Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kan det tenkes at det er lettere sagt enn gjort?
    Det er vel svært mye som tyder på at det ikke er prøvd. Det er kun det å få ned smitten som har vært førende, ikke hvordan oppnå både det OG samtidig sørge for minst mulig langsiktige konsekvenser.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    I Sverige estimeres Reff til å være såvidt over 1 nå, har ligget mellom 1,01 og 1,11 de siste to ukene frem tom 14. desember og 95% - intervallets nedre grense er 1 eller høyere. Intervallet er veldig smalt, type 0,02 bredt. Under forutsetningen om at dette gir et reelt bilde av forholdene "på bakken" så ser det ut som de har tenkt å holde på slik en stund og at det sakte men sikkert blir litt verre for hver uke som går.

    Danmark ligger for øvrig nesten like høyt som Sverige i antall nye smittede pr innbygger pr. dag, men danskene tester riktig nok veldig mye mer også så mørketallene er sikkert mindre i Danmark.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Det er krigsreportasjer som sendes fra svenske sykehus, i nyhettsendingene.

    Vis vedlegget 682721
    Tja, OMF har sagt flere ganger de siste ukene at det flater ut. På sedvanlig vis tar han feil. Grafene viser jevn stigning. Nærmer seg fort 300 på intensiv nå, og det er altså i en tid der de er fullbelagt. Gudene vet om alle som trenger det kommer inn, enten det nå er corona eller andre akutte ting. En tragisk fiasko som burde få følger for de ansvarlige. Det er åpenbart at er i villrede og ikke klarer eller har mulighet til å gjennomføre de rette tiltakene.
    IVA.jpg
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Mer utflating i Sverige.

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Tja, OMF har sagt flere ganger de siste ukene at det flater ut. På sedvanlig vis tar han feil. Grafene viser jevn stigning. Nærmer seg fort 300 på intensiv nå, og det er altså i en tid der de er fullbelagt. Gudene vet om alle som trenger det kommer inn, enten det nå er corona eller andre akutte ting. En tragisk fiasko som burde få følger for de ansvarlige. Det er åpenbart at er i villrede og ikke klarer eller har mulighet til å gjennomføre de rette tiltakene.
    Det flater jo vitterlig ut på intensiven men det tipper jeg er fordi det er fullt mange steder. De har også selv sagt at de har dårlige systemer for å sende folk andre steder - det er (fortsatt) en del ledig kapasitet i Sverige totalt sett, men en del steder er det ikke det.

    Men de har ikke bedt om hjelp ennå heller og det er en politisk beslutning regner jeg med. Er heller ikke på høyeste beredskapsnivå (katastrofläge) forsåvidt, men sa skal det være rimelig krise. Både Norge og Finland har forberedt seg på å hjelpe til i en eller annen form, det være seg sende personell, ta imot pasienter med covid eller andre pasienter. Eller noe annet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.375
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tja, OMF har sagt flere ganger de siste ukene at det flater ut. På sedvanlig vis tar han feil. Grafene viser jevn stigning. Nærmer seg fort 300 på intensiv nå, og det er altså i en tid der de er fullbelagt. Gudene vet om alle som trenger det kommer inn, enten det nå er corona eller andre akutte ting. En tragisk fiasko som burde få følger for de ansvarlige. Det er åpenbart at er i villrede og ikke klarer eller har mulighet til å gjennomføre de rette tiltakene.
    Jeg mener å huske at OMF belærte meg ganske kraftig om etterslep i registreringer og kurver som alltid peker ned på slutten tidligere i høst.
    Det er åpenbart at er i villrede og ikke klarer eller har mulighet til å gjennomføre de rette tiltakene.
    Sånn går det når man lar de konservative styre et land....øh, vent nå litt...
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Jeg mener å huske at OMF belærte meg ganske kraftig om etterslep i registreringer og kurver som alltid peker ned på slutten tidligere i høst.
    Intensivoversikten har jeg inntrykk av er rimelig realtime. Blir oppdatert flere ganger om dagen.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.851
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg mener å huske at OMF belærte meg ganske kraftig om etterslep i registreringer og kurver som alltid peker ned på slutten tidligere i høst.
    Ja, et såpass gjenstridig prosjekt glemmer man ikke så lett, men jeg tror faktisk vi kom i mål til slutt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Det flater jo vitterlig ut på intensiven men det tipper jeg er fordi det er fullt mange steder. De har også selv sagt at de har dårlige systemer for å sende folk andre steder - det er (fortsatt) en del ledig kapasitet i Sverige totalt sett, men en del steder er det ikke det.

    Men de har ikke bedt om hjelp ennå heller og det er en politisk beslutning regner jeg med. Er heller ikke på høyeste beredskapsnivå (katastrofläge) forsåvidt, men sa skal det være rimelig krise. Både Norge og Finland har forberedt seg på å hjelpe til i en eller annen form, det være seg sende personell, ta imot pasienter med covid eller andre pasienter. Eller noe annet.
    Nei, det øker på intensiven også. Det var flatt en kort periode men ser du helheten har det vært en jevn økning siste 4 uker og under andrebølgen er det rekord i dag.

    Forøvrig er det smitterekord i antall tilfeller i dag også. Nesten 9000 på ett døgn. Det blir verre før det blir bedre.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Skal fokuset på Sverige ha noe som helst å si for hvordan ting er taklet i Norge? Så lenge vi er "bedre" enn søta bror, er alt greit?

    Da er det mye mer meningsfylt å sammenligne med f.eks Australia. Der stoppet de importsmitten, luringene, og har kun minimale tiltak innenlands.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Nei, det øker på intensiven også. Det var flatt en kort periode men ser du helheten har det vært en jevn økning siste 4 uker og under andrebølgen er det rekord i dag.

    Forøvrig er det smitterekord i antall tilfeller i dag også. Nesten 9000 på ett døgn. Det blir verre før det blir bedre.
    Nye tilfeller er noenlunde stabilt til svakt fallende. Mindre økning = utflating. Så får vi se om det varer.

    Det må ikke være flatt for å flate ut, altså.

    Så får vi se om det er et blaff denne gangen også, det har det jo vært før.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.375
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da er det mye mer meningsfylt å sammenligne med f.eks Australia. Der stoppet de importsmitten, luringene, og har kun minimale tiltak innenlands.
    Har de? Gjeldende regler i Victoria, hvor Melbourne ligger:
    From 11:59pm on Sunday, 6 December 2020 Victoria moves to COVIDSafe Summer restrictions.

    These eased restrictions will let Victorians get back to doing the things they love, while also protecting everything we have worked so hard to achieve this year.

    This means that:
    • You must carry a face mask with you when you leave home.
    • Wearing a face mask is only mandatory on public transport, while in taxis or ride share vehicles, or when going to large retail venues, including shopping centres, supermarkets and department stores.
    • Wearing a face mask is strongly recommended indoors and outdoors when you can’t keep 1.5 metres distance from other people.
    • You can have up to 30 visitors to your home per day. There is no limit on the number of households those people come from. Front and backyards are considered part of the home.
    • Up to 100 people can meet outdoors in a public place. There is no limit on the number of households those people come from.
    • Record keeping continues to be an important tool for helping Victoria to stay safe and stay open. Businesses that are required to record the details of visitors should use electronic record keeping or QR codes. The Victorian Government has a free QR code service.
    • Restaurants, cafes, bars and pubs can open for seated and unseated service. They must use electronic record keeping and apply the two square metre rule to ensure that customers have enough room to keep 1.5 metres between themselves and others. There are no other limits on the number of customers. Venues can have up to 25 people before the two square metre rule needs to be applied.
    Er ikke disse oppmyknede reglene relativt likt de unødvendig strenge restriksjonene konservative idioter har innført i Norge, eller hvordan det var nå igjen? Bortsett fra at du ikke blir bøtelagt for ikke å ha med deg ansiktsmaske i Norge, så vidt jeg vet. Legg også merke til at bruk av ansiktsmaske er påbudt ("mandatory") på butikker og kjøpesentre, og ellers sterkt anbefalt både innen- og utendørs.

    Husk også at det nå er sommer i Australia. Viruset smitter åpenbart mindre på Bondi beach i 40 graders varme enn på korøvelse i et misjonshus på norskekysten i en regnvåt desember. Kan tenkes å ha noe med det å gjøre, det også.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nå må du ikke la faktiske forhold ødelegge Lars eriks konservativ rant Asbjørn
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ødelegger ingenting annet enn seg selv. Australia har altså et system med kraftigere tiltak der det trengs? Selvsagt, akkurat det Norge skulle gjort hele tiden. Differensierte tiltak.

    La oppsummere;

    Stoppe importsmitte
    Differensierte tiltak, der tiltak avpasses lokale forhold, i stedet for likt overalt.

    Omtrent akkurat det jeg har hevdet er veien å gå, helt siden 12. mars.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.375
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette var de generelle tiltakene som gjelder i hele delstaten Victoria med 6,7 millioner innbyggere, både i millionbyen Melbourne og ute i bushen. Australia er organisert som en føderasjon, så regler og restriksjoner bestemmes på delstatsnivå. I tillegg kan lokale myndigheter bestemme strengere tiltak, f eks for storbyen Melbourne, på samme måte som i Norge. Du kan like gjerne si at Europa har differensierte tiltak, siden de er forskjellige i Norge og i Italia. Kraftigere tiltak der de trengs.

    Du må gjerne slå opp resten av de australske delstatene selv om du gidder, men nå var det tilfeldigvis Victoria jeg kjenner best og ville sjekke, siden de hadde noen ganske heftige restriksjoner tidligere i høst (dvs på våren, australsk tid).

    Sikkert på grunn av sine effektive tiltak for å hindre importsmitte, tror du ikke?

    Befolkningstettheten i Victoria er forresten 26,7 pers/km2. Omtrent som Sverige, litt høyere enn Norge og Finland.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Australia er altså en føderasjon bestående av selvstyrte stater, det blir en tåpelig sammenligning med Norge. Men i Norge har vi altså noen nasjonale retningslinjer og lokale tiltak der det er behov. Skjønner ikke at det er mulig å sutre så jævlig
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Australia er altså en føderasjon bestående av selvstyrte stater, det blir en tåpelig sammenligning med Norge. Men i Norge har vi altså noen nasjonale retningslinjer og lokale tiltak der det er behov. Skjønner ikke at det er mulig å sutre så jævlig
    Hørt om sutresentralen ? Alt er feil og og det er Erna eller Høie som har skylda uansett. Laksefiskeren fra Trøndelag og pasienten fra Hordaland har bestemt seg. At det går ganske så bra er utåelig for sosialisten som har fått avslag på trygd og trollet som drar laksen i løa......
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.375
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er så fælt, atte. Helheten, vettu.
    Summen av alt dette er ikke så ille.

    – Husholdningenes realdisponible inntekt vokser også i det verste året for norsk økonomi etter krigen, sier von Brasch.
    Kombinasjonen av vekst i inntektene og mye lavere forbruk betyr at sparingen øker kraftig.

    – Spareraten i år kommer opp i 15 prosent. Aldri før har SSB målt så høy sparerate, sier von Brasch.
    Ved utgangen av 3. kvartal i år hadde nordmenn 1447 milliarder kroner i banken. Det er nesten nok til å finansiere ett års forbruk.

    Dermed er ammunisjonen på plass til tiden etter koronaen. Vaksiner gir håp om at pandemien kan slippe taket gjennom neste år.

    Da skal husholdningene bruke pengene de har spart opp i år. I tillegg vil økonomien vokse og antall jobber øker igjen.

    – Når smitteverntiltakene blir fjernet, vil det være som å slå på en bryter. Aktiviteten i økonomien vil skyte fart. På toppen av dette har folk spart opp store midler som vil gi meget sterk forbruksvekst de neste to årene, sier von Brasch.

    SSB spår at det private forbruket i alt vil stige 14,5 prosent i volum de neste to årene. Norges Bank spår knapt 14 prosent over de to årene.
    Forferdelige greier.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    ^ det der er vel stort sett å si at de som hadde mye fra før har fått enda mere siden man har hatt inntekten men ikke noe å bruke den på. For øvrig har spareraten stort sett gått til himmels over alt.

    Det kunne kanskje vært lov å håpe at noen innser at de ikke trenger alt mulig skit men det er kanskje vel mye forlangt. Eller at Norge faktisk er et fint ferieland.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.851
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Forferdelige greier.
    For meg går det også veldig fint. Trygg jobb, god inntekt og renten på boliglånet er så lav at pengene faktisk hoper seg litt opp på konto.

    Men det er altså en god del mennesker som er permittert, har mistet jobbet, grunder og selvstendig næringsdrivende osv som har det jævlig tøft nå.

    Det er lov å tenke på andre enn seg selv av og til.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, det er så fælt, atte. Helheten, vettu.




    Forferdelige greier.
    Man må nesten være høyremann for å tro at dette innlegget på noen som helst måte skulle være treffende på noe annet enn å vise at Høyre gjør de rike rikere og de fattige fattigere.

    Og måten tiltakene har blitt utført på, har nettopp forsterket dette. Som forventet, fra en regjering med Høyre i førersetet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.375
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du har ikke lyst til å kommentere Australias effektive tiltak mot importsmitte og minimale tiltak innenlands, ser jeg. Slik var det i Melbourne i august:
    On Sunday, Victoria reported 671 new coronavirus cases and seven deaths. Those increases brought the totals to 11,557 infections and 123 deaths.

    The night-time curfew is being implemented across Melbourne from 20:00 to 05:00.
    The only valid reasons for leaving home during these hours will be work, medical care or care-giving.
    Melbourne residents will only be allowed to shop and exercise within 5km (three miles) of their home. Exercise outside of the home will only be allowed for one hour at a time.
    Only one person per household is allowed to shop for essentials at a time.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Initially officials felt optimistic about containing Covid-19, with lockdowns and mandatory quarantines for people entering the country.
    For months, most cases were coming from travellers returning from overseas, but the spike in Melbourne has proved to be a major setback.
    Local transmissions have become a key source of infections, putting authorities on the back foot.


    usikker på hva du prøver å fortelle…
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Hørt om sutresentralen ? Alt er feil og og det er Erna eller Høie som har skylda uansett. Laksefiskeren fra Trøndelag og pasienten fra Hordaland har bestemt seg. At det går ganske så bra er utåelig for sosialisten som har fått avslag på trygd og trollet som drar laksen i løa......
    Her var det mange antakelser gitt. Du bommer så det ljomer etter. Det går an å tenke på andre uten å være rammet selv, vet du.

    Jeg har omtanke for uteliggere. Det betyr ikke at jeg er uteligger selv. Det går an å ha omtanke for de minst 10.000 personene som har blitt kastet ut i økonomisk ruin uten å være rammet selv.

    En ting er sikkert. Du kan umulig si at Erna og Høie løste importsmitten bra. Da de åpnet opp i juli, så visste vi alle at nå ble det ingen julekonserter på oss i år. At de i tillegg åpnet opp for fri import fra røde polen fordi noen stakkarslige verft og oljeindustri ikke kunne ha 10 dagers karantene var utenfor alle mørkeste forventninger, og mine forventninger til Erna er null og nada. "Mennesker, ikke milliarder" løy hun oss opp i trynet. Det hadde aldri falt meg inn at Erna kunne vedta noe så bunnløst idiotisk. Hun skal liksom være konservativ, skal hun ikke? Hennes iver etter å legge seg på knær foran sine sponsorer overgår ingen. Som belønning får hun være stasminister.

    Du Terje, og din sønn, og din kommende svigerdatter og alle andre må nå plukke opp regningen. Livet er satt på vent. Og det var det Erna som vedtok i juli, og livet på vent-vedtaket stanset ikke før slutten av oktober når det var altfor seint. En rekke personer må nå feire jul i karantene, og det er en direkte følge av ett vedtak NHO gjorde i sommer på vegne av Erna.

    The winter is coming, fordi Erna lot smitten strømme fritt inn over grensen. Ikke i min villeste fantasi hadde jeg sett for meg at Erna ville gi hele befolkningen en slik langfinger opp i ræven. Mennesker, ikke milliarder. Jommen sa jeg smør.

    Man må tydeligvis være konservativ for å ikke være rasende på Erna. Hun har kraftig amputert høsten, vinteren og alle dens høytider for de aller fleste av oss, og for en rekke helt ødelagt den.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vi har de mest inngripende tiltak overfor sivilsamfunnet i manns minne, og når en kritiserer planlegging og strategier så beskyldes en for å sutre! henimot ubegripelig.
    Det er helt fantastisk galematias 😂
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Var i Nidaros i dag. En både selsom og lattermild opplevelse å gå på Nordre. Tre firedeler gikk med munnbind og halvparten av de igjen kastet stygge blikk på de av oss som ikke gjorde det. De følte seg nok svært moralsk opphøyde.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Du har ikke lyst til å kommentere Australias effektive tiltak mot importsmitte og minimale tiltak innenlands, ser jeg. Slik var det i Melbourne i august
    Hva tenker du om din egen forherligelse av at de som hadde minst har fått enda mindre fordi de som har mest for enhver pris må beskyttes og jo mer man hadde før jo mer har man nå siden man ikke har mistet jobben, ikke har hatt særlig å bruke penger på så de bare hoper seg opp og venter å bli frigjort i en massiv forbruksfest for de som kan delta i den?
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du har ikke lyst til å kommentere Australias effektive tiltak mot importsmitte og minimale tiltak innenlands, ser jeg. Slik var det i Melbourne i august:
    Det du ser, Asbjørn, er at jeg gidder ikke lengre være med på ditt retoriske tøv. Du forholder deg kun til hvordan Asbjørn kan vinne en diskusjon- ved å bende og vri på det andre sier. Det er morsomt en stund, men så går det etterhvert over til at arrogansen du viser sier mest om at saken aldri er det viktigste. Og da gidder man rett og slett ikke bry seg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sverige har bortimot nada å si for oss, bortsett fra arbeidsinnvandring- som ikke blir satt i karantene.
    Dette, derimot, er landet vi siden i sommer har hatt helt åpne grenser for hva gjelder arbeidsinnvandring;


    Og det er ikke planlagt noen forandringer...

    Blir etterhvert vanskelig å få folk med på flere nytteløse dugnader. Heldigvis er Høyre på en bratt og nedadgående trend på meningsmålingene. 18 % i dag, noe som tyder på at folk kanskje begynner å våkne fra smitte-rusen og ser hvem som er skyld i smitten i høst. Og det var slett ikke studentene, Høie! Det var du.
     
    Sist redigert:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Hørt om sutresentralen ? Alt er feil og og det er Erna eller Høie som har skylda uansett. Laksefiskeren fra Trøndelag og pasienten fra Hordaland har bestemt seg. At det går ganske så bra er utåelig for sosialisten som har fått avslag på trygd og trollet som drar laksen i løa......
    Akkurat. Det er meget underholdende å lese...Sutter & syt!

    Vi bor et et land som styres bra / med lave dødstall - men likevel er det noen sytere som mener det er en krav at man skal kunne spille blokkfløyte i grupper...

    Fornøyelig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.375
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det du ser, Asbjørn, er at jeg gidder ikke lengre være med på ditt retoriske tøv. Du forholder deg kun til hvordan Asbjørn kan vinne en diskusjon- ved å bende og vri på det andre sier. Det er morsomt en stund, men så går det etterhvert over til at arrogansen du viser sier mest om at saken aldri er det viktigste. Og da gidder man rett og slett ikke bry seg.
    Med andre ord, du er ikke i stand til å forsvare dine egne generaliseringer og hatske utspill når du blir konfrontert med at de «fakta» du bygger på er rent oppspinn.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    vi har de mest inngripende tiltak overfor sivilsamfunnet i manns minne, og når en kritiserer planlegging og strategier så beskyldes en for å sutre! henimot ubegripelig.
    Det er noen måneder siden dette passerte konstruktiv kritikk av planlegging og strategier, spesielt for Lars Erik sin del. Nå er det bare sutring.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Flere her som har gjentatt seg her ja, inkludert meg selv. Men noen spammer tråden med de samme greiene flere ganger daglig. Sutring er en grei beskrivelse.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.637
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    I juli trakk Tegnell opp tre scenarier. Det verste var uaktuelt, selvsagt.
    Virkeligheten er verre enn det verste scenariet.


    Skjermbilde 2020-12-18 kl. 09.44.01.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn