CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Nomilktoday skrev:
    Hei Folkens!

Jeg trodde jag visste hva "rørgreier" var til nå nylig...( der tok jeg feil)

Har hatt en Conrad Johnson MV-125 på hjemlån siden før helgen....... Den blir her :)

Denna j.... store tunge boksen spiller så utrolig at beskrivelser med ord skal jeg holde meg langt unna

Makken til hakaslepp har jeg aldri vært borte i før... gåsehud er old news, snør og tårer er nå bare litt oppvarming unna ;D

har ikke hatt noe rørutstyr før, skal sef lese meg til det jeg trenger og vite for å holde den glad og fornøyd.

Forsterkeren har vært hos malmin og fått byttet kondiser og terminaler for en liten stund siden, rørene er 150-200 timer gamle... veldig hel og fin ser det ut til... svetlana 6550c utgangsrør, inngangsrørene ser jeg ikke hva er.

Noen som har annbefalninger for rørkjøp, rørvalg i osloområdet??

Mvh
    Thomas.
    Du kjøpte den ja ;D

Du fikk den billig. Sikkert ikke så mange som fikk sett den siden den låg på Finn og ikke var så lett søkbar. Som du ser har jeg MV52. Den mangler noe i topp og bunn. Men for en mellomtone. Den er til å dø for ;D. Skjønner godt at du er henført. Kos deg med den. Og husk at CJ effekt spiller svært godt med CJ pre som man får til en billig penge.
    Hva rør som er anbefalt er litt utfra hva vei du vil tune lyden. Kjøp litt rør og prøv selv.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nomilktoday skrev:
    Hei Folkens!

Jeg trodde jag visste hva "rørgreier" var til nå nylig...( der tok jeg feil)

Har hatt en Conrad Johnson MV-125 på hjemlån siden før helgen....... Den blir her :)

Denna j.... store tunge boksen spiller så utrolig at beskrivelser med ord skal jeg holde meg langt unna

Makken til hakaslepp har jeg aldri vært borte i før... gåsehud er old news, snør og tårer er nå bare litt oppvarming unna ;D

har ikke hatt noe rørutstyr før, skal sef lese meg til det jeg trenger og vite for å holde den glad og fornøyd.

Forsterkeren har vært hos malmin og fått byttet kondiser og terminaler for en liten stund siden, rørene er 150-200 timer gamle... veldig hel og fin ser det ut til... svetlana 6550c utgangsrør, inngangsrørene ser jeg ikke hva er.

Noen som har annbefalninger for rørkjøp, rørvalg i osloområdet??

Mvh
    Thomas.
    Artig!

Antakelig min gamle. Solgte den til en kar i Oslo for noen år siden. Knallgod forsterker og et sjeldent beist.

Det står vel 5751- rør i den ihvertfall. Mener at det står på topplata hva slags rør som skal stå i.

Ellers ligger det mye info på Conrad Johnsons hjemmesider.

mvh

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vert kjekt om du Nomilktoday skriv om resten av ditt oppsett.

Og hvilken forst du byttet ut?

God lyd treng heldigvis ikkje alltid koste dyrt.

Mvh.

Nomilktoday

Medlem
    Ble medlem
    29.03.2010
    Antall liker
    0
    ... Takk for responsen godtfolk :)

Denne sykt svære upraktiske boksen blir værende ja ;D

Har tidligere stort sett bare brukt doxa som effekttrinn, nå sist en skikkelig gammel 70b.

Ellers har jeg,

Rega planet, driverk.
    Promitheus nosdac.
    Diy passiv pre, nle11.
    Tony gee`s " soup sandwich", eton bass, thiel and partner mellomtone og diskant, rent 1.ordens seriedelefilter.
    Wireword gold starlight, uisolerte mundorf sølv signalkabler ;D, kimber 8tc.

tkr: din gamle kanskje ja, morsomt!

Har lest at den har 5751 og 6fq7 som inngangsrør, så i stad at det stod rca electron på de.

Skal nok lese alle gamle innlegg for å lære litt om disse magiske forsterkerene gitt :)

Fikk ikke lagt inn bilder, de var for store... med litt tukling får jeg vel det til, legge ut noen senere med inntresse evt.

Mvh

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    143
    Sted
    Bærum
    Nomilktoday skrev:
    ... Takk for responsen godtfolk :)

Denne sykt svære upraktiske boksen blir værende ja ;D

Har tidligere stort sett bare brukt doxa som effekttrinn, nå sist en skikkelig gammel 70b.

Har lest at den har 5751 og 6fq7 som inngangsrør, så i stad at det stod rca electron på de.

Skal nok lese alle gamle innlegg for å lære litt om disse magiske forsterkerene gitt :)
    Mvh
    Jeg hadde Premier 12 en lengre periode og den har samme smårør som i din. Solgte nettopp en bråte rør av 6FQ7 og 5751, de første er billige, 5751 er blitt litt dyrere i det siste, men du får sikkert tak i en eske med 10-20 av disse 2 typene til en drøy tusenlapp om du treffer rette selger.

I alle tilfelle: min erfaring er at 5751 røret måtte ha matchede trioder, det er viktigere enn type rør. Får du tak i 5751 RCA black plate tripple mica så låt det bra i P12 i alle fall. Sylvania er også ok, og 6FQ7 av dem er billige. Skaff deg en rør-tester om du er bitt av rørbasillen, så er du mer fri mht innkjøp av rør.

Mvh Ole

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Jeg så annonsen og vurderte å kjøpe den...men det ble til at jeg reparerte min MV 52...Gratulerer så mye ... ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    laban skrev:
    :D Da er Motif MC 10 kobblet om til 240V ,plugg byttet å nå håper jeg alt virker å ikke minst at jeg blir fornøyd.

Mvh

Laban

Ble du ikke fornøyd med MOTIF ? ;)

L

Lars.N

Gjest
    HCS skrev:
    laban skrev:
    :D Da er Motif MC 10 kobblet om til 240V ,plugg byttet å nå håper jeg alt virker å ikke minst at jeg blir fornøyd.

Mvh

Laban

Ble du ikke fornøyd med MOTIF ? ;)
    Jo da kjempe fornøyd men nå er det slik at jeg har svært liten plass så nå står det en rør pre her også så da må en vike :(
    med tungt hjerte har jo lagt mye arbeide i å få den hjem til Norge bare å finne den var en mega jobb .

Mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Får vel legge ut nyanskaffelsen her også.....

Blir en æresmedlem her hvis man bare har CJ i forstrekerkjeden?

mvh

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Intet mindre enn et sprang, tkr. Dette blir over tid en prøvesten på forholdet mellom rør og transistorer, denne gangen fra en som har både erfaring og peiling. Spennende. Gratulerer så mye med nok en cj-klassiker.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer, Tønnes! Du har kjøpt deg en fantastisk god forsterker, så æresmedlemsskapet burde vel være sikret nå... ;)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Rørbytte i Premier 16. Ut med Amperex og inn med Electro-Harmonix. NOS 6922-rør av høy byrd og stand er etterhvert blitt en kraftkrevende sport, men man byr liksom ikke en bedre cj-klassiker metervare. Som et rent eksperiment kjøpte jeg 6 stk. gold pins til omtrent halve prisen av ett toppselektert Bugle Boy eller Telefunken. Men de arme russerne gjorde seg ikke bort. Ikke minst klangbalansen ble nærmest ideell i mine ører. Dette er selvsagt systemavhengig, men likevel må noe være godt og riktig. Og Premier 16 spiser som kjent rør, så friske ben er uansett en fordel. Men likevel.

Kunne vært spennende med flere brukererfaringer.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Intr lesing Awe.

Sjøl har eg prøvd telefunken,siemens,og mullard e88cc og mullard ecc188.
    Liker mullard e88cc best,men skal kjøpe inn ett parti med EH,takk for tipset.

Veit du noko om levetid på EH røra?

Mvh.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Hei, samlanes, og takk for respons. EH 6922 skal visstnok være russiske 6H23-rør som har rykte på seg for å være gode arbeidshester. Flere sentrale leverandører, f.eks. Upscale Audio og Jim McShane, anbefaler det til forsterkere som kjører rørene hardt. De måler bra, er stabile og har mindre støy enn de fleste andre.

Klangen omtales ofte som mer smooth/rolig enn de fleste NOS-rør. Det som virkelig overrasket meg, var at klangrikdommen ikke tapte seg i forhold til NOS-rør med mer sting i toppen. Merkbart lavere støynivå kompenserer, vil jeg tro. Tror også at cj bruker EH i sine rørsett til Premier 16.

Du vil også finne mange som skryter uhemmet av EH 6922 Gold på www.audioasylum.com. Mine har bare gått ca. 40 timer så langt, så jeg kan bare uttale meg sikkert om klang og støy. Jeg kjøpte mine på Upgrade Audio. Blir spennende å høre hva du synes.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bestillt 6stk EH6922 til 1270kr fra uppgrade.

Usannsynleg bra pris kontra nos rør som egentlig er for dyre.

Er veldig spent på lyden.

Mvh.

kaajola

Medlem
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    1
    Legger ut et bilde av CJ anlegget mitt

Er veldig fornøyd med forforsterkeren ET2 som har innebygget Low Gain Riia.

Hadde nok ønsket meg et sluttrinn med litt mere punch (watt)

Kanskje det blir byttet ut en vakker dag

Høyttalerene er Usher Mini Dancer II med diamant diskanter

Vedlegg

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Er det en MV60 jeg skimter i hyllene, kaajola? Med EL34 eller 6550? Uansett er nok høyttalerne dine en tøff last (impedanse) for fire utgangsrør. Forsterkersettet ditt kan spille med flott dynamisk overskudd, men får ikke vist sitt fulle potensiale i så måte med disse ellers gode høyttalerne. Test ut med enkel last for å oppdage forskjellen. Skal ikke være skråsikker, men tror det er forsøket verdt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Standarden på bildene her på hfs har tatt seg betraktelig opp :)

Peis på laban.

/jan

L

Lars.N

Gjest
    Noen som har et bilde av innmaten på Conrad Johnson PFR ?

Mvh

GeirTj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2003
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    6
    Hei,
    har nettopp fått meg en brukt Premier 17 LS2 forforsterker så nå er det blitt komplett C-J i hele forsterker-veien :).
    Det følger med fint sett med Mullard CV2492 (6922) men jeg er usikker på brukstiden/slitasjen på disse. Har noen en god anbefaling av egnet 6922-rør?
    Det følger med et sett Tesla-rør som muligens oppleves friskere i lyden. Hva er original-rørene på denne forforsterkeren?
    C-J skriver i manualen at de har testet mange typer rør og har kommet frem til de som låter "best" og gir dette med som standard-rør. Kan det være Tesla-rørene?

Mvh GeirTj

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med flott preamp, GeirTj. På forrige side finner du tips om egnede 6922-rør. Forøvrig har Upscale Audio grei omtale av ulike alternativer. Lykke til, men husk at forsterkeren er viktigere enn rørene når det kommer til stykket (hvis de ikke er utslitte eller defekte). Meld gjerne tilbake om erfaringene du gjør. Mine EH 6922 Gold Pins sitter fremdeles trygt i Premier 16.

GeirTj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2003
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    6
    Så sant AWE, jeg skumleste nok sidene litt for fort :p. Skjønner at EH 6922 (Gold pin) er et kostnadsefffektivt kjøp.

takk for tipset.

GeirTj

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Må bare få takke Awe for glimrande tips om EH gold pinns 6922 i premier 16,dei blir stående her også.
    Dei har ein heilt fantastisk lyd/ klang,stabilt ryddigt lydbilde,ikkje skarp,rett og slett mindre grums i lyden.

Mullard gold pinns ligg i skuffen,dei har litt meir rotete lydbilde mindre stabilt.
    Har tidligere prøvd siemens og telefunken,men da har det vert andre komponenter i anlegget,så kan ikkje sei noko om lyden kontra dei sikkert.

Uansett, så anbefales rørene på det varmeste.

Mvh.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det var moro å lese, samlanes. NOS-rør er og blir spennende, men kjente og berømte rør er ikke alltid best i et gitt produkt i gitte omgivelser. EH-rør er til dels utskjelte og forkastet av "kjennere", og det er derfor like overraskende som gledelig at de klinker til i en såpass velansett preamp som Premier 16. Fullt tilspilte tilfredsstiller de alle mine krav og ønsker for øyeblikket.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Må bare si at jeg elsker min premier ten i kveld, for en mellomtone, jeg nekter å flytte meg fra stereon før jeg blir flyttet med brutal makt!

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt noen av de kveldene med Premier 10 jeg også, Milenko. Savner den av og til ennå. En utrolig flott preamp.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.474
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hei,
    Hva er normal bruktpris på en CAV50? Ligger en ute til 10k inkludert en del kabler. Er det et godt kjøp?
    Takker for alle svar :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vil si det er en veldig god pris, ja. Den kostet ca. 30.000,- ny i 1998.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.474
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Da er det vel på tide å søke om medlemskap i CJ-klubben. Det ble ikke ampen jeg linket til, men en annen godsak som har lagt ute på brukten ;)

jars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    gratulerer
    Hva ble det da?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.474
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Takk begge to!
    Det ble en pre jeg har siklet på en stund. Sparegrisen ble slaktet og plutselig hadde jeg en Act2 Series 2 stående i stua. Grunnen til kjøpet er at jeg vil ha litt roligere topp, en bedre mellomtone og litt mer i mellombassen samt bedre dynamikk. En fantastisk holografi er bare bonus :)
    Ting sitter ikke helt som det skal ennå mtp bassen men jeg håper et par nye signalkabler mellom pre og effekt hjelper. Nå bruker jeg et par billigkabler som definitivt ikke er på samme nivå som preen.
    Preen brukes sammen med SF Extrema, Krell KSA-300s, min gamle pre Tact RCS2.0AA i pass through-modus som dac, samt Theta Jade drivverk. Kabelsalaten består av Synergistic Research høyttalerkabler samt kommende signalkabel mellom pre og effekt og Audiotruth Diamond mellom dac og pre.
    Det fulgte med Sovtec originalrør samt et sett matchede NOS supertube 6H30P-DR. Originalrørene har jeg ikke prøvd ennå. Dette er min første flørt med rørverdenen og jeg håper det utvikler seg til en hodestups forelskelse :)

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med pre i toppsjiktet,den vil nok gi deg mange gode timer foran anlegget.

Ang kabling,så er det sikkert avgjørende som du nevner hvilken rca kabel som brukes,men kanskje nettkabel også er viktig,det er hvertfall relativt viktig på Cj premier 16.

Meiner å huske at Transparent blei omtalt som glimrande til Cj pre,både rca og nettkabel,men det finst nok fleire gode alternativ idag.

Mvh.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn