Så var Linn Lingo 2 PSU på plass, og endelig har jeg en fullspekket LP12 SE spiller 8). Den nye er den største av boksene i bildet.
Vedlegg
-
159.8 KB Visninger: 182
Takker FZ . Joda jeg gjør en sammenligning og skal komme med en beskrivelse rundt mine erfaringer ved byttet. Lingo1 sendes til Danmark på mandag så jeg får bruke litt tid ila helgen til dette. Kan røpe såpass at ja det er en oppgradering (heldigvis)...FZ skrev:Gratulerer med ny PSU, Break_in. Har aldri hørt Lingo2, men har tidligere eid Lingo1. Regner med at du har brukt litt tid på å teste dem mot hverandre. Hadde vært spennende å høre hvordan du opplever L2 vs. L1.
FZ
Tips: Dra ut støpselet til den Lingo'en som ikke er i bruk. Ihvertfall Lingo1 sender støy ut på nettet som vil degradere lyden når du spiller med Lingo2 og da vil du ikke høre forbedringen så godt IMO.break_in skrev:Takker FZ . Joda jeg gjør en sammenligning og skal komme med en beskrivelse rundt mine erfaringer ved byttet. Lingo1 sendes til Danmark på mandag så jeg får bruke litt tid ila helgen til dette. Kan røpe såpass at ja det er en oppgradering (heldigvis)...
Jeg har kun en av PSU'ene stømsatt til en hver tid, men det skal sies at jeg ikke har hatt problemer med degradering av lyden med min Lingo1. Vi har diskutert dette tidligere og min teori om dine og andre som har hatt problemer med Lingo1 er kompabilitet med øvrig utstyr. Dette eller at det har vært en "serie" i produksjonen med feil? Ikke vet jeg, men min eller rettere sagt den solgte Lingo1 har vært problemløs.FZ skrev:Tips: Dra ut støpselet til den Lingo'en som ikke er i bruk. Ihvertfall Lingo1 sender støy ut på nettet som vil degradere lyden når du spiller med Lingo2 og da vil du ikke høre forbedringen så godt IMO.break_in skrev:Takker FZ . Joda jeg gjør en sammenligning og skal komme med en beskrivelse rundt mine erfaringer ved byttet. Lingo1 sendes til Danmark på mandag så jeg får bruke litt tid ila helgen til dette. Kan røpe såpass at ja det er en oppgradering (heldigvis)...
Det der prøvde jeg (nok en gang) bare for noen dager siden faktisk. Switchet frem og tilbake i dyp konsentrasjon mange ganger, og prøvde med mindre konsentrasjon også. Hørte ikke det knyst av forskjell jeg.FZ skrev:Tips: Dra ut støpselet til den Lingo'en som ikke er i bruk. Ihvertfall Lingo1 sender støy ut på nettet som vil degradere lyden når du spiller med Lingo2 og da vil du ikke høre forbedringen så godt IMO.break_in skrev:Takker FZ . Joda jeg gjør en sammenligning og skal komme med en beskrivelse rundt mine erfaringer ved byttet. Lingo1 sendes til Danmark på mandag så jeg får bruke litt tid ila helgen til dette. Kan røpe såpass at ja det er en oppgradering (heldigvis)...
Har du fremdeles en Lingo 1, Vidar? Kjøpt en eller lånt? Hva var det egentlig du switchet fram og tilbake med?? Er ikke helt med på hva du egentlig snakker om her.....Vidar P skrev:Det der prøvde jeg (nok en gang) bare for noen dager siden faktisk. Switchet frem og tilbake i dyp konsentrasjon mange ganger, og prøvde med mindre konsentrasjon også. Hørte ikke det knyst av forskjell jeg.FZ skrev:Tips: Dra ut støpselet til den Lingo'en som ikke er i bruk. Ihvertfall Lingo1 sender støy ut på nettet som vil degradere lyden når du spiller med Lingo2 og da vil du ikke høre forbedringen så godt IMO.
Mvh Vidar P
Det går meget bra med mine nye super tweetere ;DNEVATON skrev:ja..hvordan har det gått videre? ;D
Satser på at det er min minste av to gutter som du refererer til. De er begge til tider oppe i lyttekroken og han eldste begynner å bli rimelig dressert i forhold til platespilleren. Minstemann klarer ikke å nå spilleren enda og det skal jeg være glad for, han river og røsker i det han kommer over.Hugh skrev:Nydelig; også en liten en da.....
Takker . Bor i Stavanger områdetVermin skrev:Dæven! Gratulerer, du bor hvor? ;D
Du tar deg god tid, break_in Hvordan låter dette i forhold til Spendor'ene?break_in skrev:Skal komme med lytteinntrykk etterhvert, da det ikke er mange timene jeg har fått i godstolen enda.
Har planerom å skrive noe her, men har ikke fått ånden over meg. Det er så mye som skal fortelles ang denne sak og litt lite tid/skriveånd kan en si.FZ skrev:Du tar deg god tid, break_in Hvordan låter dette i forhold til Spendor'ene?break_in skrev:Skal komme med lytteinntrykk etterhvert, da det ikke er mange timene jeg har fått i godstolen enda.
Takkersamlanes skrev:Gratulerer Break in.Råflåtte høgtalere.
Sikkert kanonmatch med Ayon.
De der siklet eg etter når de var for salg.
Helsing Arild.
Det er http://audiofoni.no/ som er norsk forhandler av ART høytalerne. Det er ikke så mange sett av disse i Norge enda, men han jeg kjøpte av har fått seg et sett av samme høytaler men med oppgraderte filter.benjajon skrev:Spennende høyttalere. Sikkert dumt spørsmål, men hvem er norsk importør av disse lekre verkene....?
Hva med å kjøpe litt musikk?break_in skrev:Hva nå, selge hele driten og kjøpe meg seilbåt ? :-\
Ja det kan være farlig å gå på demoen, og skulle det vanke et tilbud for innbytte el, så kan det koste. En får eventuelt ty til et kvinnelig syn på kjøpet dersom en får rabatt, for da spares det jo masse med penger . Men jeg satser på å ta turen til Oslo om det passer. Litt synd at de ikke legger slikt nærmere en helg, for jeg kunne kombinert dette med besøk ol, men en onsdag så blir det tilbake samme kveld eller dagen etter.FZ skrev:Høres ut som du har truffet godt med de høyttalerne, Break_in. Godt skrevet og interessant lesning.
Kjenner igjen den følelsen av å være nær målet. Etter at jeg monterte Benz LP i Ekos'en fikk jeg følelsen av at stort bedre enn dette kan vel ikke en platespiller låte. Men så er det den nye strømforsyninga da. Farlig å gå på demoen 3. juni er jeg redd for 8)
Nå kjøper jeg titt og ofte ny vinyl og til tider en CD eller to, men jeg skulle nok kjøpt mer. I forhold til hva en bruker penger på i utstyr, så skulle nok musikksamlingen vært større.ErosLoveking skrev:Hva med å kjøpe litt musikk?break_in skrev:Hva nå, selge hele driten og kjøpe meg seilbåt ? :-\
Stashet du har brukt en pen slump (?) penger på, kan visst brukes til slikt har jeg hørt rykter om.
Den fikk ligge noen måneder. Hovedårsaken var at jeg ville vente lengst mulig med å mekke på spilleren etter at den var satt opp av Cymbiosis. Men det gikk bra, bouncen er akkurat like finbreak_in skrev:Gratulerer med nymontert PU foresten, den har vell ligget lenge nok i skuffen.
Takkerralex skrev:Nydelige høyttalere
Hva skjer med JohnBlue Supertweeters nå?
Mine ART Deco 10 høytalere er noen perler både lyd og utseendemessig. Men jeg har bestemt meg for å selge unna en del utstyr og nedgradere da jeg heller vil satse mer på annen hobby.JonArne skrev:Hei!!
Grattis med flotte høytalere!!
Flott tråd,mykje spennande lesning.