de brukt en designer så hadde det blitt litt av en bil...
    Ser ikke særlig til bilen en kjører vøtt ;D

Mange her (i tråden) har nå klaget på utseende/design, jeg har etterlyst hva de forskjellige mener er så mye penere/anderledes på tilsvarende alternativer ::) ..........altså 4 hjulstrekkere med en viss høyde, stor bakluke o.s.v. og som ikke er en helt vanlig stasjonsutgave av div. sedaner.

Mvh.KW

V

vredensgnag

Gjest
    JAND skrev:
    BBking skrev:
    Bilsex krever skinnseter.
    Det avhenger sterkt på desperasjonsnivået....

Jon A
    En årsak til det sterke fallet i bilsalg i USA er at ungdom ikke lenger trenger bilen for å kunne ha sex med hverandre. Biler var et greit sted å gjemme seg unna de voksne på.
    På nettstedet The Truth About Cars var det en diskusjon omkring dette, der en deltager nektet å tro at det var så få ungdommer som ønsket seg bil i dag, noe statistikk viser med stor tydelighet. En annen, yngre deltager meldte at den første var på bærtur. "You're totally missing the point here. Kids these days have so much sex you have no idea, and we have no need to hide away in a car."

Det ble tam diskusjon etterpå.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Østfold
    Hmm, KW, synes vel ikke de kan påberope seg å være best i klassen nei:

Når det gjelder design synes jeg BMW har misset mange viktige grunnregler for design helt siden de redesignet den elegante gamle 7-serien.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Hmm, KW, synes vel ikke de kan påberope seg å være best i klassen nei:

Når det gjelder design synes jeg BMW har misset mange viktige grunnregler for design helt siden de redesignet den elegante gamle 7-serien.
    Ja, her var det noen bilder............men hvilke av disse selges i Norge nå?

Tar bilde for bilde, så får du rette meg om jeg ikke har fått med meg om de er til salgs i Norge nå eller nærmeste fremtid.

Øverst, en BMW som ikke jeg har sett, fremtid? Men penere det synes jeg jo.
    Neste: Ford Cougar , ja den står også på Bilia på Fornbu, slettes ikke penere imo.
    Neste:VW Tiquan, ja den er vel kanskje ikke så verst, men jeg liker X1 bedre gir totalt sett et helt annet inntrykk, men kan godt forstå rent utvendig utseendemessig at noen liker den bedre.

Neste:Audi Q3 finere den men den kommmer vel ikke før 2011, så langt jeg vet.

Neste:Nissan Quashqai......... både og synes jeg, ser den veldig ofte utafor døra mi...... besøk i nabohuset.
    Tror det må være større bakkeklaring på den enn X1 den virker for meg å kjøre litt på stylter (om du forstår).

Kan jo legge til at også jeg kunne klart meg uten disse knekkene i karosseriet som BMW har nå for tiden, men de er nå en gang der og ikke spessielt mye i veien mens jeg kjører ;)

Mvh.KW

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes hele Mini-SUV sjangeren er både stygg, fjollete og ubrukelig. Vanskelig å lage en fin bil når grunnpremisset er at den skal være feit og klumpete.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.865
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Hadde regnsensor vært standard hadde jeg gladelig betalt 20 000kr ekstra for å slippe å få det. Helt håpløst irriterende. INGEN regnsensor jeg har prøvd gir det intervallet jeg ønsker på viskerne. Det er en daglig irritasjon...

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.865
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Jeg synes hele Mini-SUV sjangeren er både stygg, fjollete og ubrukelig. Vanskelig å lage en fin bil når grunnpremisset er at den skal være feit og klumpete.
    Korrekt observert ;D
    Mange (de fleste?) av disse RAV4, Honda CRV og Tiguanene du ser på veien har en prislapp på nærmere 500 000kr med ekstrautstyr. Tenk på hvor mye bra du kan få fra Jaguar, BMW, Mercedes og Audi (for å nevne noe) til denne prisen! I stedet velger altså et flertall(?) å kjøpe biler som henholdsvis er en høy Corolla, Civic og Golf med firhjulstrekk.....med dårligere komfort og kjøreegenskaper enn opphavet :p. Jeg skjønner det ikke ???

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    KW skrev:
    Hadde regnsensor vært standard hadde jeg gladelig betalt 20 000kr ekstra for å slippe å få det. Helt håpløst irriterende. INGEN regnsensor jeg har prøvd gir det intervallet jeg ønsker på viskerne. Det er en daglig irritasjon...
    Tror nok at Magne mer hadde i tankene de (få) gangene, en møtende bil slenger en hel vanndam i frontruta di.
    I følge han så har du ikke sjans til å få bort vannet (eller i gang viskerne) like fort manuelt, kanskje bortsett fra de gangene du nærmest kan se/vite at det vil komme til å skje.
    Jeg har aldri hatt det, men kjøpte argumentet hans for de omtalte tilfellene.
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Vanskelig å lage en campingbil som ser ut som en TT eller SLK også ;) (bare et eksempel på utseende kontra bruksområde)
    Selvfølgelig så blir det vanskelig langt på vei å lage en bil som bruksmesig skal ha litt rom i både høyde og bredde og eventuelt lengde for de som har behov for større plass (enn meg), være noe fleksibel og som samtidig skal se ut som noe som er lavere og senket.

Ellers så er det jo greit å synes at hele sjangern er stygg, og det var vel derfor jeg etterlyste andre modeller som eventuelt skal være så mye stiligere, noe som kanskje ikke er så lett.
    Stygg og fjollete, den er grei nok, men ubrukelig ??? til hva da? å kjøre på bane med eller på vidda?
    Det blir ikke mitt bruk uansett ;)
    Men å kjøre ut fra egen tomt uten at bilen går nedi, som en av kameratene sin gjør det er jeg glad jeg slipper
    (den er senket) både med min og eventuelt en ny en.

Mvh.KW

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.443
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg mistenker at 528i gjør en kjærkommen tilbakekomst (ser at X1 leveres med en 28-motor nå), og da er ikke jeg mye i tvil om neste bil. Denne er ikke fra Korea, om noen lurte.
    [/quote]

28i-motoren er fortsatt en 3-liter. Utgangspunktet er 3-literen fra 2003 som hadde 231HK. I generasjon 2 hadde den 258HK som i dagens X1. I generajon 3 har den 272HK, det er den som sitter i dagens 530i/330i. Hvorfor de ikke bruker denne, men en strupet versjon i X1 og Z4 er litt uforståelig for meg.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.443
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Den neste offisielle BMW-premieren er ventet 23.november; ny 5-serie kode F10. Ikke lenge etter kommer ny X3 og ikke minst ny 6-serie.

Car and Driver publiserte dette i dag. Om ikke det er offisielle bilder, er det i vært fall svært tett på hvordan den blir seende ut.

Vedlegg

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Østfold
    Ser du ikke at BMW har tryna litt hva design angår KW? Man tager en velbalansert design...:

også gjør man dette:

Hva var det de tenkte på?

Vel, de innser at det ikke gikk helt etter planen, så de "oppgraderer":

Kanskje de ikke var klar over at konkurrentene så sånn ut...:

...og sånn:

...eller sånn

Jeg bare lurer...

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Ser du ikke at BMW har tryna litt hva design angår KW? Man tager en velbalansert design...:

også gjør man dette:

Hva var det de tenkte på?

Vel, de innser at det ikke gikk helt etter planen, så de "oppgraderer":

Kanskje de ikke var klar over at konkurrentene så sånn ut...:

...og sånn:

...eller sånn

Jeg bare lurer...
    Bilde 1 Grei nok den, men taper for Jaguar og Mercedes og den sorte BMW.
    Bilde 2 den var ikke pen der bak (fra den vinkelen) det er jeg enig i.
    Fronten på den sorte BMW er penere enn både Audi og Mercedes, mens Jaguar er best på det meste rent utseendemesig også fronten (som jeg mener å huske i noen grad ligner på Bentley sin? )

Nå skal jo jeg ha en noe annen type bil bruksmessig da, og da er ikke en Jaguar egentlig noe å sammenligne med ;)

Jeg er jo Audi eier jeg, men selv om jeg synes det til nød går an så har ikke denne fronten de har hatt noen år nå vært noe jeg har lagt min helt store elsk på, verst blir den på Q7 og mindre ille jo mindre og lavere fronten blir på de forskjellige modellene.
    Dette blir jo uansett en smaksak og form på en bil følger til en viss grad konseptet.

Mvh.KW

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.008
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes Audi har vært flinke på design, men hva i alle dager tenkte de på med Q7?

Eller BMW med X6? Begge de er noe av det hesligste som ruller på 4 hjul. Men om det vulgære skal seire så.....

Er ellers 100% enig med Snickers angående gammel og ny 7-serie.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn