BUFFALO II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler alle som har Buffalo II og bytte ut Tridents og AVCC til de nyeste versjonene. Merkbart løft lydmessig.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Da har du et spenningsfall på 0,2v og når den er varm er spenningen kanskje ikke mere en 5,4 til 5,5v. men det har kanskje ikke så mye betydning?

    Med last ligger spenningen på 5.60v ( kald ). Uten last 5.80v. Gidder ikke plukke den ut av racket for å måle den varm. Ifølge tpa ligger spenningen litt lavere nå den er varm. Det viktige er jo at spenningen ikke overskrider 6v.
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.173
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Denne tråden skal omhandle Buffalo dac. Drossel kan starte sin egen tråd med sine egne kreasjoner :(
    -m
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Madman du har selvfølgelig ret. Var så begejstret fordi den virkede efter ugers ombygning med nogle alvorlige problemer undervejs. Buffalo er en kanon dac men ikke den eneste ene. Det er jo også implementeringen det gælder. Russ og Brian træffer kompromier indimellem .
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Hey nogen som kan kontrolere om jeg har sat flatkabelet rigtigt i ? På forhånd tak. ;)



    Billede Olymus 046.jpg
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Det var litt av en innretning - men hva skuer jeg; Muse BP-kondensatorer på Trident-ene og FG på AVCC? Er det MKT 1822 du har brukt for de keramiske?

    Gjetter basert på farge her -

    2) Hva er bøylen over de ubrukte pin-ene på AVCC? Og hvorfor tar du jord til utgangstrinnet fra AVCC gnd?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Det var litt av en innretning - men hva skuer jeg; Muse BP-kondensatorer på Trident-ene og FG på AVCC? Er det MKT 1822 du har brukt for de keramiske?

    Gjetter basert på farge her -

    2) Hva er bøylen over de ubrukte pin-ene på AVCC? Og hvorfor tar du jord til utgangstrinnet fra AVCC gnd?
    Du har ret langt af vejen . De gule er Tantaler . Bøjlen er input for forsyningen til AVCC. Det hvide kabel er 3,5 v fra AVCC til hver kanal på udgangstrinnet. Via en spændingsdeler bliver det 1,75 V . Skal bruges i denne I/V . Ellers kører det på +/-20 V og lyder himmelvidt bedre end det Crap Twisted Pear har lavet. Er baseret på en Hiraga konstruktion. Bruger ikke parallele Jfets/transistorer ( med høj onmodstand) men ultra ens/like Bipolare med meget lav on modstand. Kredsløbet har meget lavere støy og forvrængning.

    Jeg fik ikke svar på spørgsmålet. Fandt Databladet på Comparatoren Max 9201 for at være sikker på orienteringen af kabelet da jeg ikke stoler på de TPA gutter.

    Denne dac er ikke til mig og jeg ville ikke bruge mine BG til den. Muse kondensatorer regner jeg for at være meget dårlige så kanskje lyttetesten vil få mig til å skifte dem.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.707
    Antall liker
    103.567
    Torget vurderinger
    23
    Så blev der jul i år også.... :cool:

    jul.jpg


    Hva er dette godt for, Drossel?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.183
    Antall liker
    10.720
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Først fjerner man plasten på kondisene. Så "tuller" man det inn i silketråd (også for isolasjon da metallkappen gjerne fører strøm). Så pøser man på med jomfruelig kaldpresset linolje. Alt i den "Duelundske" ånd..
    Låter bra - må vite.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.707
    Antall liker
    103.567
    Torget vurderinger
    23
    Først fjerner man plasten på kondisene. Så "tuller" man det inn i silketråd (også for isolasjon da metallkappen gjerne fører strøm). Så pøser man på med jomfruelig kaldpresset linolje. Alt i den "Duelundske" ånd..
    Låter bra - må vite.
    Jo, men kunne man ikke jobbet svart i den medgåtte tiden i steden - og kjøpt et oppegående ferdig produkt? :rolleyes: Eller er det "tweakingen" som er selve greia? Hobbyen liksom? Kjøper i såfall det argumentet.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.355
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    håper tråden kun er farget med naturlige fargestoffer.......
    jeg foretrekker å få på plass de store linjer før jeg går inn i strikk & binders modus for å hente ut siste dråpen
    men det er meg.....
    mvh
    Leif
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.058
    Antall liker
    2.857
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Litt vansklig å se dimensjoner av bildet: hvor lang er flatkabelen her?
    vedr skiftene av kondensatorer: er dette gjort sytematisk lytt bytt lytt behold eller forkast, sammen liknet med identisk utgangspunktet underveis ?


    Jeg er nysgjerrig på hvor metodisk du har gått frem her ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.355
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det tar lang tid
    alle loddinger må være like gode
    tråden må være viklet like stramt for å dempe samme frekvenser.....
    bla
    bla
    bla
    jeg tviler
    det ville tatt flere år å teste metodisk på den måten
    BG tar inntil 800 timer å spille inn...dvs 30døgn!
    mvh
    Leif
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    håper tråden kun er farget med naturlige fargestoffer.......
    jeg foretrekker å få på plass de store linjer før jeg går inn i strikk & binders modus for å hente ut siste dråpen
    men det er meg.....
    mvh
    Leif
    De store linier LMC ? Forklar endelig hvad du mener. Vil gerne lære !

    Til sluket : der er ikke arbejde i Danmark til folk over 55.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.355
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg synes og det er gøy med tweaking, men legger først alle ressurser inn på hovedelementene som HT , amper rom etc
    så begynner jeg å jage marginer med sølv i bomull, ben, stativer, komponenter etc
    mvh
    Leif
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Litt vansklig å se dimensjoner av bildet: hvor lang er flatkabelen her?
    vedr skiftene av kondensatorer: er dette gjort sytematisk lytt bytt lytt behold eller forkast, sammen liknet med identisk utgangspunktet underveis ?


    Jeg er nysgjerrig på hvor metodisk du har gått frem her ?
    Du har helt ret. Jeg er også ked af den er så lang. Nu er det altså digitalt og ikke helt så sårbart. Afgjort plads til forbedringer. Er det ikke bare 6 ledninger der reelt er bruk for ?

    Mener det er vigtigere at analoge ledninger er korte. Den anlogdel kommer på print hvor Buffaloen kan monteres ligesom på Legato. Dette er prototyper. Exsperimenter blev foretaget for at finde rigtige modstandsværdier.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    jeg synes og det er gøy med tweaking, men legger først alle ressurser inn på hovedelementene som HT , amper rom etc
    så begynner jeg å jage marginer med sølv i bomull, ben, stativer, komponenter etc
    mvh
    Leif
    Jamen kære Leif den del af det har jeg på plads for længe siden . Jeg har de højttalere som bliver de endelige. Der er for 200.000 kr. delefilterkomponenter f.eks.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Leif jeg kunne uden tvivl få endnu bedre højttalere men på et tidspunkt må der sættes stop. Ham som skal have denne dac har ikke engang højttalere nu. Skal selv bygge og jeg tror ikke de har evnerne.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Litt vansklig å se dimensjoner av bildet: hvor lang er flatkabelen her?
    vedr skiftene av kondensatorer: er dette gjort sytematisk lytt bytt lytt behold eller forkast, sammen liknet med identisk utgangspunktet underveis ?


    Jeg er nysgjerrig på hvor metodisk du har gått frem her ?
    Du har helt ret. Jeg er også ked af den er så lang. Nu er det altså digitalt og ikke helt så sårbart. Afgjort plads til forbedringer. Er det ikke bare 6 ledninger der reelt er bruk for ?

    Mener det er vigtigere at analoge ledninger er korte. Den anlogdel kommer på print hvor Buffaloen kan monteres ligesom på Legato. Dette er prototyper. Exsperimenter blev foretaget for at finde rigtige modstandsværdier.
    Tak for spanking :):):) fik reduseret ribbon kabelet med 30 %. Endnu et stik gik i stykker. Ikke lette at få af igen.
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Interessant - så analogdelen i DAC-en det var bilde av vil bli tilgjengelig på print, så man kan bygge den selv? Si fra hvis det er behov for betatestere - er som vanlig nysgjerrig på mulige lydforbedringer :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Der er klasse forskell på denne og Legato. Min ven er desværre ikke den hurtigste så det bliver nok først om et par måneder. Utlægget til Printene er altså sendt til et firma som skal lave dem.
    Jeg har ingen ide om pris osv. Min Buffalo er hos en som skifter Hifi hyppigt. Han siger min dac er verdensklasse. (Sæt ikke lyset under en skæppe !) :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.355
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det sa de da cd-kom for 30 år siden og...perfect sound forever
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.058
    Antall liker
    2.857
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    "det sa de da cd-kom for 30 år siden og...perfect sound forever"

    En av de større lyd aha opplevelsene jeg har hatt, var hos lmc da en medbrakt cd ble gjengitt først fra cd spiller og så som rippet via buffalo....
    har aldri spillt så lite musikk som i ukene etter at jeg var der....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.355
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sunt med en tankevekker innimellom
    det sikrer fremdrift på lang sikt
    alt de som bare kaster inn håndkledet og gir opp
    mvh
    Leif
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    det sa de da cd-kom for 30 år siden og...perfect sound forever
    ;) Sund skepsis LMC ! Nu lover jeg ikke mere end jeg kan holde i DETTE tilfælde. Nu er dette ikke en salgs tale. Kommer ikke til at tjene en klink på det. Min analogdel har en Sonic Labs 995 Discret opamp ( bliver varm er klasse A ) efter I/V da jeg gerne vil trække lave impedanser. Har sat den ned til 4,7 kohm i mine power amps.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.355
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvorfor vil du gjerne trekke lave impedanser?
    VELDIG interessant Sonic Image Labs
    men Legato bal ut har da ingen opamps? i dette tilfelle er faktisk 0>1
    mvh
    Leif
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Lave impedanser giver mere stabilt perspektiv og klarere lyd. Jeg kobler den balancerede udgang på I/V ind på +/- på opampen og kører SE ud. Jeg tror at den største fordel ved balanceret drift er de 600 ohm belastning. Jeg er begrænset af mine 47 UF Black Gate Ac overførings kondensatorewr. Har koblet 100 NF Silver Mica Parallelt med BG.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.355
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    mange mener at BG IKKE skal bypasses.........
    har du prøv en ikke-lytt?
    mvh
    Leif
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Kan ikke fordrage MKP, MKT osv. Black Gate skal normalt ikke Bypasses men med denne glimmer går det godt. Black Gate alene er for tungt.
     

    we417

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    ;) Sund skepsis LMC ! Nu lover jeg ikke mere end jeg kan holde i DETTE tilfælde. Nu er dette ikke en salgs tale. Kommer ikke til at tjene en klink på det. Min analogdel har en Sonic Labs 995 Discret opamp ( bliver varm er klasse A ) efter I/V da jeg gerne vil trække lave impedanser. Har sat den ned til 4,7 kohm i mine power amps.
    Sonic Labs 995 Discret opamp har en forsterkning på ca 25 dB, trenger du så mye ekstra power? Hva med å bruke THAT120X i stedet?

    THAT Corporation 1200-series InGenius High-CMRR Balanced Line Receiver ICs
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Ingen opamp har mere forstærkning end man selv bestemmer hvis den er unity gain stabil. Jeg har 6 db forstærkning . Mindre kan ikke gøre det. Den du henviser er en normal IC i DIP 8 hus såvidt jeg kan se.
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Der er klasse forskell på denne og Legato. Min ven er desværre ikke den hurtigste så det bliver nok først om et par måneder. Utlægget til Printene er altså sendt til et firma som skal lave dem.
    Jeg har ingen ide om pris osv. Min Buffalo er hos en som skifter Hifi hyppigt. Han siger min dac er verdensklasse. (Sæt ikke lyset under en skæppe !) :)
    Flott om du holder oss oppdatert om disse printene... jeg for min del synes dette virker meget interessant, og hvis prisen blir innen rimelighetens grenser, kunne jeg gjerne tenke meg å prøve. Har vært og kikket en del på application notes på Sonic Labs 995 siden du nevnte den første gang! :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.920
    Antall liker
    3.240
    Jeg vil holde jer opdateret. Jeg er altid ude efter bedst mulig lyd og ønsker aldrig bevidst å nedgøre andre personligt. Lyd Nirvana står over alt andet.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.891
    Antall liker
    10.739
    Torget vurderinger
    10
    Hvor immun er B2 mot jitter? Har den en buffer eller en reclocker?
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Har vore så heldig å overta ein Buffalo II med IVY + 3 x placid bipolar + 1 x placid ,trident og volumite. Har tenkt å byggje ut med MUX og toslink. Nokon som har erfaring med kvar det er lurt å hente straum til desse? Eller bør dei ha sin eigen psu?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Takk Leif

    Tror du har bomma på tråden når du la inn innlegget ditt. ( BII istedenfor BIII ) litt mye Amarone i går ?:cool:
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Leif: Exa via Trident er vel koblet på inngangen til BIII og ikke utg på Placid HD, men det går vel for det samme ?

    Hvordan har du skrudd fast Trident, vanskelig å se ut ifra bildet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn