Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    ToffenGunnufsen skrev:
    Hi,

    Penger er dessverre nødvendig for å kjøpe stereo. Skulle vært enklere gitt!

    Jobber med å finansiere en 911mk3, men har pp dd ikke råd til å kjøpe en 089 cd spiller med preamp (og analog inngang) med det første. I mellomtiden så har man forskjellige alternativer:

    a) Beholde 061 og bruke 051 som preamp...
    b) Selge 051 og kjøpe en brukt 011...
    c) Selge 051 og 061 og kjøpe en brukt 001...

    Hva gir best lyd?

    MVH, ToffenG
    Vel, kan vel bare uttale meg om komboen 911 og 001. Denne testet jeg ut for ett år siden mot min egen dcs P8. Vi var et lytte panel og alle var samstemte i at Burmesterlyden var den beste komboen. En likte bedre lyden og matchen mellom P8 og 911. Mitt poeng er vel at Burmestermagien er til stede med en 911 og en 001... :D

    En annen fordel er at du foreløpig kan spare ett kabelsett, og heller legge penger i en god kabel mellom 911 og 001!

    Hilsen

    Erik
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    ToffenGunnufsen skrev:
    Hi,

    Penger er dessverre nødvendig for å kjøpe stereo. Skulle vært enklere gitt!

    Jobber med å finansiere en 911mk3, men har pp dd ikke råd til å kjøpe en 089 cd spiller med preamp (og analog inngang) med det første. I mellomtiden så har man forskjellige alternativer:

    a) Beholde 061 og bruke 051 som preamp...
    b) Selge 051 og kjøpe en brukt 011...
    c) Selge 051 og 061 og kjøpe en brukt 001...

    Hva gir best lyd?

    MVH, ToffenG
    Hei Toffen
    Her ville jeg prøvd og fått tak i en brukt 001 og bruke den til du kjøper en 089. Jeg gjør dette selv i dag skal ha en 089 når tiden er inne, kommer til og bruke 001 som jeg har i dag fram til jeg kjøper en 089.
    Espen
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hi!

    Takk :) Det blir nok brukt 001 sammen med en 911mk3. Tror det lyder bedre enn 061, 001 og 911mk3. Og som sagt, man slipper en kabel til.

    Snakkes!

    MVH, ToffenG
     

    musse

    Fersking
    Ble medlem
    04.09.2009
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Ingen som har lyssnat till Integrerade 082 :(
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Det er det. Men kun i butikk med 061 og Virgo 5. 082 med 061 på virgo 5 er en knall god pakke i mine ører!
    Lyttingen skjedde i fjor høst, men jeg skal komme tilbake med noen inntrykk senere og hvorfor jeg ble interessert i denne "pakken".

    082 er testet i tyske stereoplay. Har ikke hørt 032 men det er sagt at 082 ikke står tilbake for denne. Test av 032 i high fidelity.

    Jeg er også interessert i kommentarer fra andre som har 082.

    mvh stereo
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Vi har hørt mye på 082. Hvorfor ikke spørre oss?
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Ja, ta kontakt med Oslo hificenter i Norge eller Hifi consult i Sverige "musse".

    Selv har jeg snakket mye med Oslo hificenter opp gjennom årene og har fått gode tilbake meldinger på 082.

    mvh stereo
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    En førebels rapport fra innbrenningen av min nye 911 :D

    La det være sagt med en gang, overgangen fra en Xindak 6950, oh my god, :eek:, men det var vel ventet ;)

    Det som er mer interessant er sammenligningen med min gamle BAT VK75SE. Sistnevnte har en formidabel "sound", og det jeg nå hører, er at 911 på en måte har tatt det beste fra BAT, men med en stålkontroll i bassen, og et lydbilde som bare bretter seg ut voldsomt ut. Det siste er vel også det som jeg merker som den største forskjell, bredden, og behold av dybden. I sum er dette STORT lydbilde.

    Jeg merker også at den både åpner seg, og at bassen fortsatt strammer seg til. Samtidig er tonene i bassen artikulerte og det hele svært behaglig, eller som Herr Burmester sier, musikalsk!

    Videre er det nå skikkelig morsomt å se film på stort lerret. Jeg satte på Transformers 2, og for et lyd bilde, savnet aldri surround, ei heller Subwoofer!

    I sum, dette er gøy!

    Erik
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Gratulerer Erik!
    Hørtes ut som du har fått løftet anlegget noen vesentlige hakk.
    Men om du spiller igjennom den Anthem surr.prosessoren tror jeg det vil løfte seg flere hakk om du får inn en Burmester pre... ;)

    Capp.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Burmester`s venner

    Gratulerer med flott effekt enw

    Burmester åpner seg endel mtp luft rundt instrumenter etter en lang innkjøring. Men som Cappuccino sier; en Burmester Pre drar lydnivået til nye høyder.

    Har du fått trinnet nivåjustert?
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    gwikse skrev:
    Gratulerer med flott effekt enw

    Burmester åpner seg endel mtp luft rundt instrumenter etter en lang innkjøring. Men som Cappuccino sier; en Burmester Pre drar lydnivået til nye høyder.

    Har du fått trinnet nivåjustert?
    Vel, sjekket i manual, men så ingenting om nivåjustering. Det jeg har gjort, er å sette inn en begrensning på prosessoren så maksnivå ikke blir for stort... :-\.

    For øvrig er jeg helt enig at en Burmester pre er det beste rent lydmessig, men før noe slikt vandrer inn over dørstokken, blir det nok en oppgradering på cd fronten først. Videre er romkorreksjonen jeg kjører på min Anthem faktisk så bra, at den hever lyden vesentlig, ift å kjøpre min P8i rett i effekttrinnet. Samtidig skal det ikke legges skjul på at litt av dynamikken kan bli borte, så alt er en balansering av masse ting... ;)

    Erik
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Burmester`s venner

    Jau, ser den tankegangen. Likte selv kombinasjonen Wadia og 036 så dersom du skal via cd ville jeg tatt en titt på en av de. Da de kommer med digitale innganger og mulighet for analog inngang og surround pass through. Pre i de er svært god på digitalbiten men riaa til Burmester er vannvittig god så det blir valgets kval dersom du skal ha eller har en god vinylrigg.
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    gwikse skrev:
    Jau, ser den tankegangen. Likte selv kombinasjonen Wadia og 036 så dersom du skal via cd ville jeg tatt en titt på en av de. Da de kommer med digitale innganger og mulighet for analog inngang og surround pass through. Pre i de er svært god på digitalbiten men riaa til Burmester er vannvittig god så det blir valgets kval dersom du skal ha eller har en god vinylrigg.
    Gode tanker! Vi får se, fortsatt et stykke frem! Er delt på midten ift bruk av en pre eller digitalrigg med innganger slik jeg har i dag. I tillegg har jo Burmesters cd spillere 089 og 069 analog inngang... ;)

    Nå er det å glede seg over 911, og den vokser for hver dag. Tydelig at den trenger lang innspilling. I går kveld kjørte jeg bl a Roy Orbinson konsert på Bluy ray, med DTS-HD Master Audio, og nedskalert til 2 stk B50 (Anthem klarer å ta med LFE kanalen her), ble dette minneverdig. På 117 tommer var jeg så absolutt til stede på konserten ;D.

    Selv om jeg spilte høyt, ikke antydning til lyttetretthet, kun den herlige livefølelsen selv om opptaket er gjort i svart/hvitt!

    Erik
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    gwikse skrev:
    Jau, ser den tankegangen. Likte selv kombinasjonen Wadia og 036 så dersom du skal via cd ville jeg tatt en titt på en av de. Da de kommer med digitale innganger og mulighet for analog inngang og surround pass through. Pre i de er svært god på digitalbiten men riaa til Burmester er vannvittig god så det blir valgets kval dersom du skal ha eller har en god vinylrigg.
    Gode tanker! Vi får se, fortsatt et stykke frem! Er delt på midten ift bruk av en pre eller digitalrigg med innganger slik jeg har i dag. I tillegg har jo Burmesters cd spillere 089 og 069 analog inngang... ;)

    Erik
    Et veldig grovt regnestykke, men likevel interessant...

    +B80 = 290 K
    +911 = 161 K
    +089 = 125 K
    -B50 = 190 K
    -p8i = 90 K

    Sum totalt = 300 K


    069 = 333 K............

    kilden har selvsagt mer å si enn høyttalerne og forsterkeren :) ;) :D ;D :mad: :( :eek: 8) ??? ::) :p :-[ :-X :-\ :-* :'(
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Titleist skrev:
    enw skrev:
    gwikse skrev:
    Jau, ser den tankegangen. Likte selv kombinasjonen Wadia og 036 så dersom du skal via cd ville jeg tatt en titt på en av de. Da de kommer med digitale innganger og mulighet for analog inngang og surround pass through. Pre i de er svært god på digitalbiten men riaa til Burmester er vannvittig god så det blir valgets kval dersom du skal ha eller har en god vinylrigg.
    Gode tanker! Vi får se, fortsatt et stykke frem! Er delt på midten ift bruk av en pre eller digitalrigg med innganger slik jeg har i dag. I tillegg har jo Burmesters cd spillere 089 og 069 analog inngang... ;)

    Erik
    Et veldig grovt regnestykke, men likevel interessant...

    +B80 = 290 K
    +911 = 161 K
    +089 = 125 K
    -B50 = 190 K
    -p8i = 90 K

    Sum totalt = 300 K


    069 = 333 K............

    kilden har selvsagt mer å si enn høyttalerne og forsterkeren :) ;) :D ;D :mad: :( :eek: 8) ??? ::) :p :-[ :-X :-\ :-* :'(
    Gode poenger... :) ;) :D ;D 8)

    Hvem har sagt at vår hobby er rasjonell......?

    Erik
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Burmester`s venner

    Vel vel, det er ikke jeg som har bestemt at det skal være sosialt akseptert å bruke flere millioner på bil, båt osv, mens om du gjør det samme i ett stereoannlegg (som du da vil nyte hver dag uten service, sjøsetting, vinterlagring osv osv) så blir du stempla som gal...

    Jeg sitter heller foran annlegget sammen med venner med ett brettspill på stuebordet og liv i laga mens f.eks. Ane Brun "står" å holder intimkonsert i bakgrunnen. Eller sitter/står og rocker med Rammstein så buksebeinene vibrerer av riffet og mørtelen løsner fra taket.

    En kan jo også spørre seg om hvem som sitter igjen med mest glede av den som sitter i køen til og fra jobb i bilen til 2 mill som er sperret på 250km/t.... og han som kommer hjem trøtt etter en lang dag på jobben, nyter musikk ettersom humøret tilsier via ett annlegg i samme prisklasse.

    Sosial aksept og normer vi får inn med morsmelka er rare greier ;)

    O.T. Mange veier som fører til musikkglede. Er ikke alltid det er de mest logiske. Vil tro at du som har valgt en 911 fremfor en Adyton 1.8 trolig vil like Burmester sine egne løsninger mer enn en Wadia. Men det er nok noe Geir T. kan guide deg bedre gjennom.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Gratulerer enw med 911, forstår godt at du synes dette ble en oppgradering ;) passer som hånd i hanske til B50. >Blir det en Burmester cd spiller i løpet av året også?
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Gratulerer enw med 911, forstår godt at du synes dette ble en oppgradering ;) passer som hånd i hanske til B50. >Blir det en Burmester cd spiller i løpet av året også?
    Mvh: Espen
    Om det skjer i løpet av året vet jeg ikke, men det kommer! Så får vi se om det blir en Burmester spiller eller en dCS. Tenkte i hvertfall å teste begge merker før en endelig avgjørelse tas.

    Hva med deg, begynner du snart å lukte på en 089? ;)

    Erik
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Espen L skrev:
    Gratulerer enw med 911, forstår godt at du synes dette ble en oppgradering ;) passer som hånd i hanske til B50. >Blir det en Burmester cd spiller i løpet av året også?
    Mvh: Espen
    Om det skjer i løpet av året vet jeg ikke, men det kommer! Så får vi se om det blir en Burmester spiller eller en dCS. Tenkte i hvertfall å teste begge merker før en endelig avgjørelse tas.

    Hva med deg, begynner du snart å lukte på en 089? ;)

    Erik
    Hei Erik
    Jada jeg "lukter" på en 089 men er fortsatt på let etter hus/leilighet så jeg for bli ferdig med det først. Har vært lite tilsalgs nå i vinter her nede som har vært av interesse, regner med at det løsner litt nå som snøen og vinteren er på hell. Ser fram til og få noe eget, kjedelig og leie og ikke kunne få det som man ønsker.
    Espen
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Noen som kjenner til ToneAudio magazine? Virker som et veldig bra magasin.
    I magasin TA021 (som kan lastes ned i sin helhet på nett) er det omtale og test av Burmester. Burmester fra en messe og test av 061 og 082.
    Hyggelig lesning om 061 og 082!!
    Søk på ToneAudio da jeg ikke husker nettadressen nå.

    Til info

    Hilsen Burmester venn
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Effekt trinnet 956 er testet i det siste Hifi og Musik (svenske) får en fantastisk bra test . Har selv hatt dette for en tid tilbake så dette ble ikke noe overaskende lesning for meg ;)
    Espen
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Burmester`s venner

    Hei!
    Jeg har hatt tre Burmester cd spillere og er veldig fornøyd med de.
    Har oppgradert en 061 hos Roger Malmin .
    Ønsket å få maks ut av den , så han fikk fullmakt til å gjøre hva han ville.
    Holder på å spille den inn , men den spiller helt himmelsk .
    Hadde aldri trodd at det var mulig å få så mye mer ut av en så god spiller.
    Den spiller utrolig mye renere og det er stålkontroll i hele registeret .
    En utrolig klar og gjennomsiktig mellomtone .
    Nå er det også meget bra lyd på lavt volum .
    Hvis noen vil se hva som er gjort , ligger det noen bilder av jobben på siden
    til Skedsmo Audio .
     

    biovitt

    Medlem
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Sted
    Lørenskog
    Burmester`s venner

    Hei,
    Jeg lurer på noen som vet hvor mye koster for Burmester Rondo 992 CD-spiller går for nå, brukt? Har veldig lyst å prøve den.

    Mvh, Biovitt
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Burmester`s venner

    Det bør være mulig å få den for 10000 . Har sett noen har gått for det før .
    Ikke så ofte du ser noen på bruktbørsen . Har hatt to stykker selv meget ,
    bra spiller som oser av kvalitet .
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Burmester`s venner

    Takk for lytten relløm.

    Det spilte meget bra hos deg. Morsomt at oppgraderingen av spilleren ga så mye.

    Ser frem til å få mer lyttetid neste gang vi er hos deg.
     

    biovitt

    Medlem
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Sted
    Lørenskog
    Burmester`s venner

    relløm skrev:
    Det bør være mulig å få den for 10000 . Har sett noen har gått for det før .
    Ikke så ofte du ser noen på bruktbørsen . Har hatt to stykker selv meget ,
    bra spiller som oser av kvalitet .

    Takk for hjelpet, Relløm. Man vet prisen så er det lett å finne.

    Mvh, Biovitt
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Burmester`s venner

    Hei!
    Jeg har hatt den sammen med samme forsterker som du har , de spiller veldig bra sammen.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    To nye forforsterkere fra Burmester.

    100 Phono preamp

    099 Dac preamp
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Martin OHC skrev:
    To nye forforsterkere fra Burmester.

    100 Phono preamp

    099 Dac preamp
    De spilte på den nye phono preamp på messen i Munchen, Burmester hadde en kjempefin lyd i rommet med en flott demo. Rommet til Burmester var nesten hele tiden fullt med folk :)
    Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.647
    Antall liker
    1.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Hørte det riaa trinnet skulle være gromt :)
     

    hifi_jarle

    Fersking
    Ble medlem
    01.07.2010
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Nytt anlegg er på vei !

    Burmester: 082, 061, B25 & 948.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Husk å stikke innom 19 juli. Det gjør Dieter Burmester :D

    EDIT: Desverre kunne ikke Dieter likevel...

    Conrad Mas kommer fra Avid. Vi håper på å kunne spille på Burmester S8 subwoofere.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    hifi_jarle skrev:
    Nytt anlegg er på vei !

    082, 061, B25 og 948.
    Hei
    Gratulerer :D Her har du virkelig noe og glede deg til.
    Espen
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Gratulerer med elektronikk som "støvsuger" cd platene for informasjon, jeg har selv 061, 082, tyr og virgo 5 og kan høre en knappnål falle i gulvet i studioet. ;D
    Et utrolig åpent og detaljert lydbilde med skikkelig live følelse og tyngde. Nyansert og stram fin bass gjengivelse som går dypt.

    Slenger ut et spørsmål som oslo hificenter eller Burmester kanskje har info om.

    Er det planer om et komponent fra Burmester som kan spille digitale filer fra nett eller fra rippede cd plater, et komponent som kan kobles til cd spilleren dac (eksempel 061)? Eller hvordan i nære fremtid benytte 061 og 082 også til musikk filer fra internett eller andre digitale kilder?

    Det skrives mye om usb dacer osv i dag. Men vi som har gode dac'er i eksisterende cd spillere, veien videre inn i de digitale filers verden for oss?

    Mvh
    Stereo
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    099 er helt sikkert et spennende produkt. Men jeg tenker mer på en "boks" som kan rippe cd platene og som kan tappe Ipod signalet uten tap slik som div krell produkter gjør, eller Wadia mfl.
    Koble pc til enten via usb eller trådløst. Denne "boksen" kan kobles til cd spillerens digitale inngang, eller balansert til 082 om den har egen god dac.

    Kanskje Burmester lager noe for MMI inngangen på deres produkter som har denne muligheten for fremtidig oppgradering?
    Vil gjøre disse produkter meget attraktive på bruktmarkedet.


    Stereo
     

    bmiljete

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Sted
    Hundvåg
    Burmester`s venner

    Hei.. Eg har ikkje eit burmester produkt enda, men eg vurderer ein Burmester 956Mk2. Høyttalerene mine er JBL array 1400. Eg kunne godt tenkt meg å prøvd denne og nå er det ein tilsalgs i nærområdet. Så det kan væra mulig å få prøvd den på høyttalerene mine. Men er denne kraftig nok til å drive array 1400?
     

    delta

    Fersking
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    4
    Antall liker
    61
    Burmester`s venner

    Hei,

    er lykkelig eier av en 992 cd spiller og 032 forsterker, men lurer på hvor store høyttalere forsterkeren greier å drive med anstendig resultat?
    B50, B80, eller bør man benytte den med f.eks b25?

    Noen som har erfaring/ synspunkter? Martin OHC?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn