Jeg kan kalles data nerd. Har også jobbet som med data.
For ca. ett år siden kjøpte jeg med squeeze box og startet og legge CDene på HDen.
Dette gikk til helvete for og si det sånn. Først så var ikke det tråløse netverket godt nok til og
streame FLAC filer, så jeg måtte kable dritten. Det gjorde jeg og da fungerte det greit, men jeg måtte uansett ha på serveren hele tiden, noe som i grunnen er greit, men ikke så greit da jeg bruker den samme maskina til andre Operativ Systemer osv. Det jeg også likte dårlig var at det var kun 16-bit farver på skjermen, så coverene var av heller dårlig kvalitet. Også masse mas og legge de inn osv.
Jeg vet det finnes andre alternativer som jeg mye heller ville brukt. Beste løsningen etter min mening må være og ha en hd-disk inne i cd-spilleren, så man kan rippe direkte til den, og ha en fjernkontroll (24-bit) med skjerm. Det jeg likte med squeeze boxen var radioen. Der hadde man tilgang til sinnsykt mye musikk og man kunne velge musikk sjanger osv.
Det var noen her som mente at HDD gir bedre lyd da man slipper cd-driv. Det er helt tullete.
En HDD er også en disk som man kan lese og skrive over en million ganger. Man må eventuelt over på SSD som er solid state disk, for eventuelt mene at lyden blir bedre.
Uansett, jeg liker og sette meg ned starte CD-spilleren som tar få sekunder, sette på en CD som jeg vet jeg ikke får problemer med grunnet dårlig netverk, eller andre data relaterte ting.
Det er også helt lattelig hvor bra CD-spiller man kan få i dag på brukten, for veldig lite penger siden alle tror at den er ut. For og matche lyden i min AYRE spiller, må man på en sinnsykt bra DAC + en eller annen form for handy data box. Det kan bli ganske dyrt. Jeg liker også at det som står i racket ser litt lekkert ut. Det er tross alt mine smykker
Lenge leve CD spilleren.