Det er Placid jeg driver og justerer på, ja.
Jeg har en eldre Placid (2.0.1) som forsyner DAC-kortet. Shunt-strømmen lå på 13mA, antakelig fordi jeg ikke har sjekket den på en god stund. Jeg kan ikke huske at jeg sjekket den selv etter installasjon av Tridents for første gang, så det kan godt være årsaken - at jeg har puttet inn Tridents som suger mer strøm uten å justere Placid tilsvarende. Nå er det justert opp til 60mA.
Så det kan godt hende det er min egen feil, men uansett vil jeg sjekke disse verdiene litt oftere i fremtiden.
Når det gjelder spenningen, pleide jeg å kjøre med 5,25V til DAC-kortet tidligere, da det var maksimale anbefalte verdi. Denne er nå økt til 5,75V fordi jeg antar mer trøkk er bedre (og mer lys i LED-ene!), og Russ White har skrevet at det med ny AVCC og nye Tridents er helt ok å kjøre opp til 6V.
Jeg lar det være 0,25V slækk der da spenningen typisk er høyest når DAC-en skrus på kald, for deretter å falle litt - jeg gidder ikke risikere at den kjører for høyt den første timen og skader regulatorene på DAC-kortet.
Bypass-kondensator (hos meg 47uF 35V Elna Cerafine) ble påmontert den nye AVCC-en før første gangs bruk, da dette er en tweak jeg ikke vil være foruten.
Noen som har noen synspunkter/erfaringer ift. om høyere forsyningsspenning til DAC-kortet (6V vs. 5V) gir noe utslag i lyden?