Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    stesch skrev:
    Da har jeg avtalt kjøp av en Bryston B-100, ahhhh, ventetiden er alltid laaaaang når man venter på noe nytt. Jeg må innrømme at det som tiltrekker mest med Bryston (som jeg ennå ikke har hørt) er det som sies om byggekvalitet. Jeg gleder meg!
    Stesch
    Gratulerer med et flott produkt.
     

    Bisa

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Innlegg
    23
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei der Brystons venner...

    er det noen av dere som har noen lytteinntrykk av Brystons oppgraderte amper introdusert tidligere i år, tenker da på 4BSST 2 eller 14BSST 2 ? Ser at det begynner å komme 'reviews' i enkelte media som så langt er full av godord av de nye versjonene..!!


    Bisa
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.979
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja, Stetch, gratulerer!
    Jeg var og se på Hegel H200 da jeg skulle velge, var innom Soundgarden hvor de hadde én stående, men jeg beklager, da jeg rørte ved volumenkontrollen var dette ikke et produkt jeg ville kjøpe, det føltes rett og slett ikke som kvalitet. Og nei, beklager, jeg hørte den ikke spille, jeg bare mistet interessen.
    B100 er en verdensklasse integrert du aldrig blir lei av. Og ikke ta feil av denne, det er verdens mest undervurderte forsterker, på tross av stjernetester alle steder.
    En kompis i Asia lånte en Accuphase mens han ventet på et nytt dac kort til B100 og selvom han hadde store forventninger til Accuphasen blev den fort sendt tilbake til eieren.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Bisa skrev:
    Hei der Brystons venner...

    er det noen av dere som har noen lytteinntrykk av Brystons oppgraderte amper introdusert tidligere i år, tenker da på 4BSST 2 eller 14BSST 2 ? Ser at det begynner å komme 'reviews' i enkelte media som så langt er full av godord av de nye versjonene..!!


    Bisa
    Av disse to forsterkerne er det vel egentlig bare 4BSST 2 som er en ny forsterker, 14BSST har vel faktisk vært en SST 2 hele veien !?
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Innmat 4bsst


    Innmat 14bsst, betydelig ryddigere, uten masse ledninger, korte signalbaner osv, altså en sst2

     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    James Tanner v/Bryston om den lydmessige effekten av oppgraderingen:
    "Over the many years we have been doing these updates they tend to be more 'evolutionary' rather than 'revolutionary' (other than the ST to the SST) and the same is true with the SST² (squared).

    It is a bit of a simplification but if I had to put a word on it I would say our goal has been and always will be 'NUETRALITY". Each progression of amplifier has provided a more 'linear' amplification of the input so hopefully customers hear more of what the source is doing."

    De siste versjoner av SST kan dog være SST² uten at de er merket slik - grunnet en overgangsfase i produksjon. SST kjøpt i nov-08 kan være SST² - må sjekkes i hvert tilfelle.

    J.Tanner: 7B SST's with serial numbers starting at "001563" are in fact SST² (squared) versions

    Unntak er for 28B SST - denne er "født som SST²" og er følgelig far/mor til hele denne oppgradringen.
    "the 28B SST was the first of the SST Squared Series and will not and has not changed"
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    limvingen skrev:
    Innmat 14bsst, betydelig ryddigere, uten masse ledninger, korte signalbaner osv, altså en sst2
    Fra bildene over 4B og 14B kan man knapt se om det er en SST² eller SST. 14B er 2 stk 7B (monotrinn) i et chassis. Følgelig er 14B mye høyere enn 4B og får av den grunn en helt annen mekanisk og elektrisk layout mht til plassering av strømforsyning, elektrolytter,kabling etc....

    Hadde vært bedre å se på SST² kontra SST versjonene av hhv 4B og 14B.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hadde vært interessant om noen hadde sammenlignet lyden på SST og SST2.

    Min ST har fortsatt såpass mange leveår igjen (tror jeg har 13 år igjen av garantien) at det sikkert er enda nyere modeller når den er klar for utskifting men jeg er nysgjerrig på forbedringene.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Baard skrev:
    James Tanner v/Bryston om den lydmessige effekten av oppgraderingen:
    "Over the many years we have been doing these updates they tend to be more 'evolutionary' rather than 'revolutionary' (other than the ST to the SST) and the same is true with the SST² (squared).

    It is a bit of a simplification but if I had to put a word on it I would say our goal has been and always will be 'NUETRALITY". Each progression of amplifier has provided a more 'linear' amplification of the input so hopefully customers hear more of what the source is doing."

    De siste versjoner av SST kan dog være SST² uten at de er merket slik - grunnet en overgangsfase i produksjon. SST kjøpt i nov kan være SST² - må sjekkes i hvert tilfelle.

    J.Tanner: 7B SST's with serial numbers starting at "001563" are in fact SST² (squared) versions

    Unntak er for 28B SST - denne er "født som SST²" og er følgelig far/mor til hele denne oppgradringen.
    "the 28B SST was the first of the SST Squared Series and will not and has not changed"
    Takk for oppklaringen Baard!!!
     

    Bisa

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Innlegg
    23
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ref Bryston SST2 oppdateringer, så bekrefter James Tanner følgende endringer på hver modell som følger:

    ''SST2 (SQUARED) MODEL CHANGES JAN 2009'':

    2B SST-2
    NEW POWER SWITCH
    INPUT RF FILTER
    HIGHER INPUT IMPEDANCE
    FULLY BALANCED IN BRIDGED MODE
    LOWER THD AND NOISE

    3B SST-2
    NEW POWER SWITCH AND MICRO SOFT START
    INPUT RF FILTER
    HIGHER INPUT IMPEDANCE
    FULLY BALANCED IN BRIDGED MODE
    LOWER THD AND NOISE

    4B SST-2
    NEW POWER SWITCH AND MICRO SOFT START
    INPUT RF FILTER
    HIGHER INPUT IMPEDANCE
    FULLY BALANCED IN BRIDGED MODE
    LOWER THD AND NOISE

    6B SST-2
    NEW POWER SWITCH AND MICRO SOFT START
    INPUT RF FILTER
    HIGHER INPUT IMPEDANCE
    LOWER THD AND NOISE

    7B SST-2
    NEW POWER SWITCH AND MICRO SOFT START
    INPUT RF FILTER
    HIGHER INPUT IMPEDANCE
    FULLY BALANCED - IN TO OUT
    NEW OUTPUT CHOKES
    NEW TRANSFORMER DESIGN
    LOWER THD AND NOISE

    9B SST-2
    NEW POWER SWITCH AND MICRO SOFT START
    INPUT RF FILTER
    HIGHER INPUT IMPEDANCE
    LOWER THD AND NOISE

    14B SST-2
    NEW POWER SWITCH AND MICRO SOFT START
    INPUT RF FILTER
    HIGHER INPUT IMPEDANCE
    FULLY BALANCED - IN TO OUT
    NEW POWER SUPPLY PCB
    NEW CHASSIS
    NEW TRANSFORMER DESIGN
    REDUCED WIRING
    NEW OUTPUT CHOKES
    LOWER THD AND NOISE

    ----
    mvh Bisa
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    Nyttig oversikt - har et par 7B SST og endringene til SST2 gir ikke grunn til å miste nattesøvnen.

    7B SST-2
    NEW POWER SWITCH AND MICRO SOFT START - ingen lydmessig effekt. Mekanisk og elektrisk oppdatering.

    INPUT RF FILTER - ingen lydmessig endring- har sammenheng et ønske om høyere inngangsimpedans.

    HIGHER INPUT IMPEDANCE - bakgrunnen for å gå mot høyere inng. impedans skjønner jeg ikke - ingen direkte lydmessig sammenheng, men kan bli mer følsom for RCL -balansen mht til interconnect kabler.

    FULLY BALANCED - IN TO OUT - dette er en krests endring og forbedring. Gir bakgrunn for lavere THD og støy.

    NEW OUTPUT CHOKES - oppgadering av zobel filtret - økt stabillitet? Neppe noen lydmessig effekt - eller?

    NEW TRANSFORMER DESIGN - javel

    LOWER THD AND NOISE - bedre data som følge av endringer til fullbalansert krests.

    Dette er bare noen raske og høyst personlige vurderinger - skulle likt å vite bakgrunnen for at de ønsker gå høyere opp i inngangsimpedans. Men det er bare å spørre på Bryston forumet - så får man rast svar.

    Overgang til fullbalansert krests er vel det som hovedsaklig er med på å endre litt på linæriteten og dermed en endring av lydsignaturen - men stort sett synes jeg at endringene er for små til å tenke på utskifting. Jeg sitter i allefall rolig i båten.
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Hei!


    Ser ut til at jeg er på vei inn i klanen... Bryston og store Usher? Hva tror dere, gutta?


    -Y
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke du trår feil med det valget YEL, gratulerer.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.303
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    Må bare hive meg på anbefalingene på Bryston Dac'en , Har hatt den i et halvt års tid nå. Samenlignet med det jeg har hatt tidligere er den bare super naturlig i måten den spiller på . Bruker jeg andre digitale kilder og kobler tilbake til Bryston blir jeg sittende og nikke ," ja , sånn er det det skal låte " 8)
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Anonym skrev:
    Tror ikke du trår feil med det valget YEL, gratulerer.

    Har nesten hentet en 14bsst. Hva tror klanen?

    -Y
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har så absolutt troa :)
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Blir hentet i løpet av uka... Skal kanskje gå i 2-spann med en spectron, når/hvis den kommer tilbake fra el doctore! Er mildt sagt spent. Har jo fått hinsides gode kritikker disse bsst14. Blir spennede å se hvem som drar det lengste strået der...



    -Y
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Da var sst 14 på plass... ;D ;D ;D ;D ;D ;D. åjoda!! Dette blir det se!
    ;D ;D


    -Y
     

    Bisa

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Innlegg
    23
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    . ;D. ;D..Skal ned til uka å hente en 14BSST2 som je har bestillt hos Tor i Torggata... dette blir moro.... ;D ;D 8) 8)


    ...Bisa
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.303
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    Meget spennende :)
    Hadde vært kult om de som nå etterhvert har fått de nye "sst2" seriene i hus ,kom med noen review og bilder av dem 8)
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Noen som vet noe om dacene til Bryston?
    Please.........



    -Y
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    Fikk ingen julegave fra Michael Framer i år - hans test av 7B SST2 i jan. utgaven av Stereophile kom ikke særlig fordelaktig ut for den siste utgaven av 7B synes jeg. Har ikke studer teksten eller kommentarene fra JA men et hastig blikk på oppsummeringen gjør det jo helt klart at bla. Parasound Halo JC-1 er en langt bedre forsterker. Sjelden se slike klare uttalelser.

    Vel, vel vi får studere detaljene i teksten og snuse opp kommenterer fra andre fora rundt forbi...
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    Baard skrev:
    Vel, vel vi får studere detaljene i teksten og snuse opp kommenterer fra andre fora rundt forbi...
    Fant en litt indignert tråd her:
    http://audioaficionado.org/bryston-audio/2935-bryston-7b-sst-2-sq-review.html

    Samt en uttalelse fra Bryston v/James Tanner:
    Everyone is entitled to their own opinion of course but I have to say I found the Stereophile 7B SST² review very perplexing given that the rest of the world has overwhelmingly embraced the 7B SST² as one of the worlds’ great amps.

    ......Sometimes an accurate amplifier (just check out the measurements in the Stereophile review) works against you initially because it does not enhance or exaggerate any specific part of the frequency spectrum.
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet om det er noe spesielt jeg må tenke på før jeg lar min 14B ST bli trigget av en Lyngdorf DPA-1? Lyngdorfen har mini jack trigger ut, mens Bryston har to skruterminaler. Kan det bli veldig farlig om ledningene bytter plass? Jeg ser ikke noen +/- merking på Brystonen

    mvh

    Veleik
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.116
    Antall liker
    22.387
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Baard skrev:
    Baard skrev:
    Vel, vel vi får studere detaljene i teksten og snuse opp kommenterer fra andre fora rundt forbi...
    Fant en litt indignert tråd her:
    http://audioaficionado.org/bryston-audio/2935-bryston-7b-sst-2-sq-review.html

    Samt en uttalelse fra Bryston v/James Tanner:
    Everyone is entitled to their own opinion of course but I have to say I found the Stereophile 7B SST² review very perplexing given that the rest of the world has overwhelmingly embraced the 7B SST² as one of the worlds’ great amps.

    ......Sometimes an accurate amplifier (just check out the measurements in the Stereophile review) works against you initially because it does not enhance or exaggerate any specific part of the frequency spectrum.
    Ikke uten grunn at jeg gir beng i det meste av utstyrslyrikken hos Stereophile også... Målebenken til JA er langt mer interessant, ja.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Ikke uten grunn at jeg gir beng i det meste av utstyrslyrikken hos Stereophile også... Målebenken til JA er langt mer interessant, ja.
    Ja - får lære meg å tolke målinger bedre. "Fag-prosa" kan være vankelig å forholde seg til. Skulle ønske noen på HFS kunne lage en FAQ rundt de standard målinger som blir tatt på forsterkere og HT.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    veleik skrev:
    Hei noen som vet om det er noe spesielt jeg må tenke på før jeg lar min 14B ST bli trigget av en Lyngdorf DPA-1? Lyngdorfen har mini jack trigger ut, mens Bryston har to skruterminaler. Kan det bli veldig farlig om ledningene bytter plass? Jeg ser ikke noen +/- merking på Brystonen

    mvh

    Veleik
    Iflg. manualen takler Bryston både AC og DC signal på 4-12V, derfor ingen +/- merking.

    Sjekk manualen som ligger på:
    http://bryston.com/BrystonSite05/pdfs/SSTAmplifiers/14Bsst_MANUAL_20061026.pdf
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.247
    Antall liker
    4.559
    Torget vurderinger
    1
    Baard skrev:
    Valentino skrev:
    Ikke uten grunn at jeg gir beng i det meste av utstyrslyrikken hos Stereophile også... Målebenken til JA er langt mer interessant, ja.
    Ja - får lære meg å tolke målinger bedre. "Fag-prosa" kan være vankelig å forholde seg til. Skulle ønske noen på HFS kunne lage en FAQ rundt de standard målinger som blir tatt på forsterkere og HT.
    Alternativet er den «umulige» «vitenskapen» å tolke hifiskribenter og hifi-lyrikk. Michael Fermer ser ofte ut til å like utstyr som er ganske langt fra «nøytralt», dvs ting med en «definert» «sound».

    mvh
    KJ
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Baard, mange takk!

    Veleik

    edit: Så om jeg forstår deg rett trenger jeg ikke tenke på å få ledningene i "riktig" hull, det spiller ingen rolle?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    External control voltage power up ( Local/External switch & Interface Connector)? To power-up the SST amplifier using an external control voltage:
    1) Supply a 4v to 12v A/C or DC control voltage to the ‘IN’ terminals of connector .
    2) Use paired wire of 22 to 18 gage sufficient in length between the source device and the SST amplifier.
    3) Set slide switch to “External”. The amplifier will now power-up only when the control
    voltage is present (on).
    ---------------------------------------------------------------------------------
    2-ledninger termineres i hvert sitt hull/pinne i "in-seksjonen" på konnektoren - kan desverre ikke forklare det annerledes. Kanskje andre kan bidra - KJ, er du der?
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Hei Baard, det er ikke meningen å være ualminnelig tungnem, men jeg er bare litt redd for å kortslutte noe. Jeg har blitt sikrere og sikrere på at det ikke spiller noen rolle hvilken ledning som går i hvilket hull, bare det går til "in".

    Tusen takk for hjelpen

    Veleik
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.187
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    1
    Bare hyggelig være til hjelp - greit ta en runde til for sikkerhetsskyld. Lykke til!
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Har BDA-1 på heimlån no og det kan tenke seg at eg blir ein ven om litt. Låter knall ihvertfall.

    Får sjå.

    TAF
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.979
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    KJ skrev:
    Baard skrev:
    Valentino skrev:
    Ikke uten grunn at jeg gir beng i det meste av utstyrslyrikken hos Stereophile også... Målebenken til JA er langt mer interessant, ja.
    Ja, vi husker jo Michael Fremer sin kanon test av KR Enterprises sin amp. Han sagde det var verdens beste, uansett pris.
    Etter måling av forsterkeren blev den klassifiset som defekt, data oppfylte ikke engang Philips sin antikke hifi norm, utgangseffekt der skulle være over 100 watt var 18 watt osv osv. Husker ikke detaljene men det var veldig suspekt.
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Melder meg inn som lykkelig eier av Bryston 14B SST2 og BP26 :)
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    449
    Antall liker
    160
    Sted
    Nes Romerike
    Gratulerer. God lyd og stort potensiale for opplevelsesrike lydtrykk står for døren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn