Clearaudios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg bruker en Concept MC (v1), den har holdt siden 2012. Jeg spiller kun plater, så mulig den burde fått en retip/vedlikehold. Dog synes jeg den leverer hver dag, så jeg er veldig fornøyd!
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    @BangBang hvilke føtter er det du har der? Sd-putene kjenner jeg igjen :)
    Og litt senere ser jeg at det er Stormwatch på snurra. JT for the win ;)
     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    @BangBang hvilke føtter er det du har der? Sd-putene kjenner jeg igjen :)
    Og litt senere ser jeg at det er Stormwatch på snurra. JT for the win ;)

    Føttene er de som orginalt står på Ovation spilleren. Det er en eller annen form for spikes. Rar måte å avkoble en platespiller som er så vannvittig følsom for vibrasjoner imho. Når lagerne i både arm og spiller er av den magnetiske sorten så merkes dette veldig når man går over gulvet.

    "Stormwatch" rocker noe så inni hampen 😀
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Føttene er de som orginalt står på Ovation spilleren. Det er en eller annen form for spikes. Rar måte å avkoble en platespiller som er så vannvittig følsom for vibrasjoner imho. Når lagerne i både arm og spiller er av den magnetiske sorten så merkes dette veldig når man går over gulvet.

    "Stormwatch" rocker noe så inni hampen 😀
    Ikke min favoritt i JT-katalogen, men ei bra skive. Verden beste album er Aqualung :)

    Spikes er sort sett brukt til "påkobling" så det er litt rart ja. Men du har jo koblet bra av med SD-putene. Funker det under snurra? Jeg har det under alle høyttalerene og subbene.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ikke min favoritt i JT-katalogen, men ei bra skive. Verden beste album er Aqualung :)

    Spikes er sort sett brukt til "påkobling" så det er litt rart ja. Men du har jo koblet bra av med SD-putene. Funker det under snurra? Jeg har det under alle høyttalerene og subbene.
    SD føttene er en nødløsning. Fungerer greit, og tar opp det som er av småvibrasjoner under spilling. Men det er ikke optimalt. Skal forsøke med en dempeplattform.
    Hylle på veggen hadde nok vært det aller beste, men er ikke aktuelt som det er nå.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk min hylle i går og jeg sverger til at det ble bedre, placebo eller ikke ;)
    Samtidig fikk jeg strømforsyninga over på en ok strømfilter så det kan være flere faktorer.

    Jeg likte utseende på hylla, det får snurra til å se enda bedre ut. Og det hjelper på at racket er det samme :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje noen av dere i denne tråden kan forklare filosofien til Clearaudio som velger å bruke "spikes" til å koble spiller til underlaget? I min bok er jo en avkobling hva man ser etter i en vinylrigg. Ser at også disse store riggene til CA bruker samme type spikes.

    Clearaudio selv sier dette :p

    "Very solid spikes decouple Clearaudio racks so effectively that they remain totally unaffected by resonance."



    CA.jpg
    CA rack.jpg
     
    Sist redigert:

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Jeg stusser også over dette som Clearaudio mener her. Min Concept står på sorbotanputer på dedikert vegghylle. Uten disse putene er det helt håpløst. Alt mulig forplanter seg inn i spilleren.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg stusser også over dette som Clearaudio mener her. Min Concept står på sorbotanputer på dedikert vegghylle. Uten disse putene er det helt håpløst. Alt mulig forplanter seg inn i spilleren.
    Jeg har forsøkt å finne noe mer fra CA sin side enn akkurat den ene setningen. Den er jo pukka nødt til å stå på en dempeplattform eller annet for ikke å plukke opp bevegelser fra underlaget.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har forsøkt å finne noe mer fra CA sin side enn akkurat den ene setningen. Den er jo pukka nødt til å stå på en dempeplattform eller annet for ikke å plukke opp bevegelser fra underlaget.
    Har ikke noe problemer etter at jeg satt spilleren på disse :)

    mvh

    thumbnail_IMG_0158.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja det kan du si, skjønner heller ikke det men det lar seg heldigvis løse med enkle midler :)

    mvh
    Ja, men hvorfor ikke starte med det som et utgangspunkt. CA mener jo selv at de kobler spilleren bort fra underlaget på denne måten. Og derfor hadde det vært morro om noen kunne gi en forklaring på hvorfor/hvordan. I alle innlegg på diverse fora på nettet, fra personer som har skaffet disse spillerne så dukker det samme spørsmålet opp gang på gang. Uten at det finnes en forklaring på hvorfor CA fremdeles går for en slik løsning.
    Jeg må nok til å gjøre som deg, men da er vi plutselig ute og modifiserer en spiller som er "brand new". Det forandrer på utseendet, og det endrer tydeligvis på en eller annen filosofi som CA har gjennomført på de fleste av sine rigger.

    Nå kverulerer jeg selvsagt.... og det er litt meningen. For som sagt så er jo løsningen å koble den fra underlaget med dempeføtter/plattform etc. :)
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da jeg har Clear Audio CharismaV2 er jeg vel innenfor.
    Har dokker prøvd å demontere originalføtter, når andre føtter prøves. Bruker 3 stk. føtter.
    Jeg har prøvd veldig mange typer føtter med heller dårlig resultat før jeg fant roen med disse :)

    mvh
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nesten litt ironisk at det er toppmodellene, fra Ovation og opp, som har tilkobling.
    På min Performance DC er jeg usikker hvilke føtter som er brukt, men det kan virke som om det er noe demping i de.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.260
    Antall liker
    6.333
    Sted
    Under stjernene
    Tell me, tell me what do you see...hear? :)
    Fikk hepsa opp tonearmstråden, justert sånn passelig og kobla til i begge ender.
    Hvordan lyder det, som ett nytt stereoanlegg. Spilleren er ca 35 år så det var siste stepp på kabelfronten.
    CharismaV2.jpg
    Klarer ikke å kvitte meg med spilleren. Synes CharismaV2 er undervurdert. Clear Audio oppgir inntil 8000 timer (8 tusen).
    Det blir spennende å teste ut MC i en annen prisklasse.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er litt å hente, men det hadde ikke dere sett fra de bildene :p
    Dette er tatt nå
    Vis vedlegget 642952
    Sitter selvsagt ikke på fasiten da det er vanskelig å justere ut i fra bilder. Et par mm er kanskje greit sånn grovt. Men den monteringen i headshellet ser jo ut som er av med en cm og vel så det.. her er det masse ugler i mosen. 😱
    Ellers så er ikke pickupen korrekt montert med den avstanden du har på bildet av nåla heller.

    Ville nok startet på A ved montering av arm og korrekt avstand, og jobbet meg utover.
    😅
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Finner du/dere muffins eller andre boller så har jeg stor mage som tar unna

    20200529_173702.jpg

    20200529_173553.jpg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Merkelig 😱
    Har aldri sett en pickup montert så langt bak.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det er første gang jeg har satt opp en platespiller (Rega er jo ferdig satt opp) og dette er det jeg får til.

    Dette er armen Clearaudio Tracer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn