Tja, jeg har også sett slike uttalelser, jeg har ikke hørt digitale forsterkere selv, men jeg kjenner opptil flere med erfaring som ikke er enig i dette. Nøytralt skal ikke være negativt.Vandreren skrev:................................ og etter det jeg har lest så passer nøytrale høyttalere dårlig med digitale forsterkere....................
Ahh, trodde de var betydelig dyrere! Og nyere, ikke minst.. :-\Ulf-B skrev:Fant en gammel katalog fra Hifiklubben - nærmere bestemt fra slutten av 1998 - hvor det står å lese at CDM1 SE den gangen kostet kr 2.998,- pr. stk. Altså 6.000 kroner for et par. Nydelige høytttalere og nydelig lyd - ganske detaljert og ikke helt atypisk B&W, hvis hukommelsen ikke svikter helt. Pris i dag? - dessverre, der kan jeg ikke hjelpe deg.
Ulf-B skrev:Bare hyggelig!
Men ikke glem at konsumprisindeksen har steget med ca. 25% siden 1998.
Ettersom CM9 fortsatt ikke har meldt sin ankomst, har jeg lite å si om hva som passer de høyttalerne.Tja, jeg har også sett slike uttalelser, jeg har ikke hørt digitale forsterkere selv, men jeg kjenner opptil flere med erfaring som ikke er enig i dette. Nøytralt skal ikke være negativt.
Fikk du forresten prøvd kombinasjonen du nevnte?
Seriøs lytterunde - hehe. Du holdt deg ikke bare til lytting, ser jeg, men måtte grave litt i lommeboken - du, som alle oss andre. Men gratulerer med nye høyttalere. 805S er bra saker, det - dette er noe du kan ha glede av lenge. Helt til neste seriøse lytterunde.ulf skrev:I april lovte jeg Ulf-B en seriøs lytterunde, og nå er det gjort. Mye fint å få for penger er vel konklusjonen!
705 er byttet ut, og inn er det kommet 805s. Brukte riktig nok, men alikavæl a gitt!
Og nå spares det til Primare I30. Det må bli bra vel?
Fortsatt god sommer!
Hvis du er i nærheten av Lillehammer en dag så er det bare å si fra så kan du får høre hvordan 805S jobber her hjemme. Min påstand er at man skal ha et særdeles bra anlegg før 805S blir det begrensende ledd dersom rommet passer en stativhøyttaler.ulf skrev:Det har jeg også det, men jeg har ikke 3 bretters hestehandlerbok.
Satt en grense på +-20. Det får holde.
Men skal selvfølgelig prøve å få lånt med meg hjem først, er jo ganske så viktig dette![]()
Takker for det Marsboer. Har slekt på Biri, så kanskje jeg tar deg på ordet. Har aldri hørt de på så fin elektronikk.marsboer skrev:Hvis du er i nærheten av Lillehammer en dag så er det bare å si fra så kan du får høre hvordan 805S jobber her hjemme. Min påstand er at man skal ha et særdeles bra anlegg før 805S blir det begrensende ledd dersom rommet passer en stativhøyttaler.
Invitasjonen gjelder forøvrig andre her som er nysgjerrige på 805S også. Jeg tror de fleste vil bli ganske overrasket over hvordan de spiller - spesielt om man kun har hørt de på klubben tilkoblet en Cambridge forsterker eller lignende.
Vi kjører Sonos ZP90 mot Lyngdorf TDAI2200RP (mellomtone/diskant) og SDA2175 (bass) til 802D. Signalet tas ut av ZP90 via SPDIF. Resultatet er vesentlig bedre enn f.eks via Lyngdorf CD-1 som vi også har.Johny_Bravo skrev:hei.
er det noen her som har erfaring med elektronikk på 802d og 801d? Hva som funker og hva som ikke funker.
Har hørt en del med Classe, men mener det ikke er en helt perfekt kombinasjon.Forslag og innspill mottas med takk.
PS: Signalkilde er Sonos en zp-90
Jeg har tda2200 i dag, og vil vel egentlig ha noe fetere Gliser har tenkt litt på millennium på 802d, men på 801d, blir den vel litt for svakLydolf skrev:Vi kjører Sonos ZP90 mot Lyngdorf TDAI2200RP (mellomtone/diskant) og SDA2175 (bass) til 802D. Signalet tas ut av ZP90 via SPDIF. Resultatet er vesentlig bedre enn f.eks via Lyngdorf CD-1 som vi også har.Johny_Bravo skrev:hei.
er det noen her som har erfaring med elektronikk på 802d og 801d? Hva som funker og hva som ikke funker.
Har hørt en del med Classe, men mener det ikke er en helt perfekt kombinasjon.Forslag og innspill mottas med takk.
Jeg brukte Electrocompaniet med hell på mine 802D.Johny_Bravo skrev:hei.
Parasound Halo JC1 burde greie å dra skinnet av den pølsaJohny_Bravo skrev:hei.
Johny_Bravo skrev:hei.