Break_out sine greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    RoDa

    Gjest
    Spennende med nedgradering!
    Stilrent oppsett du har. :)

    Hva er de hvite boksene i hjørnene? akustikktiltak?

    Mvh
    Rolf
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Sting skrev:
    Virkelig flotte!! Har en gryende plan om å sette opp et anlegg i loftstua og da er Mono Pulse absolutt en het kandidat. Er det lang bestillingstid? Du må rapportere hvordan de oppfører seg videre!
    Leveringstiden for min del var rundt 3-4 uker fra at jeg bestemte meg, til høytalerne var på min dør. En betaler halve prisen ved bestilling og resterende når de blir sendt. Tror nok du ville ha likt dem da de er et funn til prisen. Hadde over en kompis som har høytalere til det dobbelte, han var rimelig imponert.
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Takker :). Joda det går an å glede seg over en nedgradering også om man treffer, men så er det jo deler en til tider savner også fra forrige anlegg.

    Mine klosser i hjørnene er resultatet etter testing med rockwool plater i lytterommet. Jeg vurderte lenge å lage en slik dempning som Valentino har hos seg i taket, men jeg feiget ut. Ved å flytte rundt på platene så fant jeg ut at resultatet var best med plater bak høytalerne hos meg. Men for å kunne ha noe å flytte på så laget jeg meg slike bokser med limte plater av 50 mm rockwool og vanlig vegg isolasjon i kjernen, de gjør en forskjell her hjemme, men jeg vil kanskje utforske dette mer om tiden og lyst slipper til.

    RoDa skrev:
    Spennende med nedgradering!
    Stilrent oppsett du har. :)

    Hva er de hvite boksene i hjørnene? akustikktiltak?

    Mvh
    Rolf
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Har nå spilt over 100 timer på mine Mono Pulse 72A og jeg har ikke blitt mindre fornøyd. Sammenlignet med mine tidligere høytalere Art Deco 10 så har de kanskje en mer direkte bass, mens bassen på ART Deco 10 var mer bredere... på en måde. Vanskelig å sette ord på men uansett mer en smakssak en begrensninger. Bassen i Mono Pulse høytalerne går dypere, enten det eller så er den mer detaljert, vanskelig å si med sikkerhet da jeg ikke har kunnet ha begge høytalersettene samtidig. Mellomtonen i Mono Pulse høytaleren har forbedret seg og er millimeter fra å kunne sidestille seg med ART Deco, men de er ikke helt der. ART Deco var nok litt mer organiske, men det skiller ekstremt lite... alt for lite i forhold til pris. Toppen er for begge høytalerne rimelig like, men faktisk så vil jeg mene at Mono Puls er flinkere på detaljer, mens ART Deco kanskje var mer flinkere på flyt i musikken, igjen en smaksak og ekstremt små forskjeller.

    Kan være at min Ayon Sunrise II forsterker presterer bedre med Mono Pulse, men uansett så er det rått parti i forhold til prisbildet for de to høytalerparene. Mono Pulse er en ekstremt god høytaler, og det uansett om en ser på prisen, og anbefales så klart på det sterkeste!
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Spennende lesning! Virkelig nysgjerrig på lyden av disse, i tillegg er de utrolig stilige. Liker det du skriver om bassen, litt rart egentlig at de kan gå dyperere enn ART Deco men fristende :)
    Størrelsesmessig hadde de nok passet bedre i min stue også..

    Mvh Tom
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Ser at du har fått DS'en i hus, gratulerer med den :).

    At de går dypere i bassen kan like gjerne være min forsterker, da Mono Pulsene virker som en lettere last. Vet at andre eiere av ART høytalerne har ved bruk av kraftigere forsterkeri fått en mer fyldig bass så det ligger nok noe i dette. Du må ikke missforstå meg her, ART høytalerne er fremdeles like gode i mitt hode. Men når en ser på prisdifferansen så står det ikke helt i stil. Jeg har testet ut på egen, og hørt flere gode høytalere på annet Ayon forsterkeri, og det er ikke kun ART høytalerne som prismessig ligger høyt i forhold. Jeg velger å mene at det er Mono Pulse som er et godt kjøp i denne sammenheng, og derfor er ”the odd one out” men det i positiv forstand såklart.

    Tillegg: Hvordan opplever du ART høytalerne, og fortell gjerne litt om Linn Akurat DS når du er i gang :).

    Sting skrev:
    Spennende lesning! Virkelig nysgjerrig på lyden av disse, i tillegg er de utrolig stilige. Liker det du skriver om bassen, litt rart egentlig at de kan gå dyperere enn ART Deco men fristende :)
    Størrelsesmessig hadde de nok passet bedre i min stue også..

    Mvh Tom
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    På tide med en liten oppdatering da min Ayon Sunrise II er solgt til en heldig ny eier. Denne integrerte rørforsterkeren har jeg nå brukt i 4 år, og den har virkelig gitt mange gode musikkopplevelser. Men nå er det bare blitt tiden for å gjøre et bytte og det til en McIntoch MA6900 integrert forsterker. Denne har kun vært i hus noen få dager, men jeg kan allerede si at den gir det jeg har vært ute etter.

    Videre så har jeg fremdeles en Linn LP12 med Ekos II, VdH modifisert Linn Arkiva PU, Lingo 2 og Linn Linto Riaa. CD spiller er en Audio Analogue Paganini 192/24 og den spiller vell og bra når jeg må spille CD’er, men når jeg spiller musikk så er det fremdeles vinyl det spilles mest av. Høytalere er av type MonoPulse 72A og de spiller fremdeles uforskammet bra. Utradisjonellt design på MonoPulse men jeg har alltid likt at form følger funksjon, og i mine øyne så ser de meget bra ut.

    Min HiFi interesse har blitt nedtonet de siste årene, men jeg spiller like mye musikk om ikke mer.
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.247
    Antall liker
    15.407
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    4 år?? Som tiden går!!
    Moro å se at du koser deg fortsatt, det anlegget høres meget kapabelt ut.
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Tiden flyr, men jeg tok vell litt ekstra hardt i… det er vell nærmere 3,5 år en 4, uansett så har det vært en fin fin forsterker å eie. Men HiFi-livet går videre og jeg har en god følelse om at min nyervervelse kommer til å innfri, McIntoch forsterkeren har den deilige pondusen en får med bruk av kraftig forsterkeri på lettdrevne høytalere, en sitter med følelsen av at her er det utømmelig.


    RoDa skrev:
    4 år?? Som tiden går!!
    Moro å se at du koser deg fortsatt, det anlegget høres meget kapabelt ut.
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Meget fornøyd, min "nye" McIntoch MA6900 integrert forsterker ;D ;D
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.164
    Antall liker
    3.997
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig! Kan godt tenke meg at det der er en vellydende kombinasjon.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.247
    Antall liker
    15.407
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Stilig oppsett, strøkent og ryddig!!
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Takker så mye for fine ord om mitt oppsett :). Det er alltid kjekt med nytt utstyr og spesielt når en gjør litt mer spenstige bytter. Kan være at jeg gjør noe mer utover høsten, men ingenting bestemt enda.

    Må HiFi gudene stelle pent med dere alle ;)
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Liten oppdatering

    Her følger en liten oppdatering fra anleggsfronten, har ikke skrevet så mye de siste årene men må jo holde tråden oppdatert. Har spilt på Tannoy Prestige Glenair 15 nå i noen måneder og er meget fornøyd. De spiller stort med flott bass og mer detaljert en jeg trodde de skulle, har alltid vært overbevist om at det er bedre med flere elementer for hver sin tone, men disse spiller bra. Tror nok at disse blir hos meg en god tid fremmover.

    Før denne oppgraderingen så fikk jeg en Piccolo MC head amp, denne var et impuls kjøp, men den har konkurrert ut det meste jeg har hatt i hus så den blir. Det siste bildet er noen koner jeg fikk til min forsterker, her er jeg litt utenfor min egen overbevisning, men dette funker.
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.247
    Antall liker
    15.407
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tok en runde helt tilbake til starten på tråden din, veldig moro å følge oppigjennom.
    Har kun hørt Glenair 10 selv, og med tanke på det har jeg veldig stor tro på at anlegget ditt er satt opp for most pleasing sound. :)

    Lekkert og stilrent som vanlig hos deg, og til og med en liten rag doll på veggen ;)
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Hjemmekontor.jpg



    En av fordelene med å være stengt inne på hjemmekontor er mengden musikk en kan høre om en rigger seg bra til med kontorplassen, ja en sitter litt på siden men en kan jo snu seg litt mot herligheten også til tider. Det ser ut som 2021 også blir hjemme inntil videre, så da er det bare å fortsette å høre på nåværende samling, samt nyervervelser som bokstavelig talt kommer på døren😊. Katten Leo er også på sin faste plass, han er også fornøyd, men foretrekker nok når den rolige musikken spilles.
     

    break_in

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    18
    Corona_23.02.2021.jpg


    I dag fikk jeg en større pakke på døren, et Sounds Of Science Hertz 120x120 print fra Andervik Audio. Kvaliteten på printet er meget bra, så utseende er det ingenting å si på, meget fornøyd. Blir spennende å se om det gjør noe med lyden her oppe på «kontoret» mitt.

    Motivet er fra gate kunstneren Pøbel som holder til ute på Jæren. Jeg tok turen ut og tok bilde av «The Lovers» som befinner seg under jernbanen på Bryne.

    https://no.wikipedia.org/wiki/Pøbel_(writer)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn