Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Kjører for tiden på Audio Physics Scorpio II, Cary digitalkilde, Michell/Lyra analog. Ikke noe i veien med kvaliteten på verken lyden eller lydtrykket :)

    Regner som vanlig med laang innspillingstid på de nye komponentene :(

    /Tor
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    451
    Antall liker
    164
    Sted
    Nes Romerike
    Tok ikke akkurat tiden på mine Bryston komponenter ang innspilling, men følte ikke at det kunne dreie seg om 100vis av timer. Ulempen for meg var at jeg ikke hadde 'den rette' cd spilleren på tidspunktet Brystonsettet ble stablet inn og syntes nok da at fundamentet i bunn ikke var helt på topp. Cary spilleren rettet opp dette, men da hadde ampene allerede fått noen hundre timer da. Noen ganger skulle det vært artig og tatt alle komponenten komplett man har pr idag og sammenlignet med et tilsvarende nytt.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.482
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    wivel skrev:
    Kjører for tiden på Audio Physics Scorpio II, Cary digitalkilde, Michell/Lyra analog. Ikke noe i veien med kvaliteten på verken lyden eller lydtrykket :)
    Gratulerer med nyervervelsen. AP og Bryston fungerer fint sammen etter mine ører :)

    OU812
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    geirf2 skrev:
    Tok ikke akkurat tiden på mine Bryston komponenter ang innspilling, men følte ikke at det kunne dreie seg om 100vis av timer. Ulempen for meg var at jeg ikke hadde 'den rette' cd spilleren på tidspunktet Brystonsettet ble stablet inn og syntes nok da at fundamentet i bunn ikke var helt på topp. Cary spilleren rettet opp dette, men da hadde ampene allerede fått noen hundre timer da. Noen ganger skulle det vært artig og tatt alle komponenten komplett man har pr idag og sammenlignet med et tilsvarende nytt.
    Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)

    /Tor
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    wivel skrev:
    Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)

    /Tor
    Aha!!! Du som tok den store potten nettopp....? ;)

    Kos deg med lyden som er og så får innspillingen av komponenter og hode gå sin gang mens du hører på musikk.
    (Bare gjøre opmerksom på at Bryston kjører sine amper en del timer før de sendes ut)
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    emotikon skrev:
    wivel skrev:
    Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)

    /Tor
    Aha!!! Du som tok den store potten nettopp....? ;)

    Kos deg med lyden som er og så får innspillingen av komponenter og hode gå sin gang mens du hører på musikk.
    (Bare gjøre opmerksom på at Bryston kjører sine amper en del timer før de sendes ut)
    Hadde det enda vært så vel :( Storkoser meg allerede :)

    /Tor
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    wivel skrev:
    emotikon skrev:
    wivel skrev:
    Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)

    /Tor
    Aha!!! Du som tok den store potten nettopp....? ;)

    Kos deg med lyden som er og så får innspillingen av komponenter og hode gå sin gang mens du hører på musikk.
    (Bare gjøre opmerksom på at Bryston kjører sine amper en del timer før de sendes ut)
    Hadde det enda vært så vel :( Storkoser meg allerede :)

    /Tor
    Lover bra bare ved å gjøre det :)
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Oppdatering følger:

    Etter finjustering av høyttalerne har jeg nå oppnådd det jeg mener er et meget godt lydbilde. Scorpioene står nå snaue halvannen meter (baffel) fra frontvegg og litt under meteren fra sideveggene med en ørliten toe-in. Resultatet er fjellstø og kollosal bass, også på lave lyttenivåer, og en meget behagelig mellomtone/diskant og 3D-følelse av dimensjoner. Kan ikke si annet enn at Bryston-riggen spiller fletta av Hegel, selv om også disse ga god lyd fra seg.

    Det som gjenstår nå er noe mer demping av furterommet, og på sikt en ombygning/utvidelse. Så langt er jeg veldig fornøyd, kan neppe bli noe dårligere fremover :)

    /Tor
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    I dag byttet jeg fra RCA-signalkabler til XLR i mitt anlegg nr. 1 i stuen - og synes at Bryston+ProAc plutselig blomstret opp og spilte i en annen divisjon. For min del har jeg, så langt, bare hørt små forskjeller ved kabelbytte - så jeg jeg holder en knapp på at min opplevelse først og fremst skyldes overgangen til balanserte kabler. Er det noen som har tilsvarende erfaring - at Bryston skulle låte klart bedre ved balansert drift - eller er det virkelig kabelmagi på et høyere nivå?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.241
    Antall liker
    885
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    I dag byttet jeg fra RCA-signalkabler til XLR i mitt anlegg nr. 1 i stuen - og synes at Bryston+ProAc plutselig blomstret opp og spilte i en annen divisjon. For min del har jeg, så langt, bare hørt små forskjeller ved kabelbytte - så jeg jeg holder en knapp på at min opplevelse først og fremst skyldes overgangen til balanserte kabler. Er det noen som har tilsvarende erfaring - at Bryston skulle låte klart bedre ved balansert drift - eller er det virkelig kabelmagi på et høyere nivå?
    Hei - hvilke lengder signalkabel er det snakk om?

    Jeg holder meg bevisst til XLR der jeg har mulighet, gitt den balanserte forbindelsen er implementert på en fornuftig måte. Det vet man selvfølgelig ikke så mye om, men enkelte produsenter er bedre enn andre i så måte.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg byttet fra 3m RCA til 3m XLR - fra forforsterker til monoblokkene mine. Et helt annet sting i anlegget nå - det er det ingen tvil om.

    Det sies jo at en del andre forsterkere - særlig nevnes vel Electrocompaniet i denne sammenhengen - fortrinnsvis bør kjøres balansert. men jeg har aldri hørt noen si dette om Bryston.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    ...
    Det sies jo at en del andre forsterkere - særlig nevnes vel Electrocompaniet i denne sammenhengen - fortrinnsvis bør kjøres balansert. men jeg har aldri hørt noen si dette om Bryston.
    Det er jo et par-tre faktorer som kan spille inn:

    1) evt kvalitetsforskjell på «signalkilden» mellom bal. og ubal.
    2) evt støy som gir fordeler ved bal.
    3) evt kvalitetsforskjell på innganegn på bryston mellom bal. og ubal.

    På SST serien (dvs nødvendigvis ikke SST2, da Bryston ikke har publisert skjema for SST2) er det ikke noe ekstra kretsleøp for bal. eller ubal. Begge inngangene bruker det samme forsterkertrinnet/-kretsløpet. Det kan evt være et spørsmål om inngangstrinnet på Bryston likevel oppfører seg forskjellig mellom bal. og ubal, særlig mht forvregning, men dette bør vanligvis under god kontroll. I alle tilfeller vil en balansert ingang undertrykke forvregning av lik orden (2. harm., 4. ham etc.) fra kilden.

    EDIT det var 4B SST jeg kikket på og ekstrapolerte derifra.

    mvh
    KJ
     
    T

    tst

    Gjest
    Jeg har en 4B SST og lurer på å oppgradere til 7B SST. Vil dette være vært mellomlegget? Går de å bruke på 10A kurs?
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Tst skrev:
    Jeg har en 4B SST og lurer på å oppgradere til 7B SST. Vil dette være vært mellomlegget? Går de å bruke på 10A kurs?
    Marginal forskjell mellom 4B SST og 7B SST. Ville nok sørget for å få aller siste utgave av 7B SST-2 og
    byttet til 16 A. Har selv 28B SST. Den ligger i en adskillig høyere divisjon - og må ha 16A minimum.
    Mvh
     

    Bisa

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Innlegg
    23
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tst skrev:
    Jeg har en 4B SST og lurer på å oppgradere til 7B SST. Vil dette være vært mellomlegget? Går de å bruke på 10A kurs?
    Jeg mener det er absolutt verdt å oppgradere til de nye 7B SST2 eller evt. 14B SST2 i forhold til 4B SST.
    Gikk selv til 14B SST2 for noen måneder siden og ble mektig imponert i forhold til en 4B SST som je hadde hatt før... Tror ikke du kommer til å angre gitt at du har andre komponenter og høyttalere som holder følge..

    mvh Børge
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    451
    Antall liker
    164
    Sted
    Nes Romerike
    14B er knall, men jeg penser innpå det igjen. Spiller du i godt driv med tungdrevne høyttalere får du et kjøleproblem med mindre den står helt åpent for seg selv på gulvet. For min del blir det 7B el 28B neste gang nettopp pga dette. 14B ellers har nok krefter.
     

    unison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Innlegg
    426
    Antall liker
    58
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    geirf2 skrev:
    14B er knall, men jeg penser innpå det igjen. Spiller du i godt driv med tungdrevne høyttalere får du et kjøleproblem med mindre den står helt åpent for seg selv på gulvet. For min del blir det 7B el 28B neste gang nettopp pga dette. 14B ellers har nok krefter.
    Hva med 2 stk. 4b sst bro kobblet som mono blokk, det må vel duge til magnepan?
     
    T

    tst

    Gjest
    Jeg tror jeg går for en 4B SST i tillegg til den jeg har. Da kan jeg prøve brokoblet eller biamping ( en til toppen og en til bunn). Men er det stor forskjell på C modellen og 2 (den nyeste). Jeg har C.
     
    T

    tst

    Gjest
    Da har jeg byttet 4B SST C til 7B SST og det er en meget stor forbedring i dynamikk og mer lettflytende lyd. Jeg trodde det ble 7B SST C jeg fikk, men det ble et eldre sett SST. Hvor mye er vanlig bruktpris disse?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.747
    Antall liker
    17.482
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tst skrev:
    Da har jeg byttet 4B SST C til 7B SST og det er en meget stor forbedring i dynamikk og mer lettflytende lyd. Jeg trodde det ble 7B SST C jeg fikk, men det ble et eldre sett SST. Hvor mye er vanlig bruktpris disse?
    Gratulerer Tst :) Interesant det du skriver om oppgraderingen, men det setter griller i hodet på en, huff :)

    OU812
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    ou812rh skrev:
    Tst skrev:
    Da har jeg byttet 4B SST C til 7B SST og det er en meget stor forbedring i dynamikk og mer lettflytende lyd. Jeg trodde det ble 7B SST C jeg fikk, men det ble et eldre sett SST. Hvor mye er vanlig bruktpris disse?
    Gratulerer Tst :) Interesant det du skriver om oppgraderingen, men det setter griller i hodet på en, huff :)

    OU812
    Jeg holder fristelsen i sjakk med det enkle faktum at jeg ikke har plass til noe slikt som Tst har skaffet seg.
     
    T

    tst

    Gjest
    Kanskje jeg returnerer de igjen og får 2stk. 4B SST C isteden? Biamping eller brokobling?
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Vel,

    nå har jeg hatt comboen i over en måned, og kan ikke si annet at jeg er mer enn fornøyd. Jeg har også erfart at Bryston trenger innspilling selv om de har blitt kjørt et antall timer på fabrikken. Tor på Lyric har nok rett, lyden trer først frem i sin fylde etter noen hundre timer.

    Konklusjon: Jeg er mer enn happy, kona har intet i mot at jeg stadig vekk rusler en tur til furtebua - kan man egentlig be om mer?

    /Tor
     

    hgjerde

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2004
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Nå er 28 B blokkene inspillt og det er fryd og gammen i stua :) Meget rytmiske med driv og heller mot rør i klangen. Røsker liv i de vanskeligste høttalere.

    NB: har lagt opp egen kurs og dyre power kabler, et must begge deler !!
    ::)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    hgjerde skrev:
    Nå er 28 B blokkene inspillt og det er fryd og gammen i stua :) Meget rytmiske med driv og heller mot rør i klangen. Røsker liv i de vanskeligste høttalere.

    NB: har lagt opp egen kurs og dyre power kabler, et must begge deler !!
    ::)
    Jeg solgte min Cardas Powerkabel for jeg klarte ikke å høre forskjell mellom den og en standard strømkabel på min 4B ST....
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    hgjerde skrev:
    Nå er 28 B blokkene inspillt og det er fryd og gammen i stua :) Meget rytmiske med driv og heller mot rør i klangen. Røsker liv i de vanskeligste høttalere.

    NB: har lagt opp egen kurs og dyre power kabler, et must begge deler !!
    ::)
    Grattis med et meget potent anlegg. Må du ha 16 amp kurs?

    /Tor
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Får vel slenge meg med her på tråden ettersom jeg kjører både Bryston BDA-1 og B-100 SST. Strålende fornøyd selvsagt :)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    niels skrev:
    Skjønner du er fornøyd. Hvilke høyttalere bruker du?
    Benytter Dynaudio Focus 140. Sitter i leilighet så holder meg unna gulvstående... Aldri hørt mer lyd ut av de enn det er nå :)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Bryston kommer med nettverksspiller :)
    BRYSTON BDP-1

    Ligger litt info om den rundt om kring på forumer. Har ikke DAC innebygd, men ment å team'e opp mot BDA-1.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Sober skrev:
    Bryston kommer med nettverksspiller :)
    BRYSTON BDP-1

    Ligger litt info om den rundt om kring på forumer. Har ikke DAC innebygd, men ment å team'e opp mot BDA-1.
    Forum i flertall blir fora.

    Utover det - skal den bli en Sonos/Squeezebox/ sett inn navn på andre-killer? Uten DAC? Hadde de nå endelig slått disse to sammen..
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.016
    Antall liker
    1.349
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Etter det jeg har lest er der noen haker ved denne Bryston, album art er der ikke bl.a., men det er der jo heller ikke på SB3 som jeg bruker nå.
    iPhone som fjernkontroll?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    ja eller noe sånt, pc osv. Den skal spille ræva av squeezebox'n jeg bruker nå før det blir interesant... Blir jo samme greia som Linn har, bare uten DAC.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn