Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    ...eller de får bra betalt for at vi har såpass grei kontroll. Så får sippere fortsette å gnåle...
    Jeg tipper det holder med en konkurs i Norwegian og innføring av Wizz-air i Norge - så er det hele over. Når man setter amatører på viktige poster så må noen ta regningen i etterkant.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Interessant dette, RRR. Skal man ta litt relevans ut av det du skriver, må det være at slik er det høyresiden tenker; den lille mann og kvinne må forstå at andre er viktigere. Overført til corona vil det forklare en mengde av tiltakene; like tiltak for alle-uten å tenke på bakgrunn og lokale forhold. Typisk høyre-politikk det. Beskytte næringslivet ved å ikke innføre tiltak som obligatorisk testing ved innreise- selvsagt for å sikre fri arbeidsflyt og billig arbeidskraft, samt ta hensyn til reisenæringen. Også Typisk høyre-politikk.
    Være arrogant overfor de som er frekke nok til å betvile enkelte av tiltakene- som Høie har vært opptil flere ganger. Ganske typisk Høyre, det også. Den store mann vet selvsagt bedre enn den lille.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    kvalitet koster. Helse koster.

    Norge har råd til å betale anstendige lønninger, men det betyr at de høytlønnede må bære større del av børen. Har du f.eks. en million i lønn så har du faktisk råd til å betale 5 % ekstra i skatt. Jeg ville tatt den skatteøkningen med glede.

    Har du solid millionformue, så har du råd til å betale formueskatt og eiendomsskatt.


    Vi kutter der nede mens de på toppen skummer fløten.


    Selvsagt har vi råd til anstenidge sykepleierlønninger. Selvsagt har vi råd til å øke bemanningen. Hadde vi hatt 80 % sykehusdekning ala Tyskland og ikke 105 % ala Norge så ville vi spart flere 100 milliarder av kroner i koronatiltak i år.


    Det handler om prioritering, og slik det er nå så prioriterer vi de som har masse fra før.

    Husk hvem det er som skal kutte lønningene sine grunnet konkurranse. Jo de lavtlønnede. Direktørene må ha høye millionlønninger grunnet de kan stikke av til internasjonale selskap (ja jøss!).
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er viktig å vite at en fagforeningsleder har èn hovedoppgave og det er å jobbe for medlemmene sine. Hvis medlemmene ønsker å gå for vedtatte krav på f.eks. et årsmøte så er det hennes oppgave å jobbe for dette.
    Jeg ser virkelig den, men det er vanskelig å ta henne helt seriøst når hun vil gjennomføre tiltak som i praksis ikke har dekniing på statsbudsjettet, selv med et optimalt høyt skattetrykk, eller med nedprioritering av andre kritske områder.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Interessant dette, RRR. Skal man ta litt relevans ut av det du skriver, må det være at slik er det høyresiden tenker; den lille mann og kvinne må forstå at andre er viktigere. Overført til corona vil det forklare en mengde av tiltakene; like tiltak for alle-uten å tenke på bakgrunn og lokale forhold. Typisk høyre-politikk det. Beskytte næringslivet ved å ikke innføre tiltak som obligatorisk testing ved innreise- selvsagt for å sikre fri arbeidsflyt og billig arbeidskraft, samt ta hensyn til reisenæringen. Også Typisk høyre-politikk.
    Være arrogant overfor de som er frekke nok til å betvile enkelte av tiltakene- som Høie har vært opptil flere ganger. Ganske typisk Høyre, det også. Den store mann vet selvsagt bedre enn den lille.
    Jeg er redd for at dette tankegodset deles på tvers av politiske ideologier, men ellers enig. Man kan jo argumentere for venstresiden med AP også vil tvinge igjennom redusert valgfrihet mht. familiesituasjon/barneperm, redusere valgfrihet i skolene etc. For å dra det helt ut - hva med Sovjet? Noen få mektige på toppen, og resten "slaver".
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    473
    Sted
    Aarhus
    kvalitet koster. Helse koster.

    Norge har råd til å betale anstendige lønninger, men det betyr at de høytlønnede må bære større del av børen. Har du f.eks. en million i lønn så har du faktisk råd til å betale 5 % ekstra i skatt. Jeg ville tatt den skatteøkningen med glede.

    Har du solid millionformue, så har du råd til å betale formueskatt og eiendomsskatt.


    Vi kutter der nede mens de på toppen skummer fløten.


    Selvsagt har vi råd til anstenidge sykepleierlønninger. Selvsagt har vi råd til å øke bemanningen. Hadde vi hatt 80 % sykehusdekning ala Tyskland og ikke 105 % ala Norge så ville vi spart flere 100 milliarder av kroner i koronatiltak i år.


    Det handler om prioritering, og slik det er nå så prioriterer vi de som har masse fra før.

    Husk hvem det er som skal kutte lønningene sine grunnet konkurranse. Jo de lavtlønnede. Direktørene må ha høye millionlønninger grunnet de kan stikke av til internasjonale selskap (ja jøss!).
    hva bør sykeplelønningene ligge på?
    Spesialsykepleier:
    599 400kr / år
    Sykepleier:
    563 640kr / år
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Beviselig feil faktisk. Så beviselig at du ikke begrunner noe som helst :D Det er all grunn til å etterspørre en realitetsorientering fra politikere når man ser på mye av politikken og hvordan den slår ut. Det er ikke alltid nok at Asbjørn eller at regjeringen sier noe. Det trenger ikke å være sant av den grunn. ;)
    Tja, de aller fleste politikere i Norge er politikere på deltid ved siden av en vanlig jobb. I tidligere diskusjoner rundt samme emnet er det blitt sett på cv'ene til stortingspolitikerne. Med noen ytterst få unntak så har de alle bred yrkesbakgrunn.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er redd for at dette tankegodset deles på tvers av politiske ideologier, men ellers enig. Man kan jo argumentere for venstresiden med AP også vil tvinge igjennom redusert valgfrihet mht. familiesituasjon/barneperm, redusere valgfrihet i skolene etc. For å dra det helt ut - hva med Sovjet? Noen få mektige på toppen, og resten "slaver".
    Du åpnet selv for dette 😉

    Men pga av det jeg skrev, er det ganske klart for meg at tiltakene hadde vært mer differensierte under en annen regjering. Samme med testing ved innreise.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg tipper det holder med en konkurs i Norwegian og innføring av Wizz-air i Norge - så er det hele over. Når man setter amatører på viktige poster så må noen ta regningen i etterkant.
    Dette burde vel også gjelde Norwegian, hvorfor skal vi ta regninga for at de setter amatører på toppen?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det du skriver om sovjet ser jeg i USA, RRR. Ser det mer og mer i Norge også. "Folk flest" har det greit, mens de som er uten har det kjipere og kjipere. ordinære lønninger skal ned, ned og ned.

    Valgfrihet ala Høyre er kun for de med penger og ressurser.

    De tok kaka i dag. "Fritt skolevalg" for hele landet. Nå må du snart sende din 16-åring på internat 100 mil hjemmefra, bare fordi noen blåøyde Venstre-jyplinger bosatt i Oslo snakker om Frihet, som om skolekarakterer kun påvirkes av egeninnsats. Jævla løgnere som vil rasere Norge bare for å opprettholde makten til de ressurssterke.

    Høyresiden snakker om frihet og har ingenting forstått. Eller de har svært mye forstått. De snakker om frihet for de ressurssterke, de med penger, og prøver å selge seg inn slik frihet som om det gjelder. Det er juks og fanteri, og det verste er at enkelte av disse politikerne tror at de snakker om reell frihet for alle.

    Når personen som har råd til å hyre inn privatlærer stikker av med de beste skoleplassene (geografisk, lærer, nettverk og what-not), så er ikke det fordi studenten var flinkere enn de andre. Denne studenten hadde en far som hadde råd tli privatlærer.

    Dette er friheten til Høyre (og Venstre). Frihet for at de med privatlærere når lenger enn de andre som ikke har privatlærere. Stå opp om morran og arv-friheten.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Dette burde vel også gjelde Norwegian, hvorfor skal vi ta regninga for at de setter amatører på toppen?
    NAS har tatt mye risiko, så spørsmålet er legitimt.

    Jeg savner derimot en dialog for å redde alle arbeidsplassene samt infrastrukturen vi har i Norge via. selskapet. Kostnadene ved et frislipp av øst-europeiske selskaper kan raskt bli høyere, og mange tapte norske arbeidsplasser.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Men, antall lederstillingene i offentlig sektor er få ift. antall ansatte på grasrota - slik at en utjevning gir ikke så mye til lønnsøkninger og bemanning. Så, hvor skal pengene tas fra? Det samme med formueskatten, den gir totalt sett liten inntekt til staten.
    Jeg er ikke sikker på om dette er riktig. Uansett er det en unnskyldning for å gjøre de priviligerte mer priviligerte på bekostning av de mindre priviligerte. "Det er så få av dem". Derfor gjør det ikke noe at de plyndrer felleskapet....
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    NAS har tatt mye risiko, så spørsmålet er legitimt.

    Jeg savner derimot en dialog for å redde alle arbeidsplassene samt infrastrukturen vi har i Norge via. selskapet. Kostnadene ved et frislipp av øst-europeiske selskaper kan raskt bli høyere, og mange tapte norske arbeidsplasser.
    En sann sosialdemokrat!
    Du har bare ikke forstått det selv enda 😉
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    hva bør sykeplelønningene ligge på?
    Spesialsykepleier:
    599 400kr / år
    Sykepleier:
    563 640kr / år
    Nye minstelønnssatser (gjeldende fra 1. august 2019):
    0 år4 år8 år10 år
    Sykepleier410.000425.000450.000500.000
    Spesialsykepleier/jordmor450.000475.000510.000538.000


    10 års ansiennitet som spesialsykepleier er lavere enn hva man kan få rett ut fra universitetet med realfag.

    Jeg synes ikke det er høyt i det hele tatt.

    410k i begynnerlønn på sykepleier er skammelig, og ofte får de ikke en gang 100 % stilling. 450k etter 8 år? wtf!

     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    473
    Sted
    Aarhus
    Det du skriver om sovjet ser jeg i USA, RRR. Ser det mer og mer i Norge også. "Folk flest" har det greit, mens de som er uten har det kjipere og kjipere. ordinære lønninger skal ned, ned og ned.

    Valgfrihet ala Høyre er kun for de med penger og ressurser.

    De tok kaka i dag. "Fritt skolevalg" for hele landet. Nå må du snart sende din 16-åring på internat 100 mil hjemmefra, bare fordi noen blåøyde Venstre-jyplinger bosatt i Oslo snakker om Frihet, som om skolekarakterer kun påvirkes av egeninnsats. Jævla løgnere som vil rasere Norge bare for å opprettholde makten til de ressurssterke.

    Høyresiden snakker om frihet og har ingenting forstått. Eller de har svært mye forstått. De snakker om frihet for de ressurssterke, de med penger, og prøver å selge seg inn slik frihet som om det gjelder. Det er juks og fanteri, og det verste er at enkelte av disse politikerne tror at de snakker om reell frihet for alle.

    Når personen som har råd til å hyre inn privatlærer stikker av med de beste skoleplassene (geografisk, lærer, nettverk og what-not), så er ikke det fordi studenten var flinkere enn de andre. Denne studenten hadde en far som hadde råd tli privatlærer.

    Dette er friheten til Høyre (og Venstre). Frihet for at de med privatlærere når lenger enn de andre som ikke har privatlærere. Stå opp om morran og arv-friheten.
    norge har blitt forferdelig. mye verre enn sovjet i hine hårde
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det du skriver om sovjet ser jeg i USA, RRR. Ser det mer og mer i Norge også. "Folk flest" har det greit, mens de som er uten har det kjipere og kjipere. ordinære lønninger skal ned, ned og ned.

    Valgfrihet ala Høyre er kun for de med penger og ressurser.

    De tok kaka i dag. "Fritt skolevalg" for hele landet. Nå må du snart sende din 16-åring på internat 100 mil hjemmefra, bare fordi noen blåøyde Venstre-jyplinger bosatt i Oslo snakker om Frihet, som om skolekarakterer kun påvirkes av egeninnsats. Jævla løgnere som vil rasere Norge bare for å opprettholde makten til de ressurssterke.

    Høyresiden snakker om frihet og har ingenting forstått. Eller de har svært mye forstått. De snakker om frihet for de ressurssterke, de med penger, og prøver å selge seg inn slik frihet som om det gjelder. Det er juks og fanteri, og det verste er at enkelte av disse politikerne tror at de snakker om reell frihet for alle.

    Når personen som har råd til å hyre inn privatlærer stikker av med de beste skoleplassene (geografisk, lærer, nettverk og what-not), så er ikke det fordi studenten var flinkere enn de andre. Denne studenten hadde en far som hadde råd tli privatlærer.

    Dette er friheten til Høyre (og Venstre). Frihet for at de med privatlærere når lenger enn de andre som ikke har privatlærere. Stå opp om morran og arv-friheten.
    Ja, jeg mener oppriktig at en slik autoritær holdning går på tvers av politiske ideologier, og vi ser det også i USA, åpenbart.

    Jeg er ingen selvsagt forsvarer av Høyre (jeg kritiserer dem ganske så mye), men jeg synes likevel at beskrivelsen blir for enkel. Jeg tenker da mest på bedrifter som ikke tar ut millionutbytte, men jobber for å bygge noe, inkludert arbeidsplasser. Mange av disse er ikke kapitalister eller grådige svin. Tvert imot, de er en viktig del av økosystemet for sysselsetting framover; etter oljen. Når mange av disse bedriftseierne sier at de gjerne kan ha et totalt sett høyere skattetrykk når de faktisk har inntekter/utbytte, men ikke formueskatt på eiendeler som ikke gir inntekter uavhengig av inntekter. Jeg forstår jeg ikke helt hvorfor disse skal beskrives som "rike" eller "de med ressurser" - hvis jeg forstår deg riktig.

    Fritt skolevalg er et tveegget sverd. Elever kan søke seg dit hvor de kan lære mer, eller finne sammen med likesinnede. Jeg gikk selv på en særdeles dårlig ungdomsskole - fikk ingen leksehjelp eller support hjemme - men klarte å klamre meg til OK/gode karakterer og fikk gleden av å søke meg på en VGS med mer faglig utvikling. I dag er ikke dette mulig i Trh, noe jeg er usikker på er bra. På en annen side ser jeg faren for A og B skoler, og en økende forskjell - så dette er pros and cons.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    473
    Sted
    Aarhus
    Nye minstelønnssatser (gjeldende fra 1. august 2019):
    0 år4 år8 år10 år
    Sykepleier410.000425.000450.000500.000
    Spesialsykepleier/jordmor450.000475.000510.000538.000


    10 års ansiennitet som spesialsykepleier er lavere enn hva man kan få rett ut fra universitetet med realfag.

    Jeg synes ikke det er høyt i det hele tatt.

    410k i begynnerlønn på sykepleier er skammelig, og ofte får de ikke en gang 100 % stilling. 450k etter 8 år? wtf!

    hva med å difrensiere lønningene til sykepleiere geografisk. 450.000 i mo i rana er noe annet enn i oslo
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Veldig bra dreining i debatten her nå 👍
    For meg har det hele tiden vært klart at måten tiltakene har vært utformet på, går direkte inn i fordelingspolitikken- og at de derfor ville vært anderledes med en annen regjering, der man hadde lagt mer vekt på hvordan de rammer, hvor de ulike tiltak trengs, differensierte- etter bakgrunn og lokale forhold. Det har alltid vært høyre-politikk å ikke ta slike hensyn.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^^ Det paradoksale i det hele, er jo at regjeringens politikk både går utover mange private bedrifter og deres ansatte. Tiltakene rammer stort og bredt, og det virker ikke som de har en plan eller agenda i tiltakene. Høyre prioriterer i så fall kun større konsern / bedrifter som har en stemme (unntak NAS) , og svikter små- og mellomstore selskaper i stor grad (spesielt innen resurantnæringen og kulturlivet).
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    473
    Sted
    Aarhus
    Da synes vi de høytlønnede kan ta den kampen først. Start med ordførerne, kommunledelsen og annet.
    enig slanke topptunge administrasjoner først. et av de direktoratene jeg jobber med har 42 direktører av 300 ansatte og en flokk med innleide rådgivere. det er ikke enestående. Høyre-regjeringen bygger ivrig opp et embedsvelde
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    473
    Sted
    Aarhus
    Det du skriver om sovjet ser jeg i USA, RRR. Ser det mer og mer i Norge også. "Folk flest" har det greit, mens de som er uten har det kjipere og kjipere. ordinære lønninger skal ned, ned og ned.

    Valgfrihet ala Høyre er kun for de med penger og ressurser.

    De tok kaka i dag. "Fritt skolevalg" for hele landet. Nå må du snart sende din 16-åring på internat 100 mil hjemmefra, bare fordi noen blåøyde Venstre-jyplinger bosatt i Oslo snakker om Frihet, som om skolekarakterer kun påvirkes av egeninnsats. Jævla løgnere som vil rasere Norge bare for å opprettholde makten til de ressurssterke.

    Høyresiden snakker om frihet og har ingenting forstått. Eller de har svært mye forstått. De snakker om frihet for de ressurssterke, de med penger, og prøver å selge seg inn slik frihet som om det gjelder. Det er juks og fanteri, og det verste er at enkelte av disse politikerne tror at de snakker om reell frihet for alle.

    Når personen som har råd til å hyre inn privatlærer stikker av med de beste skoleplassene (geografisk, lærer, nettverk og what-not), så er ikke det fordi studenten var flinkere enn de andre. Denne studenten hadde en far som hadde råd tli privatlærer.

    Dette er friheten til Høyre (og Venstre). Frihet for at de med privatlærere når lenger enn de andre som ikke har privatlærere. Stå opp om morran og arv-friheten.
    hvordan har folk flest det i russland?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^^ Det paradoksale i det hele, er jo at regjeringens politikk både går utover mange private bedrifter og deres ansatte. Tiltakene rammer stort og bredt, og det virker ikke som de har en plan eller agenda i tiltakene. Høyre prioriterer i så fall kun større konsern / bedrifter som har en stemme (unntak NAS) , og svikter små- og mellomstore selskaper i stor grad.
    Nettopp. De evner ikke å se at for å behandle folk/bedrifter/ områder likt, må de faktisk behandles ulikt.

    Det har forundret meg hele veien i denne tråden at man faktisk ikke ser at det er nettopp dette Høyre feiler på.

    Det ligger dypt i en konservativ hjerne at ting helst skal være som de er, og at det må være orden på ting. Regler, tall og grafer, kontroll.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    ^^ Det paradoksale i det hele, er jo at regjeringens politikk både går utover mange private bedrifter og deres ansatte. Tiltakene rammer stort og bredt, og det virker ikke som de har en plan eller agenda i tiltakene. Høyre prioriterer i så fall kun større konsern / bedrifter som har en stemme (unntak NAS) , og svikter små- og mellomstore selskaper i stor grad (spesielt innen resurantnæringen og kulturlivet).
    Ja, Høyre prioriterer de ultra-rike. Det er dem de sloss for. Alltid har og alltid vil. Høyre sloss for de vel-etablerte, de gamle pengene. De små private bedriftene er bare noen de skyver foran seg i forsøk på stemmefiske. Eller et "nødvendig onde" i å forsøke å berike de som har svært mye. Da må de som har litt også få en del.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^ Er Erna kun en tjener for de ultra-rike? For å ikke nevne alle andre i partiet med en helt normal bakgrunn? Kanskje det er partiet for ultrarike homser :D
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    enig slanke topptunge administrasjoner først. et av de direktoratene jeg jobber med har 42 direktører av 300 ansatte og en flokk med innleide rådgivere. det er ikke enestående. Høyre-regjeringen bygger ivrig opp et embedsvelde
    Det er en tverrpolitisk tendens, er jeg redd. Men til tross for at vi ser mye av dette også i Norge, så har vi et svært bra byrakrati i forhold til andre land.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    2.371
    Torget vurderinger
    2
    ^ Er Erna kun en tjener for de ultra-rike? For å ikke nevne alle andre i partiet med en helt normal bakgrunn? Kanskje det er partiet for ultrarike homser :D
    Å hevde at Høyre bare tjener de ultra-rike er helt usaklig og bare tullprat.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    ^ Er Erna kun en tjener for de ultra-rike? For å ikke nevne alle andre i partiet med en helt normal bakgrunn? Kanskje det er partiet for ultrarike homser :D
    Du får spørre deg selv og finne svar på hvorfor hun skyver bedrifter foran seg, velger ut hvilke særinteresser som skal få spesiabehandling osv. Det virker som om de som ringer First House får tilgang til hva enn de ber om (nesten), mens de som ikke har råd til slikt må seile sin egen sjø.

    Ved hvert veikryss så blir det skattelette. Ved hvert veikryss så privatiseres det slik at de med ressursene klare kan "kjøpe" opp statlige bedrifter, ved hvert veikryss selges statlige aksjeposter som f.eks Entra (salg ved 70 kr. aksjekursen står nå i det dobbelte. gavepakke!). Jeg ser ikke at disse tiltakene gavner små bedrifter.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    enig men forvaltningen eser ut i toppen
    Mulig du har rett. Samtidig har det vært en del uberettiget kritikk mot penge- og konsulentbruk ifm digitalisering i offentlig, imo. Og en del berettiget kritikk på samme forhold.

    Det har vært noen økninger som jeg har reagert på og, som opprettelsen av statlige helseforetak, for høy kompensssjon og lønn til lokalpolitikere, den nylige lønnsøkningen til toppene i Oslo-skolen....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, sånn går det når skolene i Oslos styres av de blåblå og deres kumpaner. En drøss nye direktørstillinger med millionlønn og rause konsulentavtaler, mens lærerne som gjør jobben avspises med smuler... ... ...øhhh, vent nå litt...
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    473
    Sted
    Aarhus
    Ja, sånn går det når skolene i Oslos styres av de blåblå og deres kumpaner. En drøss nye direktørstillinger med millionlønn og rause konsulentavtaler, mens lærerne som gjør jobben avspises med smuler... ... ...øhhh, vent nå litt...
    tviler sterkt på at en rød/grønn regjering hadde vært noe bedre men litt skuffende at en høyreleder regjering drar offentlig utgifter til himmels
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.719
    Antall liker
    13.212
    Minner om at vi har tråder både for de blåblås og de rødgrønnes eskapader.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    tviler sterkt på at en rød/grønn regjering hadde vært noe bedre men litt skuffende at en høyreleder regjering drar offentlig utgifter til himmels
    Det er noe de har gjort siden 2013.

    Ingen bruker penger som en full Høyremann. Direktørene skal ha sitt, vet du. f.eks. Splitt opp NSB og generer 40 nye enheter som må ha hver sine direktører med fete lønninger, og send overskuddet til utlandet og påstå at Norge tjener penger på driften, fordi de sammenlikner epler og pærer.

    Det som tidligere var et jernbaneselskap, NSB, er nå splittet opp i det ukjennelige og vi har fått busselskapet VY som erstatter. Og det går snart dunken også grunnet corona. (eller... ruter var det som slet mest)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    var jo saker der kulturinstitusjonene i Bergen slet ekstra, fordi staten har bestemt seg for å kun overføre penger til Oslo. Resten må ta til takke med inngangspenger. Så Kode-galleriene i Bergen var jo truet med å stenge ned for godt tidligere i år.

    Så statlige overføringer til noen mens andre må klare seg med kun inngangspenger. politikk. Nå holder jo Kode-galleriene fortsatt åpent, så de må ha fått noen penger fra staten.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    473
    Sted
    Aarhus
    Det er noe de har gjort siden 2013.

    Ingen bruker penger som en full Høyremann. Direktørene skal ha sitt, vet du. f.eks. Splitt opp NSB og generer 40 nye enheter som må ha hver sine direktører med fete lønninger, og send overskuddet til utlandet og påstå at Norge tjener penger på driften, fordi de sammenlikner epler og pærer.

    Det som tidligere var et jernbaneselskap, NSB, er nå splittet opp i det ukjennelige og vi har fått busselskapet VY som erstatter. Og det går snart dunken også grunnet corona. (eller... ruter var det som slet mest)
    de har absolutt gjort det siden 2013.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn