Men så var prisøkningen 800 D3-serien førte med seg ekstremt høy også, i forhold til foregående generasjon.Skjønner hva Thomas mener..... Men tilbud og etterspørsel styrer jo det hele. Men har sett en del urealistiske priser på 800 serien d og d2 i det siste. Men de får ikke solgt heller. De må nok ned mot 50% skal de få selge. Spesielt nå etter d3 har kommet, har bare hørt 805 og 804d3..... Men det var enormt mye bedre enn d2 serien! Minimum forskjell på d og d2 synes jeg....
Joda, de holder seg godt.. og de som vil ha får betale som de vilSå så!De holder seg godt ja... men i dag har jo de dyrere modellene en unaturlig høy nypris også
Men markedet gir det de vil ser ingen grunn til at b&w skal holde seg bedre enn dali, klipsch, monitor audio osv osv osv
Du trenger ikke være sur på oss for at du ikke får kloa i toppserien til gibort pris
Men de holder seg bedre i pris! Det kan ikke engang du X, ern holde henda for øya å ønske vekk uansett hva du måtte mene om kvaliteten kontra pris.
.Det er jeg helt uenig i, de er jo i en annen divisjonDe holder seg godt ja... men i dag har jo de dyrere modellene en unaturlig høy nypris også
Men markedet gir det de vil ser ingen grunn til at b&w skal holde seg bedre enn dali, klipsch, monitor audio osv osv osv
+1Det er jeg helt uenig i, de er jo i en annen divisjonDe holder seg godt ja... men i dag har jo de dyrere modellene en unaturlig høy nypris også
Ser at der ikke er mange som vil gi sit besyv med her, så her er et bud på hva undertegne tenker.Har lest litt rundt angående forsterkervalg til mine Dali Helicon 400 og har endt opp med både en Krell KAV-300il og Classé pre med nad effekt. Hvordan vills disse forsterkerne låte på B&w 804s/803s? Har lest at Krellen ble solgt som pakke med mange 803s når begge disse var nye, derfor jeg lurer på om dette spiller bra.
Har hifiklubben noengang solgt Krell?Har lest litt rundt angående forsterkervalg til mine Dali Helicon 400 og har endt opp med både en Krell KAV-300il og Classé pre med nad effekt. Hvordan ville disse forsterkerne låte på B&w 804s/803s? Har lest at Krellen ble solgt som pakke med mange 803s når begge disse var nye, derfor jeg lurer på om dette spiller bra.
Nei. Men det kan ha vært andre steder i verden hvor dette har blitt solgt sammen.Har hifiklubben noengang solgt Krell?Har lest litt rundt angående forsterkervalg til mine Dali Helicon 400 og har endt opp med både en Krell KAV-300il og Classé pre med nad effekt. Hvordan ville disse forsterkerne låte på B&w 804s/803s? Har lest at Krellen ble solgt som pakke med mange 803s når begge disse var nye, derfor jeg lurer på om dette spiller bra.
2x sub!Da kan jeg vell strengt tatt melde meg inn her.
Har kommet til så smått. Har fått kjøpt meg et par CM6 s2, med Originale stativer. Utrolig overrasket over lyden. Blir drevet av en Lyngdorf TDAI2170, og gud bedre hva den room perfecten hadde å si! Har generelt sett et vanskelig rom å få til, men endelig spiller det musikk her! Sitter i skrivende øyeblikk å vurderer to ting;
1) 2x subber
2) 1x effekt-trinn til lyngdorf (Lyngdorf sitt eget).
Hva tenker folket? Noen erfaringer? Rommet er va 15 kvm. 5 x 3. Spiller på langsida, men benytter kun 2/3 av den da stua har en teit L form.
Må si jeg tar av meg hatten for diskanten og mellomtonen i CM6S2. Iallfall iforhold til pris og størrelse!
Hvilken prisklasse må jeg opp i? tenkte å ikke bruke mer enn 15.000 totalt. Tar imot tips om noen har relevant erfaring til CM serien, helst CM6 da. Ønsker å få smekk og trøkk. De spiller jo magisk med Lyngdorf, så ser frem til å integrere 2x subber i systemet! effekttrinnet kommer vell etter hvert det også.. men da blir vell subber første prioritet.2x sub!Da kan jeg vell strengt tatt melde meg inn her.
Har kommet til så smått. Har fått kjøpt meg et par CM6 s2, med Originale stativer. Utrolig overrasket over lyden. Blir drevet av en Lyngdorf TDAI2170, og gud bedre hva den room perfecten hadde å si! Har generelt sett et vanskelig rom å få til, men endelig spiller det musikk her! Sitter i skrivende øyeblikk å vurderer to ting;
1) 2x subber
2) 1x effekt-trinn til lyngdorf (Lyngdorf sitt eget).
Hva tenker folket? Noen erfaringer? Rommet er va 15 kvm. 5 x 3. Spiller på langsida, men benytter kun 2/3 av den da stua har en teit L form.
Må si jeg tar av meg hatten for diskanten og mellomtonen i CM6S2. Iallfall iforhold til pris og størrelse!
En Hypex DS4.0 (400w i 8ohm) + en Scanspeak 32w/4878T00 i ca 55 ltr trykkammer og du er langt på vei til en super bassoppløsnkng. - 1 stk per kanal selvsagt.Bygg selv så kan du få subber på referansenivå til 15k...
For alt i verden kunne det vært fint å bygget selv, men når en verken har interesse, tid eller kunnskap, så blir det ikke aktuelt. Du kan få bygge de så kan jeg kjøpeBygg selv så kan du få subber på referansenivå til 15k...
Innklemte diskant-elementer - gir meg frysninger..!Hentet meg et par 803s her litt før jul.
Veldig fornøyd.
I følge selger var "støvdekslene" over diskantene litt ødelagt, men ingen betydning for lyden....
Vis vedlegget 418571
Nye på plass og den litt irriterende klirringen fra ene høyttaleren er borte
Vis vedlegget 418570
Bare velstand!
Ser at de aller fleste som selger høyttalere med inntrykte diskanter skriver at det ikke har noe å si for lyden, blir bare for dumt.Innklemte diskant-elementer - gir meg frysninger..!
Hei JanHej fra Danmark!
Jeg er nu sprunget på hovedet ud i mit tredje sæt B&W højttalere. Det første var et sæt CDM1SE, som gjorde det flot i den lejlighed, jeg boede i dengang. Siden er der kommet hus, børn og hund til, og med et større lytterum måtte CDM'erne vige pladsen for først et sæt Rega RS7. Det virkede ikke så godt. Lød meget klemt. Så kom der et sæt Yamaha Soavo 2 til. Heller ikke lykken. Så faldt jeg over et sæt B&W 804 Matrix, som jeg har spillet på i nu snart to år - lige indtil i dag, hvor der blev slået til på et sæt B&W 802 Matrix S3 i mint condition. Virkelig flotte.
Nu glæder jeg mig bare til at få dem spændt for Marantzen (PM11S1). Så må vi se, om den har muskler nok til at trække dem.
Hilsener fra Jan
Bør i hvert fall kunne gi grunnlag for seriøs pruting. Flott at det ordnet seg, HalvorV, B&W 803 er fantastiske høyttalere. Sitter nå her og nyter favorittmusikken min fra nettopp 803, Diamond-versjonen.Innklemte diskant-elementer - gir meg frysninger..!Hentet meg et par 803s her litt før jul.
Veldig fornøyd.
I følge selger var "støvdekslene" over diskantene litt ødelagt, men ingen betydning for lyden....
Vis vedlegget 418571
Nye på plass og den litt irriterende klirringen fra ene høyttaleren er borte
Vis vedlegget 418570
Bare velstand!
Når jeg sa urovekkende, så burde dette stå i krigstyper:
Har gode erfaringer med B&W. Det som i sin tid fikk meg på "hifikjøret" var et par DM601 med Electrocompaniet ECI-2 og en Onkyo CD-spiller. Dette gav meg frysninger og gav meg nyskjerrighet til å utforske ytterligere oppgraderinger.Et par spørsmål til kjennere av merket:
Hva er hovedforskjellene på den gamle CM-serien og den nye, S2? Tenker først og fremst på klangbalanse og varmeinnhold. Og er det forskjeller mellom de ulike modellene også på dette området?
Har hatt noen fine høyttalere i hus tidligere (gamle 601S2 fra nittitallet) og likte den varme og vennlige klangen, men diskanten falt vel igjennom i forhold til noen Dynaudios som også var innom.
https://www.hifiklubben.no/hoyttale...er/bowers--wilkins-705-s2--kompakt-hoyttaler/ <-- Hørte disse på Hifi Klubben Haugesund på onsdag..
Flott. Gleder meg til å få lytte til 707, tipper det er en stor oppgradering fra CM1 som jeg har nå og liker veldig godt.https://www.hifiklubben.no/hoyttale...er/bowers--wilkins-705-s2--kompakt-hoyttaler/ <-- Hørte disse på Hifi Klubben Haugesund på onsdag..
Å milde moses disse spilte latterlig bra, en mellomtone så bra at jeg fallt pladask for dem. Spillte med god bass og fin fin diskant rett ut av eska :O
Stativht blir bare bedre og bedre..
De ble spillt på av en Denon 1600ne og en nad 388. Likte dog Denonen best på de. Men det finnes jo selvsagt andre alt også.
Til sammenligning hørte jeg B&W 805D3 tidligere, og ... 705 er jo ett kupp imo.
Her er i alle fall en test hos What HIFI:Jeg ved godt at den nye 700 serie kun lige er ved at komme på markedet (ihvertfald her i Danmark).
Er der nogen der har haft lejlighed til at lytte til de nye modeller?
He he!Her er i alle fall en test hos What HIFI:Jeg ved godt at den nye 700 serie kun lige er ved at komme på markedet (ihvertfald her i Danmark).
Er der nogen der har haft lejlighed til at lytte til de nye modeller?
https://www.whathifi.com/bw/707-s2/review