|
Ok,Det som er viktig er vel at jord til Exa/Trident på I2s kommer fra jord på BIII kortet ( i2s ?) På usb tok jeg bort 5v fra Pc og gjorde ingenting med jord fra pc. Når jeg først prøvde uten jord , men bare 5v fra ekstern psu(lcdps) var det tyst. Måtte også koble på jord fra lcdps. Fra usb til i2s på Exa er det galvanisk skille så der vil vel ikke jord fra lcdps ( som forsyner usb) virke inn ?
Venter bare på at du skal prøveEr det noen av dere som har forsøkt egen Placid kun til AVCC?
Så det ut som jeg hadde plass til en Placid til i kabinettet?Venter bare på at du skal prøveEr det noen av dere som har forsøkt egen Placid kun til AVCC?![]()
RogerMin opprinnelige tanke var å bruke en trident til å supplere 3.3V til exa`s isolerte side og ikke bruke B3`s i2c supply (som er av "dårlig" kvalitet). På B2 er dette mindre viktig da i2c headeren får 3.3V fra en av trident`ene. Noe jeg også oppdaget da jeg prøvde å "oppgradere" B2 etter å ha opplevd forbedring med en B3. Det var ingen forskjell som jeg kunne oppfatte med B2. Merk, dette er til den isolerte siden av exa kortet, mao Exa`s gnd isolasjon er intakt dersom ingen kontakt blir gjort fra den uisolerte siden av exa kortet til den isolerte. Mao, ikke kjør samme PSU til USB power og 3.3V til exa, da vil designet til exa med isolasjon være bortkastet. Kjør heller egen PSU til USB og monter 3.3V trident fra B3`s supply. USB vil ikke fungere uten gnd connection mellom PC og exa. Derfor eget supply som er tilkoblet 5V og gnd (felles med PC).
Om jeg ikke tar helt feil så er det slik LMC har gjort og testet.RogerMin opprinnelige tanke var å bruke en trident til å supplere 3.3V til exa`s isolerte side og ikke bruke B3`s i2c supply (som er av "dårlig" kvalitet). På B2 er dette mindre viktig da i2c headeren får 3.3V fra en av trident`ene. Noe jeg også oppdaget da jeg prøvde å "oppgradere" B2 etter å ha opplevd forbedring med en B3. Det var ingen forskjell som jeg kunne oppfatte med B2. Merk, dette er til den isolerte siden av exa kortet, mao Exa`s gnd isolasjon er intakt dersom ingen kontakt blir gjort fra den uisolerte siden av exa kortet til den isolerte. Mao, ikke kjør samme PSU til USB power og 3.3V til exa, da vil designet til exa med isolasjon være bortkastet. Kjør heller egen PSU til USB og monter 3.3V trident fra B3`s supply. USB vil ikke fungere uten gnd connection mellom PC og exa. Derfor eget supply som er tilkoblet 5V og gnd (felles med PC).
takk
Bl.a. PGA denne ideen flytter jeg transformatorene over i ett annet chassis (av samme type som det dac bygges i). Så testing av seperat AVCC supply skal testes (nå som jeg vil ha rom til å ha det slik i det endelige oppsettet (om det finnes noe slikt :dremel: ). Mer info, dilldall etc etc kommer i tråden min og resultater postes her etterhvert.Så det ut som jeg hadde plass til en Placid til i kabinettet?Venter bare på at du skal prøveEr det noen av dere som har forsøkt egen Placid kun til AVCC?![]()
Edit: hmmmm... Likte den ekstern transformator løsningen din Leif.... hmmmm. Kanskje jeg kan slippe unna med å ha en åpning for IEC ac inn bak men ha annen løsning istedet (med deksel over IEC). Da vil jeg få plass til en Placid eller to til. Hmmmm har jo tross alt ett slikt kabinett til som kan stå ved siden av
Ok da, jeg får vel teste litt![]()
ja og det spiller fortreffeligOm jeg ikke tar helt feil så er det slik LMC har gjort og testet.RogerMin opprinnelige tanke var å bruke en trident til å supplere 3.3V til exa`s isolerte side og ikke bruke B3`s i2c supply (som er av "dårlig" kvalitet). På B2 er dette mindre viktig da i2c headeren får 3.3V fra en av trident`ene. Noe jeg også oppdaget da jeg prøvde å "oppgradere" B2 etter å ha opplevd forbedring med en B3. Det var ingen forskjell som jeg kunne oppfatte med B2. Merk, dette er til den isolerte siden av exa kortet, mao Exa`s gnd isolasjon er intakt dersom ingen kontakt blir gjort fra den uisolerte siden av exa kortet til den isolerte. Mao, ikke kjør samme PSU til USB power og 3.3V til exa, da vil designet til exa med isolasjon være bortkastet. Kjør heller egen PSU til USB og monter 3.3V trident fra B3`s supply. USB vil ikke fungere uten gnd connection mellom PC og exa. Derfor eget supply som er tilkoblet 5V og gnd (felles med PC).
takk
Ikke glem i2c level converter (som også fungerer som isolator): https://www.sparkfun.com/products/8745Da er følgende bestilt
3x225va 2x18vac
Alps rotary encoder
Arudino unu rev 3
vishay RF mottaker
Displaytech lcd sort bakgrunn og hvite bokstaver
Nå spørs det hvor fingernem man er.... Hmmm.
Det stemmer. Jeg la merke til at ny manual er lagt ut nå. Jeg printer den ut nå og skal lese grundig gjennom den før jeg kobler opp min V1.1 som kom i posten for noen dager sidenHadde egentlig tenkt å gå for ce644 controlleren og forstod det slik at denne har innebygd i2c level converter?
mulig Musicman mener Mlytic, feks 22000uf / 33000ufViktig med god nattesøvn. Men hvor i herrens navn fant du en 10000uF Mundorf sølv i olje?
Takk for tipset. Skal sjekke Buffalo II tråden. Når det gjelder utgangstrinn så har jeg noe annet på lur. MC step-up med rør. Vi får se om det funker.Det har blitt eksperimentert med litt saker og ting... bypass-kondensator på AVCC er en mulighet som er både tegnet og forklart av LMC i Buffalo II-tråden. Hva med utgangstrinn - IVY eller Legato? Har du bestilt dette, eller har du noe annet på lur?
Jupp, enkel løsning som fungerer. Hadde vært fint om jeg var obs på dette da jeg satt sammen modulene (det var dette med manualer da...). Hadde jeg hatt syn og ork, så hadde nok Legato`ene vært i orden. Men for øyeblikket holder jeg meg til enkle Ivy. Kabinettet er klart for Legato though (PCB montert vertikalt for bedre luftflyt over modulene).jeg bruker en flat 4-5mm bred tre rørepinne til caffe latte e.l og legger mellom motstandene og kortet når jeg monterer de, og da får løftet de et par mm opp fra kortet
dette gir bedre luftsirkulasjon
har aldri hatt noen problemer
mvh
Leif
Ellers tar den vel fyr...for å presisere:
jeg trekker ut pinnen etter lodding da
mvh
Leif
Dessuten kan du montere annenhver på oversiden og undersiden av kortet. Det pluss 3+ mm avstand til kortet er trikset her. På det første kortet monterte jeg alt naivt på vanlig måte, og det ble det problemer av - kraslelyder og fisling osv. På det andre kortet fulgte det med litt andre motstander, og det samt annen montering har gått bra. Jeg noterer at motstandene på bildet ditt, montert på nettopp den måten, ikke gikk bra her heller.Jupp, enkel løsning som fungerer. Hadde vært fint om jeg var obs på dette da jeg satt sammen modulene (det var dette med manualer da...). Hadde jeg hatt syn og ork, så hadde nok Legato`ene vært i orden. Men for øyeblikket holder jeg meg til enkle Ivy. Kabinettet er klart for Legato though (PCB montert vertikalt for bedre luftflyt over modulene).
påskens oppdagelse:
var litt mellomfornøyd med å feede exa 3,3vdc direkte fra BIII´s Placid HD via en Trident....syntes det var litt mattere i toppen og noe av sparkle forsvant
klokkene på Alundavisan med jan johanson hang også lenger ned i lyd bildet
tenkte dette hadde å gjøre med innspilling av trident, men i dag orket jeg mere og koblet tilbake til I2C headeren
AHHHH! det var deilig
livet er tilbaket og samme med kraften og energien i toppen
ingen skam å snu!
god påske
mvh
Leif
I2C headeren på B3 er 3.3V så det er ikke mulig å koble en exa mellom i2c og exa. Trident (V1 max 5.25V, V3 max 6V) må være tilsluttet Placid HD (5.25V med V1 trident og AVCC, 6V med V3 Trident+V2 AVCC) som leverer til B3 kortet.Kommer til å prøve med Trident mellom I2C og Exa på BIII. Fordi Tridents ikke er koblet opp mot I2C på BIII. Nå leverer I2C 75mA og Trident 100mA max, så håper dette vil funke.
Exa på I2S siden trekker vel bare 25mA