G
Gjestemedlem
Gjest
Det er ingen kontrast dessverre. Loudnesswarmusikken er jo den som havner på CDene også. CD er ikke et format men en emballasje for de samme datafilene som kan distribueres elektronisk.roffe skrev:For å si det enkelt: Jeg tror ikke på plateselskapenes evne til å fokusere på lydkvalitet. Loudness war og lavoppløst MP3 som hoveddistribusjonsformat står for meg som et alt for sannsynlig lydkvalitetshelvete. I kontrast til det håper jeg CD lever lenge.
Flac er et utmerket format. Har du en mp3-spiller eller en jallaboks som iphone så er det bare å konvertere til det de måtte støtte av underlige formater, eller brenne en CD for dem som liker det. Hva som blir benyttet av selskapene er irrelevant. Hvis de ikke er villig til å distribuere i losslessformater som Flac, så vil andre distribuere musikken for dem. At de taper på det er den eneste måten de lærer på.Jeg har bærbare MP3-spillere, streaming av FLAC til Squeezebox, iPhone, bil med CD-spiller uten aux-inngang. Kan du gi meg et nedlastingsformat som støtter alle disse avspillerne og som er vanlig benyttet til lovlig distribusjon av musikken?