Consens Lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sokker

Medlem
    Ble medlem
    21.11.2006
    Antall liker
    0
    Se her ja, dette så jo bare lekkert ut, spesielt den et2`n.

Flotte bilder også.

Gratulerer med småfolk i huset

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    En liten vevkjerring som var utenfor stuevinduet i kveld. Måtte bare ta et bilde av det.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Kunne tenkt med Electrocompaniet Spider til mitt drivverk. Her er en annen spider som var ute på terassen min.

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.212
    Torget vurderinger
    1
    3-4 måneder til , så begynner han å teste ut Hi-Fi'en din ;D -det gjorde min...

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Gru og grøss. Skal han knekke stiften da? Blir sikkert spennende å ta på platespilleren og skru volumet på fullt. 400 watt rett i høyttalerne, det blir gøy... Men ikke for meg.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.212
    Torget vurderinger
    1
    Min gutt klarte å trekk ut kapslene på inngangs-velgeren og volumkontrollen på forsterkeren. Ikke noe ødelagt, men de kommer før eller senere til å begynne å dra i kontakter, ledninger og røre og ta på og klaske...

Jeg måtte fram med teip for å beskytte forsterkeren. ;D

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Stilig med det gitteret. Viste babyens mor dette gitteret og ho falt helt for den ideen. Slik må jeg nok gjøre det. Har litt rør-ting jeg også og det er ikke lurt å røre. I dag klarte krabaten å krabbe for første gang. Ikke 3 mnd. enda og så skal han krabbe... Det syntes jeg var tidlig.

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Månebilde tatt i november 2010 med Olympus E-5. Det oppfor her er tatt med E-620. Dette viser forsjellen mellom dem.
    Begge bildene er tatt med samme objektiv.

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Lenge siden jeg har vært aktiv her nå. Bare holdt på med mitt RIAA prosjekt.
    Var en tur hos gut-man og tok noen bilder av han og hans anlegg.
    Mye dyrt utstyr i hans lydkrok. Skulle gjerne vært der lengre og fått hørt mer,
    bl.a. hvordan de Avantgardehornene låt i hans rom.
    Vil gjerne komme tilbake med ett nytt besøk hos han når han har fått utviklet delefilteret mer på disse DIY høyttalerne.
    Delefilter til høyttalere er sammen med RIAA-trinn noe av det vanskeligste å få til i hifi-verdenen.
    Den første selvlagede og selvkonstruerte RIAA laget jeg for 13 år siden.
    Og den første selvbygde RIAA laget jeg for 23 år siden.
    Den har jeg fremdeles i huset her. Det var kopi av en annen sin RIAA.
    Etter dette har det blitt mange versjoner.

21/4-2012 hadde jeg et uforglemmelig besøk hos gut_man (han som smiler på bildet).
    Det blir nok ikke siste gang jeg er hos han, om jeg får bestemme.
    Skikkelig koselig kar er det. Og aktiv med hobbyen er han også.

Tok Olympus E-5 kameraet som jeg tok månebildet over her med, og tok noen bilder hjemme hos gut_man.
    Det ble en liten serie med bilder som jeg fikk lyst til å presentere.

Vedlegg

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Masse flott i stua di, men mest begeistret for Audio Note settet ditt!
    Har selv hatt 2 stk i hende så vet hva de står for, men ofte sånn at når kassa er slunken så må noe selges.

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Snakk om flott møbel!!
    LP spiller som ungdommen i dag kaller det.
    En skikkelig perle av en sak.
    gut_man sin of course.

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    consen skrev:
    En rørforsterker i hifi-kroken til gut-man. Han får selv fortelle hva det er.
    Border Patrol S10 exd:9w single ended 300b forsterker med dual mono rør psu'er (de to blanke Border Patrol boksene som er avbildet på et annet bilde).

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    consen skrev:
    gut_man får også her fortelle hva denne boksen er.
    Dette er en opbligatorisk ekstern kontrollenhet for volumstyring av fjernkontroll til preampen. Uten denne blir volumstyring av Callisto pre'en en tålmodighetsprøve. Enheten styrer to motorer som ved hjelp av drivreimer mekanisk justerer volumet. Jim White (konstruktøren) mener at dette er den eneste måten han kunne løse behovet for fjernkontroll uten at det ville degradere lyden. Han er mao motstander av digitale volumkontroller. En orginal løsning som medfører karakteristiske lyder når man justerer volumet. Kona mener det høres ut som et maskingevær når jeg muter lyden ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Takker for hyggelig besøk Consen. Håper du tar turen innom igjen! Og ta gjerne med deg siste vesjon av riaaen din også for den ga mersmak. Et par timer er nok ikke helt nok for å konkludere, men det ga da en god indikasjon på hvor bra dette riaa trinnet ditt er. Som jeg skrev i min tråd, lydmessig var førsteinntrykket av Consen riaa i klasse med de aller beste jeg har hørt. Nyanseforskjeller vil det alltid være mellom konstruksjoner. I dette tilfelelt skyldes også en del av de største forskjellene helt forskjellig teknologi. IO er helt rørbasert med rør i både riaa og psu, mens Consen riaa'en ikke hadde et eneste rør. Det at Consen har klart å utvikle et riaa trinn som presterer på et så høyt nivå er imponerende, veldig imponerende! Jeg har allerede skrevet i min tråd at jeg vil reservere en Consen riaa når produksjonsmodellen er klar! Ikke for å erstatte min egen Aesthetix, men for å supplere ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    consen skrev:
    Lenge siden jeg har vært aktiv her nå. Bare holdt på med mitt RIAA prosjekt.
    Var en tur hos gut-man og tok noen bilder av han og hans anlegg.
    Mye dyrt utstyr i hans lydkrok. Skulle gjerne vært der lengre og fått hørt mer,
    bl.a. hvordan de Avantgardehornene låt i hans rom.
    Vil gjerne komme tilbake med ett nytt besøk hos han når han har fått utviklet delefilteret mer på disse DIY høyttalerne.
    Delefilter til høyttalere er sammen med RIAA-trinn noe av det vanskeligste å få til i hifi-verdenen.
    Den første selvlagede og selvkonstruerte RIAA laget jeg for 13 år siden.
    Og den første selvbygde RIAA laget jeg for 23 år siden.
    Den har jeg fremdeles i huset her. Det var kopi av en annen sin RIAA.
    Etter dette har det blitt mange versjoner.

21/4-2012 hadde jeg et uforglemmelig besøk hos gut_man (han som smiler på bildet).
    Det blir nok ikke siste gang jeg er hos han, om jeg får bestemme.
    Skikkelig koselig kar er det. Og aktiv med hobbyen er han også.

Tok Olympus E-5 kameraet som jeg tok månebildet over her med, og tok noen bilder hjemme hos gut_man.
    Det ble en liten serie med bilder som jeg fikk lyst til å presentere.
    Legg merke til t-skjorta! Når det gjelder delefilter, spørs det om jeg ikke går for å prøve seriefilter som H.R har hatt stor suksess med på sitt høyttalerprosjekt med samme elementer. Kommer også til å teste høyere delefrekvens og la Fostex fulltonene spille uten filterkomponenter for å høre hvordan det fungerer. Morro å leke seg med forskjellige alternativ! Venter Shadow innom med en eske filterkomponenter i løpet av uken!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man skrev:
    Legg merke til t-skjorta!
    Jøss, har du en sånn du a 8)

Fine bilder, veldig interesant riaa. Ikke så ofte gutty er fra seg av yr glede :)

/jan

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Da har jeg fått meg et AudioNote CDT THREE drivverk.

Etter å ha prøvd ca. 20 ulike digitalkabler, endte jeg opp med å bruke en lydkabel.
    Nemlig Nordost Valhalla. En annen favoritt som er i samme klassen, er Oblivion, Raymond Celius, sin edelsten.
    Disse to fortjener delt førsteplass. Det er litt dagens humør som avgjør hva jeg synes låter best.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Artig anlegg! Hvordan spiller diy opp mot Avantgarde?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Det er kanskje mine greier du har kikket på SOEDAL. Et morsomt tilbakeblikk siden Fostex elementene i bakladede horn testkasser var begynnelsen på utviklingen av mitt nåværende høyttalersystem som du kan se nærmere på i tråden gut_mans cave. Nåværende system er customlaget for mine prefeanser og har en komponentkvalitet som overgår det meste av butikkkjøpte høyttalere. Følgelig vil jeg jo mene at dette spiller bedre enn AG Duo Omega som var høyttalerne på bildet. Det betyr ikke at jeg mener at AG'ene er dårlige høyttalere, men veien jeg har brukt to år på å gå med custom systemet har vist meg at det er mulig å få til diy systemer som overgår boutique høyttalere. Nå har jeg benyttet meg av andres ekspertise for å nå målet om et velspillende custom system og hadde aldri fått til noe i nærheten på egenhånd.

Det er egentlig det samme som jeg opplever med Consen sin riaa (den utgaven som var på besøk her). Hvis man har kunnskap og erfaring er det fullt mulig å få vanvittig mye godlyd for kronene med diy konstruksjoner. Denne riaaen spilte fullt på høyde med min Aesthetix riaa som har en veil. pris på 85k. I kveld får jeg endelig mitt Consen riaa eksemplar i hus. Og jeg er veldig spent på hvor langt han har dratt lyden kontra min rørbaserte Aesthetix med den ferdige konstruksjonen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn