|
Ække sånn det funker. Jeg liker ikke karakteristikken til dieselmotorer uansett hvor trendy det må være. Trendfølgerne synes å tro at forandringer er det samme som forbedringer. Knatring, lave turtall, dårlig lyd, vond lukt og sot tiltaler ikke uansett hvor mye bedre de har blitt siden sist. At Porsche bruker det overrasker meg ikke da det føyer seg inn i rekken av SUVer, monster-911er og feilkonstruerte kjøretøyBach_Man skrev:Selv Porsche har en Diesel nå for tiden. Get with the times!![]()
Skal man se på hvordan oppgaven er løst så er Ford mye flinkere med forhjulstrekk enn italienerne. 147GTA eiere bytter jo diff fordi den ikke kjører noe spesielt bra.Trondmeg skrev:Ikke for drifting nei. Men i den reelle verden så kan det godt være morsomt og underholdende. Det er ikke bare prinsippet som bestemmer det, men hvordan oppgaven er løst.Anonym skrev:Nå blir det ikke morsomt med feilhjulstrekk uansett.Trondmeg skrev:Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.Valentino skrev:Livet er for kort for. Egentlig. Hører du, Trondmeg?KW skrev:forhjulsdrift
Både f.eks. 159, Mito, Bravo, Grande Punto er da godt formgitt og ser bra ut. Spesielt sammenlignet med sine konkurrenter. Fortyskingen av biler gjør dessverre de også kjedelige og for lite spesielle. Verden konformeres. Men du verden så enig jeg er med deg angående siste GTV (916). Den er noe av det vakreste som finnes som er til å betale. Kunne gjerne hatt en 2,0TBV6 av den. I svart med svart skinn.Anonym skrev:Skal man se på hvordan oppgaven er løst så er Ford mye flinkere med forhjulstrekk enn italienerne. 147GTA eiere bytter jo diff fordi den ikke kjører noe spesielt bra.Trondmeg skrev:Ikke for drifting nei. Men i den reelle verden så kan det godt være morsomt og underholdende. Det er ikke bare prinsippet som bestemmer det, men hvordan oppgaven er løst.Anonym skrev:Nå blir det ikke morsomt med feilhjulstrekk uansett.Trondmeg skrev:Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.Valentino skrev:Livet er for kort for. Egentlig. Hører du, Trondmeg?KW skrev:forhjulsdrift
De har sluttet å lage vakre biler for lønnsmottagere i Italia, dagens Fiat er dørgende kjedelig og Alfa Romeo er ikke lengre det helt store. For meg er siste generasjon GTV den siste Alfaen jeg virkelig liker rent estetisk.
Javel....... :Anonym skrev:Skal man se på hvordan oppgaven er løst så er Ford mye flinkere med forhjulstrekk enn italienerne. 147GTA eiere bytter jo diff fordi den ikke kjører noe spesielt bra.Trondmeg skrev:Ikke for drifting nei. Men i den reelle verden så kan det godt være morsomt og underholdende. Det er ikke bare prinsippet som bestemmer det, men hvordan oppgaven er løst.Anonym skrev:Nå blir det ikke morsomt med feilhjulstrekk uansett.Trondmeg skrev:Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.Valentino skrev:Livet er for kort for. Egentlig. Hører du, Trondmeg?KW skrev:forhjulsdrift
De har sluttet å lage vakre biler for lønnsmottagere i Italia, dagens Fiat er dørgende kjedelig og Alfa Romeo er ikke lengre det helt store. For meg er siste generasjon GTV den siste Alfaen jeg virkelig liker rent estetisk.
Har du prøvd KIA?EiK skrev:Som sagt så synes jeg X1 ville være et godt valg for deg, såfremt du trives bak rattet.
Jeg er usikker på om 916 er en typisk bil for lønnsmottagere, men det er vel ikke 8c heller som er noe av det vakreste som er formgitt noensinne.Anonym skrev:De har sluttet å lage vakre biler for lønnsmottagere i Italia, dagens Fiat er dørgende kjedelig og Alfa Romeo er ikke lengre det helt store. For meg er siste generasjon GTV den siste Alfaen jeg virkelig liker rent estetisk.
Testen var da ikke utpreget negativ. Anmelderen hadde som premiss at en SUV skal være stor og tøff, og siden X1 ikke passer inn i dette verdensbildet kunne resten vanskelig bli en glødende anbefaling. Det endte jo også med at han anbefalte å spare til en X6 i stedet. Men X1 er dyr i forhold til hva man får. Tror heller jeg ville sett på en Mercedes GLK om jeg skulle handle SUV i denne prisklassen. Noe jeg ikke skal.Anonym skrev:Leste akkurat test av BMW X1 i Dagens Næringsliv, den kom ikke så veldig godt ut i testen.
Det er helt i orden det RomeoEiK skrev:Anonym skrev:Skal man se på hvordan oppgaven er løst så er Ford mye flinkere med forhjulstrekk enn italienerne. 147GTA eiere bytter jo diff fordi den ikke kjører noe spesielt bra.Trondmeg skrev:Ikke for drifting nei. Men i den reelle verden så kan det godt være morsomt og underholdende. Det er ikke bare prinsippet som bestemmer det, men hvordan oppgaven er løst.Anonym skrev:Nå blir det ikke morsomt med feilhjulstrekk uansett.Trondmeg skrev:Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.Valentino skrev:Livet er for kort for. Egentlig. Hører du, Trondmeg?KW skrev:forhjulsdrift
De har sluttet å lage vakre biler for lønnsmottagere i Italia, dagens Fiat er dørgende kjedelig og Alfa Romeo er ikke lengre det helt store. For meg er siste generasjon GTV den siste Alfaen jeg virkelig liker rent estetisk.
Sorry off-topic (men vi er jo tross alt på off-topic), KW. Måtte bare få det ut. Lykke til prøvekjøringen i dag. Få høre hvordan det gikk. Som sagt så synes jeg X1 ville være et godt valg for deg, såfremt du trives bak rattet.
Jeg oppfatter ikke X1 som en ekte suv, den er enda mer crossover enn de fleste, kun 10 cm høyere enn Golf. og det er nettopp dette som tiltaler meg.... størrelsen, høyden bakkeklaringen alt sammen nærmere vanlige biler men ikke helt lik de.Bach_Man skrev:Testen var da ikke utpreget negativ. Anmelderen hadde som premiss at en SUV skal være stor og tøff, og siden X1 ikke passer inn i dette verdensbildet kunne resten vanskelig bli en glødende anbefaling. Det endte jo også med at han anbefalte å spare til en X6 i stedet. Men X1 er dyr i forhold til hva man får. Tror heller jeg ville sett på en Mercedes GLK om jeg skulle handle SUV i denne prisklassen. Noe jeg ikke skal.Anonym skrev:Leste akkurat test av BMW X1 i Dagens Næringsliv, den kom ikke så veldig godt ut i testen.
Jeg forholder meg bare til at utgaven som DN testet koster 658k. Utgaven til 368k er nok - vanen tro - temmelig ribbet for utstyr.KW skrev:X1 dyr i forhold til hva man får ???
Den har så godt som samme startpris som sedan og coupe i 3 serien.
Den billigste med 2 liter diesel og bakhjusdrift starter på 368K.
Mvh.KW
Det avhenger sterkt på desperasjonsnivået....BBking skrev:Bilsex krever skinnseter.
Ser ikke særlig til bilen en kjører vøtt ;DSnickers-is skrev:Hadde de brukt en designer så hadde det blitt litt av en bil...
En årsak til det sterke fallet i bilsalg i USA er at ungdom ikke lenger trenger bilen for å kunne ha sex med hverandre. Biler var et greit sted å gjemme seg unna de voksne på.JAND skrev:Det avhenger sterkt på desperasjonsnivået....BBking skrev:Bilsex krever skinnseter.
Jon A
Ja, her var det noen bilder............men hvilke av disse selges i Norge nå?Snickers-is skrev:Hmm, KW, synes vel ikke de kan påberope seg å være best i klassen nei:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Når det gjelder design synes jeg BMW har misset mange viktige grunnregler for design helt siden de redesignet den elegante gamle 7-serien.
Hadde regnsensor vært standard hadde jeg gladelig betalt 20 000kr ekstra for å slippe å få det. Helt håpløst irriterende. INGEN regnsensor jeg har prøvd gir det intervallet jeg ønsker på viskerne. Det er en daglig irritasjon...KW skrev:Regnsensor 1450.- (Ble anbefalt meg av Magne Johansen)
Korrekt observert ;DBach_Man skrev:Jeg synes hele Mini-SUV sjangeren er både stygg, fjollete og ubrukelig. Vanskelig å lage en fin bil når grunnpremisset er at den skal være feit og klumpete.
Tror nok at Magne mer hadde i tankene de (få) gangene, en møtende bil slenger en hel vanndam i frontruta di.Voff skrev:Hadde regnsensor vært standard hadde jeg gladelig betalt 20 000kr ekstra for å slippe å få det. Helt håpløst irriterende. INGEN regnsensor jeg har prøvd gir det intervallet jeg ønsker på viskerne. Det er en daglig irritasjon...KW skrev:Regnsensor 1450.- (Ble anbefalt meg av Magne Johansen)
Vanskelig å lage en campingbil som ser ut som en TT eller SLK ogsåBach_Man skrev:Jeg synes hele Mini-SUV sjangeren er både stygg, fjollete og ubrukelig. Vanskelig å lage en fin bil når grunnpremisset er at den skal være feit og klumpete.
Bilde 1 Grei nok den, men taper for Jaguar og Mercedes og den sorte BMW.Snickers-is skrev:Ser du ikke at BMW har tryna litt hva design angår KW? Man tager en velbalansert design...:
![]()
også gjør man dette:
![]()
Hva var det de tenkte på?
Vel, de innser at det ikke gikk helt etter planen, så de "oppgraderer":
![]()
Kanskje de ikke var klar over at konkurrentene så sånn ut...:
![]()
...og sånn:
![]()
...eller sånn
![]()
Jeg bare lurer...