Consens Lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Tok 2 bilde av månen ca. 5.des. 2009. Stod på trappen ved inngangsdøren min og tok de. Begge bildene er tatt på frihånd. På det nederste bildet har jeg zoomet meg inn på øverste venstre del av månen. En kan se kraterne på månen på dette bildet. På det øverste bildet er lukkertiden 1/1000 sekund og på det nederste er den 1/180 sekund.

Vedlegg

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.637
    Torget vurderinger
    10
    Utrolig fine bilder Consen, dette kan du!
    Men hvor fikk du tak i den lange stigen.... ;)

Mvh.
    SAL

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.320
    Torget vurderinger
    1
    Å prøve å gjenskape naturtro lyd med et stereoanlegg er som å strekke seg etter månen.

(kjent filosof)

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Bilde tatt av meg på Stord på nyttårsaften mellom 2009 og 2010. Det var måneformørkelse da ca. klokken 20.30 på kvelden. Bildet er tatt inne på et soverom gjennom et åpent vindu hos mine foreldre som jeg var på besøk hos da. Her er bildet glatt og fint og ikke noe pixelering. Dette bildet, som de andre, er tatt på frihånd.

Er det andre på sentralen her som har foto som interesse i tillegg til hifi-interesse?

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Bildet er tatt med E-620 hus med

denne konverteren:
    http://www.japanphoto.no/product/objektiv/olympus/olympus-ec-20-teleconverter-2x/

på dette objektivet:
    http://www.japanphoto.no/product/objektiv/olympus/olympus-zuiko-ed-50-200mm-swd/

Dette er huset jeg bruker.
    http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/olympus/olympus-e-620-kamerahus/

Siden crop-faktoren er 2 med olympus-hus (dvs. oppnår dobbelt så stor zoom som objektivets mm tilsier) så blir den effektive zoomen .....
    800 mm ! tilsvarende det en måtte ha for objektiv med de gammeldagse 35mm- apparatene med negativ bilder i.

Legger ved enda et bilde av månen. Dette to jeg i svart/hvitt...for da blir effektiv pixels større. Alle blir brukt på svart/hvitt-bildet...istedet for å "sløse" med pixler til farger. Dette må gjøres i kamerahuset før bildet blir tatt. Blir det gjort om til svart/hvitt i etterkant...da er det for sent.

Vedlegg

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    consen skrev:
    Legger ved enda et bilde av månen. Dette to jeg i svart/hvitt...for da blir effektiv pixels større. Alle blir brukt på svart/hvitt-bildet...istedet for å "sløse" med pixler til farger. Dette må gjøres i kamerahuset før bildet blir tatt. Blir det gjort om til svart/hvitt i etterkant...da er det for sent.
    Henvis gjerne til faglitteratur/referanse på dette.

consen skrev:
    Siden crop-faktoren er 2 med olympus-hus (dvs. oppnår dobbelt så stor zoom som objektivets mm tilsier) så blir den effektive zoomen .....800 mm ! tilsvarende det en måtte ha for objektiv med de gammeldagse 35mm- apparatene med negativ bilder i.
    Crop faktor på 2 gir som nevnt "ekstrem" utnyttelse av zoom linser. Baksiden av mynten er desverre å oppnå skikkelig vidvinkel (nesten umulig). Selv en 10mm vil ved 2x crop tilsvare 20mm.

mvh

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Alle blir brukt på svart/hvitt-bildet...istedet for å "sløse" med pixler til farger.

Dette var noe jeg lærte av en proffesjonel fotograf som lever av å fotografere.
    Lærte det på et fotokurs av denne fotografen.

Ikke misforstå...antall pixler er satt i brikken, men de brukes mer effektivt til svart/hvitt om en instiller dette på forhånd. Da skjer en annen bildebehandling av bildet inne i apparatet.

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    http://www.japanphoto.no/product/objektiv/olympus/olympus-zuiko-digital-ed-7-14mm-f-4-0/

Med dette objektivet har en 7mm, dvs. tilsvarende 14 mm på de gamle apparatene.

Dette problemet med vidvinkel på Olympus har jo også Canon med sin Crop-faktor på 1,5 og Nikon med sin Crop-faktor på 1,4.

Men du har helt rett, Nikon vil være best på vidvinkel og Olympus best på zoom.

De som har størt bildebrikke har ofte minst bildestøy. Olympus har en liten brikke og har derfor mer bildestøy på høy ISO enn Canon. Men store brikker gjør det vanskelig å lage små apparat. Olympus har verdens minste speilrefleks pga. liten bildebrikke. Og nå er jo PEN komt også som er enda mindre, men da uten ekte speil.

Kunne egentlig ønsket meg to apparat. Et Olympus til zoom og enten Nikon eller Canon til familiebilder. Og et PEN til sommerferieturen.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer :)

Da skjønnes det at du har hatt og vil ha annet å holde på med i tiden som kommer, enn å henge her på sentralen.
    Ingenting kan måle seg med nyfødt liv.

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Sjå der. Litt av ein gromgut! Han kjem nok til å kose seg i hifi-hyllene til far. Spesielt vil han like den fine nye platespelaren med den blanke armen far kjøpte hos James nylig. ;D.

Takk for kjekk kveld i går. Til alle som ikkje veit det. Consen er en habil riaa-konstruktør. Noko eg kan glede meg over.
    Forresten forteller Arild på Hifi-guiden av motoren min er rett rundt hjørnet. Ergo, så kan du få tilbake din slik at du endelig får montert spilleren hos deg. Kanon!

J.

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Å takk takk takk. Da får jeg reise til mor og barn på sykehuset. De kommer nok hjem i morgen.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Flotte bilder, Consen! Har selv nylig skaffet meg et E-620, men med standardobjektiver enn så lenge. Inspirerende å se hva du får til med dette kameraet.

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Gratulerer med kjempebra fotoapparat Atonal.
    Siden du har så flott kamera, vil jeg anbefale deg et helt rått objektiv.
    Olympus 12-60 mm. Det har verdens raskeste autofokus (i hvertfall når det står på E3) og en bildekvalitet som omtrent parkerer alle andre objektiv på markedet. Den eneste jeg har prøvd som er skarpere, det er 50mm fastobjektivet (makro) til Olympus. Det er såvidt bedre. Hverken Nikon eller Canon tilbyr noen objektiv i denne kvalitetsklassen.

Har en venninne som har et Canonhus til 20.000 kroner og et objektiv i omtrent samme prisklassen, ho har prøvd å ta månebilder...også på samme tidspunkt som meg. Men skarpheten i bildene hennes er ikke i nærheten av det jeg klarer med mitt Olympus. Det er ikke kamerahuset hennes som har skylden, det er objektivene til Canon. De slører for mye og utværer alle smådetaljer i månebildene.

Det er de gode objektivene til Olympus, selv i billige prisklasser, som gjorde at jeg valgte Olympus.
    Canon og Nikon klarer å lage hus med mindre bildestøy i høye ISO enn Olympus. Det er deres force.
    Canon leder såvidt reset på liten bildestøy nå. Kan ta omtrent støyfrie bilder i ca. 6000 ISO med toppmodellen deres. Olympus begynner å slite litt allerede ved 600 ISO. Nikon klarer støyfrie bilder i ca. 1600-3200 ISO et sted.

Så det er ikke noen fasit på hvilket apparat en skal kjøpe seg. Det kommer an på bruksområdet. Canon er jo supert til innebilder i familieselskap. Helt supre til nybegynnere (og proffer, men de trenger ikke alle funksjonene som er innebygd). Nikon er ofte foretrukket av fotografer som bruker atelie, for der slipper dem mye av nybegynnerdillet som Canon har i menyene. Nikon tar også litt kaldere bilder enn Canon...mer fargenøytale egentlig, og er supre kamera når en skal ta bilder manuelt og liker å ta nesten alle bildene slik. Slik jobber jo ofte proffe fotografer i atelie...ja også bryllupsfotografer. Og Olympus er kongen når en skal ut i skogen og zoome inn fugler eller ta skarpe bilder av insekter på blomster osv. Da er det likevel godt lys og ISO støy er uansett ikke noe problem.

Og så vil sikkert noen krangle om alt det jeg skrev her.
    En ting er sikkert, i Canonleiren er Nikon forhatt, og i Nikonleiren er Olympus forhatt.
    Der ligger dem i skyttergravene og skyter på hverandre.
    Men siden dette er en hifisentral - så slipper vi dette her.
    De som er uenig i det jeg skrev, kan jo bare ergre seg over at de er uenig.
    Noen syntes kanskje dette var interessante tips.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.197
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har da rotet med både Canon, Nikon, og Olympus. Hadde E-620 et par uker, men pixelfeil (faktisk mange av dem) gjorde at jeg kansellerte det prosjektet... -nå er det Nikon, men jeg så noen kule filmer med Canon sitt nye EOS 550 og de imponerte meg, så det ikke sikkert jeg forblir Nikonmann. Skulle de bli like bra på det, så er saken strax en annen.

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    En jente jeg er onkel til kjøpte seg Canon 550d for konfirmasjonspengene sine. Jeg skal låne det av ho ved neste anledning. Er litt spent på det. Dumt du fikk pixelfeil på E-620. Har ikke sett noen på mitt E-620. Det eneste som irriterer meg med det er at det er litt mye støy i det ved høye ISO-tall. Det jeg liker aller best er at det har så lite hus. Canon syns jeg har for store hus. Kunne ikke tenkt meg å hatt det med på en sydentur. Kjekt at de kan ta gode videoopptak. Det var det jo Nikon som begynte med. Var vel for ca. 1,5 år siden Nikon presenterte dette. Men det dumme var at den ikke stilte fokus når en zoomet. Og for de kresne var jo også videokvalitete dårlig. Også Canon sitt første med videooptak var dårlige på dette området. Kjekt at dette området også løsner for speilreflekskamera nå.

Jeg favoriserer ikke noen leir når det gjelder fotoapparat. Alle har noen fordeler og ulemper. Så det blir valgets kval. For ho jeg var onkel til, stod valget mellom et Olympus PEN E-2 og et Canon 550d. Ho følte vel at ho fikk mest for pengene for Canon. Men som sagt, litt stort å ha med på sydentur. Da ville jeg heller hatt et Olympus PEN. Så anvendelsesområdet er jo greit å ha rede på før en kjøper seg noe.

Jeg skulle ønsket at Olumpus hadde bedre kamerahus. På det området drar Canon i fra nå, og også delvis Nikon. De to sistnevnte har et utviklingsres nå som Olympus ikke helt klarer å følge med på. Men fordi jeg får så knivskarpe objektiv for en billig peng på Olumpus, valgte jeg likevel det.

Bildet av babyen over her, er tatt med E-620 med 12-60 mm objektivet deres.
    Min bror har en Canon til 20.000 kroner. Men ser aldri den skarpheten i hans fotoapparat.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Flotte bilder! Jeg kan vel også kalles foto-interessert, men blir nok aldri noen stor fotograf...
    Selv det beste utstyret hjelper ikke her. Mens du, og andre flinke, kan klare det utrolige, med enkelt utstyr.
    Respekt!

Arne K

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Hei,

fet tråd med mye utstyr som jeg forstår lite av :)

For en Audiovector eier som meg er det arti og se at du lar høytalerne vokse med anlegget. Mener helt klart det er fornuftig i forhold til høytalernes potensiale.

Lidt nysjerrig er jeg også på det med å dempe diskanten. Som jeg forstår, mener du at M3 skal dempes 3dB, Mi3 1dB, og at S3 har truffet mitt i planeten. Men S3, og i noen grad Mi3, er jo ganske forskjellige høytalere. Er tallene de teoretiske, eller målt lydtrykk? Hvis det første, har jeg vanskelig med å forstå hvor disse tal kommer fra? Det har jeg til dels også i det siste tilfelle. Særlig ml. Mi3 og S3 hvor jo forskjellen er liten, og lett kunne drukne i andre faktorer som utstyr og rom?

Det skal sies at jeg selv i mitt aktive opsett har dempet diskanten på mine Mi3 litte grann. Vet ikke helt hvor mye, men ved å se på potmeternes fysiske posisjon gjetter jeg på det ligger ml. .5 og 1dB. I et mere tilgivende rom, tviler jeg dog på at jeg ville gjort det.

vh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.197
    Torget vurderinger
    1
    consen skrev:
    En jente jeg er onkel til kjøpte seg Canon 550d for konfirmasjonspengene sine. Jeg skal låne det av ho ved neste anledning. Er litt spent på det. Dumt du fikk pixelfeil på E-620. Har ikke sett noen på mitt E-620. Det eneste som irriterer meg med det er at det er litt mye støy i det ved høye ISO-tall. Det jeg liker aller best er at det har så lite hus. Canon syns jeg har for store hus. Kunne ikke tenkt meg å hatt det med på en sydentur. Kjekt at de kan ta gode videoopptak. Det var det jo Nikon som begynte med. Var vel for ca. 1,5 år siden Nikon presenterte dette. Men det dumme var at den ikke stilte fokus når en zoomet. Og for de kresne var jo også videokvalitete dårlig. Også Canon sitt første med videooptak var dårlige på dette området. Kjekt at dette området også løsner for speilreflekskamera nå.

Jeg favoriserer ikke noen leir når det gjelder fotoapparat. Alle har noen fordeler og ulemper. Så det blir valgets kval. For ho jeg var onkel til, stod valget mellom et Olympus PEN E-2 og et Canon 550d. Ho følte vel at ho fikk mest for pengene for Canon. Men som sagt, litt stort å ha med på sydentur. Da ville jeg heller hatt et Olympus PEN. Så anvendelsesområdet er jo greit å ha rede på før en kjøper seg noe.

Jeg skulle ønsket at Olumpus hadde bedre kamerahus. På det området drar Canon i fra nå, og også delvis Nikon. De to sistnevnte har et utviklingsres nå som Olympus ikke helt klarer å følge med på. Men fordi jeg får så knivskarpe objektiv for en billig peng på Olumpus, valgte jeg likevel det.

Bildet av babyen over her, er tatt med E-620 med 12-60 mm objektivet deres.
    Min bror har en Canon til 20.000 kroner. Men ser aldri den skarpheten i hans fotoapparat.
    Olympus E-620 hadde faktisk et ganske bra kit-objektiv, og kameraet byr på gode og naturlige farger. Har en del bilder enda tatt med det. Eneste som er, i forhold til ISO, at du kanskje bør tenke på lyssterke objektiver. Og akkurat optikken til Olympus er et av deres sterke kort. Apropos pixel feil ("hot/dead-pixels") såvar det først noen røde jeg oppdaget og noen hvite, så kjørte jeg gjennom en funksjon som skal forsøke å fjerne dette, og da ble det værre. Siden kameraet var nytt, benyttet jeg meg av angreretten, og endte opp med et Nikon D5000. Ikke pga. av vippbar skjerm (noe jeg nesten ikke bruker) -men heller det faktum at bildebrikken er en oppdatert versjon du finner i D90... -en kamerat som er innehaver av Nikons nåværende nyeste toppmodell, ble så imponert at (uten å ville innrømme det) at han ga et i "gave" til samboerens datter han "har" som back-up kamera på ferier osv. Vekt, størrelse og ikke minst ganske bra bildekvalitet på høy ISO, skarphet mm. gjorde at han la inn all motstand mot "billig-kameraet".

Til sydenturer så står Panasonic TZ10 høyt i kurs...

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    bhaagensen,,,, alt er synsing med mine ører. Ikke noe av det er teoretisk. Hvor mye diskanten skal dempes avhenger av spillestil i forsterkere, cd-system og hvilke kabler man har. Etter at jeg fikk disse hundedyre MIT Oracle (over 100.000 kr), og kombinerte det med den mørkklingende MA6900 og samtidig bruker den mørkklingende DAC 1.1x (audioNote), trenger jeg slett ikke dempe diskant lengr.Spesielt ikke når jeg og bruker et high-end strømfilter som mørkner lydbildet også. Så nå sitter det som et skudd uten dempning. Kan også nevne at jeg har et nesten oversempet rom nå som er overmøblert. Det også mørknet lydbildet. Matchen hos meg er derfor god nå uten dempning i diskanten.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    consen, takk for svar. Har som sakt også dempet diskanten med noe som ligner 1dB, men har nettop fått noe nytt akkustisk dempe-haloj, så planen er å prøve igjen uten. En vakker dag når de 5 fornødne skruer fremstår i overskuelighetens lys, skjer det :)

Ellers høres det ut som vi er på bølgelengde. Var bare nysgjerring da bla. utsagnet fra Lyd og Bilde (som jeg mener du henviser til litt tilbake i tråden), jo er noe mindre nyansert.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    consen skrev:
    Gratulerer med kjempebra fotoapparat Atonal.
    Siden du har så flott kamera, vil jeg anbefale deg et helt rått objektiv.
    Olympus 12-60 mm. Det har verdens raskeste autofokus (i hvertfall når det står på E3) og en bildekvalitet som omtrent parkerer alle andre objektiv på markedet. Den eneste jeg har prøvd som er skarpere, det er 50mm fastobjektivet (makro) til Olympus. Det er såvidt bedre. Hverken Nikon eller Canon tilbyr noen objektiv i denne kvalitetsklassen.

[...]
    Takk for det, kameraet er gøy å ta bilder med. Har også tenkt å leke meg litt med Lightroom i ledige kveldsstunder. Bedre objektiver får jeg vente litt med, men takk for gode tips. Det som det haster mer med er et godt stativ. Har du noen tips der, helst innenfor et budsjett?

atonal.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.314
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mye bra utstyr her Consen :) Leste med stor interesse dine refleksjoner rundt de forskjellige stømfilterene du har testet. Hm, må vurdere å få testet Sigma/Hydra 6! Hvilken av de to er best totalt sett i dine ører?

OUU812

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Ser du har minisub2. Da vil du oppleve et godt steg videre med begge disse du spør om. Sigmas har både 6A og 16A uttak som du er kjent med fra minisub2. På Hydra6 er alle 16A. Skal jeg være svært nyansert så er 6A uttakene på Sigmas litt bedre på DAC, CD, Tuner og annet slikt enn Hydra6 sine 16A uttak. Men 16A uttaket på Sigmas er så mye dårligere enn 16A uttakene på Hydra6 at allt i allt så vil jeg nok kåre Hydra 6 til et bedre kjøp totalt sett enn Sigmas. Sigmas har så dårlig 16A uttak at jeg ikke bruker det. Men det er bedre enn minisub2 sitt 16 A uttak. Jeg velger å bruke en Quantun-boks til min effektforsterker i stedet for Sigmas. Og den kombinasjonen låter bedre enn å bare bruke en Hydra 6 på alt.

Så min anbefaling, om du ikke vil kjøre en slik kombinasjon med Sigmas og Quantum, at du går for en Hydra 6.

Hydra 8 vil jeg fraråde etter å ha prøvd den i ulike anlegg. Den låter hifi i negativ forstand. Utklinging og perspektiv blir ødelagt i den. Og den er også litt skarp og unaturlig i diskanten. Hydra 6 låter High-End med et stort og luftig lydbilde og ikke antyding til noe hardt eller knept i lydbildet. Bare åpent landskap og en silkeaktig lyd med kjempegode 16A uttak også for store kraftige effektforsterkere. Hydra 8 ødelegger rett og slett dybdeopplevelsen i lydbildet. Prøvde å sette den på T-base også, men det hjalp ikke. Prøvde å snu stikkene i begge ender av den. Det hjalp ikke heller. Hydra 8 gir mer nivå i diskanten enn Hydra 6 og kan ved kortvarig lytting lett tro at den er best.

Konklusjon: Jeg kårer Hydra 6 til vinneren.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.314
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takker for mer utdypende svar Consen :) Godt å se flere som har orden på strømmen! For min del så er det vel plasmaen som bruker 16A i minisuben og CD-spilleren i 6A. Testet litt med effektrinnet i 16A, men uten hørbar forskjell. Nå så kjører jeg strøm til effekten dir fra vegg.

OU812

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Hei ou812rh. Er ikke overrasket over at du fikk like god lyd med effektforst. rett i veggen. Minisub2 har ikke gode 16A utganger. Noen ganger kan de forbedre lyden, på annet utstyr blir den dårligere og av og til blir det hverken dårligere eller bedre. Men minisub2 sine 6A utganger skal det være mulig å høre en lydforbedring med på cd-system og annet slikt. Litt renere lyd med litt mer detaljering. Klasse A effekt-forsterkere er best egnet til å settes på et støyfilter. De trekker den samme strømmen fra nettet hele tiden. Min McIntosh pulser så mye fra nettet at impulser slipes litt av selv med Isotek Sigmas. Quantum-boksen min gjør imidlertid ikke dette. Hele lydbildet stråler da bare fram.

Har svært god tro på det LP-systemet ditt. Benz har knallgode pick-uper som har en lydkarakteristikk som passer meg utrolig godt. Regner med at det låter bra i lag med SME. Fikk i dag i hus en High-End platespiller. Legger nok ut bilder av den senere. Og skal også bygge meg en high-end RIAA. Gjenstår å sette elektronikken inn i en kasse.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    atonal skrev:
    Bedre objektiver får jeg vente litt med, men takk for gode tips. Det som det haster mer med er et godt stativ. Har du noen tips der, helst innenfor et budsjett?
    Ikke for å hijacke consens tråd, men en kort bemærkning her er at, dersom du ikke har spesielle behov (mye makro- studio- eller modell-fotografering e.l.), så er det etter min mening i de fleste praktiske sammenhenger mye mere vunnet ved å spare op til ei rask konstant f-stop linse, fx. 2.8. Bruk i tilleg RAW og utnytt kameraets iso-formåen til det yterste og kombiner til sist det hele med en god RAW-konverter og ikke minst det beste støj-reduksjons verktøj du kan finne.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.314
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    consen skrev:
    Har svært god tro på det LP-systemet ditt. Benz har knallgode pick-uper som har en lydkarakteristikk som passer meg utrolig godt. Regner med at det låter bra i lag med SME. Fikk i dag i hus en High-End platespiller. Legger nok ut bilder av den senere. Og skal også bygge meg en high-end RIAA. Gjenstår å sette elektronikken inn i en kasse.
    Grattis med ny vinylrigg Consen :) Ser frem til å se bilder av spilleren. Benz pick-uper er svært gode og etter min smak. Spiller litt varmt og gyldent og veldig musikalsk. Er godt fornøyd med min Ref. 3, men kunne tenkt meg å prøve en LP :) SME armen er en drøm! Akkurat nå så venter jeg på en ny HR power supply til Gyroen.

Spennende med selvbygg av RIAA. Lykke til :)

OU812

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    ou812rh skrev:
    consen skrev:
    Grattis med ny vinylrigg Consen :) Ser frem til å se bilder av spilleren. Benz pick-uper er svært gode og etter min smak. Spiller litt varmt og gyldent og veldig musikalsk. Er godt fornøyd med min Ref. 3, men kunne tenkt meg å prøve en LP :) SME armen er en drøm! Akkurat nå så venter jeg på en ny HR power supply til Gyroen.

Spennende med selvbygg av RIAA. Lykke til :)

OU812
    Jeg spiller på en Ruby 3 og gliser fra øre til øre. Spilt ca. 50 timer og blir bare bedre og bedre. Anbefales. LP er sikkert mer av alt, men koster litt da. Arild på Hifi-guiden gir gode priser.

James

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.314
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    consen skrev:
    Den lille baby 3 uker gammel, tatt av fotoentusiastfaren. Han er så kry.
    Kry har han all grunn til å være :) Gratulerer!

consen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Den nye forforsterkeren min vises her....En Conrad Johnson ET2 med LP-platespillerinngang, både MM og MC

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn