Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    R

RoDa

Gjest
    Dæven døtte den Scirocco-en er tøff!!
    Nye 6-serie ser jo griselekker ut!! (Der har du det jeg snakker om angående linjer i karosseriet som følger hverandre.)

Blir spennende uansett, KW, og moro med sånn tråd.

Har jo faen meg vært mer på OT siste dagene enn hittil i min HFS-tid.

R

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @Digimann!
    Er du helt sikker på at Sciroccco kan leveres med avtagbart hengerfeste?
    Jeg har spurt om dette tidligere i høst på Møller mer enn en gang og fått negativt svar.
    Derfor har den blitt tilsidesatt i noen grad, de som har fulgt meg litt det siste året har vel fått med seg at jeg også har vurdert campingbil..........eller en slik en ;)

Bildet er rappa fra en her på HFS, jeg har bare hengern i tankene :)

Mvh.KW

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    blekansikt skrev:
    Jeg fant noen såkalte 'renderings' av neste års X3:

Virker absolutt lovende!
    Men den (nye X3) virker også høøøøy og generelt stor og det trenger jeg ikke, ikke har jeg lyst heller av den grunn.

Mvh.KW

S

Stereo_Mono

Gjest
    KW skrev:
    @Digimann!
    Jeg har spurt om dette tidligere i høst på Møller mer enn en gang og fått negativt svar.
    Derfor har den blitt tilsidesatt i noen grad, de som har fulgt meg litt det siste året har vel fått med seg at jeg også har vurdert campingbil..........eller en slik en ;)
    Spurte det samme spørsmål når jeg tittet på den og selgeren mente at det fantes muligheter fra 3 parts, men etter litt nærmere ettersyn finner jeg ikke noe på Google om dette. Var nok en overivrig bilselger ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    KW skrev:
    @Digimann!
    Spurte det samme spørsmål når jeg tittet på den og selgeren mente at det fantes muligheter fra 3 parts, men etter litt nærmere ettersyn finner jeg ikke noe på Google om dette. Var nok en overivrig bilselger ;D
    I brosjyra jeg har så står det ingen ting annet enn stjerne der denne infoen skulle stått og ved stjerna står det "ikke klart da brosjyren gikk i trykken" et lite håp er det kanskje, men da bør en vel ha tolitern ::)

Jeg har nærmest blitt pålagt av brodern om å prøve Sciroccoen før jeg gjør det endelige valget, han har prøvd og ble meget overrasket positivt.
    Så ble han overtalt av sin sønn om å gå for denne istedet, med argumenter som jeg i stor grad er enig i.

Mvh.KW

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    RoDa skrev:
    KW skrev:
    @RoDa
    (Tiquan)
    (Sannsynligvis mye billigere og dermed mulighet til å peise på med ekstrautstyr?)

Tiquan 2 liter diesel 170HK starter på 442 500.-
    BMW X1 2 liter diesel 163 HK starter på 457 900.-
    Kan vel strengt tatt ikke regnes som mye billigere, jeg tar meg i hvert fall råd til det eventuelt ;)
    God råd du.... ;D
    Jeg tror du får Tiguan 140hk med automat fra 420 000,-
    Den er sterk, så kanskje verdt å prøve.

Avslutningen på det bakerste vinduet er hva som stikker seg ut som u-bmw-ersk

Går vel omtent opp slik på X3 også bare mer rett opp (ikke buet opp)
    Mvh.KW
    Ja, og det samme gjelder X3. ;) (Kanskje styggeste BMW jeg vet om)

Tilbakemeldingene mine var på designet på X-1 som jeg ikke synes er helt vellykket.
    Samt eksempel på en modell i segmentet som er mer linjelekker i mine øyne.

Hvis du har bestemt deg for X-1 og kun vil ha argumenter som støtter ditt valg, så bare si i fra. :D

:) R
    RoDa
    Jeg tror du får Tiguan 140hk med automat fra 420 000,-
    Den er sterk, så kanskje verdt å prøve.

X1 Manuell 136HK 399 000.- Denne står ikke priset med automat
    Tiquan 140HK manuell 397 250.-
    Kjøper jeg først BMW så skal jeg da for f... føle den suverene girkassa disse bilene har via manuell giring ;D

Prisene følger hverandre ganske jevnt og trutt ;) Noe av tillegsutstyret er billigere på BMW.

Dersom jeg går for denne type bil så ser jeg ingen konkurenter nei.
    Penere biler vet jeg om, men da med litt annet bruksområde.
    BMW 3 serie coupe var jo det jeg startet med da søket begynte, særlig etter at det gikk opp for meg at en nå kunne få BMW Xdrive med mindre motor (diesel) og dermed lavere pris (2litern)

Coupe er jo klart en penere bil, men noe annen konstuksjon/størrelse/brukerområde.

Var igjen innom og tittet på nye Scirocco i sort ved Ikea, selvfølgelig fasongmessig mye penere bil og mindre og dermed dårligere til en del bruk, ja direkte lekker er den OG en sparer masse penger.

Jeg gjentar meg nok sjøl i noen grad her, men det er helt greit (selvfølgelig) at folk skriver meningen sin om utseende, men ta dere en tur og prøvesitt den inni og så gjør dere det med andre alternativer....... ::)

Det er der inni jeg skal sitte når jeg kjører`n ;) samt at den er god å kjøre.
    Størrelsen passer utmerket...... ja... så for denne type bil og mitt ønske om en gang også å eie en BMW så er det denne som klart fremstår for meg som beste alternativ.

Har jo ikke bestillt noe enda, så... kanskje ender det opp med Scirocco.... eller annet enn denne type suv/crossover.... har god tid jeg.... bil har jeg også :D
    Disse så vi ved hotellet i Müncen (messa) i fjor.

Pris 1,4 liter 160HK Fra 327000.- Kjempemotor med både kompressor og turbo (dreiemoment 240/1500-4000)
    Har allerede vunnet pris. 0-100 på 8 sekunder.......... raskt nok for meg ;)

Bare det at den (min AudiA6) nå er 15 år om litt over en måned (kjøpt ny av meg i 95)
    Har spart mer eller mindre til ny i mange år.....i rykk og napp avbrutt av div. HiFi kjøp gjennom de senere år ;D

Jeg kjøpte ikke Karan,Kef 207.2 eller EMMlabsdacen min heller først og fremst p.g.a. utseende, like lite som møbler, jeg setter det bruksmessige (sammen med magefølelsen) foran ;)
    Mvh.KW
    Det som er teit med Scirocco er at de ikke har tatt med siste type dashboard/instrumenter som er i Golf6, men de hadde vel noen knapper og brytere de måtte bli kvitt først.... ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    digiman skrev:
    KW skrev:
    @Digimann!
    I brosjyra jeg har så står det ingen ting annet enn stjerne der denne infoen skulle stått og ved stjerna står det "ikke klart da brosjyren gikk i trykken" et lite håp er det kanskje, men da bør en vel ha tolitern ::)

Jeg har nærmest blitt pålagt av brodern om å prøve Sciroccoen før jeg gjør det endelige valget, han har prøvd og ble meget overrasket positivt.
    Så ble han overtalt av sin sønn om å gå for denne istedet, med argumenter som jeg i stor grad er enig i.

Mvh.KW
    Åhhh, herlig, er det en MG TD? Synes de gamle MG-modellene er vakre og lite tilgjorte TC er ennå mer hårreisende, her er det snakk om kjøreopplevelser uten å bryte 80-grensa. Triumph TR 3 er også kult, med så lavt skårede dører at du sitter med albuen på utsiden ;D

Sjekk denne TC'n da....

Vedlegg

S

Stereo_Mono

Gjest
    hifiguru skrev:
    Det som er teit med Scirocco er at de ikke har tatt med siste type dashboard/instrumenter som er i Golf6, men de hadde vel noen knapper og brytere de måtte bli kvitt først.... ;)
    Enig! Golf 6 interiøret er mere moderne og preget av mindre hardplast en Scirocco. Kommer vel en facelift etter de har brukt opp de nødvendig reservedelene :)

Tøff den 6 serien som vises over her. Håper at det blir en realitet, selv om slike biler er ikke forbeholdt normale lønnsmottakere +++ i dette landet :'(

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    hifiguru skrev:
    elsker den sprø effekten i baklysene, minner meg om noe fra en tegneserie som ikke jeg klarer å ta tak i konkret, noe med en hjelm med en slags dekor, type Asterix men mye mer grafisk. Må være fra en mørk tegneserie.....
    Det er vingene på Brünnhildes hjelm. 8)
    Med litt govilje, ja!!

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    KW skrev:
    digiman skrev:
    KW skrev:
    @Digimann!

Mvh.KW
    Åhhh, herlig, er det en MG TD? Synes de gamle MG-modellene er vakre og lite tilgjorte TC er ennå mer hårreisende, her er det snakk om kjøreopplevelser uten å bryte 80-grensa. Triumph TR 3 er også kult, med så lavt skårede dører at du sitter med albuen på utsiden ;D

Sjekk denne TC'n da....
    Ja, 1953 TD og den har bodd både i USA og Canada antagelig med England føre og etter (trur eg).
    Hvor han kjøpte den fra.

I morgen skal jeg prøve manuell gear X1, deretter får jeg kanskje ta en kikk på scirocco kontra nye golf innvendig :-\

Mvh.KW

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.634
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir liksom ikke helt vellykket uansett designmessig. Ikke som 1 serien coupe feks, den er veldig fin. Kanskje 3-serie coupe også, men føles litt wannabee aktig selv om den er fin.

R

RoDa

Gjest
    KW skrev:
    I morgen skal jeg prøve manuell gear X1, deretter får jeg kanskje ta en kikk på scirocco kontra nye golf innvendig :-\

Mvh.KW
    Gleder meg til lytte, eh kjøreinntrykk. :)

Test av X-1 i siste Bil, Bolig, Fritid. Vet ikke om det er et Mosseblad, men dumper ned i kassa her av og til i alle fall.
    Fin omtale, god bmw-feeling og faktisk så synes jeg den testede i sort med sølv-staffasje så relativt vellykket ut...

R

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mye kan tyde på at en flunkende ny 535i står i garasjen her en gang etter mars (som er dato for lanseringen i Geneve). Den frister iallefall, antakelig over min evne til å motstå. La oss håpe at det mer fornuftige alternativet 528i vinner frem med gode argumenter, så får man heller finne seg i lusne 258hk.

http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/5series/sedan/2010/showroom/index.html

Flere som ser for seg ny F10 til våren?

R

RoDa

Gjest
    Det blir saker! Satt nettopp å så gjennom bildene på linken du la ut.
    Panseret er litt uvant, men dette synes jeg er lekker bil!
    Og FOR et interiør! :eek:

R

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Og FOR et interiør!  :eek:

R
    Det skal være et og annet litt uvant når du ser et flunkende nytt BMW-design, det er også en av grunnene til at de skjuler de så bra under utviklingen. Bare vent til du har blitt vant til det; det meste annet vil ikke virke helt rett.. på en snodig måte.

Gleder meg som en unge, og ikke minst så tror jeg kanskje at dette blir min første nye BMW som jeg kjøper med automat? Denne nye 8-trinns kassa skal visst etter sigende være noe helt for seg selv.

http://www.bmw.no/no/no/newvehicles...efficiency/8_gear_automatic_transmission.html

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Tsk tsk. Du får opprette en egen tråd om dine bilvalg da. De er sikkert mye bedre og mye mer eksklusiv for alt jeg vet. Sikkert i praksis også. Dette er vel fortsatt en tråd om BMW-premierer, og det er vel hva de fleste av oss andre her har fokusert på.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.357
    Torget vurderinger
    12
    RoDa skrev:
    Og FOR et interiør! :eek:

R
    Er ikke dette interiøret relativt likt utgående modell da? Og er det så veldig flott? Lesbare instrumenter, men uoversiktlighet med for mange små like knapper fremmer ikke ergonomien. Den ser litt bedre ut enn utgående modell, men det var neppe vanskelig å unngå. Beklager at jeg ikke faller for dette, men som urgammel BMW-mann så er det ikke lett å se hva denne formgivningen heller tilfører bilverden for andre enn de største merkefantastene. Siste karosseri som så bra ut kom vel ca i 77 mener jeg å huske.

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    He he, liker måten du får sagt ting på Vidar P. En kompis fikk sin 1-serie 1.6 diesel i dag, fin fin bil å kjøre. Han er to meter, men stortrives så langt allikevel. Passasjer bak han kan man jo selvfølgelig glemme, men han er ungkar så hvorfor ikke? Angående automat så kommer jeg vel neppe til å gå over til manuell igjen etter og ha eid en 170hk Touran med DSG i litt over ett år nå.(så fikk jeg sagt det i bmw-tråd..) ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Trondmeg skrev:
    .. Siste karosseri som så bra ut kom vel ca i 77 mener jeg å huske.
    Det kom ikke noe 5-serie karosseri noe i nærheten av 1977. Til informasjon. E12 kom i 1972 og etterfølgeren E28 i 1982. Så du er vel så langt fra de to som tenkelig. Men om du synes de passer dine behov bedre, så er de jo sikkert fortsatt å få kjøpt.

Vi har eid alle 5-serier fra E12 i vår familie, og jeg er ikke i tvil om at hver generasjon har blitt bedre enn den forrige. Så god som E60 har vært for oss, så har jeg store forventninger til F10! Gleder meg!

http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_5-serie

Her er alle 6 generasjoner samlet;

Vedlegg

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Har BMW skaffet seg noen bilstereopartner egentlig? Virker som alle prestisjeprodusentene har det for nå for tiden. Dessverre for BMW har jo Bentley stukket av med den flotteste partneren.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.054
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Var ikke så verst den gamle 3.0 CS heller.

(ikke helt epokeriktige felger, muligens)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    CS er den vakreste BMW'en synes nå jeg...Men den nye 1'nern likte jeg... :)

R

RoDa

Gjest
    Trondmeg skrev:
    Er ikke dette interiøret relativt likt utgående modell da? Og er det så veldig flott? Lesbare instrumenter, men uoversiktlighet med for mange små like knapper fremmer ikke ergonomien. Den ser litt bedre ut enn utgående modell, men det var neppe vanskelig å unngå.
    Jeg er en enkel mann TrondMeg, litt for enkel for dette forumet merker jeg.
    Jeg liker den musikken jeg liker, uten å vite hvor mange skjøger komponisten pulte før han fyllte 22 eller hva gruppa betød for utviklingen av prog-en.
    Som sagt en enkel mann.

Som en enkel mann ser jeg på bildene av interiøret i den nye 5-serie som VidarP er så heldig å se frem mot å eie. Da ser jeg, fortsatt som en enkel mann, et interiør som får meg til å ha lyst å sette meg i den bilen og kjøre.
    Interiøret ser lekkert ut, og det ser ut som det er bygget for å gi føreren, og hans passasjerer, en maksimal opplevelse mens man kjører i bilen. Så kan man gjøre noe så enkelt som å nyte veien og måten de åtte trinn bringer en fremover... ;)

Jeg tror faen ikke tur-retur Vinstra i morgen i Passat-en blir helt det samme... ;D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.357
    Torget vurderinger
    12
    Det var BMW-premieren fra 78 og ikke 77 jeg mente, min feil. Og det var da selvfølgelig ingen 5er jeg snakket om, men den Giugiaro-formgitte M1. Det blir visst for sårt når ikke alle faller i nesegrus beundring for BMWene. Jeg likte disse bilene før, slik som 02, men det hele gikk over en gang på 90-tallet. Jeg tror det er greie nok biler kvalitetsmessig, men er litt usikker for omkvedet fra mange eiere har vært at har du ikke råd til ha den får du kjøpe noe annet. Mitt største ankepunkt er formgivningen som jeg finner til tider underlig og vulgær og til tider kjedelig og traust. Merkefantikerne sluker det meste fra den kanten rått har jeg erfart.

Og HCS, CSen var heller ikke så aller verst formgitt, men 1ern blir mest basketsko. BMW er flinke merkevarebyggere, kommer til å selge stort og få fantastiske tester i bilpressen, det skal de ha, men det er bare ikke min kopp te lenger. Det blir for traust og lite leken skjønnhet.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.357
    Torget vurderinger
    12
    RoDa skrev:
    Trondmeg skrev:
    Er ikke dette interiøret relativt likt utgående modell da? Og er det så veldig flott? Lesbare instrumenter, men uoversiktlighet med for mange små like knapper fremmer ikke ergonomien. Den ser litt bedre ut enn utgående modell, men det var neppe vanskelig å unngå.
    Jeg er en enkel mann TrondMeg, litt for enkel for dette forumet merker jeg.
    Jeg liker den musikken jeg liker, uten å vite hvor mange skjøger komponisten pulte før han fyllte 22 eller hva gruppa betød for utviklingen av prog-en.
    Som sagt en enkel mann.

Som en enkel mann ser jeg på bildene av interiøret i den nye 5-serie som VidarP er så heldig å se frem mot å eie. Da ser jeg, fortsatt som en enkel mann, et interiør som får meg til å ha lyst å sette meg i den bilen og kjøre.
    Interiøret ser lekkert ut, og det ser ut som det er bygget for å gi føreren, og hans passasjerer, en maksimal opplevelse mens man kjører i bilen. Så kan man gjøre noe så enkelt som å nyte veien og måten de åtte trinn bringer en fremover... ;)

Jeg tror faen ikke tur-retur Vinstra i morgen i Passat-en blir helt det samme... ;D
    Så flott! Nyt den, drøm om den, ønske deg den, kjøp den, for jeg trenger ikke forstå attraksjonen i dette. Jeg lover å vinke likevel ;)
    (ops, brøt løftet med en gang :eek:)

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.675
    Sted
    Østfold
    Vidar P skrev:
    Tsk tsk. Du får opprette en egen tråd om dine bilvalg da. De er sikkert mye bedre og mye mer eksklusiv for alt jeg vet. Sikkert i praksis også. Dette er vel fortsatt en tråd om BMW-premierer, og det er vel hva de fleste av oss andre her har fokusert på.
    Så vidt jeg har fått med meg er det ingen "digge BMW-tråd", men kun en tråd der man kan mene hva man vil.

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Bach_Man skrev:
    Har BMW skaffet seg noen bilstereopartner egentlig? Virker som alle prestisjeprodusentene har det for nå for tiden. Dessverre for BMW har jo Bentley stukket av med den flotteste partneren.
    I min fra 2001 er det Harman/Kardon montert fra fabrikken som opsjon. Usikker på om dette har skiftet på de nyeste.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    BMW er flinke merkevarebyggere, kommer til å selge stort og få fantastiske tester i bilpressen, det skal de ha, men det er bare ikke min kopp te lenger. Det blir for traust og lite leken skjønnhet.
    Er få om noen standardbiler som kjører like bra som en BMW med M-pakke så kjøreegenskapene er iallfall ikke trauste.

Mange av dagens såkalte spenstige biler gir meg assosiasjoner til en 28 fots båt med flybridge.....

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ohhh, sobert, vakkert.....Alltid likt BMW's førermiljø, kjørte e28 i mange år og stortrivdes med den litt opprette sittestillingen og dybdejusterbart ratt. M-tecnik understell og 184hk......blir litt nostalgisk her nå....

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Husker E28 528i godt, for en turtallsvilje og for en lyd!
    En gledelig nyhet nå er jo at 528i-konseptet relanseres med F10, og de tekniske data viser at BMW ikke har glemt hva 528i skulle være; i motsetning til de tyngre motoriserte 535i osv med motorer egnet til cruising, så skulle dette være en "villere" mer sporty motor med høyere turtallsspenn og mindre moment ved lave turtall; noe de dengang gjorde ved kortere slaglengde og større boring. Nå til dags har nye 528i 500rpm høyere max turtall enn den nærmeste i rekka (og max effekt ved 6600rpm), så det virker som om det er samme konsept.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.357
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    Er få om noen standardbiler som kjører like bra som en BMW med M-pakke så kjøreegenskapene er iallfall ikke trauste.
    Nå er vel ikke M-pakke standard så vidt jeg har fått med meg. Jeg har dessverre ikke prøvd M-chassis, men standard-chassiset på 3-serien (E90) opplever jeg i hovedsak som trygt, traust og litt kjedelig. Etter all den positive presseomtalen hadde jeg helt andre forventninger til den. Så er det vel en grunn til at de fleste lokale eiere av E90 er ca 50-60 år gamle og har kjøpt snikutgaven, gjerne i hvitt (grøss for en bilfarge). Jeg vil gjerne tro at M-chassiset er bedre, men har blitt litt skeptisk inntil det er testet ut. Det største ankepunktet er fremdeles en litt for kjedelig og traust formgivning, men det treffer merkefanatikerne godt og selger bra så da er det slik det skal være og jeg som tar feil. Eller omvendt.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kona har en ny 325i E90. Motoren er en 3-liter rekkeseks med 218HK (denne har den oppgraderte motorstyringen med 243HK for ordens skyld), og den er manuelt giret i seks trinn. Med den kan man bedrive noe nær lavtflyging, og akselerasjonen er voldsom, noe som gjenspeiles bla i 0-100 på rundt seksogethalvt. Chassiset er superstivt og kjemperesponsivt, styringen knivskarp, bremsene føles som å slenge ut et anker, og den føles nesten som en real sportsbil... ja faktisk har jeg kjørt sportsbiler med betydelig mindre respons og agilitet enn dette.

Dette er ikke akkurat ytelser og opplevelser som jeg forbinder med en trygg, traust og kjedelig konebil, så der har vi nok så forskjellige opplevelser som det er mulig å få Trondmeg. For meg er det helt uforståelig at det er mulig å finne disse bilene trauste og kjedelige å kjøre når man sammenlikner de med realistiske alternativer av sedaner/stasjonsvogner som er mulig å eie.

Og for ordens skyld; siden du nevnte det; det er ikke "sårt" at du som forumdeltaker ikke liker BMW'er av idag. Det er for å være helt ærlig blant mine aller minste bekymringer i livet. Ja, når jeg tenker på det så er det faktisk helt uproblematisk. Du og snickers er jo utrolig ivrige med å kommentere BMW negativt, ja det oppfattes nærmest som systematisk intervensjon i BMW-tråder, men det er jo forsåvidt deres demokratiske rett. Dersom dere føler at det er nødvendig, så hvorfor ikke.

Det er mye jeg ikke liker eller har sans for, men jeg bryter da ikke konsekvent inn i tråder hvor eiere og liebhavere av disse tingene diskuterer sine interesser. Da ville jeg ha syntes at jeg var ufin; det er noe med å veie litt hva man bøser ut med hvor og når. Men dere er jo selvsagt hjertelig velkommen til å dele deres meninger med oss andre. Men en anelse vennlighet og forståelse for andres situasjon skader sjelden, sånn generelt sett.

Jeg har prøvd å bidra positivt i tråden med historier, bilder, linker og videoer. Men når man ser en slik uvennlig stemning så tror jeg heller at jeg lar det være, så kan dere fortsette å diskutere hvor elendige dere synes BMW er i ett og alt for min del. Det er trist, men no skin off my nose.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenkte ikke særlig mye over hva jeg kallte tråden da jeg startet den, annet enn at jeg er og har vært på jakt etter ny bil en stund nå.
    Var da på en BMW premiere og derfor ble det slik, samtidig som jeg har fortsatt litt med div. forskjellig.
    Jeg har lenge syntes at BMW er gode biler og kjøremaskiner som gir en kvalitetsfølelse som mange andre ikke gir.
    Likevel så er det greit i hvert fall for meg at ikke alle er like begeistret, men jeg har nå et ønske
    om at nettoppp BMW blir min neste bil.
    Den koster jo (ofte) mer enn tilsvarende konkurenter (eller er de kanskje ikke det ;D )

Jeg synes jo også at 5serie er penere enn 3 serie, men jeg synes samtidig at den ser stor ut........
    større enn jeg føler behov for å eie.

Nok om det.
    @RoDa jeg fikk ikke prøvekjørt på fredag likevel, Bilia hadde ikke manuell inne........hadde bestillt
    en fra importør som hadde 2............. den ene som var bestillt ble bulket og den andre var opptatt..........
    Til uka så får jeg prøvd.
    Møller E18 hadde ikke Scirocco inne og skulle visstnok heller ikke få i nærmeste fremtid, så da må jeg eventuelt på Skøyen.
    Mvh.KW

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.357
    Torget vurderinger
    12
    Man leser selvfølgelig alle innlegg med de brillene man har på. Det ble en overraskende kraftig reaksjon på mine innlegg som slettes ikke er så veldig negative hvis man virkelig leser det som står der. Den ensidige merkediggingen blir bare litt for ukritisk for meg og derfor følte jeg behov for å balansere det litt med mine erfaringer som er gjort med de største forventninger til at dette skulle være veldig bra saker. Hvis noen finner det provoserende at jeg ikke fant alt like ukritisk enestående som de ivrigste entusiastene synes at det er, så er jo det trist, men det er ingen større grunn til engstelse. Produktene er de samme og merkefantastene får nøyaktig det samme som før. Jeg synes det er positivt at ikke alle synes det jeg liker er toppen, for storselgerne representerer neppe spissproduktene, men er for meg produkter som treffer mange og er brukbare på alt og ikke spesielt dårlig på noe. Og selvfølgelig vil jeg bare beklage hvis noen føler seg tråkket på. Det skal selvfølgelig ikke gjenta seg.

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Vidar P skrev:
    Kona har en ny 325i E90. Motoren er en 3-liter rekkeseks med 218HK (denne har den oppgraderte motorstyringen med 243HK for ordens skyld), og den er manuelt giret i seks trinn. Med den kan man bedrive noe nær lavtflyging, og akselerasjonen er voldsom, noe som gjenspeiles bla i 0-100 på rundt seksogethalvt. Chassiset er superstivt og kjemperesponsivt, styringen knivskarp, bremsene føles som å slenge ut et anker, og den føles nesten som en real sportsbil... ja faktisk har jeg kjørt sportsbiler med betydelig mindre respons og agilitet enn dette.
    +1
    Om vi skreller av alt annet og kun ser på kjøreegenskaper, så gjør e90 alle konkurrenter i klassen til skamme, og det til gagns! M-chassis utgjør selvsagt en vesentlig forskjell, men sammenligningen må jo være basert på rimlig likt utstyrte biler. De fleste modeller har tilsvarende chassisoppgraderinger.

Dette uttaler jeg meg ganske skråsikkert om siden jeg nylig var på biljakt og kjørte haugevis med biler, men bilpressen har vel også vært rimelig entydig i samme konklusjon.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn