Consens Lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.662
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Meget fin tråd! Spennende med dine betraktninger ang. strømkabler og div. nettfilter, for å ikke glemme ett meget pent og helt sikkert vellydende oppsett, gratulerer!

Mvh.
    SAL

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Nå er alt ryddigere lagt opp og jeg har fått mer kontroll på kabler. Se lydfellene i kroken bak høyttalerne.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Inni min oppgraderte Conrad Johnson PV-10. Den har også fått seg nettbrønn og er neddempet med bitumengummiplater. Og mange nye kondensatorer er komt i den. På undersiden av det kretskortet som de røde kablene går til, er det fullt opp med små supervelydende gule kondensatorer.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Var et stilig bilde fordi det er klassisk musikk på tv og dirigenten står og dirigerer akkurat når jeg tar bildet.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Det øverste støyfilteret er Hydra 6 og det nederste er Hydra 8. Hydra 8 hadde mest fokus på detaljer mens hydra 6 har mest fokus på perspektiv. Hydra 8 er plagsomt følsom for underlaget. Den må stå på en T-base. Om den har dårlig underlag, fresen det litt i lyden på den. S-lyder blir litt sjj og sangere får litt lespende karakter. Jeg fikk det aldri 100% bort, men T-base hjalp. H6 er ikke følsom for underlaget. Den kan godt stå rett på golvet uproblematisk.

Hydra 6 låter mørkere og fokuserer ikke så mye på detaljer, men de er der. Anslaget på triangler låter ikke så hardt, metallisk og realistisk, men triangler klinger lengre i lydbildet før det dør ut på H6. Og rommet er større også på H6. Og jeg blir heller ikke lyttertrett med den. Det gjør jeg med H8. H8 nærmest overfokuserer på starten på transienter, dvs. triangelslag, skarptrommeslag og annet slikt.

Etter å ha spilt på begge i noen dager i mange timer i sum, fikk jeg et inntrykk av at det låt litt sølvkabel-aktig i H8....med negativt fortegn. H8 har mer imponatoreffekt umiddelbart og er derfor et filter som vil imponere folk i butikken ved demostrasjoner. Men når en får det hjem og skal leve med det i langt tid, kommer lyttertrettheten og svakhetene fram.

James fikk også sammenlignet dem hos meg, og slo samme konklusjon som meg. Han stod på valg mellom å kjøpe H8 og H6 og valgte H6. Av alle filter jeg har hørt har Hydra 6 den beste 16 A utgangen hørt til dags dato. Den banker også mitt Isotek Sigmas filter på dens 16 A utgang. En annen ting er at Sigmas har den beste 6A utgangen hørt til dags dato. Både Isotek Sigmas og Hydra 6 er kjempegode filtre. Hydra 8 fikk jeg et hat-kjærlighetsforhold til. Den klarner så utrolig godt opp på anslag og transienter. Den er så dynamisk. Det er bare at den ikke klinger ut. Og det går på bekostning av romfølelsen. Så Hydra 8 er en dynamikkbombe og Hydra 6 en perspektivmester. En kan følge utklinging av triangler osv. i et par sekunder lengre tid med Hydra 6. Og da tilgir jeg den gjerne at den ikke er så på hogget på dynamikken. Rognlien i bladet Fidelity vil nok like Hydra 8 best av denne grunn :)

Dere som vil ha varm klang med superfast bass som går avgrunndsdypt i bassen og med et vell av detaljer på din cd-spiller, du skal bruke et Isotek Sigmas og kople cd-spilleren på dens 6 A uttak. Får en denne på prøve, da skjønner en hvorfor en kan forsvare utskifting av Isotek Minisub2 til Sigmas. Jeg var lykkelig med min Minisub2 så lenge jeg ikke visste bedre. Men er det ikke alltid slik?

Vedlegg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.075
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Supre naturbilder!

Det ser ikke akkurat ut som om du bor på noen østlandsk flatbygd.

Skal vi til nordvestlandet?

mvh

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Min loddebolt. Denne modellen laget Weller en liten stund for proffesorer og laboratorier og til lodding av superfølsom utstyr, og da tenker jeg ESD. Denne modellen er ikke å få kjøpt lengre. Jeg har platina-spiss på den. Det får en heller ikke tak i lengre. Det er helt fantastisk å lodde med platinaspiss. Har en vendt seg til det blir alt annet tragisk. Heldigvis har jeg en platinaspiss i reserve også, helt ubrukt. Da har jeg sikret min loddeframtid.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    En flue som står på bordet i stuen min. Tatt av meg of-course. Bildet er tatt på 1,5 meters avstand med 1200 mm ekvivalent zoom. Legg merke til at en ser gittermønsteret i øynene selv om en har tatt det på 1,5 meters avstand.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Gamleforsterkeren min. Opera Consonnance 8.8 som ble byttet ut mot McIntosh MA6900. Opera-en kjørte i triodedrift og var spesialbygd av konstruktøren i dette ene ekspemplaret.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Håper det var greit med litt naturbilder innimellom hifi-bilder. Så kan vi drømme om sommer og sol igjen. Nå om vinteren får vi høre på musikk og drømme om sommer og om sommeren kan vi drømme om vinter og hifi-mekking.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.350
    Torget vurderinger
    1
    Bra bilder da..! :D

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.981
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    consen skrev:
    Denne plattformen ligger rett utenfor huset mitt og bildet er tatt fra terassen min av meg.
    Så det var litt Stord aktigt ja :)

Har sommerhus på Bjoa selv. Kan se plattformen, men ikke så nært nei.

mutz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder Consen. Du er midt i naturen, selv fra stuekroken.

Det ser ut som du har et meget gjennomtenkt anlegg hvor lite er overlatt tilfeldighetene.

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Se der ja. Nå er tråden i gang igjen. Som dere forstår, så arver jeg en del "gull" fra Consen. WW kablene er bare nydelige. Men jeg kan også røpe at den nye hjemmelagde riaa'en er laget til meg. Den erstatter den forrige DIY riaa'en som også kom meg i hende etter en stund.

Consen har liksom et "eletronikkhode". Lar meg jo imponere av at han designer en ny riaa på papiret som skal være støysvak og gi optimal lyd. Så bygger han den. Jeg lodder det sammen og inn i en kasse. Plugger inn, og det bare spiller langt over hva jeg har hatt i hus før. På første forsøk til og med. Og det med en helt svart bakgrunn.

Kan røpe at den banker Tentlaben med AN Dac 2.1. Og det med en ordinær platespiller med Denon 103R PU.
    Slå den!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    I sannhet en ekte billedtråd!

Meget fine bilder consen! Du er tydeligvis en meget kvalitetsbevisst mann, både i forhold til natur og anlegg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn