Har nå spilt over 100 timer på mine Mono Pulse 72A og jeg har ikke blitt mindre fornøyd. Sammenlignet med mine tidligere høytalere Art Deco 10 så har de kanskje en mer direkte bass, mens bassen på ART Deco 10 var mer bredere... på en måde. Vanskelig å sette ord på men uansett mer en smakssak en begrensninger. Bassen i Mono Pulse høytalerne går dypere, enten det eller så er den mer detaljert, vanskelig å si med sikkerhet da jeg ikke har kunnet ha begge høytalersettene samtidig. Mellomtonen i Mono Pulse høytaleren har forbedret seg og er millimeter fra å kunne sidestille seg med ART Deco, men de er ikke helt der. ART Deco var nok litt mer organiske, men det skiller ekstremt lite... alt for lite i forhold til pris. Toppen er for begge høytalerne rimelig like, men faktisk så vil jeg mene at Mono Puls er flinkere på detaljer, mens ART Deco kanskje var mer flinkere på flyt i musikken, igjen en smaksak og ekstremt små forskjeller.
Kan være at min Ayon Sunrise II forsterker presterer bedre med Mono Pulse, men uansett så er det rått parti i forhold til prisbildet for de to høytalerparene. Mono Pulse er en ekstremt god høytaler, og det uansett om en ser på prisen, og anbefales så klart på det sterkeste!