RoDa skrev:
KW skrev:
@RoDa
(Tiquan)
(
Sannsynligvis mye billigere og dermed mulighet til å peise på med ekstrautstyr?)
Tiquan 2 liter diesel 170HK starter på 442 500.-
BMW X1 2 liter diesel 163 HK starter på 457 900.-
Kan vel strengt tatt ikke regnes som
mye billigere, jeg tar meg i hvert fall råd til det eventuelt
God råd du.... ;D
Jeg tror du får Tiguan 140hk med automat fra 420 000,-
Den er sterk, så kanskje verdt å prøve.
Avslutningen på det bakerste vinduet er hva som stikker seg ut som u-bmw-ersk
Går vel omtent opp slik på X3 også bare mer rett opp (ikke buet opp)
Mvh.KW
Ja, og det samme gjelder X3.
(Kanskje styggeste BMW jeg vet om)
Tilbakemeldingene mine var på designet på X-1 som jeg ikke synes er helt vellykket.
Samt eksempel på en modell i segmentet som er mer linjelekker i mine øyne.
Hvis du har bestemt deg for X-1 og kun vil ha argumenter som støtter ditt valg, så bare si i fra.
R
RoDa
Jeg tror du får Tiguan 140hk med automat fra 420 000,-
Den er sterk, så kanskje verdt å prøve.
X1 Manuell 136HK 399 000.- Denne står ikke priset med automat
Tiquan 140HK manuell 397 250.-
Kjøper jeg først BMW så skal jeg da for f... føle den suverene girkassa disse bilene har via manuell giring ;D
Prisene følger hverandre ganske jevnt og trutt
Noe av tillegsutstyret er billigere på BMW.
Dersom jeg går for denne type bil så ser jeg ingen konkurenter nei.
Penere biler vet jeg om, men da med litt annet bruksområde.
BMW 3 serie coupe var jo det jeg startet med da
søket begynte, særlig etter at det gikk opp for meg at en nå kunne få BMW Xdrive med mindre motor (diesel) og dermed lavere pris (2litern)
Coupe er jo klart en penere bil, men noe annen konstuksjon/størrelse/brukerområde.
Var igjen innom og tittet på nye Scirocco i sort ved Ikea, selvfølgelig fasongmessig mye penere bil og mindre og dermed dårligere til en del bruk, ja direkte lekker er den OG en sparer masse penger.
Jeg gjentar meg nok sjøl i noen grad her, men det er helt greit (selvfølgelig) at folk skriver meningen sin om utseende, men ta dere en tur og prøvesitt den inni og så gjør dere det med andre alternativer....... :
Det er der inni jeg skal sitte når jeg kjører`n
samt at den er god å kjøre.
Størrelsen passer utmerket...... ja... så for
denne type bil og mitt ønske om en gang også å eie en BMW så er det denne som klart fremstår for meg som beste alternativ.
Har jo ikke bestillt noe enda, så... kanskje ender det opp med Scirocco.... eller annet enn denne type suv/crossover.... har god tid jeg.... bil har jeg også
Disse så vi ved hotellet i Müncen (messa) i fjor.
Pris 1,4 liter 160HK Fra 327000.- Kjempemotor med både kompressor og turbo (dreiemoment 240/1500-4000)
Har allerede vunnet pris. 0-100 på 8 sekunder.......... raskt nok for meg
Bare det at den (min AudiA6) nå er 15 år om litt over en måned (kjøpt ny av meg i 95)
Har spart mer eller mindre til ny i mange år.....i rykk og napp avbrutt av div. HiFi kjøp gjennom de senere år ;D
Jeg kjøpte ikke Karan,Kef 207.2 eller EMMlabsdacen min heller først og fremst p.g.a. utseende, like lite som møbler, jeg setter det bruksmessige (sammen med magefølelsen) foran
Mvh.KW