morbid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 24.08.2018
- Antall liker
- 2.960
Det er vel ikke veldig vanskelig, hvor mange her har hatt besøk eller vært på restaurant og ansett det som et innendørs arrangement?
Har hun fått Pfizer vaksinen?Man kan jo diskutere om Statsministeren bevisst eller ubevisst har brutt reglene, men det store spørsmålet må vel være hvordan hun vurderer pandemien. Om hun virkelig er av den oppfatning at viruset er veldig farlig og veldig smittsomt så burde hun vel ha tatt forhåndsregler uansett? Hun tok lett på reglene. Kan det bety noe?
Kom igjen. Du kjøper ikke Ernas løgner om kompleksitet, gjør du?^ Det som er positivt med hendelsen med Erna, er at det demonstrerer hvor vanskelig det er å følge med på Joker Nord reglene som gjelder.
De kunne ha blitt langt mer forenklet og kommunisert - et sett med regler på nasjonalt nivå og grader av tiltak tilpasset regionalt.
1) USAs smittetall er på god vei nedover. Norges er på vei oppover.ikke artig i det hele tatt.
Verre enn USA: - Dramatisk
Norge har høyere smittetall per million enn «verstingen» USA. Assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad kaller utviklingen «dramatisk».www.dagbladet.no
På bekostning av hvem?Noen bør få ut fingeren og skaffe Norge flere vaksiner.
Mvh
Flott, mer panikkpropaganda.ikke artig i det hele tatt.
Verre enn USA: - Dramatisk
Norge har høyere smittetall per million enn «verstingen» USA. Assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad kaller utviklingen «dramatisk».www.dagbladet.no
Vel, en av grunnene til at det er så lite vaksine tilgjengelig, er at USA og India har innført eksportforbud på vaksiner. Jeg synes ikke at jeg er den rette adressaten for det spørsmålet.På bekostning av hvem?
Det er jo akkurat det som skjer nå, se mitt svar til BT. Vaksinasjon er løsningen, ikke bare på pandemispørsmålet, men også når det gjelder økonomisk innhenting.Det er litt morsomt at alle land burde skaffe seg mer vaksiner på egen hånd.
Framtidig vaksineproduksjon ved Nasjonalt folkehelseinstitutt
Det vises til Prop. 1 S (2010–2011). Folkehelseinstituttet har etter smittevernloven ansvar for landets vaksineforsyning og -beredskap, og har som ledd i dette selv produsert ulike typer vaksine for bruk i Norge. Kravene til moderne vaksineproduksjon er så omfattende at dette nå bare er lønnsomt i stor skala for et internasjonalt marked. Produksjonsanlegget ved instituttet er ikke dimensjonert for dette. Samtidig er den kommersielle kapasiteten for vaksineproduksjon vesentlig forbedret de siste årene. Den nasjonale vaksineberedskapen kan ivaretas uten at instituttet driver egen produksjon. Avvikling av produksjonen vil ikke få konsekvenser av betydning for det øvrige fagmiljøet ved instituttet. Vaksineproduksjonen omfatter i dag primært vaksine mot gruppe B meningokokksykdom basert på en kontrakt med Frankrike. Med en nyutviklet kommersiell vaksine mot meningokokk B vil det ikke lenger være grunnlag for produksjon av denne vaksinen ved instituttet. Når kontrakten løper ut og inntekter fra salg av vaksinen faller bort, vil det være mer lønnsomt å inngå innkjøpsavtaler med kommersielle aktører enn å opprettholde produksjonen, også når det tas hensyn til beredskapen. Helse- og omsorgsdepartementet tar på denne bakgrunn sikte på å avvikle vaksineproduksjonen ved Nasjonalt folkehelseinstitutt. Avviklingen vil ikke få bevilgningsmessige konsekvenser i 2011.
PisspreikBurde jo ha hatt effektiv Corona vaksine for tre år siden.
«Samtidig er den kommersielle kapasiteten for vaksineproduksjon vesentlig forbedret de siste årene. Den nasjonale vaksineberedskapen kan ivaretas uten at instituttet driver egen produksjon. […] Når kontrakten løper ut og inntekter fra salg av vaksinen faller bort, vil det være mer lønnsomt å inngå innkjøpsavtaler med kommersielle aktører enn å opprettholde produksjonen, også når det tas hensyn til beredskapen.»Fordi produksjonen ved FHI ble lagt ned av de rødgrønne i 2011.
11.2 Kap. 710 Nasjonalt folkehelseinstitutt
Stortinget.no inneholder informasjon om saker som behandles i Stortinget, oversikt over møter og høringer, informasjon om stortingsrepresentantene, omvisninger, læringsspill med mer.www.stortinget.no
Astra Zeneca-vaksinen er basert på adenovirus fra aper. Begrensningen i produksjonen er ikke å fylle flasker fra konsentrat, men å håndtere forkjølte sjimpanser og virusene deres. Sputnik er vel i prinsippet av samme type, nesten påfallende lik Astra Zeneca/Oxford. mRNA er kanskje enklere, men jeg vet ikke hvor lett det er å få lisens fra Pfizer eller Moderna. For seks måneder siden visste vi ikke engang om de vaksinene ville fungere.At vi ikke starter egen vaksine produksjon selv er en skandale spør du meg. Er bare å sette igang. Burde ha starta 6 måneder siden.
Poenget var at som ett minimum legge til rette for en produksjon hvis det er mulig å produsere nå eller i fremtiden. Tipper alt er mulig bare man har nok pengerAstra Zeneca-vaksinen er basert på adenovirus fra aper. Begrensningen i produksjonen er ikke å fylle flasker fra konsentrat, men å håndtere forkjølte sjimpanser og virusene deres. Sputnik er vel i prinsippet av samme type, nesten påfallende lik Astra Zeneca/Oxford. mRNA er kanskje enklere, men jeg vet ikke hvor lett det er å få lisens fra Pfizer eller Moderna. For seks måneder siden visste vi ikke engang om de vaksinene ville fungere.
Jeg mener å ha lest på en tysk nettside at EU har vært i sonderinger med Pfizer om lisensproduksjon. Gitt at Big Pharma nå en gang er seg selv lik, er det ikke blitt noe av.Astra Zeneca-vaksinen er basert på adenovirus fra aper. Begrensningen i produksjonen er ikke å fylle flasker fra konsentrat, men å håndtere forkjølte sjimpanser og virusene deres. Sputnik er vel i prinsippet av samme type, nesten påfallende lik Astra Zeneca/Oxford. mRNA er kanskje enklere, men jeg vet ikke hvor lett det er å få lisens fra Pfizer eller Moderna. For seks måneder siden visste vi ikke engang om de vaksinene ville fungere.
Astra Zeneca-vaksinen er basert på adenovirus fra aper. Begrensningen i produksjonen er ikke å fylle flasker fra konsentrat, men å håndtere forkjølte sjimpanser og virusene deres. Sputnik er vel i prinsippet av samme type, nesten påfallende lik Astra Zeneca/Oxford. mRNA er kanskje enklere, men jeg vet ikke hvor lett det er å få lisens fra Pfizer eller Moderna. For seks måneder siden visste vi ikke engang om de vaksinene ville fungere.
Snakk og penger og politikk men ja googlet det samme.Världens största vaccintillverkare får inte köpa råvaror från USA
Världens största vaccintillverkare, Serum Institute of India, larmar om att USA har stoppat exporten av viktiga komponenter som behövs i tillverkningen avwww.dn.se
Dette kan jo også være ett problem, hjelper ikke noe å ha fabrikk om man ikke får tak i råvarer.
Ok! Regelforvirringen er herved komplett!! Erna brøt ikke regelen som hun ikke visste at hun trodde at hun kanskje ikke fordi forskrift anbefaling forbud burde må, - alt det fordi hun var for opptatt med å formidle nye til å holde styr på gamle regler (Du kan velge hvor du vil falle av!: ). Som altså ikke VAR brudd likevel... ! "Samlingen var ikke arrangement. Erna Solbergs samling av 14 personer til sushimiddag i en leid leilighet på Geilo, regnes ikke som et arrangement, ifølge Helsedepartementet. Departementet sier til NTB at bestemmelsen ikke omfatter steder som leide hytter og leiligheter"
Oi. Kinkig for veganere dette med vaksine da.Astra Zeneca-vaksinen er basert på adenovirus fra aper. Begrensningen i produksjonen er ikke å fylle flasker fra konsentrat, men å håndtere forkjølte sjimpanser og virusene deres.
Korps har enda ikke hatt et eneste smittetilfelle på landsbasis, så derfor er det nok best å følge nasjonale anbefalinger om å la være...treningssentre er alt annet enn hot spots. steng dem ned for sikkerhets skyld. tannleger og frisører også.
22 smittetilfeller spores til treningssentre i Bergen. – Har vært ett større utbrudd.
Siden oktober har man registrert smitte i fotball, håndball, volleyball og på treningssentre.www.aftenposten.no
Hun burde ha forstått sine egne regler + være føre var med minst mulig feiring og mennesker. Derfor ble dette feil. Jeg har selv måtte kansellere min egen feiring - og tenker sånn sett at hun gjorde et overtramp. Men, det var en tabbe og ikke planlagt.Kom igjen. Du kjøper ikke Ernas løgner om kompleksitet, gjør du?