Heavy Picks-The Robert Cray Band Collection:
Meget bra plate med gromlyd .Vil spesielt trekke frem spor 1 Phoneboot og spor 5 Don't be afraid of the dark.
Hans Theessink-Hard road blues one man and one guitar ,nydelig blues .Hør spor 1 og 10 ;D
Peter Wolf-Sleepless :Nydelig musikk og lyd spor 1 til 12.
Eva Cassidy. To plater skiller seg veldig ut ,musikk og lydmessig :Chuck Brown And Eva Cassidy-The Other Side og Eva Cassidy-Live At Blues Alley...Say no more
Ben Harper-Fight For Your Mind :God bass !hør spor 5 Gold to me og sor 9 Fight for your mind ,og du kjøper plata garantert.
Govt Mule-Dose-Jeg digger denne plata 8) Lyd i referanseklasse og Klassisk trio bass gitar og trommer .
Hør de 5 første spor rock på sitt beste.......
Calvin Russel-Soldier :hør tittelsporet og du er solgt ,knalltøff musikk .
Paul Rogers-Muddy Water Blues: Paul Rogers, tidligere Free vokalist har samlet ett knippe musikere for å hylle MuddyWaters .Nevner i fleng Jeff Beck,David Gilmour,Buddy Guy,Brian May,Steve Miller,Gary Moore m.fl .Et must for blues elskere ,og lyd i referanse klasse trekker fram spor 1,8 og 15... 8)
Big House-Big House :Country Rock på sitt beste drivende bra plate med drivende god musikk. Brukte mye spor 7 Bluetrain ved testing av utstyr(stikkord ,rytme og driv)
Bob Dylan må ikke glemmes(burde stått på topp) Veldig mye bra ,bør sikkert anbefale et best of album ,men jeg liker Blonde on Blonde og Blood On The Tracks ;D
JJ Cale-Anyway the wind blows The Anthology ,mannen som skrev "Cocaine" som ble gjort kjent av Eric Clapton. Dette er ikke "soulmusic" ,men jeg pleier å kalle denne plata det (tog du an)
Mye bra her ,men hør spor 3 og 23 på cd2.
Tony Joe White-One Hot July :Låtskriveren til Tina Turners "Steamy Windows" Denne plata er dritbra ,hør spor 1 Crack in the window baby.Det meste til TJW er bra.
Albert King with Stevie Ray Vaughan: En av mine favoritt plater ,Spor 6 Blues at sunrise er kona dritlei av ,sier det meste.. ;D
Stevie Wonder-Songs In The Key Of Life :Sang 5 Sir Duke er bare helt konge.
Jonas Fjelds Beste :Jævla tøff plate spesielt hvis du har bonus cd'en med en del engelskspråklige sanger.
Nirvana-Nevermind : På Mobile Fidelity plata vi elsker eller hater.......
Steely Dan-Two against Nature: Flttig brukt referanseplate (spor 7 og 1 i den rekkefølgen),men med drivende bra musikk.
Yello-Baby :Har du ikke hørt Yello før hør denne plata ,den anbefales.
Dr John-Duke Elegant : Dr John hyllest til Duke Ellington knall plate ,en av mine favoritter .
John Hiatt-Crossing Muddy Waters :Skambra musikk og lyd.
David Munion-Poet Wind:Stockfish ,trenger jeg si mer.Det står på plata :This album was recorded using the following equipment:
28bit Nexus A/D Converter
16 Track/24 bit Sonic Solution
Digital 2 track Nagra D
Cd-Premastering 24 bit Sonic Solutions
Allan Taylor-Colour to the moon: Også Stockfish
The very best of Lou Reed :Spor nr 2 Walk on the wild side forsvarer prisen på denne plata alene.
John Mayall-Padlock on the blues: John Mayall har holdt på en mannsalder og sluppet et utall bra plater ,jeg liker denne godt. Hør spor 2 Paddlock on the blues og spor 5 Always a brand new road .
Johnny Cash-Det meste....
Van Morrison- Moondance : En av mine favoritt sanger Spor 5 Into The Mystic er på denne . 8)
The best of Taj Mahal-Musikk fra slutten av 60 og begynnelsen av 70 åra den gang de laget bra musikk.... ;D
Willie Nelson-Milkcow Blues :Her har gamlingen med et par andre musikere bla Keb Mo og Johny Lang kul plate.
Sist men ikke minst den mest benyttede testplate hjemme hos meg SUPERTRAMP-Some things never change spor 7 sooner or later....