Border Patrol S10 exd:9w single ended 300b forsterker med dual mono rør psu'er (de to blanke Border Patrol boksene som er avbildet på et annet bilde).consen skrev:En rørforsterker i hifi-kroken til gut-man. Han får selv fortelle hva det er.
Dette er en opbligatorisk ekstern kontrollenhet for volumstyring av fjernkontroll til preampen. Uten denne blir volumstyring av Callisto pre'en en tålmodighetsprøve. Enheten styrer to motorer som ved hjelp av drivreimer mekanisk justerer volumet. Jim White (konstruktøren) mener at dette er den eneste måten han kunne løse behovet for fjernkontroll uten at det ville degradere lyden. Han er mao motstander av digitale volumkontroller. En orginal løsning som medfører karakteristiske lyder når man justerer volumet. Kona mener det høres ut som et maskingevær når jeg muter lyden ;Dconsen skrev:gut_man får også her fortelle hva denne boksen er.
Legg merke til t-skjorta! Når det gjelder delefilter, spørs det om jeg ikke går for å prøve seriefilter som H.R har hatt stor suksess med på sitt høyttalerprosjekt med samme elementer. Kommer også til å teste høyere delefrekvens og la Fostex fulltonene spille uten filterkomponenter for å høre hvordan det fungerer. Morro å leke seg med forskjellige alternativ! Venter Shadow innom med en eske filterkomponenter i løpet av uken!consen skrev:Lenge siden jeg har vært aktiv her nå. Bare holdt på med mitt RIAA prosjekt.
Var en tur hos gut-man og tok noen bilder av han og hans anlegg.
Mye dyrt utstyr i hans lydkrok. Skulle gjerne vært der lengre og fått hørt mer,
bl.a. hvordan de Avantgardehornene låt i hans rom.
Vil gjerne komme tilbake med ett nytt besøk hos han når han har fått utviklet delefilteret mer på disse DIY høyttalerne.
Delefilter til høyttalere er sammen med RIAA-trinn noe av det vanskeligste å få til i hifi-verdenen.
Den første selvlagede og selvkonstruerte RIAA laget jeg for 13 år siden.
Og den første selvbygde RIAA laget jeg for 23 år siden.
Den har jeg fremdeles i huset her. Det var kopi av en annen sin RIAA.
Etter dette har det blitt mange versjoner.
21/4-2012 hadde jeg et uforglemmelig besøk hos gut_man (han som smiler på bildet).
Det blir nok ikke siste gang jeg er hos han, om jeg får bestemme.
Skikkelig koselig kar er det. Og aktiv med hobbyen er han også.
Tok Olympus E-5 kameraet som jeg tok månebildet over her med, og tok noen bilder hjemme hos gut_man.
Det ble en liten serie med bilder som jeg fikk lyst til å presentere.
Jøss, har du en sånn du a 8)gut_man skrev:Legg merke til t-skjorta!
Ikke mitt anlegg du har sett på.Artig anlegg! Hvordan spiller diy opp mot Avantgarde?