Cd er ut!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    stereo skrev:
    La albu formatet leve!! Gi musikerne mulighet til å lage knallgode album også fremtiden. Hvis det kun skal lage enkeltvis låter, er det vel ingen som går inn for å lage 10-12 knall sterke låter hvis ingen vil kjøpe albumene? :p

Mvh
    stereo
    Om alle låtene er sterke og gode i utgangspunktet vil jo salget være der uansett om musikken distribueres over nett eller om du for den servert på små sølvskiver.

V

vredensgnag

Gjest
    johnnygrandis skrev:
    stereo skrev:
    La albu formatet leve!! Gi musikerne mulighet til å lage knallgode album også fremtiden. Hvis det kun skal lage enkeltvis låter, er det vel ingen som går inn for å lage 10-12 knall sterke låter hvis ingen vil kjøpe albumene? :p

Mvh
    stereo
    Om alle låtene er sterke og gode i utgangspunktet vil jo salget være der uansett om musikken distribueres over nett eller om du for den servert på små sølvskiver.
    I klartekst er faktisk dagens lyttemønster blitt et problem for dem som ønsker å lage tematiske album. Utrolig mange lyttere er ikke klare over hvor låten de liker kommer fra, og hvordan den passer inn med andre, i et album.

Men dette er vel like mye bransjens skyld som formatets - platebransjen har søkt å spre hits over flere album, og har lagt inn mye fyllmasse mellom de få gode låtene. Og det har gjort at lytterne har mistet interessen for tematiske utgivelser.

Om noe, skulle jeg tro at nettet vil kunne gjøre slike aktuelle igjen, siden lyden kan kobles til tekst, bilder og film som understreker tematikken man ønsker å få frem, og det ser vi allerede mange eksempler på.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Supertramp skrev:
    Kjendis skrev:
    Det selges ikke særlig med cd-spillere lengre heller.
    Det er vel ikke helt sant.....
    alle BD/DVD spillere er i realiteten også CD spillere
    nær sagt alle biler selges med integrert radio/CD spiller
    Min kompis kjøpte seg akkurat en ny Mercedes E klasse der var det ferdig USB overføring ifra HD til stereoen + at det fulgte med ferdig kabel for å kople til en I-pod Touch. Hvem trenger cd spiller i bil ?
    -Jeg irriterer meg enda at jeg må brenne cd plater og dra med meg ut i bilen for å lytte på min musikk.

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Om noe, skulle jeg tro at nettet vil kunne gjøre slike aktuelle igjen, siden lyden kan kobles til tekst, bilder og film som understreker tematikken man ønsker å få frem, og det ser vi allerede mange eksempler på.
    Jepp, tenk f.eks på artister som kjører tematiske videoprojeksjoner på konsertene sine - det burde være en smal sak å gi muligheten til på streaming eller annen form for online-distribusjon. Funker selvsagt også på DVD/BR, men det er det fint få som bruker til å lytte til musikk uansett.

I det hele synest jeg det er interessant hvor mye hardbarka CD-entusiaster er vilige til å gi slipp på for å bevare eventuell taktilitet ved CD. For meg blir det i alle fall en helt annen opplevelse å se en konsert på BR med surroundlyd og stort bilde enn å høre på en CD av den samme konserten. Blir litt som å insistere på å stå med ryggen mot scenen på konsert for ikke å la seg forstyrre av det visuelle men kun høre på lyden ;D

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Supertramp skrev:
    marsboer skrev:
    Og blu-ray spilleren står jo allerede der i et velmøblert digitalt hjem :)
    Om "kort tid"* vil denne debatten dreie seg om akkurat det samme: trenger man BD spiller? Neida.....

*= i IT verdenen er "kort tid" litt både-og
    Det går nok noen år før det tar av, men streaming av film er nå på vei inn. Voddler har startet en tjeneste for en stund siden og de har også en del gratis filmer. Så film med Voddler i går og bildekvaliteten er bra. Lydkvaliteten virke også til å være god, men er kun i to kanaler. Lovefilm som er et stort internasjonalt selskap har hatt streaming en stund (gratis i sommer forresten). Og det finnes andre også.

For mange av entusiastene er nok ikke to kanals lyd og DVD kvalitet bra nok, men for veldig mange er det godt nok. Sikkert også bare snakk om tid før HD og surround vil bli tilgjengelig i størrre grad, men da sansynligvis ved at nedlastingen av filmen starter før man begynner å se den.
    http://www.voddler.com/

Når det gjelder musikk og streaming, så savner jeg ASIO. 320kbp er vel godt nok, men hadde ikke gjort noe om det var i lossless format heller.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.461
    Jeg er sikker på at det her på sentralen finnes en enkel og grei oppskrift på
    hvordan man setter opp en harddisk basert kilde som selv datanestenanalfabeter som meg kan forstå?

Streaming er kanskje verre, idet man/jeg bor på landet og ikke kan se en youtube snutt engang
    uten å la den laste ned i rykk og napp og så trykke replay.
    Slik er virkeligheten i Norge.
    ( Selv om jeg lurer på om jeg kan får raskere nedlasting med mobilt bredbånd enn det faste bredbånd jeg har nå? )
    De som bor i byen med fibertilkopling ( eller hva det nå er som er raskt nå ) har det nok lettere.
    Selv bor jeg for langt fra sentralen, sier telefonselskapet.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.461
    nb skrev:
    For meg blir det i alle fall en helt annen opplevelse å se en konsert på BR med surroundlyd og stort bilde enn å høre på en CD av den samme konserten. Blir litt som å insistere på å stå med ryggen mot scenen på konsert for ikke å la seg forstyrre av det visuelle men kun høre på lyden ;D
    Jeg er helt enig i at det er morsommere å se en konsert på BD enn å høre på en CD.
    Men det er vel ikke samme diskusjon? Eller har jeg missforstått?

;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.852
    nb skrev:
    vredensgnag skrev:
    Jepp, tenk f.eks på artister som kjører tematiske videoprojeksjoner på konsertene sine - det burde være en smal sak å gi muligheten til på streaming eller annen form for online-distribusjon. Funker selvsagt også på DVD/BR, men det er det fint få som bruker til å lytte til musikk uansett.

I det hele synest jeg det er interessant hvor mye hardbarka CD-entusiaster er vilige til å gi slipp på for å bevare eventuell taktilitet ved CD. For meg blir det i alle fall en helt annen opplevelse å se en konsert på BR med surroundlyd og stort bilde enn å høre på en CD av den samme konserten. Blir litt som å insistere på å stå med ryggen mot scenen på konsert for ikke å la seg forstyrre av det visuelle men kun høre på lyden ;D
    Hva er BR?

Jeg ville ikke byttet til surroundlyd i alle fall. Min erfaring er at man får mye bedre lydkvalitet med to gode høyttalere enn om man skal dele høyttalerbudsjettet på 5-8 høyttalere.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.461
    BT skrev:
    Jeg ville ikke byttet til surroundlyd i alle fall. Min erfaring er at man får mye bedre lydkvalitet med to gode høyttalere enn om man skal dele høyttalerbudsjettet på 5-8 høyttalere.
    Enig

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.461
    Jeg søkte på Herbie Hancock's Imagine Project på nettet som en test.
    Det er jo en ny, kurant CD av en kjent artist.
    CDen får man kjøpt overalt, og man får kjøpt den på itunes og som mp3.

Men jeg kan ikke finne noen lovlige måter og laste den ned på i lossless?

N

nb

Gjest
    BT skrev:
    Hva er BR?

BR/BD = BluRay.

At to fjonge kanaler er så mye bedre enn flere mindre fjonge når selve produksjonen er lagt opp til multikanal er en myte jeg ikke er enig i, men her er sikkert smaken som baken. Selv kjører jeg ganske rimelige bakkanaler og senterkanal (mest av estetiske hensyn) og det er for meg helt uaktuelt å bruke 2-kanalslyd til tross for det.

Nå er dette betydelig mindre relevant for musikk enn for film, det er lite musikk i multikanal og enda mindre som er produsert for å utnytte mulighetene man har med flere kanaler. Et svært hederlig unntak er f.eks norske 2L, det de gjør er skikkelig tøft.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    vredensgnag skrev:
    Og de ligger og kjæler med hverandre i stedet for cd-coveret.
    Visste jeg det ikke! Ikke rart cd-salget går dårlig. Skulle vært slik når jeg var ungdom også ;D

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    At Platekomp. reduserer utvalget av cd i butikkene, er ikke noe bra tegn for cd-mediet i Norge nei. Det eneste positive er at de vil øke utvalget av vinyl litt.

V

vredensgnag

Gjest
    otare skrev:
    vredensgnag skrev:
    Symbol nummer to fra venstre er tema-albumets største fiende.
    Neida. Ikke hvis du har slått på Miks->Etter album.
    ;D

Selv bruker jeg aldri miks, men så en måling der iPod brukere var blitt spurt, og et flertall brukte det alltid.

Skjønner ikke problemet når det gjelder Platekompaniet. Det er et kjempeutvalg av CDer enkelt tilgjengelig via nett og post. Dessverre må vi betale mva, men det kan man muligens få gjort noe med snart. Blir litt dumt å skulle stykke det opp i småsendinger hele tiden.

Platebutikker kom som et sted der man kunne lytte til musikk som ikke ble spilt på radio (dengang Kringkastingens radiopratere stilte i smoking og tversover).
    Etterhvert kom rike muligheter til å lytte til musikken andre steder, og vi kunne bestemme oss for hva vi ville ha før vi gikk i butikken. Dessverre fikk musikkindustrien det for seg at det var hitproduksjon som var tingen, og utvalget ble dårligere og dårligere.

Men nå er vi i en ønskesituasjon. Prisen på CDene går ned, vi har andre innhentingsmuligheter for musikk. Jeg kan sjekke kvaliteten på en innspilling ved prøveavspillinger over nett, før jeg kjøper en Redbook eller høyere versjon.
    Helt fantastisk, spør du meg.

Og Platekompaniet har skjønt dette, selvsagt.

S

Supertramp

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Symbol nummer to fra venstre er tema-albumets største fiende.
    Tja..... Nå lytter jeg til Essential Paul Simon på Spotify og har valgt "shuffle" på det dobbeltalbumet. Ikke verre "miks" enn det plateselskapet har valgt som rekkefølge på låtene.
    Men på tematiske utgivelser ala Queen II, side 2 ("black side") er det jo meningsløst å bruke shuffle :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det fine med hdd, streaming og annet slikt er at vi som har solide platesamlinger fra før av kan ta det hele med stoisk ro, og velge det som supplement dersom vi føler behov eller nytte.
    I mellomtiden, mens andre jakter på stabile versjoner, brukervennlige løsninger, god lydkvalitet osv fra sine computerbaserte løsninger så spiller vi andre platene våre, i trygg forvissing om at det kan vi fortsette med uavhengig av formatendringer, harddiskkræsj og alt slikt :)

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    Ja, enig med deg Vidar P. her. Synes denne diskusjonen for og imot fysiske plater typisk går mellom de av oss som har valgt å ha platesamlinga stående fram, og de som har valgt å rydde den vekk, eller som kanskje aldri har hatt noen (stor) samling fysiske plater. Selv om jeg har ei platesamling som sikkert er bare 5% av Vidar P's, er ikke problemet mitt at jeg ikke har frihet til å velge hva jeg vil høre på. Problemet er å få nok tid til å høre på de platene jeg allerede har! Så foreløpig føler jeg ikke behov for å supplere med andre kilder.

MEN jeg ser jo det demokratiske gode i at all musikk er tilgjengelig for alle over Internett. Det betryr jo at musikk også blir tilgjengelig for de som ikke har råd til å kjøpe plater, i prinsippet world-wide, og ingenting er bedre enn det. At album-formatet kanskje er på vikende front kan jeg leve med. Folk flest hører vel mest på enkeltlåter uansett. "Album" blir for oss spesielt interesserte antar jeg.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.213
    Torget vurderinger
    10
    Vidar P skrev:
    Det fine med hdd, streaming og annet slikt er at vi som har solide platesamlinger fra før av kan ta det hele med stoisk ro, og velge det som supplement dersom vi føler behov eller nytte.
    I mellomtiden, mens andre jakter på stabile versjoner, brukervennlige løsninger, god lydkvalitet osv fra sine computerbaserte løsninger så spiller vi andre platene våre, i trygg forvissing om at det kan vi fortsette med uavhengig av formatendringer, harddiskkræsj og alt slikt :)
    Slik tenker jeg også og har det helt ok med CD-platene slik de er, i tillegg til vinylsamlingen. Er heldigvis ved såpass helse at jeg har full oversikt og klarer å plukke fram det jeg får lyst til å spille. Å foretrekke tingene på "gamlemåten" må gjerne bli sett på som å gå baklengs inn i fremtiden. Mister ikke nattesøvnen av den grunn...

Nå har ikke jeg tusenvis av titler på CD. Hadde kanskje stillt seg litt annerledes da...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser til stadighet at folk ikke synes at det er noe problem å handle over nett, og teknisk stemmer det. Men jeg liker å stikke innom en butikk etter jobb, og få med meg en ny plate med hjem. Det er noe med kosen i å stikke innom en butikk og la seg inspirere. Det å bla gjennom hyllene på måfå for å komme hjem med noe gøy er en helt annen sak enn å bla gjennom titler og vente noen dager til du har den i hendene.

Kanskje skillelinjene noen ganger går mellom oss som bor i en større by med stor Kompaniet-avdeling, og de som bor lenger borte fra filialene?

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    For oss som har prøvd alt av programkilder opp gjennom tiden, så kan man ikke forvente at de som har opparbeidet seg en platesamling skal ha noen brå overgang til databasert avspilling av musikk.Det må bli en kombinasjon av begge deler i første omgang. Jeg selv har begynnt med spotify premium som et supplement. Har faktisk forbauset meg hvor naturlig instrumentklangen kan være.Har fomlet litt etter fjernkontrollen for CD spilleren til tider ;D Sånn som det er nå, så synes jeg det er noe uoversiktlig med disse programmene for avspilling av datafiler ligger strødd rundt om på nettet.Er ikke akkurat imponert heller ;D. Det er "datafolket" som har kontrollen her ::). Men jeg har ikke akkurat fått den helt store interessen ennå. Det vil bli bedre når de mere anerkjente audioprodusenter som til eksempel Linn, naim og PS Audio får et bedre fotfeste i markedet. Virker som om det er de typiske dataprodusentene som har tatt litt styring i markedet her. De er ikke akkurat noen audio spesialister i utgangspunktet.Men skal ikke påstå at de er dårlige heller. Som sagt. Det tar sin tid og bli overbevist. mvh Guit

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Jeg tror litt av grunnen til fallet i salg av musikk i butikkene er at butikkene ikke har skjønt at de må være attraktive for kundene. Jeg blir i alle fall ikke "inspirert" av å bla i de halvtomme hyllene hos Platekompaniet. Da er det mye bedre å bestille musikken via nett - så slipper man å fly rundt i forskjellige butikker med tilnærmet like dårlig utvalg.

Når det er sagt, så skjønner jeg heller ikke hvorfor folk gidder å fly på de samme butikkene for å handle filmer.. det er samme historien med inspirasjon der, tror jeg.

Nei, jeg skulle ønske meg flere spesialistbutikker for musikk. Butikker som skjønte at de må gi kunden noe ekstra, noe utenom dette å kunne hente en CD eller DVD fra en hylle. Noe a'la "Bare Jazz" i Oslo, f.eks. Det er en butikk jeg likte. Man kunne sette seg ned, drikke kaffe, prate med folk som var "inne i sjangeren" og virkelig bli inspirert! Ganske ofte ruslet jeg hjem derfra med både 4,5 og 6 CD-er. Nå er den litt langt unna, dessverre. Med flere slike butikker skulle jeg gjerne lagt igjen både tid og penger der.

Men jeg fortsetter å kjøpe CD-er. Inntil videre i alle fall.. For det er sikkert mest av gammel vane, for det koster jo ikke stort å sette opp en PC til avspilling.

Mvh

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.461
    Kommer til å fortsette å kjøpe CDer til alt finnes å kjøpe som nedlasting i CD-kvalitet eller bedre.
    Å betale for MP3 er uaktuelt.
    Men jeg kjøper alt på nett.
    Har ikke vært i en platebutikk siden julehandelen.

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har en CD plate som er bestillt hos Platekompaniet for ca fire måneder siden. De lurer på om jeg har tålmod til og vent lenger ;D. I mellomtiden har jeg den på Spotify :D. Det blir nok best og bestille på nett, hvis man vil fortsette og kjøpe disse sølvplatene? Plateforhandlerne som er interessert i all slags musikk og kan anbefale plater, er det få av i disse tider.Man blir bare en del av massen når vi handler hos en av Platekompaniets butikker. Vi har jo hifisentralen som har mange overivrige musikkelskere som har kommet med gode anbefalinger.Og nettforhandlere som amazon.com, legger ut eksempler på musikk eller artister i samme kategori. Det er de som faktisk bidrar mest, for og øke salget av CD plater også ;D mvh Guit

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    Økonomien fungerer vel slik at så lenge det finnes et marked (i dette tilfellet platesamlere) vil det finnes noen spesialistbutikker for å betjene disse utskuddene av noen kunder (som jeg er en av) :) Men det bor jo lite folk i Norge, så veldig mange slike butikker kommer neppe til å overleve. Her i Trondheim har vi nå Audioroyal's Big Dipper-avd. De selger kun vinyl, så da blir det jo til at jeg i praksis kjøper færre cd-er. Det eneste "problemet" med den butikken er at Odder også pusher (2-kanals) hifi, så det kan jo fort bli VELDIG dyrt hvis jeg egentlig bare skulle kjøpe noen plater ;D

Når det gjelder Platekomp. butikkene kommer jeg ikke til å gå med sørgebånd hvis de mer eller mindre slutter med cd. Jeg har jo vært med å styrt utviklingen selv siden jeg knapt har kjøpt en fullpriscd i 2010, så da blir det litt feil hvis jeg syter og klager over dette nå. Mulig det er bare meg, men jeg synes utvalget i musikk allerede har gått nedover i butikkene. Synes nettbutikken til Platekomp. fungerer greit for kjøp av billige cd-er. Men det er vel ikke gitt at de kommer til å fortsette med stort utvalg cd-er der heller(?).

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    6
    Vidar P skrev:
    Bingo! ;D 8)
    Ellers så er CD'er blitt mye billigere bare siden i fjor. Mye går nå for 59 kr hos Platekompaniet. Kompletterer derfor nå samlingen med mye nygammel musikk. I tillegg kjøper jeg meg nå tilbake platespiller og er på stadig jakt etter nye titler på LP (LP-samlingen er nå kommet opp i over 200 stk). Ikke så mye å skryte av i forhold til deg Vidar, men.... Kommer til å gjøre et storinnkjøp fra Elusivedisk om ikke så lenge! :)

frans

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Antall liker
    3
    Sett i et fugleperspektiv så er denne diskusjonen en "sær-diskusjon" av "sære-mennesker". ::) ::) ::)

Det er "sært" å bruke penger på musikk. ::)

I dag finnes f.eks. tusenvis av internettradiokanaler hvor en kan finne akkurat den musikken som en interessere seg for. Hvorfor skulle en da bruke penger på å kjøpe musikk i det store og hele?

Betalingstjenester som Spotify og Wimp er kanskje mest for ungdom som er over middels interessert i musikk?

Utdrag fra "Da tieren var gul"

Han sier det er ikke marked for deg nå lenger far
    Folk vil ikke slite ut skoene sine
    Folk vil slappe av

Folk vil slappe av og se på en koselig film
    Fra en tid hvor du ville passet inn
    En tid hvor folk var flinkere til å passe på sine gamle ting
    Nå er det så lett og kaste og kjøpe nye ting

Men da tiern var gul og femmern blå
    Så var det nok bedre for deg enn det er nå
    Da du hørte hans planer ble du ikke særlig glad
    Han sier det er filmer folk vil ha
    Her skal jeg leie ut videoer far
    Nå kan du slappe av

(deLillos - Da tieren var gul)

Men ellers har jeg stor sympati for de som mener musikk og data er noe herk ;)

S

Supertramp

Gjest
    Så nå er det blitt "sært" å eie rettigheten til å høre musikksamlingen sin når en vil og hvor en vil - uavhengig av nettilgang eller ikke....

Javel.....

C

Cyber

Gjest
    Lenge siden jeg stappet ei sølvskive i leseren her. HD-basert er helt topp og jeg har aldri spilt mer musikk nå som det er bare å ta kontrollen opp og trykke play. Fungerer alltid og lyden er like god - så kan de gamle vinylgubbene kose seg med sitt og alle blir fornøyde til slutt. :)

Spotify er også meget bra med høy kvalitet påslått og låter mer enn godt nok for mine ører. Deilig å ha tilgang til masse musikk hele tiden!

frans

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Antall liker
    3
    Supertramp skrev:
    Så nå er det blitt "sært" å eie rettigheten til å høre musikksamlingen sin når en vil og hvor en vil - uavhengig av nettilgang eller ikke....

Javel.....
    Det er ikke sært å eie det man allerede eier. Med stadig færre som kjøper musikk, så er det blir det sært med diskusjon om musikken bør lagres på vinyl, CD, minnepinne eller harddisk. Det er en diskusjon for de få (dvs. de sære).

I fremtiden vil en nok se på de som kjøper musikken som veldig sær pga. internettradio og streamingstjenester. Hvorfor kjøpe musikken dersom du allikevel bare kommer til å høre en eller to ganger på den? Gjennom streamingstjenester som Spotify har en likevel tilgang på filen.

Og hvorfor skulle en nu høre på musikk i det stor å hele? Folk flest foretrekker levende bilder, dvs. sitte foran TV-kassa fremfor å sitte med lukkede øyne foran et stereoanlegg.

S

Supertramp

Gjest
    cybervision_ skrev:
    Lenge siden jeg stappet ei sølvskive i leseren her. HD-basert er helt topp og jeg har aldri spilt mer musikk nå som det er bare å ta kontrollen opp og trykke play. Fungerer alltid og lyden er like god - så kan de gamle vinylgubbene kose seg med sitt og alle blir fornøyde til slutt. :)

Spotify er også meget bra med høy kvalitet påslått og låter mer enn godt nok for mine ører. Deilig å ha tilgang til masse musikk hele tiden!
    Synes du er blitt veldig "gravid", Jan :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Cd er langt fra ut. Med tanke på den lave innkjøpsprisen og det at en faktisk har et fysisk album å forholde seg til gjør cd mediet levedyktig i mange år fremover.

C

Cyber

Gjest
    Supertramp skrev:
    cybervision_ skrev:

Synes du er blitt veldig "gravid", Jan :)
    Hehe, var lenge før det at HD-bølgen skyllet inn i mi casa. CD-er innkjøpt her nå blir arkivert og lagt bort og så ligger de klare på squeezeren når som helst. Helt topp.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.956
    Torget vurderinger
    23
    Supertramp skrev:

Javel.....
    Ta det helt med ro - dette er overhode ikke sært i det hele tatt - tvert i mot ganske normalt for "voksne" mennesker. Det er lang "sykere" å godta alle mulige leievarianter spør du meg.

Mvh "Dr. Sluk"

S

Supertramp

Gjest
    Varianten til cyber og mteinum og meg og mange mange andre er:
    - kjøp CD'er
    - ripp dem
    - og spill av fra en eller annen type avspiller

Du kjøper - du eier - du kan spille av når-og-hvor-du-vil

Spotify er fint tilskudd men ikke noe å basere seg på alene, IMO!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn