ceroxol's hifi, hjemmekino og diverse..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Da var én mellomtone på plass.

Dette blir så bra!

Og der var jammen diskanthornet på plass.. Alle fester er av massiv aluminium, ikke noe plast her..

Litt tettere på - for en finish!

Dette er så lekkert! Chrystal Diamond Silver er en utrolig lekker farge og lakk-arbeidet er prikkfritt. Synes G2 versjonene fra AG med lakkerte "sidepaneler" og diskanten i basskassen er genialt, her er WAF utrolig høy sammenliknet med eldre versjoner - kanskje jeg overlever? ;)

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    Meeeeget lovende. (Tips: kanskje fjerne den fotograf/modell vitsetegningen i et tidligere innlegg, sånn i tilfelle hun kjenner nicket ditt?)

Hmmm - hva må du ut med, tro? Cabriolet?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dette går så bra, så...

Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. De er pene - husk på det. En pryd i enhver stue.

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ErosLoveking skrev:
    du har problemer mister, store problemer.........
    Tanken har slått meg - Duo ER virkelig en god del større enn Uno.. Vel, dette blir spennende! He he..

vredensgnag skrev:
    Ah, du har min fulle forståelse og sympati.

Jeg måtte velge mellom dame og anlegg etter å ha fått kommentar om at lytterommet "kunne blitt til en veldig fin spisestue" og at "er ikke det unødvendig store høyttalere? Jeg har sett noen veldig små som lagde skikkelig fin lyd."

Lykke til!
    Takk for det! Heldigvis er ikke dama så ille når det gjelder store høyttalere og i starten av forholdet hvor vi nettop hadde "blitt kjent med hverandre" så bodde jeg på en studenthybel fylt til bristepunktet med hi-fi, men Duo er nok og teste grensene hennes litt.. He he..

vredensgnag skrev:
    Meeeeget lovende. (Tips: kanskje fjerne den fotograf/modell vitsetegningen i et tidligere innlegg, sånn i tilfelle hun kjenner nicket ditt?)

Hmmm - hva må du ut med, tro? Cabriolet?
    Kanskje ikke så dumt.. Vel, dette blir ikke billig. Har allerede betalt Sunving-"boring"-Resort ferie med "all inclusive", deretter er det jo denne ringen på fingeren hun er vill etter da.......... :eek: ;)

Ulf-B skrev:
    Dette går så bra, så...

Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. De er pene - husk på det. En pryd i enhver stue.
    He he.. Vi er så enige! Store høyttalere er naturlig og riktig i enhver norsk stue, alt annet er feil...

V

vredensgnag

Gjest
    Det oser kvalitet både av høyttalere og omgivelser, og horn lager praktfull musikk -- du skal se det går bra. Fordelen med hifi er at dama vet hvor hun har deg, de tenker langsiktig.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Finishen ser upåklagelig proff ut! Kunne du tenke deg å vise hvordan du tar av grillen med sidepanelene, eller går ikke det uten å ta av hornet?

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Heisann! Der var mellomtonehornet montert.. Har jeg nevnt at dette er fett? DETTE ER SÅ SINNSYKT FETT! ;D

Litt annen vinkel - majestetisk!

Bakfra blir heller aldri feil..

MER!

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt å følge med på. Flotte høyttalere. Gratulerer med nyanskaffelsen. :D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ser forøvrig at den som måtte bebo grinda på det ene bildet, har litt av en orkesterplass. ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Entusiasmen og iveren gjør denne tråden en fornøyelse å ha fulgt igjennom dagen, nydelige saker.
    Tipper lyden er deretter også :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    vredensgnag skrev:
    Fordelen med hifi er at dama vet hvor hun har deg, de tenker langsiktig.
    Ahh -..nå faller brikkene på plass

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    det ble brått stille her.
    Nå er det nummeret før den store nedpakkingstråden. :-X

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Håper ceroxol slipper å lodde på gitteret til diskanten i såfall

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    65finger skrev:
    Ser superbra ut!! Gratulerer
    Takk for det finger'n! :)

ErosLoveking skrev:
    ceroxol skrev:
    deretter er det jo denne ringen på fingeren hun er vill etter da.......... :eek: ;)
    :eek: du har ikke tenkt å fri gjennom HFS :eek:
    He he.. Neida, er ikke helt der enda, men har vært inne på dette emnet i venner av AG-tråden.. ;)

JanR skrev:
    vredensgnag skrev:
    Fordelen med hifi er at dama vet hvor hun har deg, de tenker langsiktig.
    Nuff said ;D

/jan
    ;D ;D Kvinnedyret er noe man skal passe seg for..

SannaX skrev:
    Finishen ser upåklagelig proff ut! Kunne du tenke deg å vise hvordan du tar av grillen med sidepanelene, eller går ikke det uten å ta av hornet?
    Må ta av hornet for å få gjort dette, kan vise bilder av det en dag, men tror ikke jeg knoter noe mer i dag.. :)

bjornh skrev:
    Morsomt å følge med på. Flotte høyttalere. Gratulerer med nyanskaffelsen. :D
    Takk for det!

ErosLoveking skrev:
    ser forøvrig at den som måtte bebo grinda på det ene bildet, har litt av en orkesterplass. ;D
    He he.. Apen? Han elsker musikk - se dansebildene tidligere i tråden.. ;)

johnnygrandis skrev:
    Entusiasmen og iveren gjør denne tråden en fornøyelse å ha fulgt igjennom dagen, nydelige saker.
    Tipper lyden er deretter også :)
    Hyggelige ord. :) Lyden er fantastisk - kommer mer om dette etterhvert.

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Nr. 2 står klar for å bli satt sammen..

På med diskanthornet

YEAH!!!! Ferdig...

Mr. Grand er satt litt i skyggen av Duo...

Nå skal det spilles musikk, naboene i leiligheten under kommer til å elske meg i dag - kveld - natt - tidlig morgen! Tra-la-lalal-la ;)

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    De er da ikke så mye større (ahem), men ærlig talt, dette er overkommelig.

Forslag - skaff en gardin som går over hele bakveggen med noen store sirkler eller buer i, som harmonerer med hornene, og kanskje ta vekk bildet i ramme til venstre -- sørg for at hornene "gjentas" i rommet, så blir de faktisk mer borte.

Noen inspirasjoner (les avledningsmanøvrer.)

Teppe?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ceroxol skrev:
    Heisann! Der var mellomtonehornet montert.. Har jeg nevnt at dette er fett?

DETTE ER SÅ SINNSYKT FETT! ;D
    Virker som du er glad synes jeg ;D
    Alltid morsomt med nytt og ekslusivt, gratulerer så mye.

Mvh.KW

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vist madamen bildene av nyanskaffelsen siden av Mr. Grand, og hun hadde valgt horna 8) Dette var såfremt det ble ryddet og ordnet litt med bilde og rack etc. :) De er jo ikke SÅ mye større enn de gamle, men det er jo ren kunst ift de gamle! Dette tror jeg går veldig bra mtp madamen...
    Fikk svar på spørsmålet angående å ta av frontdekselet, så du trenger ikke balere mer med det for min skyld. Har lurt litt på hvordan AG har løst det med å kunne ta det av uten å løsne hornet nemlig.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med nye horn Ceroxol :) De ser utrolig flotte ut!

Ou812

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.947
    Torget vurderinger
    4
    Ja tror dette skal gå veldig bra ift fruen i huset. Ser jo av det øvrige interiøret at dere har god smak. Og disse høytalerne er jo definitivt noen vakre skulpturer som vil gli inn i etthvert møblert hjem!

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    vredensgnag skrev:
    De er da ikke så mye større (ahem), men ærlig talt, dette er overkommelig.

Forslag - skaff en gardin som går over hele bakveggen med noen store sirkler eller buer i, som harmonerer med hornene, og kanskje ta vekk bildet i ramme til venstre -- sørg for at hornene "gjentas" i rommet, så blir de faktisk mer borte.

Noen inspirasjoner (les avledningsmanøvrer.)
    Takker for tips! God idé med litt runde mønstre som gjør at hornene blender mer naturlig inn. Jeg skal nok helt sikkert ommøblere litt.. Har allerede fjernet "apeburet" som sto på venstre side, dessuten tenker jeg på å selge Pass-settet og kjøpe en mindre forsterker, hvilket igjen kanskje medfører at hele racket forsvinner - så endel kommer nok til å skje fremover. Men, vi skal kun bo i leiligheten et år til, deretter skal vi hjem til Norge (Asker) igjen. :)

KW skrev:
    Virker som du er glad synes jeg ;D
    Alltid morsomt med nytt og ekslusivt, gratulerer så mye.

Mvh.KW
    Takk for det KW! Jeg er strålende fornøyd, dette spiller utrolig bra. :)

SannaX skrev:
    Jeg har vist madamen bildene av nyanskaffelsen siden av Mr. Grand, og hun hadde valgt horna 8) Dette var såfremt det ble ryddet og ordnet litt med bilde og rack etc. :) De er jo ikke SÅ mye større enn de gamle, men det er jo ren kunst ift de gamle! Dette tror jeg går veldig bra mtp madamen...
    Fikk svar på spørsmålet angående å ta av frontdekselet, så du trenger ikke balere mer med det for min skyld. Har lurt litt på hvordan AG har løst det med å kunne ta det av uten å løsne hornet nemlig.
    Jeg begynner også å tro at dette kan blir veldig bra.. Selvfølgelig blir nok ikke den/de første dagene så hyggelige, men hun mykner nok fort. Hun er heldigvis opptatt av at ting spiller bra, og dette spiller latterlig bra! :)

ou812rh skrev:
    Gratulerer med nye horn Ceroxol :) De ser utrolig flotte ut!

Ou812
    Tusen takk Ou812! :) Dette er uten tvil det flotteste jeg har hatt i hus, hver minste detalj er ekstremt gjennomført - ren kunst!

kjoenik skrev:
    Ja tror dette skal gå veldig bra ift fruen i huset. Ser jo av det øvrige interiøret at dere har god smak. Og disse høytalerne er jo definitivt noen vakre skulpturer som vil gli inn i etthvert møblert hjem!
    Tror nok jeg kommer levende fra det, men det blir litt spennende.. Man vet jo aldri helt med disse kvinnene.. He he..

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Får avslutte kvelden med noen stemningsbilder:

Jeg har hørt musikk i timesvis i kveld, det er en opplevelse å høre AG i eget hjem. :)

Vedlegg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    ceroxol skrev:
    Men, vi skal kun bo i leiligheten et år til, deretter skal vi hjem til Norge (Asker) igjen. :)
    Auda! - da er det bare å spare på bildene, så kan du vise dem i motsatt rekkefølge ved neste korsvei. For dette er vel ikke slikt man slenger inn i bagasjerommet på en bil sånn uten videre?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.947
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det første som slår deg mtp forskjeller fra Ref3A?

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    En annen ting er at jeg jo hele tiden har tenkt å selge Pass-settet, men jeg får nesten litt kalde føtter etter å ha hørt hvor bra det spiller på Duo. Systemet er utrolig musikalsk og der er mere fin-tuning etc. som skal gjøres, så det er sikkert mer å hente. En annen ting jeg trodde var at Pass settet ville være alt for kraftig, men det er ikke noe problem. Jeg har i dag spilt fra 1 (minimum) til 25-30 i volum (63 er maks).

Mangler forøvrig å ta høyttalerene ut av den formstøpte plast-saken de står i inne i kassene..

Noen flere kveldsbilder før jeg tar kvelden..

Vakkert! :)

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ErosLoveking skrev:
    takk til ceroxol for et sjeldent lyspunkt på forumet.

moro! ;)
    Meget hyggelig kommentar - takk! :)

Ulf-B skrev:
    ceroxol skrev:
    Men, vi skal kun bo i leiligheten et år til, deretter skal vi hjem til Norge (Asker) igjen. :)
    Auda! - da er det bare å spare på bildene, så kan du vise dem i motsatt rekkefølge ved neste korsvei. For dette er vel ikke slikt man slenger inn i bagasjerommet på en bil sånn uten videre?
    Gruer meg allerede! Men, igjen, Asker.....det er jo som å flytte til himmelen sammenliknet med Odense.. ;) Kystkultursti, seilbåt, Oslofjord, bading, marka, ski, familie etc. etc. listen er laaaang.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.271
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå kommer jeg rett fra en Melody Gardot-konsert, men tråden din topper kvelden!!!!!!! -No more to say. KNALLBILDER! ;D ;D ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Morsomt å se og motiverende.
    Har lyttet til flere hornhøyttalere og virkelig likt hva jeg hørte, og når de er så vakkert utførte blir det som å ha skulpturer i stuen.

Blir mye lytting til musikk i helgen, tenker jeg!

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    kjoenik skrev:
    Hva er det første som slår deg mtp forskjeller fra Ref3A?
    Jeg kan komme tilbake til denne, da jeg er i ferd med å ta kvelden - skal tidlig opp og i sviger's 60års dag i morgen. :eek: Ref.3A er en enormt fantastisk høyttaler, som pga. sin høye følsomhet og delefilterløse mellomtone har mange av kvalitetene en finner i AG, bare ikke fult så ekstremt. Den største forskjellen for meg ligger i åpenheten i gjengivelsen av stemmer, dette er virkelig noe jeg setter store krav til og de fleste høyttalere stryker. Noe av det beste jeg kjenner til er Verity Audio, Ref.3A og selvfølgelig AG.. I bassområdet er de ganske like, selvfølgelig er det litt mer av alt i AG. I diskantområdet er Ref.3A meget sterk, kanskje noe skyldes Murata superdiskanten. Til prisen er Ref.3A en fantastisk høyttaler og det er ikke uten grunn at den ble f.eks. årets høyttaler i Ultra Audio.. Det blir litt vemodig å selge de..

Grumpy skrev:
    Nå kommer jeg rett fra en Melody Gardot-konsert, men tråden din topper kvelden!!!!!!! -No more to say. KNALLBILDER! ;D ;D ;D
    Takker for det Jan - hyggelig. Du må komme på en hi-fi tur når jeg er permanent i Norge, altså om et års tid eller hvis du skulle være i Odense.. :)

vredensgnag skrev:
    Morsomt å se og motiverende.
    Har lyttet til flere hornhøyttalere og virkelig likt hva jeg hørte, og når de er så vakkert utførte blir det som å ha skulpturer i stuen.

Blir mye lytting til musikk i helgen, tenker jeg!
    "Desverre" har jeg endel ferie etc. nå etter en lang jobbeperiode, så jeg kommer ikke til å være her i Dk mange dagene før september.. :eek: Studentlivet er jaggu hardt... He he.... Ellers anbefaler jeg horn på det sterkeste! Jeg skulle gått denne veien for lenge siden - dette er lyden jeg har lett etter!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Det er hønn som teller gutter. Haifai blir ikke det samme etter å ha vært utsatt for et skikkelig anlegg med gode hønn! Flotte bilder cerox og en flott dokumentasjon på iver og entusiasme over et realt hifi eventyr. Hvis du klarer å legge deg allerede, vitner det om selvbeherskelse....

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    kan ikke si annet enn gratulerer så mye. Du har garantert en bedre kveld enn undertegnede, som plages med nettverksproblemer..
    Kos deg med ny babiene :)

oeaanons

Fersking
    Ble medlem
    12.03.2007
    Antall liker
    0
    Helt fantastisk å følge denne tråden nå i kveld, holder jo på å ramle av stolen etter noen av innleggene her! Må jo bare få si at dette er noe av det mest riktige jeg har sett på lenge, det burde vært statsstøtte til "prosjekter" som dette når vi har hatt en mann som Bjarne Håkon Hansen i regjering!

Tror jeg hadde gitt glatt f.. i å prøve å skjule fasong og størrelse på dette her, blir vel omtrent som å stikke hodet i sanden. Se heller på det som en enorm hyllest til fallos midt i boligens stue, og la den interiørglade halvdel tapetsere soverommet med rosa hjerter og små blonder.

Det hele kan bare opsummeres med ett ord: VICTORY!

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer med flotte høytalere ja.Regner med at din bedre halvdel mykner når hun får høre hvordan d låter.
    Avantgarde er noe spesielt både for øyne og ører,og hos meg det flotteste som finnes av høytalere :D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder, og morsomt å se prosessen med monteringen. :D

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Samboeren kommet hjem? Det var så merkelig stille her.....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn