For det første hadde jeg satt pris på om du kunne skrive som en voksen person med mellomrom etter punktum og komma og stor bokstav. For det andre lurer jeg på hvordan disse argumentene kan brukes mot PCen som musikkmedium. Det koster fire kalorier å sette opp backup enten til en lokasjon på nett eller til en ekstern disk eller to. Da har du backup av hele CD-samlingen for prisen av en ekstern disk som dekker alle eventualiteter gitt fornuftig logikk i backuprutinen.mikefish skrev:det slår meg at mange har klokketro på sine datamaskiner.plutselig kan de bli slått ut av lyn,virus eller tekniske problem og aldring.
Hvordan gjør du dette med CD-platene dine? Alt i fra brann til noe så enkelt som riper etter litt uvøren bruk er jo krise. Kjøper nye plateer?
Dette med at PCer er så lunefulle kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i, så her snakker vi 100% inkompetanse/brukerfeil hvis så er tilfelle. Selvfølgelig kan denne også feile rent teknisk, men hvis jeg skal basere meg på egen erfaring skjer ikke dette voldsomt mye oftere enn man opplever tekniske problemer med hi-fi duppedingser.
Jeg er imidlertid enig i at brukerterskelen er høyere for et stabilt PC-oppsett. Ingenting kan egentlig slå f.eks en ordinær CD-spiller når det gjelder plug'n play. Plugg i strøm, sett i CD og det virker. Ferdig.