Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • uob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    Diskutere hva som er pen design. Går det ann å finne et mere subjektivt emne. Mener en at han synes en bil er pen. Hvordan kan man da nekte han å mene dette. Og hvorfor skal man prøve å overbevise en person som helt klart mener at bilen er pen, om at den er stygg? Om det er mye feil med bilen, at den er dårlig å kjøre, at den har en dårlig annen hånds verdi. Det er objektive parametere.

    Om alle hadde ment at BMW hadde et dårlig design, så hadde de vel til all sansynlighet kunne vist til meget dårlige salgstall, og en klar nedgang etter at de endret design. Uten at jeg har sjekket dette, tviler jeg på at det er tilfellet.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.408
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    Jeg tror det er færre som bryr seg om hva som er god design og ikke i markedet enn hva man skulle tro. Det blir litt som med musikk, en del musikk ansees som veldig bra, en del musikk ansees som veldig dårlig osv, og det er ikke slik at alt ved musikk er subjektivt, ferdig med det. Sånn er det gjerne med design også, gjennom design uttrykker man noe, og styrken i budskapet avhenger av hva formgiveren vil med designen (og selvsagt hva han kan). Dersom design hadde vært så veldig subjektivt, hvor mange hadde det ikke da vært som syntes Aston Martin har dårlig designede biler?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Her er to bilder av en hjemmelaget campingbil? Ikke veit jeg, men hva ellers skulle den være laget for. ;D






    Ikke vet jeg hvordan den eventuelt fungerte heller, hverken bruksmessig til camping og ikke minst kjøremessig ::)

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.355
    Antall liker
    2.727
    Torget vurderinger
    4
    KW skrev:
    Her er to bilder av en hjemmelaget campingbil? Ikke veit jeg, men hva ellers skulle den være laget for. ;D

    Ikke vet jeg hvordan den eventuelt fungerte heller, hverken bruksmessig til camping og ikke minst kjøremessig ::)

    Mvh.KW
    Vil tro den er en utfordring på Danmarksferie med stiv kuling fra venstre...
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.113
    Antall liker
    2.340
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Voff skrev:
    Bach_Man skrev:
    Jeg synes hele Mini-SUV sjangeren er både stygg, fjollete og ubrukelig. Vanskelig å lage en fin bil når grunnpremisset er at den skal være feit og klumpete.
    Korrekt observert ;D
    Mange (de fleste?) av disse RAV4, Honda CRV og Tiguanene du ser på veien har en prislapp på nærmere 500 000kr med ekstrautstyr. Tenk på hvor mye bra du kan få fra Jaguar, BMW, Mercedes og Audi (for å nevne noe) til denne prisen! I stedet velger altså et flertall(?) å kjøpe biler som henholdsvis er en høy Corolla, Civic og Golf med firhjulstrekk.....med dårligere komfort og kjøreegenskaper enn opphavet :p. Jeg skjønner det ikke ???
    Årsaken er enkel; Ola Dunk har blitt så tung i ræva med åra at han ikke kommer seg komfortabelt verken inn eller ut av vanlige, lave biler.

    Når det gjelder BMW-design er filosofien at man designer dem i forhold til hvem og hvor mange man tror det er mulig å selge til. Derfor tar man større sjanser med feks 7-serie,6-serie,GT og X6. Alle "vanlige" BMWer er store salgssuksesser de siste 10 åra.

    Det er verdt å merke seg E65, den "stygge" 7eren,er den mestselgende 7-serien noen gang. De fleste som synes den er stygg er med andre ord ikke potensielle kjøpere av denne bilklassen.

    Både nye X5 og X6 hadde omlag 1 års venteliste bare noen måneder etter at de ble introdusert, og av alle premium SUVer som er solgt i Norge i 2009 er de fleste BMW X5. I følge opplysning for veitrafikk var det pr september solgt ca 230stk X5, Tilsvarende tall for Q7, ML og XC90 var i størrelsordenen 10-30 stk. Det er selvsagt mulig at X5en er en veldig mye bedre bil enn sine konkurrenter, men hadde den ikke vært veldesignet hadde den vel neppe solgt så bra med en pris på minimum 900000 pluss ekstrautstyr.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.470
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    larkrla skrev:
    Det er verdt å merke seg E65, den "stygge" 7eren,er den mestselgende 7-serien noen gang. De fleste som synes den er stygg er med andre ord ikke potensielle kjøpere av denne bilklassen.
    Tja, vi får jo aldri vite hvor mange flere E65 de hadde solgt dersom den hadde sett bedre ut. Jeg kjenner folk som gikk fra BMW til Mercedes eller Audi m.fl. pga. at de ikke likte utseendet på E65.

    At E65 likevel fant mange kunder, kan vel skyldes at
    a) de brydde seg mer om bruksegenskaper og ytelse enn utseende.
    b) de brydde seg mer om status enn utseende.

    Jeg mistenker (b). ;)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Ville nok heller gått for Mercedes S-klasse om jeg skulle ha meg gubbebil. På den annen side foretrekker jeg langt BMW 5 serie fremfor Mercedes E (for traust) og nesten hva som helst av Audi (for teknoflashy).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.165
    Antall liker
    8.253
    Torget vurderinger
    12
    Bach_Man skrev:
    Ville nok heller gått for Mercedes S-klasse om jeg skulle ha meg gubbebil. På den annen side foretrekker jeg langt BMW 5 serie fremfor Mercedes E (for traust) og nesten hva som helst av Audi (for teknoflashy).
    Skal man ha skikkelig gubbebil er Huyndai Accent og rompe-Corolla også gode valg. Dessuten er de billigere enn disse andre.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Hei KW

    Moro med nybiljakt!

    Jeg er ikke helt komfortabel med denne X-1, sannsynligvis mye siden det er en BMW og jeg ikke synes designet henger sammen med hva jeg forbinder med det merket.

    Det er et par ting som gjør at jeg ikke faller helt for den sånn med en gang.
    (Disse tingene har en tendens å forsvinne når jeg blir vant til designet)



    Jeg synes den linja på siden er for sterk vinkling på.
    Den skulle imho startet litt høyere foran, i overkant av forskjermen og så endt opp slik den er nå over bakskjermen.

    Det som stikker seg mest ut er at vinduslinja ikke følger linja i karosseriet, det ville gitt mer meg helhet.
    Avslutningen på det bakerste vinduet er hva som stikker seg ut som u-bmw-ersk. :D

    Tøff foran da!




    Men du har et godt poeng, hva pokker er flottere å se på i klassen og gir like mye kvalitetsfeeling som en BMW?

    Kuga, Quashqai, Rav4 m.fl. er ikke i nærheten synes jeg.
    En Tiguan med rett farge og stylingpakke kan være flott og linjelekker.
    (Sannsynligvis mye billigere og dermed mulighet til å peise på med ekstrautstyr?)








    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    BMW premiere neste år

    eldo472 skrev:
    Her kan man lese om hvordan man kan bestille en 2010 M3 GTS til 115000 € !
    https://www.m-power.com/_open/b/editorial.jsp?id=2017&lang=en
    Dagens 3 serie karosseri og interiør er moderne og klassisk. Tviler på at neste utgave blir vellykket.
    Ohhh, M3 er bare så frekt....likte igrunn forrige coupe-karosseriet også, når jeg ser en "normal" coupe av dagens modell på veien synes jeg den virker litt "feit", ser tung ut lissom. Hekken er vel kanskje noe anonym ift tidligere IMO
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Hvordan de får hva til? Å gå fra en skisse til en produksjonsmodell?

    R
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Lehmann får mange tegninger til å se levende ut, er som regel ikke langt fra sannheten heller. Vakker sak det der, herlige bølger i panseret.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.408
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    Jeg tenkte mer på hvordan man får en pen skisse til å miste alle vitale proporsjoner på veien over til det ferdige produktet.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    De aller fleste linjene er der, frontleppa er bortimot identisk, panseret som skissert, lyktene har kvasi-angel-eyes, også som skissert!

    Det eneste jeg "savner" på den egentlige bilen er di der vanvittige dekkene med ditto felger han har tegnet på, og alle biler er lovpålagte til å ha sidespeil, så denslags er vanskelig å gjøre noe med.

    I tillegg er det jo bilder fra to forskjellige vinkler. Jeg synes den skisserte versjonen ser litt lavere og lengre ut enn den produserte bilen, men her lyver vinklingen til dels en god del spør du meg. Ønsker du bilen levert med svarte griller får du sikkert det også!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @RoDa
    (Tiquan)
    (Sannsynligvis mye billigere og dermed mulighet til å peise på med ekstrautstyr?)

    Tiquan 2 liter diesel 170HK starter på 442 500.-
    BMW X1 2 liter diesel 163 HK starter på 457 900.-
    Kan vel strengt tatt ikke regnes som mye billigere, jeg tar meg i hvert fall råd til det eventuelt ;)

    Avslutningen på det bakerste vinduet er hva som stikker seg ut som u-bmw-ersk

    Går vel omtent opp slik på X3 også bare mer rett opp (ikke buet opp)
    Mvh.KW
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.408
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    .Marcus skrev:
    De aller fleste linjene er der, frontleppa er bortimot identisk, panseret som skissert, lyktene har kvasi-angel-eyes, også som skissert!

    Det eneste jeg "savner" på den egentlige bilen er di der vanvittige dekkene med ditto felger han har tegnet på, og alle biler er lovpålagte til å ha sidespeil, så denslags er vanskelig å gjøre noe med.

    I tillegg er det jo bilder fra to forskjellige vinkler. Jeg synes den skisserte versjonen ser litt lavere og lengre ut enn den produserte bilen, men her lyver vinklingen til dels en god del spør du meg. Ønsker du bilen levert med svarte griller får du sikkert det også!
    Linjene er der, men proporsjonene har gått heden. Det er de små tingene som gjør det. For eksempel hvor markert en linje er i forhold til en annen, hvilken buing den har, hvor konsekvent radien utvikler seg osv.

    Ta frontlyktene som et eksempel. På skissa er det streng markering av panseret, det er langt klarere skille mellom rette linjer og kurver, og de skarpe hjørnene virker mer konsekvent plassert. Vinkelen er også litt annerledes, og om man tenker seg en linje gjennom hele lykta som man på en måte balanserer designen rundt vil den være rett og pekende skrått nedover mot midten på skissen, mens på den ferdige lykta henger ikke linja sammen gjennom lykta.

    Linjene ved skjørtene er der også, men på skissa har de er markert V-form, den er borte på den ferdige bilen. Når den øvre linja langs siden har fått en ekstra "pose" under så forsvinner så mye av det dynamiske preget som er i skissa. Det samme skjer i fronten når de har endret møtevinklene for nær sagt alle linjene, og gjort grillen bredere, blåst opp panserlinjene, flatet det ut, gjort merket større... det er simpelt hen så utrolig mange detaljer på den ferdige bilen som aldri ble helt i tråd med ideen at for meg ville jeg ikke tenkt at de hadde de samme linjene om jeg ikke hadde sett dem ved siden av hverandre.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du prater mye til å være en som ikke har sans for BMW.

    Animert med utgangspunkt i den endelige bilen;


     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    .Marcus skrev:
    De aller fleste linjene er der, frontleppa er bortimot identisk, panseret som skissert, lyktene har kvasi-angel-eyes, også som skissert!

    Det eneste jeg "savner" på den egentlige bilen er di der vanvittige dekkene med ditto felger han har tegnet på, og alle biler er lovpålagte til å ha sidespeil, så denslags er vanskelig å gjøre noe med.

    I tillegg er det jo bilder fra to forskjellige vinkler. Jeg synes den skisserte versjonen ser litt lavere og lengre ut enn den produserte bilen, men her lyver vinklingen til dels en god del spør du meg. Ønsker du bilen levert med svarte griller får du sikkert det også!
    Linjene er der, men proporsjonene har gått heden. Det er de små tingene som gjør det. For eksempel hvor markert en linje er i forhold til en annen, hvilken buing den har, hvor konsekvent radien utvikler seg osv.

    Ta frontlyktene som et eksempel. På skissa er det streng markering av panseret, det er langt klarere skille mellom rette linjer og kurver, og de skarpe hjørnene virker mer konsekvent plassert. Vinkelen er også litt annerledes, og om man tenker seg en linje gjennom hele lykta som man på en måte balanserer designen rundt vil den være rett og pekende skrått nedover mot midten på skissen, mens på den ferdige lykta henger ikke linja sammen gjennom lykta.

    Linjene ved skjørtene er der også, men på skissa har de er markert V-form, den er borte på den ferdige bilen. Når den øvre linja langs siden har fått en ekstra "pose" under så forsvinner så mye av det dynamiske preget som er i skissa. Det samme skjer i fronten når de har endret møtevinklene for nær sagt alle linjene, og gjort grillen bredere, blåst opp panserlinjene, flatet det ut, gjort merket større... det er simpelt hen så utrolig mange detaljer på den ferdige bilen som aldri ble helt i tråd med ideen at for meg ville jeg ikke tenkt at de hadde de samme linjene om jeg ikke hadde sett dem ved siden av hverandre.
    Sånn er det jo alltid med studietegninger kontra lanserbar modell, men dersom bilen blir som dataanimasjonen har vi jo noe å glede oss til. Ser bra ut! Digger dagens 5-serie også, tøft å ligge bak dem på kvelden, elsker den sprø effekten i baklysene, minner meg om noe fra en tegneserie som ikke jeg klarer å ta tak i konkret, noe med en hjelm med en slags dekor, type Asterix men mye mer grafisk. Må være fra en mørk tegneserie.....
     
    R

    RoDa

    Gjest
    KW skrev:
    @RoDa
    (Tiquan)
    (Sannsynligvis mye billigere og dermed mulighet til å peise på med ekstrautstyr?)

    Tiquan 2 liter diesel 170HK starter på 442 500.-
    BMW X1 2 liter diesel 163 HK starter på 457 900.-
    Kan vel strengt tatt ikke regnes som mye billigere, jeg tar meg i hvert fall råd til det eventuelt ;)
    God råd du.... ;D
    Jeg tror du får Tiguan 140hk med automat fra 420 000,-
    Den er sterk, så kanskje verdt å prøve.


    Avslutningen på det bakerste vinduet er hva som stikker seg ut som u-bmw-ersk

    Går vel omtent opp slik på X3 også bare mer rett opp (ikke buet opp)
    Mvh.KW
    Ja, og det samme gjelder X3. ;) (Kanskje styggeste BMW jeg vet om)


    Tilbakemeldingene mine var på designet på X-1 som jeg ikke synes er helt vellykket.
    Samt eksempel på en modell i segmentet som er mer linjelekker i mine øyne.

    Hvis du har bestemt deg for X-1 og kun vil ha argumenter som støtter ditt valg, så bare si i fra. :D

    :) R
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.275
    Antall liker
    24.852
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    elsker den sprø effekten i baklysene, minner meg om noe fra en tegneserie som ikke jeg klarer å ta tak i konkret, noe med en hjelm med en slags dekor, type Asterix men mye mer grafisk. Må være fra en mørk tegneserie.....
    Det er vingene på Brünnhildes hjelm. 8)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.165
    Antall liker
    8.253
    Torget vurderinger
    12
    Vidar P skrev:
    Du prater mye til å være en som ikke har sans for BMW.
    Denne forsto jeg ikke. Kan man bare mene noe om det man har sansen for? Jeg synes Snickers begrunner sin kritikk på en stort sett saklig og grei måte.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.113
    Antall liker
    2.340
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Snickers-is skrev:
    .Marcus skrev:
    De aller fleste linjene er der, frontleppa er bortimot identisk, panseret som skissert, lyktene har kvasi-angel-eyes, også som skissert!

    Det eneste jeg "savner" på den egentlige bilen er di der vanvittige dekkene med ditto felger han har tegnet på, og alle biler er lovpålagte til å ha sidespeil, så denslags er vanskelig å gjøre noe med.

    I tillegg er det jo bilder fra to forskjellige vinkler. Jeg synes den skisserte versjonen ser litt lavere og lengre ut enn den produserte bilen, men her lyver vinklingen til dels en god del spør du meg. Ønsker du bilen levert med svarte griller får du sikkert det også!
    Linjene er der, men proporsjonene har gått heden. Det er de små tingene som gjør det. For eksempel hvor markert en linje er i forhold til en annen, hvilken buing den har, hvor konsekvent radien utvikler seg osv.

    Ta frontlyktene som et eksempel. På skissa er det streng markering av panseret, det er langt klarere skille mellom rette linjer og kurver, og de skarpe hjørnene virker mer konsekvent plassert. Vinkelen er også litt annerledes, og om man tenker seg en linje gjennom hele lykta som man på en måte balanserer designen rundt vil den være rett og pekende skrått nedover mot midten på skissen, mens på den ferdige lykta henger ikke linja sammen gjennom lykta.

    Linjene ved skjørtene er der også, men på skissa har de er markert V-form, den er borte på den ferdige bilen. Når den øvre linja langs siden har fått en ekstra "pose" under så forsvinner så mye av det dynamiske preget som er i skissa. Det samme skjer i fronten når de har endret møtevinklene for nær sagt alle linjene, og gjort grillen bredere, blåst opp panserlinjene, flatet det ut, gjort merket større... det er simpelt hen så utrolig mange detaljer på den ferdige bilen som aldri ble helt i tråd med ideen at for meg ville jeg ikke tenkt at de hadde de samme linjene om jeg ikke hadde sett dem ved siden av hverandre.
    Jeg går ikke inn for å misforstå, men jeg synes det er underlig at du synes å tro at designarbeidet ikke er grundig gjennomarbeidet av BMW. Prosessen fra tegning til endelig design, er jo en ufattelig lang prosess med uendelig mange revisjoner. Design, ingeniørarbeid, salg. Alle er involvert på et tidlig stadium i utviklingen av en bil. Tro endelig ikke at BMW eller andre premiumprodusenter slipper en bil ut på markedet uten at den ser ut nøyaktig slik selskapet ønsker det. Så kan man som potensiell kjøper vurdere om man liker det man ser eller ikke.

    Når det er sagt er ikke jeg heller overbegeistret for X1-designet. Men i det minste er den, akkurat som X3, en helt selvstendig bil og ikke en X5, størrelse XS. Det underlige er at mange jeg kjenner, som vanligvis ikke har spesielt sansen for BMW, liker X1. Det er jo utrolig mange forhåndsordre på den også, salgstallene er nok det viktigste for BMW.

    Om en person ikke liker det jeg liker, har ikke jeg behov for å få dette begrunnet. Hvordan man oppfatter at ting ser ut er jo fullstendig subjektivt. For min egen del tilhører jeg dem som liker BMW, også designet stort sett. Jeg tilhører også dem som mener Audi-design stort sett er som pølser i forskjellige størrelser ;) At de også lager svært gode biler, er vel udiskutabelt.

    Helt subjektivt mener jeg også at BMW-design de senere årene har hatt langt lenger levetid enn sine tyske konkurrenter. Dagens 5-serie krevde, for de fleste, noe tilvenning da den ble vist i 2003. 6 år senere står denne bilen fremdeles frem som moderne, den selger fremdeles bra selv om den er på vei ut av produksjon. For min del synes jeg ofte Mercedeser og Audier er flotte i de det kommer på markedet, men jeg blir for lei av dem. Subjektivt selvsagt.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.275
    Antall liker
    24.852
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pussig det der. Jeg synes Audier holder seg best av de tre tyske premiummerkene for tiden.

    Og sånn går no dagan. Jeg hadde aldri aldri aldri kjøpt Audi...
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.113
    Antall liker
    2.340
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Pussig det der. Jeg synes Audier holder seg best av de tre tyske premiummerkene for tiden.

    Og sånn går no dagan. Jeg hadde aldri aldri aldri kjøpt Audi...
    Kanskje fordi de facelifter dem årlig ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.165
    Antall liker
    8.253
    Torget vurderinger
    12
    Valentino skrev:
    Pussig det der. Jeg synes Audier holder seg best av de tre tyske premiummerkene for tiden.

    Og sånn går no dagan. Jeg hadde aldri aldri aldri kjøpt Audi...
    Du vet bedre enn dette. Ingen grunn til å være så høflig heller, Audu holder lenge.
    Og sånn går no dagan.
     
    K

    Kaldkarsk

    Gjest
    Bare et kjapt spørsmål til de med Bmw:

    Leveres disse bilene uten blinklys som standard eller
    eter dem bare pærer raskere enn dere rekker bytte dem ?

    Og: Hvorfor blir disse pilotene så provoserte av å bli forbikjørt
    av en gammal franskmann ?? (gir full gass,blinker med lysa osv)

    Mvh Kaldkarsk.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    KW skrev:
    @RoDa
    (Tiquan)
    (Sannsynligvis mye billigere og dermed mulighet til å peise på med ekstrautstyr?)

    Tiquan 2 liter diesel 170HK starter på 442 500.-
    BMW X1 2 liter diesel 163 HK starter på 457 900.-
    Kan vel strengt tatt ikke regnes som mye billigere, jeg tar meg i hvert fall råd til det eventuelt ;)
    God råd du.... ;D
    Jeg tror du får Tiguan 140hk med automat fra 420 000,-
    Den er sterk, så kanskje verdt å prøve.


    Avslutningen på det bakerste vinduet er hva som stikker seg ut som u-bmw-ersk

    Går vel omtent opp slik på X3 også bare mer rett opp (ikke buet opp)
    Mvh.KW
    Ja, og det samme gjelder X3. ;) (Kanskje styggeste BMW jeg vet om)


    Tilbakemeldingene mine var på designet på X-1 som jeg ikke synes er helt vellykket.
    Samt eksempel på en modell i segmentet som er mer linjelekker i mine øyne.

    Hvis du har bestemt deg for X-1 og kun vil ha argumenter som støtter ditt valg, så bare si i fra. :D

    :) R
    RoDa
    Jeg tror du får Tiguan 140hk med automat fra 420 000,-
    Den er sterk, så kanskje verdt å prøve.


    X1 Manuell 136HK 399 000.- Denne står ikke priset med automat
    Tiquan 140HK manuell 397 250.-
    Kjøper jeg først BMW så skal jeg da for f... føle den suverene girkassa disse bilene har via manuell giring ;D

    Prisene følger hverandre ganske jevnt og trutt ;) Noe av tillegsutstyret er billigere på BMW.

    Dersom jeg går for denne type bil så ser jeg ingen konkurenter nei.
    Penere biler vet jeg om, men da med litt annet bruksområde.
    BMW 3 serie coupe var jo det jeg startet med da søket begynte, særlig etter at det gikk opp for meg at en nå kunne få BMW Xdrive med mindre motor (diesel) og dermed lavere pris (2litern)

    Coupe er jo klart en penere bil, men noe annen konstuksjon/størrelse/brukerområde.

    Var igjen innom og tittet på nye Scirocco i sort ved Ikea, selvfølgelig fasongmessig mye penere bil og mindre og dermed dårligere til en del bruk, ja direkte lekker er den OG en sparer masse penger.

    Jeg gjentar meg nok sjøl i noen grad her, men det er helt greit (selvfølgelig) at folk skriver meningen sin om utseende, men ta dere en tur og prøvesitt den inni og så gjør dere det med andre alternativer....... ::)

    Det er der inni jeg skal sitte når jeg kjører`n ;) samt at den er god å kjøre.
    Størrelsen passer utmerket...... ja... så for denne type bil og mitt ønske om en gang også å eie en BMW så er det denne som klart fremstår for meg som beste alternativ.

    Har jo ikke bestillt noe enda, så... kanskje ender det opp med Scirocco.... eller annet enn denne type suv/crossover.... har god tid jeg.... bil har jeg også :D
    Disse så vi ved hotellet i Müncen (messa) i fjor.

    Pris 1,4 liter 160HK Fra 327000.- Kjempemotor med både kompressor og turbo (dreiemoment 240/1500-4000)
    Har allerede vunnet pris. 0-100 på 8 sekunder.......... raskt nok for meg ;)


    Bare det at den (min AudiA6) nå er 15 år om litt over en måned (kjøpt ny av meg i 95)
    Har spart mer eller mindre til ny i mange år.....i rykk og napp avbrutt av div. HiFi kjøp gjennom de senere år ;D


    Jeg kjøpte ikke Karan,Kef 207.2 eller EMMlabsdacen min heller først og fremst p.g.a. utseende, like lite som møbler, jeg setter det bruksmessige (sammen med magefølelsen) foran ;)
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.113
    Antall liker
    2.340
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    KW; jeg vet jo ikke hvor langt unna du er en evt bestilling. BMW presenterer ny X3 allerede i desember, sansynlig salgsstart rundt april. Prisen vil ikke starte mye over X1, sansynligvis 20-30000 over basert på prising av dagens modell.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    coolbiz skrev:
    Den neste 6-serien ser lovende ut:



    Den var jo lekker da..............sikkert i samme prisklasse ;D

    @Larkla

    Har bilder av denne nye gått meg forbi i denne tråden?
    Vis meg gjerne en link til bilde av den, jeg googlet på den forrige dagen men fant ikke noe.
    Men............ Det er den størrelsen X1 har (særlig at den ikke er høyere og lengre) som treffer meg, samt at en imo mindre grad har følelsen av å sette seg inn i luksuriøse varebiler som jeg synes noen av de andre merkene gjør....... den er imo mer crossover...(inni)
    Jeg har planer/ønsker om å få levert ny bil etter påske en gang (april/mai)

    Mvh.KW
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Synes det er tøft at VW kom tilbake med Scirocco. Husker godt de gamle. Det var «sportsbil» for folket det :)

    For ca Kr 350k får du en 160hk Highline utgave med alt du trenger av leketøy (Dynaudio anlegg kanskje?). Synes 160hk 240Nm v/ 1500rpm TSI (Turbo bensin) var akkurat passe sprek for norske forhold. 0-100 på 8 sek blank duger i et land hvor du blir buret inne etter du har dratt den ut av 3 gir.
    Liker denne godt om den passer behovene. Den kan faktisk leveres med avtakbart hengerfeste selv om dette ikke fremkommer i prislisten.
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.498
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nye scirocco er faktisk veldig bra å kjøre. Og sittekomforten er noe av det beste jeg har opplevd i en "normal" bil.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn