Ikke hos meg, men det kan jo hende den trenger innspillingNei, omvendt - de spiller på lag!
den fra i fjor installerte jeg for et par uker sidenSpent på hva du hører!
Husk å installere den nye exa-driveren først.
Ikke hos meg, men det kan jo hende den trenger innspillingNei, omvendt - de spiller på lag!
Hvor dypt har du jo svart på.. MEN, så er det prøvd ut og flyttet fra synselageret og over i kunnskapens romslige hangar...takk skal prøves
alle steiner snus
til og med d amper!?!
hvor dypt kan man synke?
mvh
Leif
Jeg har jo allerede fortalt deg MINE konklusjoner... vedr. bassforsterker i hvert fall. Bass in da house = NO mickey Mouse.mens du venter på konklusjonene?
Her har forskning og audiofili noe essensielt til felles! Det liker jeg.... MEN, så er det prøvd ut og flyttet fra synselageret og over i kunnskapens romslige hangar...
Ja sannsynlig vis har du en kortslutning på PCB ,,, sjekket du dem før du satte dem inn? Hvis ikke koble fri utgangen bare for å ha sjekket det , bare husk at shunt regulatorer ikke liker no load " tester ,, så denne testen må tas enten med simulert load , eller kortest test bare for å verifisere en kortslutn eller ikke ,Hvis problemet er det samme sjekk for loddinger , evt mål /ohm transistorene,,,,det er sjelden dem går , men statisk ladning kan knekke dem .Harepusen : css current er lik på begge rails, men den railen med prob shunter like mye som css current.Ene heatsinken er kald og den andre varm. Sikkert en kortslutning da.
Siden jeg er fersk i dette diy gamet må jeg spørre om du mener kortslutning i denne sammenhengen rett og slett er kontakt mellom to loddepunkt. Har studert nøye under lupen og er ikke 100% sikker på om dette er tilfelle.
Mvh
Så bra at alt funker! Har du fått den nye Buffalo IIISE?Harepusen: konklusjon er nok en kortslutning mellom to loddepunkt. Har allerede lodda ferdig nytt psu, og da var jeg ekstrem nøye med de loddepunkta som satt tett. Lønner seg å ikke stresse, spiller som ei kule nå.
Prøvde med 5v ut fra den ledige halvdelen på LCDPS til Exa, men LCDPS ble veldig varm på denne halvdelen. Var ikke det veldig pussig ? Trodde ikke Exa trakk så mye strøm. Andre halvdel av LCDPS funker fint på BII kortet med Tridents. Skulle tro det trakk adskillig mer enn Exa.
Mangler bare å få prøvd ut dette nå. Om det har stor betydning , kontra å gå via I2C header, hadde vært kjekt og få sjekka ut.
Forslag til løsning på hvorfor LCDPS blir så varm mottas med takk.
Ok - men da kopler du jord som jeg foreslo, eller ser du for deg noe annet? Jeg ville i alle fall droppet Placid GND til Trident GND, og bare kjørt fra DAC GND til Exa GND og deretter Trident GND. Da slipper man potensiale for jordsløyfe og får en tett og fin jordforbindelse mellom Exa GND og DAC GND.har bestilt en extra trident 3,3 vdc for å parallellkoble denne til Placid utg som feeder dac kortet og derfra til exa 3,3 v
Nei, det ville være absurd, og er i alle fall ikke noe jeg har foreslått. Jeg har ikke noen separat USB-power med i beregningen ennå. Gammel Trident fungerer ikke så fint når spenningen er 6V ut fra Placid.Trident driver 3.3V siden av exa her ja, men jeg har ikke modifisert USB enda. Jeg avventer nok litt med det. Men vil jo også si at det neppe er noen god ide å bruke samme PSU til Exa, trident til exa og B3, da den tross alt kjører 5.25V + + som neppe er spesielt godt for exa kortet. Modden LMC (og andre I hope) har gjort er å supplere 5V til usb og trident til exa og seperat 5.25 ++ V til B3.
Edit: MAO gammel trident fungerer fint den.