En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.hifiguru skrev:
Litt tak i den gamle hippiecontaineren!
(Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.Pink_Panther skrev:En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.hifiguru skrev:
Litt tak i den gamle hippiecontaineren!
(Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
BHO skrev:Bra lukeparkering ca. 2.20 ut i denna ;D
En standard boble har ikke mye kontakt med veien når en passerer 100.baluba skrev:Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.Pink_Panther skrev:En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.hifiguru skrev:
Litt tak i den gamle hippiecontaineren!
(Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
Eeeh, ikke sammenligne trimma boble med 911, det er greit at man kan gjenkjenne slektskapet men 911 er allikevel en helt annen idrettAnonym skrev:En standard boble har ikke mye kontakt med veien når en passerer 100.baluba skrev:Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.Pink_Panther skrev:En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.hifiguru skrev:
Litt tak i den gamle hippiecontaineren!
(Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
Jeg skrev det samme som deg guru, mulig du feiltolket meg.hifiguru skrev:Eeeh, ikke sammenligne trimma boble med 911, det er greit at man kan gjenkjenne slektskapet men 911 er allikevel en helt annen idrettAnonym skrev:En standard boble har ikke mye kontakt med veien når en passerer 100.baluba skrev:Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.Pink_Panther skrev:En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.hifiguru skrev:
Litt tak i den gamle hippiecontaineren!
(Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
Og det var vel nettopp det jeg også skrev, at du merker slektskapet veldig godt. De deler grunntanke og filosofi, og det er til og med merkbart i karakteristikken til motoren i de gamle Porschene. Men alt på et helt annet nivå, selvsagt. Og det er faktisk overraskende åpenbart slektskap. Jeg regner med at du har kjørt en trimmet boble? 911 vet jeg du har kjørt.hifiguru skrev:Eeh, det var jeg som siterte feil innlegg, det var balubas kommentar jeg også snakket til....
Voff skrev:Lamborghini Espada er også søt musikk og en bil jeg har råd til! Knurrer som en rabiesbefengt ulv 8). Vil vekke oppsikt i gata!
Espada, også kalt verdens raskeste stasjonsvogn! I dagens terminologi ville det blitt en Sportwagon, eller som dem sier i UK, Shooting Break ;D ;D Herlig bil uansettVoff skrev:Voff skrev:Lamborghini Espada er også søt musikk og en bil jeg har råd til! Knurrer som en rabiesbefengt ulv 8). Vil vekke oppsikt i gata!
Man kan si mye om Espada. Men den er alt annet enn anonym og vil garantert ha en utrolig presens i det virkelige liv. Utseende vokser på meg i alle fall. Alt foran B stolpen er jo spektakulært. Fasongen på hele bilen er det heller ikke noe galt med. Det er fasongen på side ruta bak som gir bilen et litt rart preg. Det er vel Bertone som har tegna denne ???
Den har 12-sylindra motor på 325hk. Bilen veier bare 1480kg (knapt noen ny bil er så lett!) så jeg vil anta at sparker i fra ja... ;D
Uansett, med en slik en vil vel bytterfrekvensen bli lengre. Har fremdeles lyst på en italiensk superbil og heller ha en rimeligere bil. No.1...
hifiguru skrev:Espada, også kalt verdens raskeste stasjonsvogn! I dagens terminologi ville det blitt en Sportwagon, eller som dem sier i UK, Shooting Break ;D ;D Herlig bil uansett
Hvis du må spørre, så har du neppe råd...Voff skrev:Jeg lurer i grunnen på hva vedlikeholdskostnadene egentlig er på slike biler ??? Litt mer presist enn bare sånn astronomisk ;D
Ok Da har jeg funnet ut av det: Den aldeles nydelige Ferrarien nedenfor, som jeg forøvrig godt kunne tenkt meg å kjøpe, trenger følgende vedlikehold (intervaller):Voff skrev:Jeg lurer i grunnen på hva vedlikeholdskostnadene egentlig er på slike biler ??? Litt mer presist enn bare sånn astronomisk ;D
Tror ikke det. Vil anta at det der kan bli en kostnadsbombe av dimensjoner....Pink_Panther skrev:Ferrari 400 er flott, men det er vel en av de største møkkabiler som noensinne er laget. Lada har bedre kvalitet enn den.
(Ooops, bannet jeg i kirken nå?)
For oss i riktig alder, ja. 308 har vært en løsbar modell i mange år nå, men den prisen du indikerer har jeg ikke sett enda. Det er selvfølgelig fordi jeg ikke følger med lenger.Voff skrev:Ferrari 308 er også blitt oppnåelig etterhvert. Nå kan man leke Magnum for prisen av en sliten Golf. Noe å tenke på?
baluba skrev:For oss i riktig alder, ja. 308 har vært en løsbar modell i mange år nå, men den prisen du indikerer har jeg ikke sett enda. Det er selvfølgelig fordi jeg ikke følger med lenger.
Alle Italienske biler er vel møkkabiler? ;DPink_Panther skrev:Ferrari 400 er flott, men det er vel en av de største møkkabiler som noensinne er laget. Lada har bedre kvalitet enn den.
(Ooops, bannet jeg i kirken nå?)
oyvind skrev:Tror ikke det. Vil anta at det der kan bli en kostnadsbombe av dimensjoner....
Ikke at det er noe billigere, men skulle jeg hatt Ferrari, ville jeg ikke hatt noe eldre enn F355 eller 360 Modena. Går ikke sånn forferdelig bra, men herlig lyd og tøffe biler er det!
Har du også katapultsete til bruk når svigermor blir for slitsom? Har du MG bak parklysene i Bimmeren også?otare skrev:Men en XC70 er nok en mye bedre bil.
James Bonds gamle Aston Martin DB5 har dårligere ytelse enn min snart 12 år gamle BMW 530 diesel.
Mulig det men jeg tror Ferrarien er morsommere å kjøre. Den har 12 sylindre og 300hk og er neppe noen sinke 8)otare skrev:Men en XC70 er nok en mye bedre bil.
James Bonds gamle Aston Martin DB5 har dårligere ytelse enn min snart 12 år gamle BMW 530 diesel.
Rimelig heftig dette her ja ;DTrondmeg skrev:Jeg husker min første audioopplevelse med Ferrari V8, en klassisk 308 som ga gass mellom småhusbebyggelse i Arendal . Gåsehuden har ikke lagt seg enda. For ikke å snakke om Countach eller Diablo på full gass . Det meste blir flaut i sammenligning.
Øyhhh....du kødder ikke med Sportsbillosjen. En av perlene der en Austin Allegro Estate, med firkantet ratt Stikk opp på OK på Bratsberg 2 onsdag i måneden og se på alt snadderet som dukker opp.hifiguru skrev:Vi OT'er videre, har dukket opp et par "ekle" Ferrarimodeller her i byn, typisk lavbudsjett men Ferrari!! 308 GT4 er en udda modell, 4-seter OG midtmotor.....Eierne VET de er helt "feil" og har stor glede av å kjøre bil som nesten ingen vil ha, det ser man på resten av bilparken dems også, Fiat Panda mk1, Lancia Fulvia, Fiat 128, Fiat Seicento etc etc......