Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    544 og 5ac er med. De andre kodene vet jeg ikke hva er. Får med gratis internett og concierge tjenester, 20gb harddisk, dvd spiller og idrive med touchfunksjon.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.409
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    AC-Schnitzer, som kan kjøpes fra BMWs delelager, drar ut 204hk og 290nm. Men selv om dette selges sammen med orginaldeler forsvinner dessverre garantien også med disse.

    Details AC Schnitzer performance upgrate


    Geir Arne
    Dumt at de ikke vil opprettholde garantien ved kjøp av hustuning. Andre merker har gjerne opprettholdt garantien ved kjøp av deres husmerke.
    I instruksjonsboken til min gamle bil oppfordres det til tuning for å få mest ut av bilen...
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.369
    Antall liker
    5.096
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ups, jeg lenket til feil annonse.

    Vil vi egentlig kjøpe bruktbil av en som kan finne på å skrive "rå bil" og "ufattelig rått design" i annonsen?
    Jeg mente denne:



    Uansett.. Er det bare jeg som synes at denne appelsinhuden av en lakkfinish ikke er så veldig imponerende? :

    Her er tre mobilbilder jeg fikk knipsa av 428i hos Bavaria Forus (Stavanger) 26.9.

     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.786
    Antall liker
    4.456
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    "Like" = ganilsens vinterinnlegg over. )

    Jeg er litt hekta på E92 - og da med litt motor. Men, jeg er ikke "18 år" lenger - men ironien er at jeg gjerne vil ha noe kult - og er nå i en fase der jeg gjerne kan betale for det. Vil gjerne kaste fornuften på dynga....

    Tenker slik: Tesla med alt; 780k - eller en morro (lydmessig) BMW. Hvis man er fornuftig på papiret så er T bankers - men også litt kjedelig. Liker at det bråker litt når man trår på - ikke bare at det flytter seg kjapt stille.
    Om furnuften virkelig skal kastes, og du er villig til å gå "the extra mile" kommer man ikke utenom biler som denne: BMW 1M 340Hk / Rå bil 2011, 30*000 km, kr 888*000,- -

    Den kan lett defineres med to ord; GUD BEDRE! Hystesrisk go-kart, enkelt å greit. En garantist for å konsekvent velge "omveier".

    Elektro er morsomt og nesten litt surrealistisk. Men spørsmålet blir vel kanskje om du vil bli fraktet eller kjøre selv.


    Geir Arne
    Den kostar "bara" 489000:- SEK ny, vad tjänar en genomsnitts Ola Norman?
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Ser bort fra den triste nyheten om at BMW kutter manuelle kasser og presenterer heller 2 serie, som er nye 1 serie som coupe, men ikkje hatchback, for det er 3-dørs og framleis 1-serie.

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, trist at de går bort ifra manuell kasse.. Når dette er sagt er de nye kassene så smidige og raske at du hadde ikke greid 0-100 feks så raskt om bilen hadde manuell kasse..
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Det er ikkje 0-100 det handlar om, men innvolvering. Det er keisamt med rattgiring.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    ups, jeg lenket til feil annonse.



    Jeg mente denne:





    Uansett.. Er det bare jeg som synes at denne appelsinhuden av en lakkfinish ikke er så veldig imponerende? :

    Her er tre mobilbilder jeg fikk knipsa av 428i hos Bavaria Forus (Stavanger) 26.9.

    Har sett flere entusiaster i utlandet som har våtslipt og polert opp lakken igjen på bla M3.

    Det appelsin skrell greiene burde de kunne gjøre noe med da det ikke er bra på en premium priset bil.

    Fikk bytta panser på min E 46 og omlakkeringen er mye finer utført en original lakk.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Tror BMW sine kjøre entusiaster vill savne manuell kasse, men den vanlige kunde kjøper sikkert automat.

    Amerikanske biler har kun vært levert med automat i mange år.

    Brukt kjøp kan dog gi uforutsette utgifter på misbrukte biler. BMWs bruk av såkalte lifetime oljer passer ikke med Norsk levetid på biler.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Jeg ser det er noen som ser etter F31 her. Jeg kjøpte en slik i sommer etter å ha prøvekjørt flere versjoner av den (bl.a.). Jeg endte opp med, og vil anbefale, manuell gearkasse og bensinmotor (og det har ikke noe med prisen å gjøre). Aldri i tvil om disse valgene selv, men selvfølgelig er det preferanser det er snakk om. Uansett hvor god automaten må være passer den ikke for meg da jeg liker å kjøre bilen selv, normalt med begge hender på rattet og gjerne i timevis. Dieselmotorene når heller ikke opp til en bensinmotor etter min smak. Lyden er dessvere overdempet uansett versjon. Komforten er så der, men ikke aller verst. Etter å ha eid flere franske er det langt dit. Veldig ok bil som kjører veldig bra, ser ikke aller verst ut og har ikke hatt noen varige hickups så langt (et midlertidig derimot). Brukergrensesnittet er litt for omstendelig med mange små knapper med små like symboler og enkelte innfløkte menyvalg, så det er ikke superintuitivt, men omtrent som forventet. Ergonomien er også så der med seter som er noe vanskelige å finne en god sittestilling OG se instrumenter OG få ratt og gearspak på rett sted. Fornøyd med bilen jeg? Javisst, absolutt. Terningkast bortimot 5 tenker jeg. Og det er veldig bra. Jeg har da tross alt kjøpt den.
     
    Sist redigert:

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Skall en ha veldig gode seter i BMW er innslaget på 5 serien og komfort stolene, disse er fantastisk gode og sitte i.

    Jeg har spurt forhandler om det vill være mulig å bestille disse i 3 serien men svaret er nei.


    Jeg har prøvd både E60 og F10 med disse og det er en helt suveren komfort i disse stolen. Stolen finnes i forskjellig utstyres nivå ifb massasje, ventilasjon, og aktiv sidestøtte, men grunnkomforten er den samme.
     
    Sist redigert:

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skall en ha veldig gode seter i BMW er innslaget på 5 serien og komfort stolene, disse er fantastisk gode og sitte i.

    Jeg har spurt forhandler om det vill være mulig å bestille disse i 3 serien men svaret er nei.

    Jeg har prøvd både E60 og F10 med disse og det er en helt suveren komfort i disse stolen. Stolen finnes i forskjellig utstyres nivå ifb massasje, ventilasjon, og aktiv sidestøtte, men grunnkomforten er den samme.
    Støtter dette. Har disse selv, og har ikke vært i nærheten av å sitte like komfortabelt noensinne. Prøvesatt en Tesla Model S, og de har en laaaang vei å gå på det området. Det diskvalifiserer hele bilen, for min del.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Setene i min "BMW" er mer enn greie nok :)

    Vis vedlegget 220965
    Er Recaro stoler nå originalt ekstrautstyr? Jeg vet at du får bestilt Recaro med performance pakken!
    Z4 dette?

    Var vell tilvalg på E30 og E28 i sin tid, M sport utstyr samt på Alpina modeller.

    Har selv originale sports stoler i E46 men de er ikke spes gode på lange turer på fine veier (Danske/Tyske motorveier), da blir jeg som er stor ganske "låst" og sliten i ryggen, men en tur innover Ryfylke på svingete tidvis smale "BMW" veier så er de suverene.:cool:
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Recaro har knallgode seter. Beste jeg noensinne har hatt var fra Recaro og satt i en Abarth 130TC (off topic ;)) jeg hadde en gang...
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Recaro har knallgode seter. Beste jeg noensinne har hatt var fra Recaro og satt i en Abarth 130TC (off topic ;)) jeg hadde en gang...
    Hadde et sett med Recaro LS i kone bilen (Ikke BMW) som jeg hadde tenkt å ta med til neste bil, men de som kjøpte bilen insisterte strekt på å få med stolene og betale ekstra for de.:)

    så slik ut, helt like de som ble brukt i enkelte Alpina og BMW M modeller på 80-90 tallet.
    img01350ku.jpg
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Her er tråden om våtsliping og opp polering av E92 M3 BMW E92 M3 Ultimate Wetsand By KDS - Detailing World

    Mange bilder av hele prosessen.
    Jeg hadde spesielt sans for dette:

    Helt syk forskjell på før og etter på den bilen ja.

    Hadde en polerings test på min E 46 for et par år siden, dårlige mobil bilder men ble mye bedre.

    225/40-18 med max ofsett setter sine spor når en kjører 30 000km i året.
    Bakre fanger på fører siden. Bilen er altså på dette bilde vasket, lakken blir bare så sykt slitt.
    Bilde003.jpg

    En runde med avfetting, clay, deretter polert opp med 3M produkter og et lag med voks.
    En får ikke bort steinsprut og hakk som kan kjennes med naglen men ble mye blankere synes nå jeg.:)
    Bilde004.jpg
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477


    Her er nye M3 — Turbomata 3 liter rekkesekser på 322 gamp, 1415 kilo, 0-100 på under 5. Samme gamle, gode oppskrifta.
    Sa eg M3? Meinte M235i.
     

    Blaa

    Medlem
    Ble medlem
    01.07.2008
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    X4 er en bil jeg har tro på faktisk. Sportsligere enn X3, friskere i designet. Og ikke på langt nær samme prisen som X6 eller 5'er GT.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Denne uken fikk jeg invitajon til lanseringen av nye BMW i3 og X5.
    Ikke akkurat de mest attraktive kjøretøyene i katalogen for meg.

    Jeg hadde knapt lagt merke til invitasjonen hvis ikke det hadde falt sammen med mitt første verkstedopphold.
    Nøyaktig et år etter at jeg fikk ny BMW måtte jeg til pers med irriterende problemer. GRR!!
    Den ellers så flotte og velfungerende underholdningssentralen (eller hva jeg skal kalle det integrerte vesenet med radio, stereo, CD, harddisk, bluetooth, telfonkommunikasjon, GPS og nydelig stor skjerm) begynte plutselig å slå seg av og restarte uten varsel. Og det gjentar seg ca hvert tredje minutt, maskinen tar en fullstendig reboot uten påviselig grunn. Og det verste var at dette kunne fungere fint i dagevis for så plutselig å stupe utpå igjen en vakker morgen.
    Altså inn til en hel dag på verksted, fullstendig oppdatering av software for hele bilen, men ingen forklaring eller teorier. Bavaria later selvfølgelig som om de ikke har opplevd tilsvarende før.
    Og første morgen etter oppdatering er det på samme galeien igjen. Hva faen !
    Så begynner tankene å spinne, og en bekjent spurte meg om jeg hadde plugget i USB-enhet, harddisk eller noe annet som kunne ha medført dette?
    Nei, jeg kommer ikke på noe slikt, har bare rippet cder, før jeg plutselig kom til å tenke på, begynte ikke dette cirka for en måned siden da jeg fikk ny HTC-telefon? Jo, men jeg har jo hatt flere tilsvarende før, og den har jo bare Bluetooth forbindelse. En Bluetooth kan vel ikke få hele systemet til å boote av seg selv?
    Jeg setter igång å teste, og det blir fort klart at systemet rett og slett ikke tåler paring med min nye HTC Desire X. Telefonen fungerer både til musikkavspilling og samtaler så lenge det varer. Men jeg får ikke hørt en hel låt eller sagt hadet til min mor før det ryker. Og hver gang jeg deaktiverer Bluetooth på telefonen forsvinner problemet. Dette er min HTC telefon nummer tre siden jeg fikk bilen, de andre funket perfekt, i tillegg til damenes iPhone 3 og 4.
    Er dette enda en konspirasjon for å få meg til å kjøpe iPhone?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel bare å gjøre det:)
    Jeg har iallefall kjøpt meg ny krybbe til min F10 (for iPhone 5+) og bestilt meg en iPhone 5S, det skal sies at over 3k for krybben (cradle eller hva det kalles) er drygt... selv om jeg fikk rabatt og betalte 2700,-. Men iPhone har iallefall alltid fungert helt sømløst og problemløst med BMW i mine biler. Så da grubler jeg ikke mer på det...:)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.672
    Antall liker
    3.306
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    X4's fremste konkurrent blir vel Macan, tipper jeg.
    ...og Macan kan leveres med komplett Burmester anlegg. Har hørt det i Cayenne og det er faktisk ganske bra hvis man unngår "mye bass og diskant" instillinger. Normalt er det beste man får til BMW harman kardon, men jeg forstår at det nå kan leveres B&O anlegg til hvertfall 5 Serien. Noe må man få ut av køkjøringen...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har den siste uka kost meg med å snuse på og anskaffe en bil nr. 2. Etter å ha gitt familien god support i ni år, så ble Touranen (1.9 TDI DSG 7s) bytta ut - og erstattet av en BMW X3 30d. Er veldig fornøyd med det byttet for å si det slik. Så var det bil nr. 2; Golf VI 1.4 TSI 160hk DSG. Den er særdeles god å kjøre, men tør ikke ha den over 5-års grensa - så da er man på leit igjen. Gikk bredt ut og hadde følgende på lista som mulige kandidater:

    - Mazda CX-5, 6 og den nye 3 serien.
    - BMW 3 og 5 serien
    - Audi A3
    - Skoda Yeti
    - Tesla
    - Lexus IS 300h

    Så er det jo slik at den lista er mildt sagt hummer og kanari. Kunne jeg valgt inn i fremtiden ville Porsche Macan stått der, men det er usikkert når den kommer så den utgår. Derfor utgår også Tesla. Lite hypp på å kjøpe en bil jeg ikke vet når ankommer. Tesla og Macan lagres i minnebrikka.

    Mazda har jo litt spennende på gang, og fikk tilfeldig med meg lanseringen på Mazdas nye 3-modell denne uka. Fikk se og føle den. Synes 6-modellen til Mazda er usedvanlig flott - og med nye 192hk bensinmotorer på 2.5 liter og automat - så virker dette lovende. Og CX-5 får jo jevnt over god feedback. Har et par eiere av den på jobben, og de er fornøyd.

    Imidlertid - for det er alltid noe med alt, er det ikke (?) - så er nå i alle fall dieselmotorene til Mazda noe jeg mister troen på. På Mazdas egene sider (FAQ), så anbefales det å sjekke oljenivået minst hver måned (eller kjørte 1.000 km). Spesielt for å sjekke at ikke oljenivået stiger pga. uønskede lekkasjer inn til motoren. WTF. Min amorøse start ble kjapt snudd til kjølig skepsis. Synd, fordi jeg synes designmessig så er 3 (kun sedanen og ikke kombi; mini Tesla) og 6-modellen ganske pene.

    IS 300h er i mine øyne en spennede sak, men den CVT-kassa gir ingen godfølelse whatsoever - så der gikk Lexusen ut av lista også. Skoda kan man lure på, men jeg synes Yeti er en kul kassebil - men kona hater den - så der gikk den ut også.

    Har prøvekjørt følgende nylig:

    - BMW 328i
    - BMW 523iA
    - BMW 520d Touring
    - Audi A3 sedan (aka limousin)

    328i har jeg hatt gleden å frese av gårde med to ganger - og smilet kommer hver gang ganske kjapt. Den har et herlig skyv og ganske kul lyd når man dra på litt. Definitivt en bil som skal være på lista.

    Prøvde en rekkesekser 523i og den hadde jeg store forhåpninger til, men de forhåpningene ble kun innfridd med svært aktiv kjøroing og høye turtall. Kjekk lyd, men ganske kjedelig på normale turtall. Av lista - så får puristene si hva de vil. :) Rekkesekser eller ikke - fire sylindre med twinturbo er vel så kjekt.

    BMW 520d. Lite å si enn "familiebil med grei skyv". Ikke bensinlyd desverre. Selv så liker jeg sedanutgaven (F10) ganske godt - men kona synes den er (sitat) "harrytralle" (sitat slutt). Jeg er uenig. Synes F10 fra alle vinkler ser kanonbra ut, bortsett rett fra siden - da ser den litt døll ut. F11 (Touring) ser derimot snygg ut fra alle mulige vinkler - så da er konsensus etablert i familierådet for en F11, hvis det blir 5-serien.

    Lillemann A3 (sedan) ble prøvekjørt i dag, og det er 4 år siden jeg kjørte A3 forrige gang. Den gang så valgte jeg Golf, fordi A3 ble for liten og selv dagens A3 (sedan) er mindre innvendig enn den Golfen jeg har i dag. Nye A3 (såkalt limousin) er en bil for 4 personer - og kanskje egentlig bare 2 personer. Var den gøy å kjøre? Ja (1.4, 140hk, S-tronic). Følte meg umiddelbart hjemme i denne lille A3-en - og designmessig balanserer den mellom døll og kul. Mulig fargen er mer avgjørende enn vanlig her...

    Etter å ha innhentet pristilbud på en nybil 520dAT - og konfigurert opp en A3 sånn noenlunde likt, så er prisforskjellen der - men liten egentlig når man ser hvilke to ulike biler dette er. Forskjellen er 150.000. BMW har kampanjer, mens ingen kampanjer finnes for A3-modellen.

    Det heller mot en 520dAT. :) Synes den er snygg. Mulig far i huset kommer til å kjøre "bil nr. 2".

    img1532we.jpg
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Madamen synes X3 30d er stor nok - og ønsker ikke to flak - så da ble det ingen ny 520daX. Derfor ble en nybilbestilling lagt inn i dag på 320iaTX. Like greit egentlig. Formmessig er 5-serien overlegen - men bensin gjør det hele mer enn greit med en 320i.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.672
    Antall liker
    3.306
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Madamen synes X3 30d er stor nok - og ønsker ikke to flak - så da ble det ingen ny 520daX. Derfor ble en nybilbestilling lagt inn i dag på 320iaTX. Like greit egentlig. Formmessig er 5-serien overlegen - men bensin gjør det hele mer enn greit med en 320i.
    Gratulerer med et godt valg Loevhagen, 3 serien er en meget bra bil og har en fin størrelse. Selv synes jeg at 5 touring blir litt i lengste laget.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvekjørt elbilen i3. Det vare både plusser og minuser. Syntes BMW har vært flink i forhold til at man ikke får for mye av den typiske småbilfølelsen. Relativt gode kjøre egenskaper, den virket veldig godt isolert og lite dekkstøy. Akselerasjonen falt også i god smak. Det at den bremser med en gang man slipper gassen var veldig uvant til og begynne, men vente meg fort til det. Ellers gikk bilen mer mot komfort enn morsom og sportslig kjøreopplevelse for min del. Den er høyere og man mister da følelsen av veigrep og det blir litt traust og kjedelig å kjøre. Likte heller ikke den store avstanden til vinduet, det samme som man finner i f.eks Leaf. Sitteplassen bak er ikke behagelig for en voksen der man blir sittende høyt med bena og løsningen med dørene gjør den noe upraktisk til en familie.

    Virket først og fremst som en grei konebil for å se det slik. Bortsett fra akselerasjonen, som er såpass bra at man blir trykket bak i setet, så var det ikke noe som fristet å bytte mot min 1-serie. Tror jeg sparer opp til i8 istedet. ;)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er vel heller ikke tenkt som noen familiebil.. Mye snakk om disse bakdørene, kan ikke se at det er noe mer upraktisk enn en 2 dørs som hadde vært alternativet her, da må også de i forsetet ut for å slippe noen inn bak, fordelen her er jo mye mer plass til ut/innstigning.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel heller ikke tenkt som noen familiebil.. Mye snakk om disse bakdørene, kan ikke se at det er noe mer upraktisk enn en 2 dørs som hadde vært alternativet her, da må også de i forsetet ut for å slippe noen inn bak, fordelen her er jo mye mer plass til ut/innstigning.
    Typisk familiebil er det selvsagt ikke, men alikevel er det jo en fordel med en praktisk løsning til passasjer. Å kjøre unger til trening o.l. med en slik bil er jo genialt.

    Hvorfor skulle ikke vanlige dører være aktuelt? VW e-up! er vel 50 cm kortere og har det (5-dørs).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn