emotikon
Æresmedlem
Grattiswivel skrev:Melder meg inn som lykkelig eier av Bryston 14B SST2 og BP26
Hvilke høytalere skal masseres av denne komboen?
Grattiswivel skrev:Melder meg inn som lykkelig eier av Bryston 14B SST2 og BP26
Gratulerer med nyervervelsen. AP og Bryston fungerer fint sammen etter mine ørerwivel skrev:Kjører for tiden på Audio Physics Scorpio II, Cary digitalkilde, Michell/Lyra analog. Ikke noe i veien med kvaliteten på verken lyden eller lydtrykket
Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)geirf2 skrev:Tok ikke akkurat tiden på mine Bryston komponenter ang innspilling, men følte ikke at det kunne dreie seg om 100vis av timer. Ulempen for meg var at jeg ikke hadde 'den rette' cd spilleren på tidspunktet Brystonsettet ble stablet inn og syntes nok da at fundamentet i bunn ikke var helt på topp. Cary spilleren rettet opp dette, men da hadde ampene allerede fått noen hundre timer da. Noen ganger skulle det vært artig og tatt alle komponenten komplett man har pr idag og sammenlignet med et tilsvarende nytt.
Aha!!! Du som tok den store potten nettopp....?wivel skrev:Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)
/Tor
Hadde det enda vært så vel Storkoser meg alleredeemotikon skrev:Aha!!! Du som tok den store potten nettopp....?wivel skrev:Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)
/Tor
Kos deg med lyden som er og så får innspillingen av komponenter og hode gå sin gang mens du hører på musikk.
(Bare gjøre opmerksom på at Bryston kjører sine amper en del timer før de sendes ut)
Lover bra bare ved å gjøre detwivel skrev:Hadde det enda vært så vel Storkoser meg alleredeemotikon skrev:Aha!!! Du som tok den store potten nettopp....?wivel skrev:Glad for at det ikke tar hundrevis av timer med innspilling.... selv om tid og penger er det eneste jeg har nok av 8)
/Tor
Kos deg med lyden som er og så får innspillingen av komponenter og hode gå sin gang mens du hører på musikk.
(Bare gjøre opmerksom på at Bryston kjører sine amper en del timer før de sendes ut)
/Tor
Hei - hvilke lengder signalkabel er det snakk om?Ulf-B skrev:I dag byttet jeg fra RCA-signalkabler til XLR i mitt anlegg nr. 1 i stuen - og synes at Bryston+ProAc plutselig blomstret opp og spilte i en annen divisjon. For min del har jeg, så langt, bare hørt små forskjeller ved kabelbytte - så jeg jeg holder en knapp på at min opplevelse først og fremst skyldes overgangen til balanserte kabler. Er det noen som har tilsvarende erfaring - at Bryston skulle låte klart bedre ved balansert drift - eller er det virkelig kabelmagi på et høyere nivå?
Det er jo et par-tre faktorer som kan spille inn:Ulf-B skrev:...
Det sies jo at en del andre forsterkere - særlig nevnes vel Electrocompaniet i denne sammenhengen - fortrinnsvis bør kjøres balansert. men jeg har aldri hørt noen si dette om Bryston.
Marginal forskjell mellom 4B SST og 7B SST. Ville nok sørget for å få aller siste utgave av 7B SST-2 ogTst skrev:Jeg har en 4B SST og lurer på å oppgradere til 7B SST. Vil dette være vært mellomlegget? Går de å bruke på 10A kurs?
Jeg mener det er absolutt verdt å oppgradere til de nye 7B SST2 eller evt. 14B SST2 i forhold til 4B SST.Tst skrev:Jeg har en 4B SST og lurer på å oppgradere til 7B SST. Vil dette være vært mellomlegget? Går de å bruke på 10A kurs?
Hva med 2 stk. 4b sst bro kobblet som mono blokk, det må vel duge til magnepan?geirf2 skrev:14B er knall, men jeg penser innpå det igjen. Spiller du i godt driv med tungdrevne høyttalere får du et kjøleproblem med mindre den står helt åpent for seg selv på gulvet. For min del blir det 7B el 28B neste gang nettopp pga dette. 14B ellers har nok krefter.
Gratulerer Tst Interesant det du skriver om oppgraderingen, men det setter griller i hodet på en, huffTst skrev:Da har jeg byttet 4B SST C til 7B SST og det er en meget stor forbedring i dynamikk og mer lettflytende lyd. Jeg trodde det ble 7B SST C jeg fikk, men det ble et eldre sett SST. Hvor mye er vanlig bruktpris disse?
Jeg holder fristelsen i sjakk med det enkle faktum at jeg ikke har plass til noe slikt som Tst har skaffet seg.ou812rh skrev:Gratulerer Tst Interesant det du skriver om oppgraderingen, men det setter griller i hodet på en, huffTst skrev:Da har jeg byttet 4B SST C til 7B SST og det er en meget stor forbedring i dynamikk og mer lettflytende lyd. Jeg trodde det ble 7B SST C jeg fikk, men det ble et eldre sett SST. Hvor mye er vanlig bruktpris disse?
OU812
Jeg solgte min Cardas Powerkabel for jeg klarte ikke å høre forskjell mellom den og en standard strømkabel på min 4B ST....hgjerde skrev:Nå er 28 B blokkene inspillt og det er fryd og gammen i stua Meget rytmiske med driv og heller mot rør i klangen. Røsker liv i de vanskeligste høttalere.
NB: har lagt opp egen kurs og dyre power kabler, et must begge deler !!
:
Grattis med et meget potent anlegg. Må du ha 16 amp kurs?hgjerde skrev:Nå er 28 B blokkene inspillt og det er fryd og gammen i stua Meget rytmiske med driv og heller mot rør i klangen. Røsker liv i de vanskeligste høttalere.
NB: har lagt opp egen kurs og dyre power kabler, et must begge deler !!
:
Benytter Dynaudio Focus 140. Sitter i leilighet så holder meg unna gulvstående... Aldri hørt mer lyd ut av de enn det er nåniels skrev:Skjønner du er fornøyd. Hvilke høyttalere bruker du?
Nydeligt system.Sober skrev:Benytter Dynaudio Focus 140. Sitter i leilighet så holder meg unna gulvstående... Aldri hørt mer lyd ut av de enn det er nåniels skrev:Skjønner du er fornøyd. Hvilke høyttalere bruker du?
Forum i flertall blir fora.Sober skrev:Bryston kommer med nettverksspiller
BRYSTON BDP-1
Ligger litt info om den rundt om kring på forumer. Har ikke DAC innebygd, men ment å team'e opp mot BDA-1.