laban skrev:Noen bilder av Conrad Johnson Motif MC-10
Mvh
Den der grå boksen på strømforsyningen, er det et filter? Ser faktisk ut som et RFI strømfilter. Har ikke sett noe slikt brukt innvendig i en forsterker før, men en god ide
laban skrev:Noen bilder av Conrad Johnson Motif MC-10
Mvh
Takksamlanes skrev:Gratulerer med pre i toppsjiktet,den vil nok gi deg mange gode timer foran anlegget.
Ang kabling,så er det sikkert avgjørende som du nevner hvilken rca kabel som brukes,men kanskje nettkabel også er viktig,det er hvertfall relativt viktig på Cj premier 16.
Meiner å huske at Transparent blei omtalt som glimrande til Cj pre,både rca og nettkabel,men det finst nok fleire gode alternativ idag.
Mvh.
Det er vel amademus sin gamle du eier, Premier 10?samlanes skrev:Nydelig pre.
Skal roe meg ned om råd og tips,da eg ikkje er noen spesialist,og heller vente på andre med meir erfaring som kanskje har tips til strøm/rca kabler om intr.
Grunnen til at jeg er litt på "hugget" med kabler ol,er at jeg har bla opplevd nedtur lydmessig med strømfilter,skarpere diskant(unaturlig rett og slett.)på min cj pre,har også best erfaring med kobber rca(både ut og inn fra pre) kontra kobber/sølv som blei for lyst i lyden,kanskje din er ca like følsom?
Så om allt ikkje faller på plass første ukene,er det selvfølgelig verdt div forsøk på kabelskifte,og evnt gode råd fra folk med erfaring på produktet.
Tidlegere eiger har sikkert meininger,men Impulse her på hfs vil eg og tru har gode råd til feks basstips.(Du kan jo spørre tidlegere eiger om basskvaliteter,så får du hvertfall ein peikepinn.)
Mvh.
Alle tips og råd mottas med stor takk så for min del kan du gjerne fortsettesamlanes skrev:Nydelig pre.
Skal roe meg ned om råd og tips,da eg ikkje er noen spesialist,og heller vente på andre med meir erfaring som kanskje har tips til strøm/rca kabler om intr.
Grunnen til at jeg er litt på "hugget" med kabler ol,er at jeg har bla opplevd nedtur lydmessig med strømfilter,skarpere diskant(unaturlig rett og slett.)på min cj pre,har også best erfaring med kobber rca(både ut og inn fra pre) kontra kobber/sølv som blei for lyst i lyden,kanskje din er ca like følsom?
Så om allt ikkje faller på plass første ukene,er det selvfølgelig verdt div forsøk på kabelskifte,og evnt gode råd fra folk med erfaring på produktet.
Tidlegere eiger har sikkert meininger,men Impulse her på hfs vil eg og tru har gode råd til feks basstips.(Du kan jo spørre tidlegere eiger om basskvaliteter,så får du hvertfall ein peikepinn.)
Mvh.
Det har jeg gjort, men takk for tipset! Fikk med en rød advarselslapp der det sto med krigstyper at den snudde fasen internt. Virker som om de har hatt visse formidlingsproblemer tidligere.samlanes skrev:Ser på nettet at act 2 inverter fasen,så da skal den snus på høgtkabel om du ikkje allerede har gjort det.
Mvh.
Ok, beklager sammenblandingen.Milenko skrev:Bare for oppklaring, er jeg som sitter på Impulse/Amademus gamle premier ten
Bruker Rca 6gk5 som fungerer glimrende (har heldigvis et sett i reserve også ubrukte) i tilegg bruker jeg rørdempere fra Duende.
Strømkabelen jeg bruker på premier ten er en relativt billig Nordost Magus (1200 kr.) som jeg synes fungerer meget bra, bedre enn Supra på premier ten...
Nordost magus fikk forresten en kjempetest på Enjoythemusic.com
Hvilke rør som klinger optimalt, er systemavhengig. Som ved kabelbytte tiltes klangbalansen aldri så lite når nye/andre rør settes inn. Hos meg skapte Kimber KCAG mye åpenhet og livlig rytmikk sammen med Premier 10. En kombinasjon av klang og kvalitet. RCA 6GK5 forsterket disse egenskapene ytterligere. I noen oppsett vil dette være ideelt, i andre kan det bli for mye av det gode. Å prøve seg frem med ulike rør kan derfor være instruktivt.Milenko skrev:Fikk med de røra Amademus/Impulse hadde, så jeg har både GE og Mullard liggende i tilegg til Rca, har ikke prøvd de andre enda da begge anbefalte rca røra som de beste
Innlegg nr. 900, og kloke ord.awe skrev:Hvis du er for opptatt med å nyte musikken, Milenko, er alt annet irrelevant. Å ta til seg musikk er hele hensikten med hi-fi. Og jeg tror du har truffet blink mht. til klang og åpenhet når du fortaper deg i musikkens innhold og uttrykk gang på gang. Min erfaring er at Premier 10 gir akkurat de opplevelsene. Jeg byttet til Premier 16 fordi jeg fikk et godt tilbud. Den gir mer innsikt i opptak og detaljer, men knapt nok større musikkopplevelser. 10 gir nok innsikt og en fantastisk flyt og helhet. Det samme gjelder vintage-produktet Premier 11A, som jeg har valgt å beholde i mange år nå. Digitale produkter f. eks. kan komme og gå på en annen måte enn blinkskuddene til cj.
Hvilke høgtalere har du Awe,og kilde?awe skrev:Hvis du er for opptatt med å nyte musikken, Milenko, er alt annet irrelevant. Å ta til seg musikk er hele hensikten med hi-fi. Og jeg tror du har truffet blink mht. til klang og åpenhet når du fortaper deg i musikkens innhold og uttrykk gang på gang. Min erfaring er at Premier 10 gir akkurat de opplevelsene. Jeg byttet til Premier 16 fordi jeg fikk et godt tilbud. Den gir mer innsikt i opptak og detaljer, men knapt nok større musikkopplevelser. 10 gir nok innsikt og en fantastisk flyt og helhet. Det samme gjelder vintage-produktet Premier 11A, som jeg har valgt å beholde i mange år nå. Digitale produkter f. eks. kan komme og gå på en annen måte enn blinkskuddene til cj.
Finner dem herragwo skrev:Vakkert!
Hvilke rørdempere er det du bruker?