Break_out sine greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Uansett om den skal være her eller der så kommer jeg ikke til å åpne spilleren igjen. Neste gang den skal åpnes er når Ekos SE skrus inn og det kan bli lenge til... kanskje 8)
    Er du sikker på at du kommer til å få sove når du vet at kabelen skulle vært festet et annet sted? ;)

No big deal muligens, men poenget er at jordingskabelen er akurat lang nok til å nå fram til bakre bolt og være passe stram. Du vet vel hva Linn mener om ting som ligger og vibrerer.....

Et annet poeng er at hvis du skal ha av topplata for f.eks. å justere fjærene skal plata bli liggende bak spilleren uten at du trenger å fjerne jordinga igjen.

Mvh
    FZ
    Søvn er oppskrytt (fra en hardbarka småbarnsfar) ;).

Se igjen på bildet av den nye trampolinen min. For meg så ser det ikke ut som denne jordingskabelen ville vært lang nok til å festes til bakre bolt?
    Nå testet jeg ikke dette ut, men den ser for kort ut på bildet.

En trenger ikke å fjerne jordingen med min plassering heller som du ser av bilder, men det er med min justeringsrigg.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Se igjen på bildet av den nye trampolinen min. For meg så ser det ikke ut som denne jordingskabelen ville vært lang nok til å festes til bakre bolt?
    Med min Trampolin/2 rekker den akkurat fram. Skulle forundre meg om jordingsledningen på din ikke har samme lengde ;)

En annen ting, som du sannsynligvis vet, er at mutteren som fester "stud'en" i motorhjørnet ikke må dras hardt til. Kun nok til å hindre motorhjørnet i å vibrere....

Har ikke testet selv, men det påstås at spilleren låter mye dårligere hvis denne er for tight.

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Med min Trampolin/2 rekker den akkurat fram. Skulle forundre meg om jordingsledningen på din ikke har samme lengde ;)

En annen ting, som du sannsynligvis vet, er at mutteren som fester "stud'en" i motorhjørnet ikke må dras hardt til. Kun nok til å hindre motorhjørnet i å vibrere....

Har ikke testet selv, men det påstås at spilleren låter mye dårligere hvis denne er for tight.
    Ser litt for kort ut min kabel.... Har du et bilde av din som du kan legge ut, har du montert den nye trampolinen din?

Vedlegg

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Ser litt for kort ut min kabel.... Har du et bilde av din som du kan legge ut, har du montert den nye trampolinen din?
    Enig i at den så kort ut. Min rekker fram. Er montert, men skal snart av igjen og da skal jeg prøve å huske på å ta et bilde.

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Enig i at den så kort ut. Min rekker fram. Er montert, men skal snart av igjen og da skal jeg prøve å huske på å ta et bilde.
    Nåja, spilleren min har aldri vært bedre så noe riktig kommer det ut av siste modifikasjoner. Får finne utav fasiten og flytte kabelen dersom det er feil, er ikke store jobben.

Men dette er det ingen hast med for øyeblikket...

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Nå har jeg sjekket med Kontrapunkt og jordingsledning skal festes i front bolt, så i denne runden blir det du som må bytte om ;).

Jeg sov som et barn i natt (et ordspill jeg aldri har forstått ???)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Nå har jeg sjekket med Kontrapunkt og jordingsledning skal festes i front bolt, så i denne runden blir det du som må bytte om ;).

Jeg har snakket med en forhandler i England som sier at den skal på den bakerste ;)

Det er logisk IMO pga. de forhold jeg har nevnt over. Og det er temmelig lite sannsynlig at Linn skulle lage den akkurat passe lang til å gå på bolten bak hvis den var ment å festes i front. Helt imot Linn's tankegang å ha en lang jordledning ligge der i en kveil.

Spørs om du sover like godt nå 8)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:

Jeg har snakket med en forhandler i England som sier at den skal på den bakerste ;)

Det er logisk IMO pga. de forhold jeg har nevnt over. Og det er temmelig lite sannsynlig at Linn skulle lage den akkurat passe lang til å gå på bolten bak hvis den var ment å festes i front. Helt imot Linn's tankegang å ha en lang jordledning ligge der i en kveil.

Spørs om du sover like godt nå 8)
    "Whatever floats your boat" som det heter ;), du få feste den på den bolten du vil for min del. Jeg mener det er mer logisk å ha den i front bolten, ikke bare pga at Kontrapunkt sier det er rett plassert, men det er definetivt mest logisk.

Hvem er denne forhandleren i England?

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    "Whatever floats your boat" som det heter ;), du få feste den på den bolten du vil for min del. Jeg mener det er mer logisk å ha den i front bolten, ikke bare pga at Kontrapunkt sier det er rett plassert, men det er definetivt mest logisk.

Ikke noe problem for meg om du vil ha jordinga foran, men hvorfor er det "definitivt mest logisk"??

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:

Ikke noe problem for meg om du vil ha jordinga foran, men hvorfor er det "definitivt mest logisk"??
    Jeg synes dette er mest logisk grunnet følgende:

-Front bolt er mer tilgjengelig og har ledig kapasitet (den bakre har armkabel feste som tar mye plass).
    -Jordkabelen er festet inn på trampolin i front av spilleren, dersom den skulle vært festet inn bak så ville den vært skrudd inn på motsatt side avtrampolin'en, og vært kortere. Hvorfor feste den inn på motsatt side og så trekke en laaaang kabel til innfestning??
    -Dersom min trampolin var tiltenkt å bli festet i bakre bolt så hadde den vært feilvare da kabelen ikke er lang nok, og det er jo ulikt Linn.

Slik tenker nå jeg...

Og det faktum at svar på mail fra Kontrapunkt bestod av følgende svar "I front!"

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:

-Front bolt er mer tilgjengelig og har ledig kapasitet (den bakre har armkabel feste som tar mye plass).
    -Jordkabelen er festet inn på trampolin i front av spilleren, dersom den skulle vært festet inn bak så ville den vært skrudd inn på motsatt side avtrampolin'en, og vært kortere. Hvorfor feste den inn på motsatt side og så trekke en laaaang kabel til innfestning??
    -Dersom min trampolin var tiltenkt å bli festet i bakre bolt så hadde den vært feilvare da kabelen ikke er lang nok, og det er jo ulikt Linn.

Slik tenker nå jeg...

Og det faktum at svar på mail fra Kontrapunkt bestod av følgende svar "I front!"
    IMO er grunnen til at den er festet foran på Trampolin og er lang nok til å nå bakre bolt at du da kan ta av Trampolin2 og legge den bak spilleren når den er plassert i en Linn-jig uten å skru av mutteren på bolten. Disse låsemutterne er engangsmuttere og skal skiftes når de er skrudd ut. Noe upraktisk å kaste mutteren hver gang du f.eks. skal bytte PU eller justere fjærer etc.
    Høres snodig ut at det ikke er mulig å nå fram med din Trampolin. Med min, som er helt fersk, går det ihvertfall.

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:

Slik tenker nå jeg...

IMO er grunnen til at den er festet foran på Trampolin og er lang nok til å nå bakre bolt at du da kan ta av Trampolin2 og legge den bak spilleren når den er plassert i en Linn-jig uten å skru av mutteren på bolten. Disse låsemutterne er engangsmuttere og skal skiftes når de er skrudd ut. Noe upraktisk å kaste mutteren hver gang du f.eks. skal bytte PU eller justere fjærer etc.
    Høres snodig ut at det ikke er mulig å nå fram med din Trampolin. Med min, som er helt fersk, går det ihvertfall.
    Er egentlig ikke rart, ei heller gjør det noe for meg om kabelen ikke er lang nok for den bakre bolt. Jeg har ikke, eller kommer ikke til å feste min trampolin i denne bolten. Ser ikke noen som helst grunn for montering der, så lenge Kontrapunkt den norske spesialisten på Linn Sondek LP12 sier det fremste bolten er riktig plassering.

Riktig bolt for montering av Trampolin 2 er fremste bolt! ;D ;D

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    Jordinga til Trampolin/2 skal festes i bakre bolt, sånn var det, hilsen FZ! ;) ;)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Og slik går no dagane... ;) Tror vi stopper der, så kan vi eventuelt begynne å diskutere hva dette skal være godt for:
    Tipper den skal knekkes av hvis du har en arm med en armkabel som ikke passer i utsparingen i plinthet.....

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Og slik går no dagane... ;) Tror vi stopper der, så kan vi eventuelt begynne å diskutere hva dette skal være godt for:
    Tipper den skal knekkes av hvis du har en arm med en armkabel som ikke passer i utsparingen i plinthet.....
    Tja, det kan jo være. Er ikke noe nytt de pønsker på av utstyr da? Tenker også på alle de ekstra gjengede hullene i keelen. Holder de ikke på med en innebygget riaa av noe slag, og en ny type PSU? Bare rykter jeg har lest rundt om, men noe skal det brukes til.

Spennende :)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Tja, det kan jo være. Er ikke noe nytt de pønsker på av utstyr da? Tenker også på alle de ekstra gjengede hullene i keelen. Holder de ikke på med en innebygget riaa av noe slag, og en ny type PSU? Bare rykter jeg har lest rundt om, men noe skal det brukes til.

Jo, ryktene går om ny Lingo som styrer en DC-motor og som gir strøm til en innebygget RIAA.
    Bare å ta fram kreditt-kortet.....

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:

Jo, ryktene går om ny Lingo som styrer en DC-motor og som gir strøm til en innebygget RIAA.
    Bare å ta fram kreditt-kortet.....
    Fint at de utvikler spiller og tilhørende utstyr, får bare håpe de treffer prismessig på de nye oppgraderingene... Og da så klart i forhold til mitt HiFi budsjett :D.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    Break_out: Her ser du bilde av min Trampolin2. Som du ser er jordingstråden lang nok til å festes på bakre bolt.

Vedlegg

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    Break_out: Her ser du bilde av min Trampolin2. Som du ser er jordingstråden lang nok til å festes på bakre bolt.
    Hmm… ser at din jordingskabel er lengre en min, og ja den kan sikkert plasseres ved bakre bolt. Hvor mye det kan gjøre av forskjell å montere denne inn med den ene eller den andre bolten er uvisst, men jeg følger nå instruksjoner fra Kontrapunkt på dette.

Hvorfor har du demontert trampolin igjen, skal du flytte jordingsfeste til fremre bolt ;D

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Hvorfor har du demontert trampolin igjen, skal du flytte jordingsfeste til fremre bolt ;D
    He,he, nei den forblir nok på bakre bolt. Grunnen til demonteringen er at jeg har noen større greier på gang, mer om det siden ;)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    He,he, nei den forblir nok på bakre bolt. Grunnen til demonteringen er at jeg har noen større greier på gang, mer om det siden ;)
    Større greier på gang og det i Sondeken ;D

Da må det være en eller flere av følgende:

Keel
    Lingo II
    Ekos SE

Vil sette penger på Keelen kjenner jeg deg rett ;)

Tillegg: Eller kanskje en ny PU??

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:

Keel
    Lingo II
    Ekos SE

Flere greier på gang. Håper å få montert stæsjet i helgen. Ellers er du nok inne på noe, ja 8)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:

Keel
    Lingo II
    Ekos SE

Flere greier på gang. Håper å få montert stæsjet i helgen. Ellers er du nok inne på noe, ja 8)

Kom gjerne med bilder og skulle du ønske så kan du gjerne låne min tråd til Linn LP12 bilder ;D

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:

Kom gjerne med bilder og skulle du ønske så kan du gjerne låne min tråd til Linn LP12 bilder ;D
    Vi får se, spørs om det ikke fortjener en ny tråd...... :)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:

Vi får se, spørs om det ikke fortjener en ny tråd...... :)
    Ja, lag en ny tråd med masser av bilder :)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    Mulig dette ikke er etter Linn's anvisninger, Break_out, men jeg har altså gjort det slik. Ingen problem å feste jordinga under P-Klip'en og med hjelp av en gammel Ittok-eske + 5-6 nummer av TAS blir det veldig lett å komme til for innvendig service:

Vedlegg

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    Mulig dette ikke er etter Linn's anvisninger, Break_out, men jeg har altså gjort det slik. Ingen problem å feste jordinga under P-Klip'en og med hjelp av en gammel Ittok-eske + 5-6 nummer av TAS blir det veldig lett å komme til for innvendig service:
    Har ikke sett på min egen tråd i det siste da jeg har følgt med på din Keel tråd, men joda det ser jo ut som det går greit slik du har festet den inn. Uansett så blir det bagatell gevinster i forhold til Cirkus kontra Keel ;D

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Har ikke sett på min egen tråd i det siste da jeg har følgt med på din Keel tråd, men joda det ser jo ut som det går greit slik du har festet den inn. Uansett så blir det bagatell gevinster i forhold til Cirkus kontra Keel ;D
    Lyden er nok akkurat den samme om jordinga er festet foran eller bak, men det gjør ihvertfall livet litt lettere for meg å ha den på bakre bolt. Er garantert ikke siste gang Linn havner oppå "set-up" jiggen :)

B

break_out

Gjest
    Har vært uten arm til vinylspilleren min de siste dagene... hvorfor skal jeg komme med etter hvert :) ;D 8) :-X

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    Har vært uten arm til vinylspilleren min de siste dagene... hvorfor skal jeg komme med etter hvert :) ;D 8) :-X
    EKOS SE på gang, og du har levert den til lakkering ;)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    EKOS SE på gang, og du har levert den til lakkering ;)
    Tja, det er jo en av mulighetene. Men jeg kan jo ha funnet et spesialfirma som skal pimpe min Ekos opp med div tweeks, eller kanskje jeg skal prøve meg på en Naim arm eller annen, og er i kontakt med et dreieverksted for tilpassning til keelen ;D.

Kommer tilbake om få dager og da med bilder av "ny" eller ny eller modifisert arm 8)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    break_out skrev:
    ...eller kanskje jeg skal prøve meg på en Naim arm eller annen, og er i kontakt med et dreieverksted for tilpassning til keelen ;D.

Kommer tilbake om få dager og da med bilder av "ny" eller ny eller modifisert arm 8)
    Beste ideen så langt her idag :)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    OK, OK, vi får vente litt, men jeg holder en knapp eller to på at vi vil se noe i titan..... 8)

B

break_out

Gjest
    Vidar P skrev:
    break_out skrev:
    ...eller kanskje jeg skal prøve meg på en Naim arm eller annen, og er i kontakt med et dreieverksted for tilpassning til keelen ;D.

Mvh Vidar P
    Ideen er slett ikke dum og var noe jeg ville undersøkt hadde jeg vært deg. En dreid sak i aluminium burde løst din utfordring med Naim armen.

Om det er det jeg har funnet på vil vise seg innen få dager ;) :-X

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    OK, OK, vi får vente litt, men jeg holder en knapp eller to på at vi vil se noe i titan..... 8)
    Titan på min spiller i svart, vil det se bra ut? ;D

B

break_out

Gjest
    Min Ayon forsterkeren har jeg virkelig fått sansen for. Den har på et vis fått meg til å spille mer, og å gjenoppdage mine plater. Blir et stort savn når jeg nå reiser bort en ukes tid.... :-X

Vedlegg

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Nja, jeg skulle nok alltids klart å levd med en SE på ett svart plinth......

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    break_out skrev:
    Vidar P skrev:
    break_out skrev:

Mvh Vidar P
    Ideen er slett ikke dum og var noe jeg ville undersøkt hadde jeg vært deg. En dreid sak i aluminium burde løst din utfordring med Naim armen.

Om det er det jeg har funnet på vil vise seg innen få dager ;) :-X
    Jeg har antennene ute på Naim-forum; det er vel dømt å dukke opp en løsning før eller senere.

Tror ikke jeg skal prøve meg på noe fjøsmekk selv :)

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Nja, jeg skulle nok alltids klart å levd med en SE på ett svart plinth......
    Kanskje det hadde vært en fin kombo :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn