Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    ralex skrev:
    Hei.
    Takker for svar. Synes bare EC er alt for dyrt i forhold liksom. Får meg ikke til å bruke så mye penger på elektronikk når jeg har så billige høyttalere. Abrahamsen da? hører det skal låte mye likt?

    Mvh,
    Alexander
    Heisann! Har ikke opplevd at billige høyttalere bør parres med billig elektronikk.. Billige høyttalere har derimot svært godt av god elektronikk, for å vokse mange hakk og gi skikkelig musikkglede :)
    Shit inn = Shit out! En kjede blir aldri svakere enn sitt svakeste ledd, osv ;) En høyttaler trenger riktig tilpasset forsterker for å yte optimalt og en en forsterker trenger musikalsk martchet kilde. Hvis du syns EC er for dyrt, kjøp brukt eller spar en stund til. Livet er full av prioriteringer, dårlig lyd bør ikke være en av dem..

    Lykke til :)
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Noen som gidder å prøve å forklare meg forskjellen/fordelen med BW 805 VS 705 når du bruker leonard Cohen som grunnlag i musikken? Jeg har innsett at leiligheten på filippinene er så liten at jeg bør ha stativ høyttalere og bw er definitivt ett godt mulig valg ja.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke hørt 705 så jeg kan ikke direkte sammenligne, men hvis du er ute etter naturlighet og varme i mellomtonen så tror jeg du får dekket behovet med begge disse selv om jeg tror 805 er hakket hvassere på dette og på de fleste andre parametre også. Pris henger sammen med kvalitet her desverre. Har du råd anbefaler jeg at du går for 805, du ser deg IKKE tilbake ;)
    Lykke til på Fillipinene! :)
     
    O

    omholt

    Gjest
    Har ikke hørt 805, men 705 kan være hard i diskanten. Dvs. den ligger for høyt i diskant område og man må matche nøye. 805 har jeg hørt skal være litt mørk i toppen. Utifra slik jeg kjenner 705 og det jeg har hørt/lest om 805, så ville utvilsomt gått for 805.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Jeg ville også definitivt gått for 805. Det er en utrolig god høyttaler til prisen!
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Er selv B&W-fan. Har hatt DM 602 S3, men solgte de for en stund siden. Har en ASW 675 stående, som muligens selges den også, avhengig av hva jeg ender opp med nå.

    Har en marantz SR12 S1 surround reciever, med nok av kraft, og et deilig lydbilde, så nå leter jeg etter en match innen B&W sine renker. Funnet både CM7 og CDM9NT på bruktmarkedet til overkommelig pris, men har noen her inne hørt begge to? (Signalkilde er stort sett flac via optisk sp/dif)

    Jeg har lyttet til 705 og syntes at sweetspot var noe smal for mitt bruk. Vil dette "problemet" også være på CDM9NT, hva med CM7?
     

    hagr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Har ikke sett mye snakk om Gamle B&W i denne tråden..

    Jeg har et par Matrix 802 (s1) som ble trakassert og ihjelspilt av den gamle eieren, så to basselementer og en diskant gikk føyken. Fikset selv diskanten og de to basslementene kommer hjem igjen i løpet av uka fra rekoning. Jeg kan ikke vente til jeg hører de høyttalerene skikkelig for første gang! Jeg skal bruke dem sammen med et par hjemmelagde monoblokker og en Electrocompaniet EC-4.5, samt NAD C555 og PP2! Sitter nesten og rister av spenning her nå om hvordan det kommer til å bli! :)
     

    Mor10

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2005
    Innlegg
    60
    Antall liker
    0
    hagr skrev:
    Har ikke sett mye snakk om Gamle B&W i denne tråden..

    Jeg har et par Matrix 802 (s1) som ble trakassert og ihjelspilt av den gamle eieren, så to basselementer og en diskant gikk føyken. Fikset selv diskanten og de to basslementene kommer hjem igjen i løpet av uka fra rekoning. Jeg kan ikke vente til jeg hører de høyttalerene skikkelig for første gang! Jeg skal bruke dem sammen med et par hjemmelagde monoblokker og en Electrocompaniet EC-4.5, samt NAD C555 og PP2! Sitter nesten og rister av spenning her nå om hvordan det kommer til å bli! :)
    Det bør du gjøre - glede deg altså ;D

    Hadde et sett B&W Matrix s3 for ikke lenge siden og forelsket meg veldig i disse.
    Har en avtale med han som kjøpte de at jeg skal forkjøpsrett hvis de skal selges igjen.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Jeg ser at 683 har fått FST mellomtone, noen snakker om at dette er så si samme høyttaleren som 703?! men til 13000kr mindre?! stemmer det ? Noen som har A-B testet? Regner med at det kommer en ny 700serie snart, siden 600 serien kom nå med FST.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Mange mener at DM683 er bedre enn 703. Selv må jeg si at DM683 var sjokkerende nærme 802D i ytelse selv om det selvfølgelig mangler en del både på raffinement og oppløsning i hele spekteret.

    DM683 er en skikkelig engasjerende og rocka høyttaler som frembringer et stereoperspektiv som jeg aldri har hørt tilsvarende til i prisklassen når det gjelder gulvstående høyttalere.
     
    O

    omholt

    Gjest
    liern skrev:
    Da er Bowers & Wilkins Signature Diamond i Wakame-finish bestilt ;D Disse skal ta over plassen etter B&W 805s:
    Er høyttalerne kommet i hus? Her må vi få rapport og bilder.
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Fillern og Jeg sverget for mange år siden at jeg skulle aldri i livet ha bower og wilkins men her står da beviselig ett par cdm 7 og spiller rått. Hører på ildivo (the man you love) og har ett spørsmål Hvor i (sterk sensur) kom den bassen fra? Jeg kan ikke huske at det er meldt om sprengnings arbeid i nabolaget? utrolig at slike små elementer kan gå så dypt når det trengs.

    Så jeg må si jeg er stor fornøyd med mine nøye brukte høyttalere Selvfølgelig savner jeg diverse fra elektrostatene mine, men alt i alt er jeg storfornøyd. Og disse er greie nok å få med seg til filippinene også. Så nå har jeg visst blitt en BW fan jeg også gett.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Raven8 skrev:
    Fillern og Jeg sverget for mange år siden at jeg skulle aldri i livet ha bower og wilkins men her står da beviselig ett par cdm 7 og spiller rått. Hører på ildivo (the man you love) og har ett spørsmål Hvor i (sterk sensur) kom den bassen fra? Jeg kan ikke huske at det er meldt om sprengnings arbeid i nabolaget? utrolig at slike små elementer kan gå så dypt når det trengs.

    Så jeg må si jeg er stor fornøyd med mine nøye brukte høyttalere Selvfølgelig savner jeg diverse fra elektrostatene mine, men alt i alt er jeg storfornøyd. Og disse er greie nok å få med seg til filippinene også. Så nå har jeg visst blitt en BW fan jeg også gett.
    Velkommen i klubben :)
    B&W er utvilsomt en av verdens største HT produsenter og har vært det lenge, så NOE riktig gjør nok disse folkene vettu ;) Jeg hadde mine første par B&W DM7 i 1978 og har etter en lang periode med mye att og fram returnert til dette merket igjen og trives veldig bra med mine små 805s :) :)
     

    oyvindth

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Hei hei folkens;)

    DM683 er en kjempefin høyttaler, spiller meget godt, men trenger en del effekt for å våkne skikkelig;)
    Kommer nok noe nytt og spennende i høst.. CM 1 har kommet i hvit utførelse og CM serien vil komme i High Gloss, og en ny modell større enn CM 7..
     
    O

    omholt

    Gjest
    700 serien vil også komme i oppgradert versjon om ikke lenge. Har ikke noe tidspunkt, men vet dette er underveis.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.273
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mine B&W CM7 har alltid vært litt for slanke i lyden, og nå som jeg har gjort ferdig min forsterker-oppgradering vurderer jeg om en sub-woofer vil gi et fornuftig løft i den laveste enden for CM7. Det vil si der det virkelig mangler, fra 60Hz og nedover. Jeg har beskjedne 2x25W klasse A forsterker og en sub virker litt fristende. Hifi-klubben forteller meg at det er en ny sub på vei i CM-serien og at jeg bør vente på den istedet for å ta gamle ASW610. Eller kanskje finnes det andre alternativ ?

    De sier også at CM7 får en storebror snart, hvis den er stor nok kan det hende vi heller tar den. Eller kanskje hopper på 804s. Jeg likte godt å høre 703 i butikken, så ny 700-serie blir litt spennende. Ville vel kanskje helst hatt 802D men...... :p
     
    O

    omholt

    Gjest
    Jøgga skrev:
    Mine B&W CM7 har alltid vært litt for slanke i lyden, og nå som jeg har gjort ferdig min forsterker-oppgradering vurderer jeg om en sub-woofer vil gi et fornuftig løft i den laveste enden for CM7. Det vil si der det virkelig mangler, fra 50Hz og nedover. Jeg har beskjedne 2x25W klasse A forsterker og en sub virker litt fristende. Hifi-klubben forteller meg at det er en ny sub på vei i CM-serien og at jeg bør vente på den istedet for å ta gamle ASW610. Eller kanskje finnes det andre alternativ ?

    De sier også at CM7 får en storebror snart, hvis den er stor nok kan det hende vi heller tar den. Eller hopper til f.eks. 804s. Ville kanskje helst hatt 802D men...... :p
    Har du prøvd en kraftigere forsterker? 2*25W kan nok være i det minste laget.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.273
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    omholt skrev:
    Har du prøvd en kraftigere forsterker? 2*25W kan nok være i det minste laget.
    Sugden A21ap er faktisk den forsterkeren som gir mest fylde og bunn i CM7 av alt jeg har prøvd (se Sugden-tråden) og den framstår faktisk som kraftfull selv med oppgitt 2x25W. CM7 har delikat mellomtone og diskant-register som jeg liker veldig godt, men den har en målt 3dB cut-off på 62Hz og det er det ingen forsterker som kan fikse på. Den er rett og slett ikke et fulltone-system, men den låter så fint ellers at jeg nøler med å skifte ut nå. Dessuten har jeg aldri prøvd sub, og har lyst til å 'leke litt'.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Høres ut som subwoofer eller to er en god løsning da. Integrering har alt å si for å klaffe med subber. Her er det to veier å gå: Enten bruke program som Audiolense (innebærer PC i kilden eller Squeezebox som streamer) eller en sub med godt innebygget kalibrerings verktøy. Jeg ville valgt et av disse utifra hva som passer deg best. En sub som ikke er integrert skikkelig, gjør ofte vondt værre.
    Vet ikke hvilke prisklasse du tenker, men XTZ (bl.a. XTZ 99 W12 DSP) og SVS har noen med gode kalibrerings muligheter og som ikke koster så mye.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.273
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    omholt skrev:
    Høres ut som subwoofer eller to er en god løsning da. Integrering har alt å si for å klaffe med subber. Her er det to veier å gå: Enten bruke program som Audiolense (innebærer PC i kilden eller Squeezebox som streamer) eller en sub med godt innebygget kalibrerings verktøy. Jeg ville valgt et av disse utifra hva som passer deg best. En sub som ikke er integrert skikkelig, gjør ofte vondt værre.
    Vet ikke hvilke prisklasse du tenker, men XTZ (bl.a. XTZ 99 W12 DSP) og SVS har noen med gode kalibrerings muligheter og som ikke koster så mye.
    Hei. Budsjettet var tenkt til 5000-8000. Jeg har CD, vinyl og radio som kilder. Hva betyr egentlig 'godt innebygget kalibreringsmuligheter' rent teknisk, er det mer enn regulering av cut-off og nivå som de fleste vel har?

    J
     
    O

    omholt

    Gjest
    Ja, det innebærer mer enn delefrekvens og nivå. Det er som regel alt for lite til å få en skikkelig god bassgjengivelse og integrering. Vel og merke hvis du ikke har et veldig bra rom for akustikk med lite bassproblemer.
    Bl.a. så innebærer det som regel en parametrisk equalizer.
    Kan anbefale deg å lese litt på disse sidene:
    http://www.surround.no/product/461523/_XTZ_99_W12_DSP.html
    http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=177,181&id=143

    SVS SB12-Plus har noe som heter romkompensasjon. Neppe like bra som hva f.eks XTZen har, men det hjelper.
    http://www.lsound.no/nor/index.php
     

    kyrjens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    144
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Raven8 skrev:
    Fillern og Jeg sverget for mange år siden at jeg skulle aldri i livet ha bower og wilkins men her står da beviselig ett par cdm 7 og spiller rått. Hører på ildivo (the man you love) og har ett spørsmål Hvor i (sterk sensur) kom den bassen fra? Jeg kan ikke huske at det er meldt om sprengnings arbeid i nabolaget? utrolig at slike små elementer kan gå så dypt når det trengs.

    Så jeg må si jeg er stor fornøyd med mine nøye brukte høyttalere Selvfølgelig savner jeg diverse fra elektrostatene mine, men alt i alt er jeg storfornøyd. Og disse er greie nok å få med seg til filippinene også. Så nå har jeg visst blitt en BW fan jeg også gett.
    He he fint å høre at du er fornøyd med de gamle høytalerne mine ;D Det var faktisk mere bass (hørbar) i dem en i mine nye (brukte) 804N. Håper dette retter seg bare jeg blir ferdig med forsterker oppgraderingen min... (ble ett dyrt høytalerbytte ::))
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Ja oppgradering kan bli dyrt. Jo jeg er stor fornøyd. Jeg tar meg ofte i å sitte og høre på musikken nå og glemme hva som spiller den i det store og hele og da må jo målet om nirvana være oppnådd på en grei måte. For lytte trøtthet finnes ikke. Bare samvittighet om at naboene kanskje trenger litt fred av og til. Så nå blir veien videre å finne senter høyttaler i samme serie, bak høyttalere, eventuelt større utgave av frontene så har jeg fullt surre rundt anlegg klart til jeg kjøper forsterker på filippinene.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.273
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    hifinisse skrev:
    Hei hei folkens;)
    .......................................................................
    ................ og en ny modell større enn CM 7..
    Ny større CM-modell, CM8 kanskje? Noen som aner ca. hvor stor ?
    Hvis den er betydelig større enn CM7 vil jeg seriøst vurdere å skifte.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Nye modeller i CM serien, ser veldig lovende ut :)

     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.273
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Psychonaut skrev:
    Nye modeller i CM serien, ser veldig lovende ut :)
    ............................
    Dette såg jo veldig spennende ut. Skal bli spennende å høre desse!
    Jeg finner en bra presentasjon fra B&W om nye CM-serien 22.sept. på CEDIA 2008 i Denver
    http://uk.cinenow.com/videos/1788-expands-cm-series-cm5-cm9-cedia-expo-denver-2008
    'Detail and clarity we haven't seen yet in the CM series'. Ja takk, fint hvis det er sant, større mellomtone-membran, og dypere bass ser vi jo at de bør gi!
    CM9 prises til 3000$ i US mot 1800$ for CM7, da ser vi vel priser over 20K her? Jeg er klar for test allerede, bare synd Hifi-Klubben i Stavanger/Sandnes har dårlig med lytterom.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.273
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hørt rykter om 18000 kr for nye CM9, og ankomst jan-09.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Veldig spennende dette.. kanskje mine 703 må vike plassen ;).
     
    O

    omholt

    Gjest
    Må korrigere meg selv her. 700-serien til B&W blir faset ut. De nye fra CM serien ser ut til å ta over.
    Hørte også en pris på rett under 20k for CM9.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Fy flate. Skal si ting skjer :). Gleder meg.. har faktisk satt 804S til vurdering.. men CM9 er uhyre spennende :D. Men ikke noe som haster, 703 er og blir en fantastisk høyttaler, men som kan bli litt spiss når man vrir opp litt guffe ;).
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.273
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga skrev:
    Jeg har hørt rykter om 18000 kr for nye CM9, og ankomst jan-09.
    Sitat fra butikken: CM9 pris 19000, kommer kanskje hit i slutten av oktober
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da er 703 solgt :(.. Fikk igjen 12000kr, må si kjøper gjorde et fint kjøp da :). Da er det for meg å finne et nytt par som passer meg. Men jeg er så usikker om jeg skal gå for :
    B&W 804s eller 803s, det er snakk om en ganske stor prisforskjell. Besitter allerede en B&W ASW850 sub, som fint tar seg av jobben ifra 70hz og ned. Men er 803s fortsatt så mye bedre at jeg burde satse på den? Bare hørt 804s "nok" til å si at den låter fantastisk, relativt behagelig ;).

    forsterkeri blir Lyngdorf 2200 m/roomperfect.

    Faktisk er Dali Mentor 8 også litt inne i varmen, men den må testes endel mer først, Dali har en tendens til å hardne til når man drar på, slik 703 også kunne gjøre :(. Vi får se.

    Men 804 vs 803, er forskjellene så store?
     
    O

    omholt

    Gjest
    Jeg har ikke hørt 803s eller 804s, men de har jo ikke det samme gode rykte på seg som mange andre av B&Wene. Har bl.a hørt at de ikke er spesielt linære i bassen (en pukkel) og en del eiere savner noe i toppen.

    Jeg ville ikke ha låst meg til B&W. I denne prisklassen finnes det masse snadder. Tannoy, Pioneer, Kef, Von Schweikert for å nevne noen. Brukt eller demobrukt Dali Euphonia MS4 er også noe å se etter. Beste høyttaleren som Dali har laget.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    omholt skrev:
    Jeg har ikke hørt 803s eller 804s, men de har jo ikke det samme gode rykte på seg som mange andre av B&Wene. Har bl.a hørt at de ikke er spesielt linære i bassen (en pukkel) og en del eiere savner noe i toppen.

    Jeg ville ikke ha låst meg til B&W. I denne prisklassen finnes det masse snadder. Tannoy, Pioneer, Kef, Von Schweikert for å nevne noen. Brukt eller demobrukt Dali Euphonia MS4 er også noe å se etter. Beste høyttaleren som Dali har laget.
    Kommer nok til å lytte til Dali Mentor 8 iallefall :). Spennende høyttaler :). Som jeg kan ha råd til også.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    spurv skrev:
    Da er 703 solgt :(.. Fikk igjen 12000kr, må si kjøper gjorde et fint kjøp da :). Da er det for meg å finne et nytt par som passer meg. Men jeg er så usikker om jeg skal gå for :
    B&W 804s eller 803s, det er snakk om en ganske stor prisforskjell. Besitter allerede en B&W ASW850 sub, som fint tar seg av jobben ifra 70hz og ned. Men er 803s fortsatt så mye bedre at jeg burde satse på den? Bare hørt 804s "nok" til å si at den låter fantastisk, relativt behagelig ;).

    forsterkeri blir Lyngdorf 2200 m/roomperfect.

    Faktisk er Dali Mentor 8 også litt inne i varmen, men den må testes endel mer først, Dali har en tendens til å hardne til når man drar på, slik 703 også kunne gjøre :(. Vi får se.

    Men 804 vs 803, er forskjellene så store?
    Jeg var å testet både 805s og 804s samme plass med samme elektronikk, også har jeg selv eid den første 803.
    Og etter min mening, så er både 805s og 803 BETYDELIG bedre enn 804s. Vet ikke hva det er med den, men den låt mye spinklere og kjedeligere enn begge de andre nevnte.
    Min hifi kompis som også har masse erfaring med Nautilus serien, var helt enig..
    Litt snålt egentlig. Men det var vår erfaring. 805s var mye "spenstigere" i bassen t.o.m., ikke dypere selvfølgelig, men mye morsommere.. Og dette var i et lytterom på 40-50 kvadrat.(!!!) ;D
    Går selv å lurer på Nautilus igjen, da elektronikken endelig er på plass ;)

    Mvh
    Bjarild
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    uff da.. Det der hørtes ikke bra ut for 804 nei :(.. men jeg får ta noen lytterunder. Er ganske så høy prisforskjell :(. Se hva jeg får til ;).
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Det hørtes lovende ut. Går og venter på at noen skal legge ut et par 805S for salg i riktig farge og med svarte originalstativer, slik at jeg får komplettert HTM4S i fronten i hjemmekinoen. Enn så lenge gjør DM683 en formidabel jobb med en lyd jeg ikke hadde våget å drømme om fra en 10k høyttaler. Vel og merke så lenge SVS PC-Ultra tar seg av bassen siden rommet mitt er totalt uegnet bassmessig i frontenes posisjon. Dette kan jo også endre seg drastisk med 805S siden denne genererer bassen fra mellomtoneelementet i en helt annen høyde enn de nedre basselementene på en gulvstående.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    marsboer skrev:
    Det hørtes lovende ut. Går og venter på at noen skal legge ut et par 805S for salg i riktig farge og med svarte originalstativer, slik at jeg får komplettert HTM4S i fronten i hjemmekinoen. Enn så lenge gjør DM683 en formidabel jobb med en lyd jeg ikke hadde våget å drømme om fra en 10k høyttaler. Vel og merke så lenge SVS PC-Ultra tar seg av bassen siden rommet mitt er totalt uegnet bassmessig i frontenes posisjon. Dette kan jo også endre seg drastisk med 805S siden denne genererer bassen fra mellomtoneelementet i en helt annen høyde enn de nedre basselementene på en gulvstående.
    Mener det ligger et par på finn.no.. ::) ;D

    Mvh
    Bjarild
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Jupp, men det er uten originalstativer. Kjøper ikke noe før jeg får alt i en "pakke" siden sorte originalstativer koster hele 6k nye
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn